سوغاتی های کشور آلمان برای توریست ها بسیار جذاب و دوست داشتنی است. اگر قصد سفر به آلمان را دارید، دانستن اطلاعاتی از سوغاتی های کشور آلمان ضروری است.

در برلین، پایتخت آلمان، فروشگاه ها مراکز خرید زیادی وجود دارد و هر محصولی که فکر کنید از بهترین محصولات برندهای برتر مد تا سوغاتی‌های محلی و صنایع دستی پیدا می‌شود. اما اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از سفر، سوغاتی های کشور آلمان را ببرند، چیزی که نتوان آنرا به راحتی در جای دیگر پیدا کرد.

در ادامه با تعدادی از سوغاتی های کشور آلمان آشنا می‌شویم که خاطرات سفر آلمان را برایتان زنده می‌کنند.

شکلات آلمان

شکلات یکی از محبوبترین خوراکی های دنیا است که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تولید آن فعالیت دارند. آلمان در زمینه تولید شکلات یکی از کشورهای برتر دنیاست همچنین یکی از برترین کشورها در زمینه مصرف شکلات است.

Stollwerck یکی از برندهای معروف تولید شکلات در این کشور است. کارخانه تولید این برند در شهر کلن قرار دارد. در این شهر موزه ای تاسیس شده که روند تولید شکلات را به نمایش درآورده است. محصولات این کارخانه در آلمان و در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا طرفدار دارد.

مرسی برند شکلاتی که در بازارهای ایران نیز زیاد به جشم می خورد از محصولات کشور آلمان است که در کشورهای دیگر دنیا نیز صادر می شود.

مجسمه‌های کوچک Hummel

این تندیس در اواخر جنگ جهانی دوم به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسید. این محصول برای اولین بار در سال 1935 معرفی شد. این مجسمه های کوچک بر اساس نقاشی‌های یک راهبه به نام Sister Maria Innocentia Hummel تولید می شوند.

جالب است در طول جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی این تندیس ها را به عنوان هدیه به خانه‌های خود می‌فرستادند. باشگاه M.I. Hummel،  بیش ازصد هزار عضو در سراسر دنیا دارد.

کتاب

آلمان در زمینه داستان‌های قدیمی کودکانه در سطح دنیا بسیار معروف است.آثار برتر دنیای ادبیات، متعلق به این کشور اروپایی است. این داستان ها و رمان ها در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی به زبان و فرهنگ آلمانی موجود است.

البته بسیاری از این کتاب‌ها به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌اند و می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را با ترجمه های مختلف پیدا کنید.

تزیینات کریسمس

امروزه تزیینات کریسمس در سراسر دنیا کاربرد زیادی دارد که اکثر آنها ریشه‌ای آلمانی دارند. سنت ساخت و استفاده از هرم‌های چوبی که با شعله‌ی شمع حرکت می‌کنند از منطقه‌ی Erzgebirge آغاز شده است.

حباب‌های رنگارنگ شیشه‌ای از کارگاه شیشه‌گری در دهه‌ی ۱۸۳۰ نشات یافته اند.

جالب اینکه موزه‌ی تزیینات کریسمس آلمان در سال ۲۰۰۰ در شهر رتنبورگ اُب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber) افتتاح شده که در آن تزیینات دست‌ساز کریسمس به نمایش گذاشته شده است.

پاستیل خرسی!

اولین پاستیل خرسی دنیا در کارخانه‌ی شکلات و آب‌نبات Haribo ساخته شده است از این جهت می توان گفت آلمان، خاستگاه پاستیل خرسی است. امروزه پاستیل در هر نقطه از دنیا و در تمام سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود.

اما نوع آلمانی آن از مواد طبیعی برای رنگ دادن به آن استفاده می‌شود لذا طعم طبیعی تری دارد. پاستیل خرسی، در فروشگاه‌های مخصوص پاستیل در ابعاد و اندازه‌های گوناگون یافت می‌شود!

ساعت کوکو

با خرید این ساعت خاطرات سفر به برلین را در هر لحظه از زندگی خود به ارمغان بیاورید. قیمت این محصول بسیار متنوع است و از 200 یورو در مدل‌های ساده که با دست، حکاکی و منبت‌کاری شده اند شروع می شود و تا 3 هزار یورو در مدل های لوکس ادامه می یابد.

عروسک‌های Steiff

عروسک‌های Steiff با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و بسیار متنوع و دوست‌داشتنی است. این سوغاتی نه تنها برای بچه‌ها بلکه برای بزرگترها و البته برای مجموعه‌داران بسیار جذاب است.

به علاقه مندان عروسک ها پیشنهاد می کنیم اگر زمان کافی در اختیار دارید یک سفر کوتاه به Giengen ترتیب دهید و از کارخانه‌ی عروسک‌سازی بازدید کنید؛

جایی که در کارگاه‌های آن عروسک‌های پولیشی با دقت و ظرافت تمام با دست دوخته می‌شوند و خریدی به یادماندنی در بزرگترین فروشگاه Steiff در دنیا، تجربه نمایید.

وسایل و پیراهن ورزشی از فروشگاه تیم هرتابرلین

هرتابرلین مشهورترین باشگاه ورزشی برلین است هر چند به اندازه بارسلونا معروف نیست اما طرفداران بسیاری در آلمان دارد. در فروشگاه‌های این باشگاه می‌توانید برای پسربچه‌های عاشق فوتبال پیراهن‌هایی با لوگوی باشگاه تهیه نمایید.

 

فروشگاه های و مراکز خرید در برلین

برای خرید سوغاتی های کشور آلمان در برلین مراکز خرید، بازارچه‌ها و دپارتمان‌استورهای بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به تعدای از آنها اشاره می کنیم.

Berlin Deluxe

در این فروشگاه فوق العاده شیک و دیدنی برای هر کسی یک سوغاتی مناسب پیدا می شود. این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از هدیه و سوغات دارد که انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

از انواع تی‌شرت ، پرچم و کیف با طرح‌های مرتبط با برلین گرفته تا مجسمه‌های کوچک و زیبا. کارکنان این فروشگاه، رفتاری بسیار دوستانه دارند و به خوبی شما را برای خرید هدیه‌ی مناسب راهنمایی می‌کنند.

فروشگاه Souvenirs To Go

بهترین و باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های ریز و درشت را می توانید در این فروشگاه خریداری کنید. فروشندگان این مجموعه، همیشه آماده‌ی راهنمایی شما هستند.

عروسک‌های پولیشی خرس، مگنت، کیف، لباس، ظروف و اشیای سرامیکی و حتی تکه‌هایی از دیوار برلین را می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

فروشگاه سوغات کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg)

این فروشگاه و این کاخ به عنوان یکی از زیباترین کاخ‌های برلین شناخته می‌شود و یکی از بهترین نمونه‌های قصر باروک در آلمان است.

در این مجموعه بعد از بازدید از فضای داخلی و نمای بیرونی باشکوه این کاخ، می‌توانید از فروشگاه سوغاتی آن خرید نمایید و یک یادگاری بیادماندنی بخرید.

فروشگاه Freak Out

اگر به دنبال یک سوغاتی خاص غیر از تی‌شرت و ماگ با طرح جاذبه‌های گردشگری برلین می‌گردید، این فروشگاه برای شما مناسب است. این فروشگاه در منطقه‌ای به نام Friedrichshain قرار دارد.

هر چیزی که تصور کنید از کیف پول و کیف دستی گرفته تا عروسک‌های متنوع، اتوبوس‌های قدیمی دوطبقه‌ی مینیاتوری و بطری‌های نوشیدنی به شکل  برج برلین.

فروشگاه KaDeWe

این فروشگاه، بزرگترین دپارتمان استور در اروپای است. در این فروشگاه می‌توانید انواع تی‌شرت، هودی، ماگ، کیف، وسایل دکوری، کارت پستال و انواع و اقسام سوغاتی‌های ریز و درشت را خریداری کنید.

فروشگاه Ampelmann

در این فروشگاه می‌توانید انواع سوغات را خریداری کنید. فروشگاه در یک خیابان خلوت در منطقه‌ی توریستی اصلی برلین واقع شده است و تا پاسی از شب باز است.

بنابراین برای سر زدن به آن و خرید سوغات، لازم نیست از تفریحات روزانه‌ی خود بزنید. شایان ذکر است Ampelmann یک برند نمادین در برلین است.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید