جاذبه های گردشگری ترکیه

ترکیه  مقصدی خیره‌کننده است که دارای بناهای تاریخی باستانی و مناظر طبیعی منحصر به فردی است ، فرهنگ پر جنب و جوش ، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن ، برای همه نوع سلیقه ای جذاب و سرگرم کننده است ، سفر به کشوری بزرگ در حاشیه اروپا و آسیا که در آن می توانید تمدن باستانی را کشف کنید یا در یکی از کلان شهرهای بزرگ گشت و گذار کنید. همچنین می توانید از کوه های مرتفع صعود کرده یا در دریاهای گرم شنا کنید و از سواحل زیبای آن لذت ببرید. در این مقاله به برترین جاذبه های گردشگری ترکیه می پردازیم.

تئاتر آسپندوس از جاذبه های گردشگری ترکیه

آسپندوس عنوان یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده را به خود اختصاص داده است. تئاتر آسپندوس در سال 155 میلادی در زمان فرمانروایی امپراتور روم ماركوس اورئلیوس ساخته شد و می توانست بین 15000 تا 20،000 تماشاگر را در خود جای دهد. از آنجا که منطقه صحنه بعداً به عنوان کاروانسرا (یک کاروانسرا کنار جاده) در زمان سلجوقی مورد استفاده قرار گرفت ، به طور مداوم تعمیر و نگهداری می شد. بنابراین تئاتر آسپندوس توانسته است تا به امروز زنده بماند و تقریباً هیچ یک از خصوصیات اصلی خود را از دست ندهد.

ساحل پاتارا

در 14 کیلومتری پاتارا، یکی از طولانی ترین ساحل شنی مدیترانه قرارگرفته است. این ساحل توسط ویرانه های باستانی لیکیان و روم شکل گرفته است و هیچ بنایی به جز یک کافه کوچک قابل مشاهده نیست. ساحل پاتارا همچنین محل پرورش یک گونه لاک پشت در حال انقراض است. دهکده نزدیک پاتارا زادگاه سنت نیکلاس ، اسقف بیزانس قرن چهارم بود که بعدها به عنوان بابانوئل به افسانه ها پیوست.

 جاذبه های گردشگری ترکیهپاموکاله

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه، پاموکاله به معنی “قلعه پنبه” ،است که منظره ای شگفت انگیز در غرب ترکیه می باشد و به دلیل وجود تراسهای سفید در آن معروف است. تراس ها از سنگ تراورتن ساخته شده اند ، سنگی رسوبی که توسط آب با مواد معدنی بسیار زیاد از چشمه های آب با رسوب تشکیل شده است. هزاران سال مردم در استخرهای آن غسل کرده اند. شهر یونان باستان Hierapolis در بالای چشمه های آب گرم توسط پادشاهان پرگامون ساخته شده است. ویرانه های حمام ها ، معابد و دیگر بناهای یونان را نیز می توان در این مکان مشاهده کرد که دلیل دیگری برای بازدید از این منطقه می باشد.

قلعه بدروم

قلعه بدروم، قلعه ای واقع در شهر بدروم در جنوب غربی ترکیه و از دیگر جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد که در قرن 15 توسط صلیبیون به عنوان قلعه سنت پیتر ساخته شد. این قلعه یکی از بهترین آثار تاریخی جهان است که قدمت آن به دوران قرون وسطی باز می گردد. این قلعه اکنون به عنوان یک موزه فعالیت می کند و مشرف به دریای داخلی بدروم است که مملو از میلیونها دلار صنایع دستی قایقرانی است.

 جاذبه های گردشگری ترکیهکوه نمروت

کوه نمروت از دیگر جاذبه های گردشگری ترکیه؛ کوهی با ارتفاع 2.134 متر (7،001 فوت) در جنوب شرقی ترکیه ، در نزدیکی شهر ادیامان است. در سال 62 پیش از میلاد ، پادشاه آنتیوکوس اول، یک آرامگاه مقبره ای ساخت که توسط مجسمه های عظیمی از خود ، دو شیر ، دو عقاب و خدایان مختلف یونانی و پارسی در بالای کوه بنا شده است. از زمان ساخت آنها ، سرها از روی اجساد سرازیر شده و در سراسر سایت پراکنده شده اند. در بالای قله کوه نمروت منظره ای عالی از کوه های اطراف قابل مشاهده است و  جذابیت اصلی آن تماشای طلوع آفتاب از تراس شرقی است که به سرهای بی بدن، یک رنگ نارنجی زیبا می بخشد و به حس رمز و راز آن مکان می افزاید.

Ülüdeniz

ülüdeniz یک دهکده کوچک است که در ساحل جنوب غربی ترکیه در دریای اژه واقع شده است و یک خلیج ماسه ای ویژه در دهانه ülüdeniz ، در یک تالاب آبی است. این ساحل به دلیل داشتن سایه های فیروزه ای مشهور است و یکی از خاص ترین سواحل دریای مدیترانه است. Ölüdeniz همچنین به دلیل چشم اندازهای بی نظیر پانوراما به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای پاراگلاید (بالن سواری ) در نظر گرفته شده است و از بهترین مکان های گردشگری ترکیه محسوب می شود.

مسجد آبی از جاذبه های گردشگری ترکیه

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی در استانبول با شش مناره و معماری گسترده خود ، به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه و استانبول تبدیل شده است. این بنا بین سالهای 1609 تا 1616 ساخته شده است در داخل مسجد ، سقف بلند با 20،000 کاشی آبی با الگوهای مختلف روکش شده است که نام محبوب آن را به مسجد می دهد.

 جاذبه های گردشگری ترکیهکتابخانه سلسوس

ویرانه های افسس یک جاذبه گردشگری محبوب در سواحل غربی ترکیه  است. شهرستان افسس بخاطر معبد آرتمیس، یکی از هفت عجایب از جهان باستان، که توسط اسقف اعظم قسطنطنیه در 401 میلادی نابود شد مشهور شد. برخی از بناهای تاریخی مانند تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس را هنوز هم می توان در این شهر دید. این کتابخانه در حدود سال 125 میلادی ساخته شده است و به عنوان مکانی ای ارزشمند برای سلسوس ، استاندار آسیا به حساب می آمد. این نمای بنای تاریخی با دقت در دهه 1970 بازسازی شد.

دودکش های پری گورم

کادادوکیا به دلیل سازه های عجیب و شگفت انگیز سنگ طبیعی و میراث تاریخی بی نظیرش، به عنوان یکی از مراکز گردشگری ترکیه، معروف است. یکی از بهترین مکان ها برای دیدن این سازه های عجیب و غریب ، شهر Göreme است که در بین تعداد زیادی از مخروط های توف واقع شده است و از آن به عنوان دودکش های پری استفاده می شود. دودکش های پری در نتیجه فرسایش باد و آب دو لایه آتشفشانی مختلف شکل گرفته است و به دلیل سهولت در تراشیدن داخل توف ، بسیاری از دودکش های پری در کاپادوکیا طی قرن ها خالی از سکنه بوده اند.

 هاگیا سوفیا از دیگر جاذبه های گردشگری ترکیه

هاگیا سوفیا ، در اصل یک کلیسا بود که توسط امپراتور روم شرقی جوستینین اول در قرن ششم ساخته شد. یک کارشناس ارشد مهندسی رومی ، گنبد عظیم (به قطر 31 متر یا 102 فوت) هاگیا سوفیا را که برای بیش از 1000 سال، به عنوان بزرگترین فضای محصور در جهان معروف بود، ساخت . این کلیسا توسط صلیبیون چهارم در سال 1204 غارت شد و در قرن 15 وقتی عثمانی ها شهر را فتح کردند ، به مسجدی تبدیل شدند. هاگیا سوفیا در سال 1935 به موزه تبدیل شد و اکنون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه در استانبول است.

 جاذبه های گردشگری ترکیه

 مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد 

خرید ملک در ترکیه 

رفع ممنوع الورودی ترکیه 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید