ویزای بلژیک

ویزای بلژیک


وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک :

کشور بلژیک تقریبا ۸/۱ درصد دارای نرخ بیکاری بوده و تورم اقتصادی در این کشور نیز ۱/۸ درصد می باشد . نیروی کار در کشور بلژیک ۴/۹ میلیون نفر بوده که بخش عمده ی این نیروی کار در بخش کشاورزی سپس در بخش صنعت و پس از آن در بخش خدمات فعالیت دارند .

انقلاب صنعتی برای اولین بار در سال ۱۸۰۰ میلادی در کشور بلژیک اتفاق افتاد .

در بخش صادرات کشور بلژیک در آهن و فولاد ، اتومبیل ، الماس ، تولیدات غذایی ، تولیدات نفتی ، منسوجات ، فلزات و پلاستیک فعالیت دارد .

در بخش واردات نیز ، نفت خام ، لباس و پوشاک ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی ، تولیدات غذایی و الماس خام را از کشورهای فرانسه ، آلمان ، آمریکا ، انگلستان ، هلند و ایرلند وارد می نماید .

واحد پول در این کشور نیز یورو می باشد .

فرهنگ ، زبان و مذهب در کشور بلژیک :

مهم ترین نکته ای که مردم بلژیک به آن اهمیت میدهند بهداشت عمومی و نظافت شخصی می باشد و همین امر باعث شده است که حتی شهرهای صنعتی در این کشور نیز دارای آلودگی هوای پایینی باشند . معماری و هنرهای تجسمی و زیبایی در کشور بلژیک معروف میباشد . تقریبا ۶۰ درصد از مردم این کشور به زبان هلندی ، ۴۰ درصد به زبان فرانسوی و کمتر از ۱ درصد نیز به زبان آلمانی مکالمه مینمایند . ولی در شهر بروکسل ، پایتخت این کشور دو زبان فرانسوی و هلندی به طور رسمی رایج میباشد . از نظر مذهب نیز ۴۷ درصد مردم این کشور مسیحی می باشند . ۳/۵ درصد جمعیت آن نیز دارای دین اسلام می باشند.

چگونه به بلژیک مهاجرت کنیم :

چندین انتخاب برای دریافت تابعیت بلژیکی با توجه به شرایطی وجود دارد :

 

ازدواج با یک بلژیکی :

برای این وضعیت باید یکسری شرایط را داشته باشید . شما باید به طور قانونی حداقل ۵ سال در بلژیک اقامت داشته باشید و ۳ سال با همسر خود زندگی کنید . همچنین باید ثابت کنید حداقل یکی از زبان های فرانسه ، هلندی یا آلمانی را می دانید ، به علاوه باید نشان دهید که در جامعه حضور خوبی داشته اید . بطور مثال عضو بودن در فعالیت های محلی یا شغل داشتن .می تواند بهترین دلیل برای اثبات این امر باشد .

اقامت طولانی مدت :

اگر اقامت طولانی بیش از ۱۰ سال قانونی در بلژیک داشته اید می توانید برای تابعیت بلژیک درخواست نمایید ، شما باید یکسری شرایط خاص داشته باشید مانند دانش زبان و همبستگی اجتماعی را برآورده کنید .

فاقد ملیت بودن :

اگر شما رسما به عنوان یک بی خانمان شناخته شوید و ۲ سال در بلژیک زندگی کرده اید میتوانید تابعیت کشور بلژیک را دریافت نمایید .

اعمال خاص :

این مورد برای مهاجرت به بلژیک یک شرایط خیلی خاص است که افراد زیادی را نمی پذیرد . ابتدا باید شما ثابت کنید که نمیتوانید از راه دیگری اخذ تابعیت بلژیک را داشته باشید ، سپس باید شرایط استثنایی خود را از قبیل جایزه های علمی ، اثر بزرگ فرهنگی و نتایج استثنایی را ثابت نمایید …

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل :

 

مدارک مورد نیاز برای اﺧﺬ وﯾﺰاي ﺗﻮرﯾﺴﺘﯽ آﻟﻤﺎن
two canadian passports

ویزای دانش آموزی و مجوزها :

اخذ ویزای تحصیلی در بلژیک بسته به شرایط و ملیت متقاضی متفاوت است . جز اینکه شما از اتحادیه اروپا  (EU) ، محدوده ی اقتصادی اروپایی ( EEA , EU ، به علاوه ایسلند ، لهستان و نروژ ) یا سوئد هستید ، نیاز به یک ویزای بلژیک برای تحصیل دارید . از قبل شما میتوانید برای یک ویزای تحصیلی بلژیک درخواست دهید ، اگر چه شما به طور معمول نیاز به پذیرفته شدن در یک دانشگاه شناخته شده یا موسسه ی تحصیلی بلژیکی دارید .

 

برای صلاحیت داشتن اخذ ویزای تحصیلی بلژیک باید موارد زیر را برآورده نمایید :

  • تحصیل باید حرفه ی اصلی شخص در طول اقامت در بلژیک باشد .
  • شخص متقاضی باید منابع کافی برای حمایت در طول اقامت در بلژیک را داشته باشد .
  • شخص متقاضی باید تحت پوشش بیمه سلامت باشد .
  • آنها نمی توانند یک تهدید برای امنیت عمومی باشند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید