غذاهای ایتالیایی

ایتالیا از جوامع کشاورزی کوچک تشکیل شده است که هر کدام از آنها؛ دارای دستور العمل های منحصر به فرد و روش های پخت و پز خود که در طول سالها توسعه یافته است ، می باشند. از نظر ایتالیایی ها ، پختن و به اشتراک گذاشتن غذا چیزی کمتر از یک شیوه زندگی نیست . ایتالیایی ها در ونیز اولین افرادی در اروپا بودند که از چنگال استفاده کردند، علاوه بر این ، ایتالیایی ها همچنین اولین افرادی بودند که شیرینی ، خمیر میوه و مواد مغذی را وارد فرهنگ غربی کردند. غذاهای ایتالیایی از نظر شهرت جهانی در کنار غذاهای فرانسوی قرار دارند. پیتزا و ماکارونی به غذاهای جهانی تبدیل شده اند که نه تنها در رستوران ها بلکه در بیشتر آشپزخانه های خانگی نیز  طبخ می شوند. در این مقاله به معرفی برخی از غذاهای معروف ایتالیایی می پردازیم.

غذاهای سنتی ایتالیایی

وعده غذایی ایتالیایی از اجزای زیر تشکیل شده است:

Antipasti – میان  وعده هایی که با یک لیوان الکل سرو می شوند. آنچه به شما ارائه می شود منطقه به منطقه و از فصلی به فصل دیگر متفاوت است. برش های گوشت ، زیتون ، سبزیجات کبابی ، بروشتا و یا پنیر را در نظر بگیرید. Antipasti یادآور tapas اسپانیایی است.

Primo pattio – غذای  اول شامل قسمت کوچکی از ماکارونی ، سوپ ، گنوکی یا ریزوتو است.

Secundo pattio – غذای دوم یک غذای گوشتی یا ماهی است که همراه با نان و کنترو (ظرف جانبی / سبزیجات / سالاد) سرو می شود.

Frutta & dolci  – ایتالیایی ها ترجیح می دهند وعده غذایی خود را با یک کاسه میوه (همیشه پوست کنده) تمام کنند. آنها dolci خامه ای مانند تیرامیسو و پاناکوتا را برای آخر هفته سرو میکنند

اسپرسو و هضم غذا – بعد از غذا ، یک فنجان قهوه غلیظ برای هضم غذا به کار می رود. لیست غذاهای هضم کننده در ایتالیا  بسیار زیاد است و بیش از سیصد مورد برای انتخاب وجود دارد .

برخی از غذاهای ایتالیایی

فریتاتا

یک املت گرد ، فریتاتا ضخیم تر از نوع فرانسوی آن است و غالباً موادی مانند کنگر فرنگی یا مارچوبه را در تخم مرغ مخلوط می کنند. فریتاتاها اغلب ورقه ورقه می شوند و به عنوان پیش غذا به صورت سرد سرو می شوند.

پانزنلا از غذاهای ایتالیایی

Panzenella یک سالاد نان توسکانی است که برای تابستان ایده آل است . از دستور العمل خاصی پیروی نمی کند ، اما دو ماده گوجه فرنگی و نان در آن تغییر نمی کنند. این سالاد با یک لیوان خنک پروکو و آفتاب زیاد عالی است!

غذاهای ایتالیایی

بروشتا از دیگر غذاهای ایتالیایی

بروشتا نان کبابی است که حاوی سبزیجات ، سیر له شده و مخلوط گوجه فرنگی است. و یک استارتر ایتالیایی کلاسیک است.

نان فوکاشیا

روی خمیر تازه پیاز کاراملی ، زیتون ، خلال گوجه فرنگی ، برگ ریحان ، پنیر پارمزان رنده شده ریخته و خوب پخته می شود!

غذاهای ایتالیاییماکارونی کربونارا

این غذای ساده ماکارونی رومی نام خود را از “carbone” به معنای زغال سنگ گرفته است و ماکارونی محبوب معدنچیان ذغال سنگ بوده است.در  دستورالعمل اصلی از گوانسیال که گونه ای از گوشت خوک است ، استفاده می کردند اما از آنجا که به راحتی در دسترس نیست ، آشپز به جای آن از بیکن نیز استفاده می نمایند.

غذاهای ایتالیاییپیتزا مارگریتا

پیتزا مشهورترین غذایی که تا به حال در ایتالیا به عنوان بخشی از یک منوی چند وعده ای خورده نمی شود ، بلکه به عنوان یک وعده کامل غذایی به تنهایی مصرف می شود و پیتزا مارگریتا پرچمدار واقعی و یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی است و فقط چند ماده ساده را به خود اختصاص می دهد و شما نتایج بسیار خوشمزه ای کسب می کنید.

غذاهای ایتالیاییقارچ ریزوتو

یک کاسه سالم از ریزوتو قارچ بیشتر از آنچه فکر می کنید فواید دارد. منبع عالی پروتئین ، آنتی اکسیدان قدرتمند و حتی خواص ضد سرطان است. این دستور غذای ریچوتو با قارچ علاوه بر آسان و سریع بودن آن، یک دستور العمل خوشمزه است!

ماکارونی Con Pomodoro E Basilico

ابتدایی ترین و ساده ترین سس ماکارونی پخته شده است ،و در میان دستورهای اصلی تهیه ماکارونی در ایتالیا یکسان است.  این دستور پاستا را می توان در کمتر از نیم ساعت تهیه کرد و به عنوان یک وعده صبحانه ، میان وعده عصرانه و یک شام معمولی و ساده سرو کنید

غذاهای ایتالیاییمرغ پارمسان

لایه های نازک شده مرغ (یا گوشت) که با کمی سس قرمز خانگی و پنیر موزارلا تهیه می شود

غذاهای ایتالیاییلازانیا

یکی از معروفترین غذاهای ایتالیایی که راز بهترین دستور تهیه لازانیا در سس بولونزی آن نهفته است . لازانیا بیکن و گوشت بره یکی از انواع خوشمزه آن در ایتالیا است که لایه های لازانیا با پنیر پارمسان ، مخلوط سبزیجات ، نوارهای بیکنی و گوشت گوسفند خرد شده پوشیده شده است.

پاناکوتا

! Panna cota  دسری است که با ژلاتین ، خامه و شیر درست می شود. با چاشنی پسته خرد شده سرو می شود. Panna Cotta ، به زبان ایتالیایی ، به معنی “کرم پخته شده” است و یک دسر بسیار آسان و سریع برای یک مهمانی در خانه است. فقط با تعداد کمی مواد تشکیل دهنده می توانید این لطافت ایتالیایی را تهیه کرده و لذت ببرید!

پانتون

Panettone نوعی نان شیرین ایتالیایی است که اصل آن از میلان می باشد و شیرینی عالی برای کریسمس یا سال نو است که ترکیب  خوبی از تخم مرغ ، آرد ، شکر ، کشمش ، پرتقال شیرین ، لیمو و گیلاس است.

غذاهای ایتالیاییکاپوناتای سیسیلی

– این کاپوناتا از شکر و سرکه تهیه می شود و طعم ترشو شیرین دارد و به طور معمول در غذاهای سنتی سبزیجات و غذاهای دریایی این جزیره موجود است.

غذاهای ایتالیاییپای عید پاک ایتالیایی (پیتزا سود)

این پای خوش طعم جنوب ایتالیا که گاهی اوقات در روزهای تعطیل خورده می شود پیتزا روستیکا یا پای عید پاک نامیده می شود و شامل سالامای پخته شده خرد شده و پنیرهای ایتالیایی است که با حبوبات احاطه شده و پوسته شیرینی دارد.

سالتیمبوکا

یک غذای مخصوص رومی ، یک کتلت گوشت گوساله نان با مریم گلی سرخ می شود بنابراین “به دهان شما می پرد”.

کاستاگناچیو

طبخ دهقانان قرون وسطی اغلب برای تهیه آرد و غلیظ شدن سس ها به آجیل اعتماد می کردند – این کیک از آرد شاه بلوط ، آجیل های پیگنولی و کشمش تهیه می شود.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

دانشگاه های ایتالیا

بهترین شهر های ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید