جاذبه های گردشگری فنلاند

فنلاند در شمال اروپا، بین سوئدو روسیه واقع شده است ، و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن می باشد. مناظر باورنکردنی ، طبیعت غافلگیر کننده و یک سیستم سیاسی نسبتاً لیبرال ، از ویژگی های مثبت فنلاند می باشد. این کشور جاذبه های گردشگری زیبایی دارد. در زمستان ، چراغ های شمالی در شمالی ترین نقطه کشور دیده می شود ، در حالی که در ماه های گرم سال بسیاری از فنلاندی ها عاشق رفتن به کلبه های تابستانی خود هستند تا از شنا ، ماهیگیری ، باربیکیو و بیشتر از همه سونا لذت ببرند. هنگام بازدید از فنلاند ، طبیعی است که به هلسینکی بروید ، اما برنامه سفر شما باید سایر مقصد های فراتر از پایتخت را نیز شامل شود. از شهرهای کوچک تاریخی  گرفته تا شگفتی های طبیعی ، در این مقاله لیست بهترین جاذبه های گردشگری فنلاند آورده شده است.

هلسینکی از جاذبه های گردشگری فنلاند

به عنوان پایتخت این کشور ، هلسینکی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری فنلاند و مقصدی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید. امروزه ، برخی از جاذبه های اصلی در هلسینکی شامل کلیساهای بسیاری است که مهم ترین آنها شامل کلیسای جامع لوتر، کلیسای جامع راک و کلیسای جامع اوسپنسکی است.  استادیومی که به عنوان مکان بازی های المپیک سال 1952 بوده است. در حالی که ده ها موزه و گالری عالی در هلسینکی وجود دارد ، یکی از بهترین ها برای دیدن موزه ملی فنلاند است.

جاذبه های گردشگری فنلاند

لوی(Levi) از جاذبه های گردشگری فنلاند

لووی بهترین تفریحگاه اسکی در لاپ لند فنلاند است و همچنین مکان مسابقات جام جهانی آلپ است که همه ساله در این مکان برگزار می شود. این پیست اسکی دارای 43 شیب شگفت انگیز و 26 آسانسور اسکی می باشد. لوی 124 مایل مسیر پیاده روی دارد که شامل بخش های اسکی کراس کان و یک پارک اسنوبورد ویژه نیز وجود دارد. هرکسی که اسکی نمی کند ، می تواند فعالیتهای لذت بخش دیگری  مانند سورتمه سواری ، تلکابین و بازدید از یک پارک گوزن شمالی زیبا ،سفرهای ماهیگیری در یخ و استراحت در سونا های بزرگ در فضای باز وجود دارد.

جزایر آلاند از دیگر جاذبه های گردشگری فنلاند

در قلب دریای بالتیک و جنوب فنلاند مجموعه ای از جزایر معروف به مجمع الجزایر آلاند می باشد که از زیباترین جاذبه های گردشگری فنلاند است.این جزایر در حالی که متعلق به فنلاند است ، نسبتاً خودمختار اداره می شوندو اکثر مردم به زبان سوئدی صحبت می کنند.  این جزایر دارای جاذبه هایی مانند موزه شبیه کشتی به نام پومرن ، موزه دریایی آلاند ، قلعه قرن چهاردهم به نام کاستل هلم و مسیرهای پیاده روی خیره کننده می باشد.

جاذبه های گردشگری فنلاندقلعه برفی کممی کشور فنلاند

این شهر در نوک شمالی خلیج بوتنی ، در لاپ لند فنلاند واقع شده است. هر ساله تعدادی از بازدید کنندگان  از بزرگترین قلعه جهان که از یخ ساخته شده استقبال می کند.  بهار این قلعه را ذوب می کند ، و هر زمستان فنلاندیها با طراحی های جدید معماری، سرزمین عجایب را بازسازی می کنند. این منطقه شامل یک هتل ، رستوران (با لیوان های یخی!) ، گالری هنری و کلیسا است. در طول روز اتاق های هتل قابل مشاهده است و بازدید کننده هایی از سراسر جهان برای ازدواج و یا تعمید در کلیسا می آیند. قلعه برفی از ژانویه تا آوریل باز است ، هنگامی که درجه حرارت در سردترین حالت خود قرار دارد و داراری تونل های باشکوه ، راهروها، اتاق ها و مجسمه هایی است که همه آنها کاملاً از یخ ساخته شده اند.

قلعه الاوینلینا

قلعه اولوینلینا واقع در یک جزیره مشرف به دریاچه سایما ، واقعاً باشکوه و از دیگر جاذبه های گردشگری فنلاند می باشد. این قلعه برای محافظت استراتژیک از منطقه ساو ساخته و به یک استحکام مهم در برابر حملات روسها در شرق تبدیل شده است.از سال 1912 ، این قلعه جشنواره سالانه اپرا برگزار می کند که میهمانان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب می کند. این قلعه روزانه در معرض دید عموم قرار دارد و یک تور با راهنمایی چشمگیر را ارائه می دهد ، که تمام اسرار پنهان شده در دیوارهای قلعه را فاش می کند.

پوروو قدیمی

شهر ساحلی پوروو ، دومین شهر قدیمی فنلاند است. خانه های چوبی یاقوت سرخ که خط رودخانه ای در لبه شهر است ، معرف  شده است. این رودخانه به خلیج فنلاند سرازیر می شود و پوروو را به هلسینکی متصل می کند و در ایام تابستان یک قایق بخار جذاب باعث جذب بازدید کنندگان می شود. خیابان های سنگفرش و خانه های چوبی کم رنگ ، به همراه بسیاری از مغازه ها و رستوران های مرسوم ، مد روز با پاسیو روباز. این شهر دارای پارک های بتونی ، یک میدان بازار آزاد و ساختمان های دیدنی و جذاب است و مکان عالی برای استراحت آخر هفته ، یک سفر یک روزه از پایتخت یا حتی یک تعطیلات آرامش بخش و طولانی تر است.

چراغهای شمالی در لاپلند

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فنلاند چراغهای شمالی است که  باید حداقل یکبار در زندگی همه تجربه شود و لاپلند جلوه ای کامل از این منظره طبیعی را از نزدیک ارائه می دهد. در یک شب روشن و پر ستاره در زمستان ، بازدید کنندگان شانس بسیار بالایی برای دیدن این پدیده جادویی دارند. رنگهای شگرف، رقص نورهای سبز ، آبی ، زرد ، بنفش و قرمز در سراسر آسمان باعث می شود احساس کنید که در یک رویا هستید.

جاذبه های گردشگری فنلاند

تورکو(Turku)

در امتداد ساحل جنوبی فنلاند، ترکو ، شهری است که قرن نوزدهم به عنوان پایتخت فنلاند بوده است و همچنین به عنوان قدیمی ترین شهر کشور شناخته می شود. اگرچه هلسینکی مدت هاست که به عنوان پایتخت فنلاند محسوب میشود، اما تورکو هنوز یکی از مقصد های مهم فنلاند است و این مکان دارای جاذبه های تاریخی و نشانه های فرهنگی بی شمار است. برخی از نکات برجسته در تورکو می توان به قلعه توروکو قرن سیزدهم ، موزه های دوقلوی بنام Aboa Vetus & Ars Nova و محله Luostarinmäki اشاره کرد که یکی از معدود مناطقی با معماری است که از اوایل قرن 19 در آتش سوزی سالم مانده است

لاکلندLakeland

از دیگر جاذبه های گردشگری فنلاند،Lakeland  فنلاند می باشد که در این منطقه دریاچه های بسیار زیادی وجود دارد. در لاکلند، حدود 55000 دریاچه وجود دارد که حداقل 200 متر (660 فوت) عرض دارند! این منطقه در قلب فنلاند مرکزی و شرقی قرار دارد ، و با مرزهای خیره کننده Salpausselkä Ridges  به با مرز روسیه محدود شده است. بزرگترین دریاچه این منطقه دریاچه Saimaa است که در آن می توانید شنا و قایقرانی و پیاده روی کنید. همچنین در حالی که در لاک لند فنلاند هستید ، می توانید شهر دانشگاهی  Jyväskylä  یا قلعه قرون وسطایی سنت اولاف را نیز گشت و گذار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید