بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن به دارنده آن فرصت بازدید از 26 کشور اروپایی را می دهد. با این حال ، وقتی صحبت از سفارتی می شود که باید درخواست ویزا از آن را نمود ، باید توجه داشت کشورهای شنگن قوانین بسیار سخت و واضحی دارند و بسیاری از متقاضیان نمی دانند که در کجا باید درخواست دهند و در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی ، در سفارت اشتباه اقدام نموده که ممکن است منجر به رد درخواست ویزای آنها یا طولانی تر شدن پروسه دریافت ویزای شینگن شود.

سه عامل زیر تعیین کننده این موضوع هستند که در کدام سفارت باید درخواست ویزای شینگن خود را ثبت کنید:

  • تعداد کشورهایی که از آنها قصد بازدید دارید
  • تعداد روزهایی که میخواهید در هر کدام از آنها اقامت داشته باشید.
  • کشوری که ابتدا از آن قصد بازدید دارید ، (در صورت مراجعه به بیش از یک از کشور عضو شینگن)

پس از مشخص شدن سه عامل ذکر شده در بالا ، سپس می توانید طبق قوانین زیر تصمیم بگیرید که بهترین سفارت برای اخذ ویزای شنگن کدام است:

  • اگر قصد بازدید فقط از یک کشور را دارید  – باید به نمایندگی دیپلماتیک شینگن که واقع در کشور محل اقامت شما می باشد، مراجعه نمایید
  • اگر قصد سفر به بیش از یک کشور را دارید  – آن وقت سفارتی که باید درخواست کنید به تعداد روزهایی که در هر یک از ایالت هایی که می خواهید اقامت داشته باشید، بستگی دارد.
    • مساوی بودن تعداد روزهای اقامت در هریک از ایالت ها  – در این صورت باید در نمایندگی دیپلماتیک کشوری که ابتدا وارد آن می شوید ، اقدام کنید.

وقتی کشور اصلی مقصد خود را انتخاب نمودید ، در مورد نمایندگی دیپلماتیک یا سفارت آن کشور در محل اقامت خود بررسی نمایید. علاوه بر این ، در برخی از کشورهای بزرگتر ، کشور شینگن بیش از یک سفارتخانه و کنسولگری دارند که درخواست ویزا را می پذیرند. در مواردی از این دست ، معمولاً سفارتخانه و هر کنسولگری صلاحیت صدور ویزا را دارند. شما باید در سفارتخانه یا کنسولگری منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، اقدام کنید.

با فرض اینکه شما قبلاً با انواع ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای آن آشنا شده باشید ، موضوع قابل توجهی که ممکن است کمک شایانی به شما نماید اطلاع از میزان صدور ویزای شینگن در آن کشور می باشد. در این مقاله 10 کشور برتر منطقه شنگن با بالاترین میزان ویزای شینگن صادر شده در سالهای اخیر معرفی خواهد شد. بهترین سفارت کشورهای شنگن برای صدور ویزای شینگن به این شرح است:

لیتوانی

لیتوانی آسانترین کشور شنگن برای دریافت ویزا است و تنها 1.3 درصد از برنامه های کوتاه مدت در سال 2019 رد شده اند. در کل ، 98.7 درصد از متقاضیان ویزای شینگن به لیتوانی، پاسخ مثبت در مورد درخواست خود دریافت کردند.

علاوه بر این ، لیتوانی با توجه به تعداد درخواست های ویزای کوتاه مدت دریافت شده ، در وسط جدول قرار می گیرد. این موضوع بدان معنی است که برای وقت مصاحبه، برخلاف کشورهایی مانند آلمان و فرانسه ، که متقاضیان باید چند ماه قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به شینگن قرار مصاحبه رزرو کنند؛ کمتر منتظر می مانید.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگناستونی

یکی دیگر از کشورهای بالتیک، در فهرست آسانترین سفارت برای دریافت ویزای شینگن استونی می باشد. فقط 1.6٪ از درخواستهای ارائه شده در سفارتخانه های استونی در خارج از كشور رد شده اند ، در حالی که به 98.4٪ بقیه ، ویزای كوتاه مدت به منطقه شنگن اعطا شده است.

علاوه بر این ، استونی ششمین کشور شنگن است که حداقل میزان درخواست ویزا را دارد و به همین دلیل سفارتخانه های آن شلوغ تر هستند.

فنلاند

فنلاند کشوری در اروپای شمالی است که با وجود اینکه سالانه، تعداد زیادی درخواست ویزا دریافت می کند ، همچنان یک کشور آسان شینگن برای دریافت ویزا است. با رد تنها 1.7 درصد برنامه هایی که کنسولگری های آن در خارج از کشور دریافت کرده اند ، شما شانس بالایی دارید که ویزای شینگن به فنلاند را بدست آورید.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگنایسلند

ایسلند؛ با حداقل درخواست دریافت ویزا شینگن ، تنها 1.7 درصد از برنامه های درخواست شده را رد کرده است ، ایسلند یک راه عالی برای دریافت ویزا به منطقه شینگن است. با این حال ، به شما توصیه می شود ابتدا بررسی کنید که کنسولگری یا سفارت آن در کشوری که در آن درخواست ویزای شنگن را دارید، وجود داشته باشد، زیرا در اکثر موارد، کشورهای دیگر نماینده ایسلند هستند. این بدان معناست که اگر کنسولگری نماینده ایسلند شلوغ باشد ، باید کمی بیشتر منتظر وقت مصاحبه باشید.

لتونی

لتونی پنجمین کشور شینگن است که گرفتن ویزا شینگن در آن آسانتر است. این باعث می شود هر سه کشور بالتیک برای درخواست ویزای شینگن ایده آل باشند.از 97.9٪ برنامه های دریافت شده ، تنها 2.1٪ آنها رد شده است و به همین دلیل شانس بسیار خوبی برای اخذ ویزای شینگن از این کشور را دارید.

لهستان

جمهوری لهستان همچنین کشوری آسان تر برای اخذ ویزا است. با وجود اختلاف 0.9 با لتونی ، افرادی که متقاضی ویزای شینگن لهستان هستند ، 97٪ شانس دریافت پاسخ مثبت را دارنداین . کشور اروپای مرکزی میزان رد ویزا را تنها 3٪ داشته است.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشور کوچکی عضو منطقه شنگن می باشد و اگر قصد بازدید از کشورهای همسایه آن مانند فرانسه ، آلمان و بلژیک را دارید، ممکن است راه شما برای اخذ ویزای شینگن از طریق سفارت لوکزامبورگ هموارتر باشد. این کشوربا رد تنها 3.7 از درخواست ها ، همچنین دومین کشور با حداقل درخواست دریافت شده است و به نظر می رسد برای متقاضیان ویزای شینگن گزینه خوبی باشد.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگناسلواکی

همه کسانی که درخواست ویزای شینگن را در کنسولگری اسلواکی می کنند ، 95.8٪ شانس تأیید را دارند. در سال اخیر ، سفارتخانه های اسلواکی در خارج از کشور 4.2٪ از 26.797 درخواست دریافت شده را رد کردند ، همچنین اسلواکی،  پنجمین کشور شینگن با حداقل میزان درخواست  می باشد.

جمهوری چک

کسانی که متقاضی ویزای کوتاه مدت برای جمهوری چک هستند ، با میزان تأیید 95.3٪ ، شانس بسیار بالایی برای دریافت پاسخ مثبت در مورد برنامه درخواست ویزای شینگن خود دارند.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگنیونان

در حالی که در سال 2014 یونان نرخ رد تنها 2 درصد از درخواست هارا داشت ، در حال حاضر اگر متقاضی ویزای شینگن آلمان باشید ، احتمال 4.9٪ رد شدن وجود دارد. سال گذشته ، سفارتخانه های یونان در خارج از کشور 95.1٪ از درخواست های دریافت شده را تأیید کردند. یونان پنجمین کشور محبوب برای کسانی است که قصد دارند برای اقامت کوتاه مدت از منطقه شینگن بازدید کنند و 855 هزار و 285 درخواست در سال گذشته دریافت داشته است است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید