غذاهای یونانی

غذاهای یونانی به دلیل سادگی و  مغذی بودن مشهور هستند و از بهترین و سالم ترین غذاهای جهان به حساب می آیند. آشپزی یونانی غذای پخته را به سرخ شده ترجیح می دهد و بیشتر غذاهای سنتی از سس های مفصل اجتناب می کنند و عطر ادویه های گیاهان را ترجیح می دهند. کشور یونان در بالای لیست طول عمر قرار دارد و متخصصان تغذیه یکی از مهم ترین دلایل آن را استفاده یونانیان از چربیهای اشباع نشده مانند روغن زیتون و قندهای فرآوری نشده مانند عسل و همچنین حبوبات و سبزیجات می دانند. اگرچه ممکن است سایر دلایل  سبک زندگی نیز در این امر دخیل باشد ، اما به نظر می رسد یک رژیم غذایی معمول یونانی در اینجا عامل اصلی باشد. از موساکا گرفته تا سوولکی ، در این مقاله غذا های یونانی بررسی شده است.

کلفتیکو از غذاهای یونانی معروف

گوشت بره در یونان یکی از غذاهای خاص است. کلفتیکو یک غذای کاملاً سنتی یونانی با گوشت بره نرم در استخوان است که ابتدا در سیر و آبلیمو خوابانده می شود و  در یک کوره خاکی طبخ می شود ، که گودالی کوچک در زمین است و برای به دام انداختن گرما و دود استفاده می شود.

ویزابوک ارائه دهنده خدمات در زمینه اخذ وقت سفارت و ویزای شینگن و مشاوره در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

غذاهای یونانیسولاکی از غذاهای یونانی سنتی

یکی دیگر از غذاهای سنتی یونانی ، Souvlaki است که تقریباً در هر رستوران یونانی می توانید آن را پیدا کنید. سوولکی اساساً گوشت کبابی روی سیخ است و می تواند از گوشت خوک ، مرغ ، گوشت بره ، گوشت گاو و سبزیجات درست شود.

این غذا معمولاً با مقداری سبزیجات و سیب زمینی سرخ شده ، تاتزکیکی و نان پیتا همراه است.

غذاهای یونانیکفتتس

کوفته های یونانی که از گوشت خوک یا گوشت گاو درست شده و با چاشنی پونه کوهی ، پیاز ، سیر و کمی دارچین پخته می شود. کفتتس را در بیشتر مواقع در جشن های یونان روی میز می یابید.

غذاهای یونانیساگاناکی

ساگاناکی در واقع نام تمام غذاهای کوچکی است که در ماهی تابه ای به نام ساگاناکی سرخ می شوند. اما رایج ترین آنها پنیر ساگاناکی یا میگو ساگاناکی است.

غذاهای یونانیاسپاناکوپیتا

یک پای اسفناج با پنیر فتا ، پیاز یا پیازچه و تخم مرغ که در شیرینی فیلو (filo) پیچیده شده است. این غذای یونانی بسیار خوشمزه است و به عنوان یک میان وعده یا غذای جانبی عالی است.

غذاهای یونانیموساکا از غذاهای یونانی کلاسیک 

یکی دیگر از غذاهای یونانی موساکا است. بسیاری از تغییرات موساکا با دستور العمل های سنتی خانواده وجود دارد. دستورالعمل سنتی موساکا شامل بادمجان سرخ شده ، گوجه فرنگی ، گوشت گوسفندی ، گوشت بره آسیاب شده ، یک لایه سیب زمینی و پنیر و سس بشامل است. با این حال ، بسیاری از نسخه های مدرن از گوشت گاو بدون سیب زمینی استفاده می کنند.

موساکا یکی از غذاهای ملی یونان است و  قطعاً یکی از غذاهای یونانی است که هر کس باید حداقل یک بار در زندگی خود امتحان کند . موساکا را می توان برای افراد غیر گوشتخوار نیز به صورت گیاهی طبخ نمود.

موساکا یکی از کلاسیک ترین غذاهای یونانی است

کالاماری

کالاماری یکی دیگر از غذاهای یونانی است که ماهی مرکب سرخ شده با نمک و لیمو است و اغلب یک سس در کنار آن سرو می شود. کالاماری یک پیش غذای محبوب در یونان است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید