غذا در کشور آلمان تقریبا قیمت ارزانی دارد. این کشور دارای رستوران های زیادی است که از رستوران های فضای بازش شب ها می توانید بروید و لذت ببرید.

بسیاری از گردشگران شهر برلین به غذاهای سنتی و محلی علاقه مند هستند به همین جهت به محل های سنتی می روند تا از غذاهای خوشمزه آن نوش جان کنند.

وعده های غذا در کشور آلمان

صبحانه: بستگی به وقت و ساعت کاری افراد میل می شود. این وعده غذایی عموما شامل قهوه یا چای، نان، مربا، ماست و پنیر یا فقط از برشتوک (موسلی) می باشد. آلمانی ها روزهای یکشنبه صبحانه معمولا تخم مرغ می خورند.

ناهار: آلمانی ها ناهار را بین بین ساعت ۱۱ و نیم تا ۱۳ میل می کنند که در این وعده از غذاهای گرم استفاده می کنند.

عصرانه: آبمانی ها عصرها غذاهای سرد مثل کالباس و یا غذايي شبیه سالاد الویه میل می کنند که بدلیل شاغل بودن اکثر جوانان عموما جای وعده غذایی عصرانه و ناهار عوض شده است.

انواع نان ها در آلمان

نان ها در آلمان به 4 گروه اصلی تقسیم می شوند:

  • نان گندم و مخلوط گندم: 90 درصد این نان از گندم تشکیل شده است که بسیار نرم و زود هضم است که به آن نان سفید هم می گویند.
  • نان مخصوص: این نان ها علاوه بر آرد مخلفاتی مثل پیاز، تخم مرغ، کنجد، آفتاب گردان و ادویه های مخصوص به کار می رود.
  • نان شیرین / تند: کلوچه ها و شیرینی ها جز این قبیل نان ها می باشند مانند: نان گرد، کروسان، برتسل که نوعی نان شور و به شکل 8 لاتین می باشد.
  • نان چاودار و مخلوط چاودار: این نان ها از خمیر ترش و خمیر مایه پخته می شود که بسیار پرویتامین و مقوی است. هر چه مقدار چاودار بیشتر باشد رنگش هم تیره تر است.

اخذ مشاوره ویزای شینگن

گوشت های مصرفی در آلمان

بیشترین گوشت هایی که مردم آلمان می خوردند گوشت ماهی، خوک، گاو و ماکیان (مرغ و بوقلمون) می باشد. گوشت حیواناتی مانند خوک وحشی، خرگوش، آهو، بره یا بز مصرف بالایی در کشور آلمان دارد.

محبوب ترین ماهی های مصرفی در آلمان شامل ماهی آزاد، شاه ماهی، قزل آلا و کپور می باشد.

مخلفات غذا در کشور آلمان

از مهمترین مخلفات غذا در رستوران های آلمان، سیب زمینی است که به روش های مختلف پخته می شود مانند پوره، سرخ شده، کوفته سیب زمینی می باشد.

اغلب در کنار تمام غذاها در آلمانی سبزیجات مانند: کلم، اسفناج، لوبیا ایالت بایرون، نخود فرنگی و ذرت سرو می شود.

غذاهای محلی در رستوران های آلمان

یکی از غذاهای پرمصرف آلمانی ها، سوسیس کاری می باشد. این سوسیس در ابتدا بخارپز می شود و سپس آن را حلقه حلقه می کنند و با سس کچاپ و پودر کاری آن را آغشته می‌کنند و با سیب‌زمینی سرخ کرده استفاده می شود.

در رستوران های برلین اکثرا خوراک های گوشتی مثل سوسیس وجود دارد که این مورد همچنان با مزاج گیاهخواران سازگاری ندارد. البته ناگفته نماند که در رستوران هایی که کباب دارند، سبزیجات کباب شده نیز وجود دارد. فلافل یک غذای دوست داشتنی برای گیاهخواران در برلین می باشد.

یکی دیگر از غذاهای دوست داشتنی شهر برلین شنیتسل (Schnitzel) می باشد که این غذا با انواع گوشت‌ها پخته می‌شود و با گوشت‌کوب مخصوص فیله، کوبیده می‌‌شود تا به لایه نازک‌تری در بیاید سپس آن را با تخم‌مرغ و آرد سوخاری آغشته می‌کنند. این غذا در کشور آلمان را معمولا با سبزیجات کباب شده سرو می کنند.

غذای محبوب دیگر دونر کباب یا کباب ترکی (Döner Kebab) می باشد که مورد علاقه مهاجرین ترکیه می باشد شیوه پخت آن بدین صورت است گوشت را برش می زنند و به دور آتش به حالت عمودی می چرخانند.

نان خوش طعم پرتزل (Pretzel) که اغلب در وعده صبحانه میل می شود که با چاشنی‌ها و طعم‌های متفاوت مانند شکری، یا به همراه دانه‌ها و مغزهای خوراکی تهیه می‌شود.

غذای پن‌کیک سیب‌زمینی( Potato pancake) که همان کتلت ایرانیان می باشد و به همراه سس‌های متفاوت مثل سس سیر و یا سس گوشت میل می‌شود.

غذای دونات برلینی (Berliner Pfannkuchen) این دونات سوراخی در وسط آن وجود ندارد و داخل آن با مربا یا مارمالاد پر می‌شود. این دونات را با خامه یا شکر و همچنین شکلات می پوشانند.

غذای کله گنجشکی (Meatball) از گلوله‌های کوچک گوشت به اندازه گردو به همراه ترکیب پیاز و ادویه پخته می‌شود که در  سبک‌های متفاوتی مثل خوراک یا به صورت سرخ شده با سبزیجات سرو می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید