رفتار مردم آلمان با دیگر مردم اروپا متکبرانه می باشد. دوست پیدا کردن در آلمان از کارهای بسیار سخت هست همیشه یک فاصله خاص از طرف آنها وجود دارد. آلمانی ها حتی با خودشان قهر هستند.

رفتار مردم آلمان با مهاجر و خارجی ها هرگز خوب نیست زیرا آنها به خارجی ها  به چشم منفی و مزاحم نگاه می کنند و بهترین مشاغل را هم داشته باشید در درجه دوم هستید.

غربت آلمان از هر جای دیگر جهان سخت تر و سنگین تر است. آمریکا کشورهای که زبان آنها انگلیسی است و جنوب اروپا و هر جای دیگر دنیا مردمش با شما نزدیک خواهند شد و مردم آن کشورها شما را بالاخره می پذیرند اما در آلمان به سختی حتی ممکن است پنجاه سال زندگی کنید اما باز مهمان ناخوانده باشید.

در آلمان خارجی ها با خارجی ها دوست می شوند اما با همه اینها واقعیت این است آلمان بهترین کشور دنیاست از نظر کیفیت زندگی، حرمت انسانی و نظم و دانش و خردپیشگی عمومی.

برای آمدن به آلمان باید در سن پایین باشید و در سن بالای 30سال تطبیق فرهنگی و یادگیری زبان خیلی سخت تر است بهترین راه مهاجرت به آلمان از طریق ادامه تحصیل است و بعد از اتمام درس براحتی می توانید در آلمان بمانید.

قطعا غرب آلمان را برای اقامت و زندگی انتخاب کنید حتی اگر خیلی گران باشد اما بر ای مسافرت به شرق بروید.

توصیه هایی در برخورد با رفتار مردم آلمان

  • آلمان ها مردمانی قانونمند هستند كه بیشتر از سایر مردم دنیا برای خودشان قانون و مقررات دارند. بنابراین وقتی قرار است با یكی از اهالی این كشور ملاقات كنید، باید حواستان خیلی جمع باشد.
  • آلمان ها برخلاف فرانسویان كه ترجیح می‌دهند، در صورتی كه قادر به انگلیسی حرف زدن هستند، از این كار امتناع كنند، در صورتی‌ كه انگلیسی بدانند، حتماً با شما انگلیسی حرف می‌زنند و در صورتی كه شما هم این زبان را بدانید، جور دیگری به شما نگاه می‌كنند.
  • بلند صحبت كردن یا آدامس جویدن در جمع از نظر آنها كار خوبی نیست و انتظار هم ندارند كسی برای كار اداری به خانه آنها تلفن بزند؛ مگر در مواقع اضطراری.
  • لباس‌های تمیز و مرتب اثر مثبتی بر این مردم دارد. در صف‌های سینما، اتوبوس و غیره، فاصله را با نفر جلویی حفظ می‌كنند. این فاصله را همه حفظ می‌كنند و كسی خودش را بین شما و نفر جلویی جا نمی‌زند.
  • چنانچه در رستوران برای صرف غذا می‌روید اگر آرنج‌های خود را روی میز قرار دهید دور از ادب است و در رستوران نباید موقع غذا خوردن از مچ دست بیشتر روی میز قرار گیرد و موقع غذا خوردن باید چنگال غذا‌خوری را تا اتمام غذا به دست داشته باشید و هرگز نباید چنگال دردست راست قرار گیرد.
  • انعام دادن در رستوران‌ها از آداب مردم آلمان است و معمولاً برای این كار پانزده درصد از بهای غذا را به گارسون (پیشخدمت) می‌دهند. برای پرداخت بهای رستوران در بسیاری از رستوران‌ها می‌توانید از كارت‌های اعتباری بین‌المللی یا كارت بانك‌های آلمانی نیز استفاده كنید. پرداخت نقدی هم كه موجب خوشنودی صاحب رستوران است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید