کشور هلند

هلند کشوری کوچک در اروپای غربی می باشد که در حدود 18 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.جهت سفر به این کشور به ویزای شینگن هلند نیاز دارید، زبان رسمی مردم در این کشور، هلندی و واحد پول رسمی در هلند یورو می باشد. جهانگردی برای این کشور بسیار مهم است و بسیاری از گردشگران برای دیدن هنر ، معماری و گل های هلندی به این کشور سفر می کنند. پرورش لاله یک صنعت بزرگ در این کشور می باشد.

این کشور دارای مکان های گسترده ای از جاذبه های مختلف ، از جمله پارک های تفریحی ، پارک های آبی ، استراحتگاه اسکی ، موزه ها ، باغ وحش ها و .. می باشد. کشور هلند دو شهر بسیار مهم دارد. آمستردام پایتخت رسمی هلند می باشد که از قرن نوزدهم در قانون اساسی تصریح شده است و لاهه کرسی دولت و نخستین پایتخت آن در سال 1584 است. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری در رابطه با کشور هلند می پردازیم.

مردم و فرهنگ کشور هلند

در کشور هلند، بسیاری از ساکنان برای حمل و نقل در آمستردام ، روتردام ، اوترخت و سایر شهرها دوچرخه سوار می شوند و در این کشور دوبرابر اتومبیل، دوچرخه وجود دارد.

هلندی ها به اعتدال اعتقاد دارند و به قانون احترام  می گذارند. گفته می شود مردم جنوب کشور شخصیت آرام تری نسبت به هموطنان خود در شمال دارند. هلندی ها به طور متوسط ​​قد بلندترین افراد جهان هستند.  همچنین محققان داشتن رژیم غذایی سالم و مراقبت های پزشکی خوب را به عنوان اصلی ترین عوامل رشد جمعیت در این کشور می دانند.

هلند کشوری سکولار است، اما اکثر مردم مسیحی هستند.

کشور هلندجغرافیا و طبیعت کشور هلند

نام هلند به معنی “کشورهای کم” است. هلند در اروپای غربی واقع شده است و با آلمان از شرق ، بلژیک در جنوب و با دریای شمال از شمال و غرب هم مرز است. این کشور به 12 استان تقسیم شده است. هلند کشوری مسطح است که بیش از یک چهارم آن پایین تر از سطح دریا قرار گرفته است. همچنین هلند پرجمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپا است. به همین دلیل حیوانات مجبور شده اند تا در زیستگاه های اطراف سدها ، دکه ها و کانال ها زندگی کنند.  به همین دلیل دولت پناهگاه هایی را ایجاد کرده است تا گیاهان ، پرندگان و حیوانات کوچک بتوانند در آنجا زندگی کنند.

آسیاب های بادی چوبی بیش از 600 سال به تخلیه آب از این زمین در این منطقه کمک کردند. امروز در این کشور، منابع دیگری برای کنترل سیلاب وجود دارد. هلند قصد دارد تا پایان سال 2020 ده درصد از نیازهای انرژی این کشور را از طریق انرژی تجدید پذیر از جمله توربین های بادی تأمین کند.

هلند دارای آب و هوای معتدل و دریایی است. نزدیکی کشور با دریای شمال تأثیر شدیدی بر آب و هوای این کشور دارد.  برای هر فصل از سال یک چتر و پالتو نگه دارید. در تابستان ممکن است یک روز گرم و مرطوب و روز دیگر سرد و بارانی باشد. زمستان سرد است؛ گاهی اوقات طوفان برفی و وزش باد شدید شمالی وجود دارد ، این در حالی است که ممکن است در روز دیگر آفتابی باشد .

کشور هلنددولت کشور هلند

سیستم دولت هلند، جمهوری با سلطنت مشروطه است. سلطنت هلند به قرن ۱۶ میلادی به شاهزاده ویلیام از نارنجی برمی گردد. پادشاه ویلم-اسکندر سلطنت حاکم است.

150 عضو مجلس عوام هر چهار سال توسط مردم انتخاب می شوند و مجلس عالی دارای 15 عضو است که توسط شوراهای محلی برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شوند. پادشاه وزیرانی را منصوب می کنند که جزئی از کابینه می شوند.

تاریخ هلند

از آنجا که هلند هیچ رشته کوه و مرزهای طبیعی ندارد ، نتوانست خود را از حمله به همسایگان محافظت کند. بیگانگان این کشور را به دلیل بیشتر تاریخ خود اشغال کردند.

رومی ها ، قبایل سلتیک ، گروه های آلمانی ، وایکینگ های اسکاندیناوی ، فرانک ها ، اتریشی ها و اسپانیایی ها قرن ها بر بخش هایی از هلند حاکم بودند. در اواخر دهه 1500 هلندی ها سعی کردند حاکمان اسپانیایی خود را سرنگون کنند. آنها در جنگ هشتاد سال جنگیدند و سرانجام در سال 1648 استقلال به دست آوردند.

در طول جنگ های ناپلئونی ، ناپلئون فرانسه هلند را به دست گرفت و برادرش لوئیس را بر تخت پادشاهی گذاشت. در سال 1814 ، مردم ادعای استقلال از فرانسه و به مدت 25 سال ، بلژیک ، لوکزامبورگ و هلند به عنوان یک کشور به نام پادشاهی هلند به هم پیوستند.

در سال 1839 بلژیک و هلند مستقل شدند و لوکزامبورگ در سال 1890 استقلال یافت.

کشور هلنداقتصاد کشور هلند

علیرغم نبرد مداوم با دریا در هلند ، تهدید به جاری شدن سیلاب در آن وجود دارد. هلند دارای سیستم پیشرفته حمل و نقل مستقر در دریا و یک نیروی دریایی بزرگ است. کشاورزی هلند ، که عمدتاً بر پایه لبنیات ، گلها ، میوه و گندم استوار است ، یکی از بهترینها در جهان است با اینکه تنها 3٪ از نیروی کار در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند. یکی دیگر از شاخه های سنتی اقتصاد، ماهیگیری است. 16٪ از شهروندان کشور در این صنعت کار می کنند. عمده ترین شاخه های صنعت در هلند عبارتند از فولاد ، مواد شیمیایی ، محصولات غذایی ، الکترونیک و میکرو الکترونیک.

کشور هلند10 واقعیت جالب در مورد کشور هلند:

بیش از یک چهارم کشور زیر سطح دریا است.

هلند امروز حدود 1000 آسیاب بادی سنتی در حال بهره برداری دارد.

هلند بیش از 15000 کیلومتر مسیر دوچرخه دارد.

هلندی ها بلندترین مردم اروپا هستند.

هلند یکی از شش کشور مؤسس اتحادیه اروپا است.

بندر روتردام دومین بندرگاه بزرگ جهان است.

هلند دارای 4500 کیلومتر رودخانه ، کانال و دریاچه است.

آمستردام پایتخت این کشور است ، اما کرسی دولت در لاهه است.

بلندترین نقطه در هلند 323 متر از سطح دریا است و کمترین آن 6.7 متر از سطح دریا است.

هلند یکی از کشورهایی است که از بالاترین تعداد موزه ها در جهان برخوردار است. بطوریکه  فقط در آمستردام 42 موزه وجود دارد.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

شرایط عمومی دریافت اقامت هلند

کسب اقامت هلند با کارآفرینی به روش استارت آپ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید