دانشگاه های برتر دنیا

این موسسات از ایالات متحده و بیش از 80 کشور دیگر بر اساس 13 شاخصی که عملکرد تحقیقات دانشگاهی آنها و اعتبار جهانی و منطقه ای آنها را اندازه گیری می کند ، رتبه بندی شده اند. متقاضیان می توانند از این رتبه بندی برای کشف گزینه های آموزش عالی که فراتر از مرزهای کشور خودشان وجود دارد و مقایسه جنبه های اصلی ماموریت های تحقیقاتی دانشگاهها استفاده کنند. رتبه بندی کلی بهترین دانشگاه های جهانی شامل حدود 1500 موسسه برتر در 86 کشور است که در سال گذشته 81 کشور بوده است. اولین گام در تولید این رتبه بندی ها ، توسط Clarivate طراحی شده اند. بر همین اساس، موسسه ویزا بوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و … 10 دانشگاه برتر دنیا، در بین 1500 دانشگاه برتر دنیا به همراه توضیح مختصری درباره هرکدام از آنها را در این مقاله گردآوری نموده است.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد در سال 1636 تاسیس شد ، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. بیشتر دانشجویان دانشگاه هاروارد در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند و بیش از 20 درصد از دانشجویان بین المللی هستند. هاروارد در کمبریج ، ماساچوست واقع شده است ، اما دارای امکاناتی مانند دانشکده پزشکی هاروارد واقع در شهر بوستون در نزدیکی آن است. این دانشگاه دارای بزرگترین موقوفه از هر مدرسه در جهان است. تحقیقات هاروارد در طیف وسیعی از رشته ها در بیش از 100 مرکز انجام می شود.

دانشگاه های برتر دنیا

موسسه تکنولوژی ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست که در سال 1861 تاسیس شد ، در کمبریج ، ماساچوست ، نزدیک بوستون واقع شده است. حدود 11000 دانشجو در این دانشگاه شرکت می کنند که تقریباً 60 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. MIT شامل پنج مدرسه است: معماری و برنامه ریزی. مهندسی؛ علوم انسانی ، هنر و علوم اجتماعی ؛ مدیریت؛ و علم انگلیسی زبان آموزش MIT است. تقویم دانشگاهی یک سیستم 4-1-4 با چهار دوره “دوره فعالیت های مستقل” در ژانویه است. در این دوره ، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، اعضای هیئت علمی ، کارمندان و فارغ التحصیلان در مجامع ، مجموعه سخنرانی ها ، سخنرانی ها و سایر فعالیت های خاص شرکت می کنند.

دانشگاه کالیفرنیا – برکلی از دانشگاه های برتر دنیا

یکی دیگر از دانشگاه های برتر دنیا، دانشگاه کالیفرنیا – برکلی می باشد که تقریباً در 15 مایلی سانفرانسیسکو و در منطقه معروف به منطقه خلیج واقع شده است. این دانشگاه دولتی ، که معمولاً با نام های برکلی یا کال نیز شناخته می شود ، در سال 1868 تاسیس شده است . بیش از 70 درصد دانشجویان برکلی در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. این دانشگاه  به 14 کالج و دانشکده تقسیم شده است ، از جمله دانشکده عالی کسب و کار Haas ، کالج شیمی ، کالج مهندسی ، دانشکده بهداشت عمومی و دانشکده حقوق. تقویم آکادمیک مبتنی بر ترم است و انگلیسی زبان تدریس است.

دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه آکسفورد

تاریخ دقیق تاسیس دانشگاه آکسفورد از قدیمی ترین دانشگاه های برتر دنیا، کاملا مشخص نیست ، اما ریشه این آن حداقل به سال 1096 بر می گردد. آکسفورد در حدود 60 مایلی شمال غربی لندن واقع شده است و حدود 45 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند. بیش از نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی آکسفورد به عنوان بخشی از مطالعات خود، تحقیق می کنند. تحقیقات در آکسفورد در هر چهار بخش دانشگاهی آن انجام می شود: علوم انسانی ؛ علوم ریاضی ، فیزیکی و زندگی؛ علوم پزشکی و علوم اجتماعی. تقویم دانشگاهی آکسفورد به سه اصطلاح تقسیم شده است – مایکلما (پاییز) ، هیلاری (بهار) و ترینیتی (تابستان) – که هر کدام از آنها هشت هفته طول می کشد. زبان تدریس در دانشگاه انگلیسی است.

دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه کلمبیا از دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه کلمبیا یک موسسه خصوصی است که در سال 1754 تاسیس شد. یکی دیگر از دانشگاه های برتر دنیا که در بخش فوقانی غربی ساحل منهتن در شهر نیویورک واقع شده است. این دانشکده که در ابتدا کالج کینگ نامیده می شد ، نام فعلی خود را در سال 1896 اخذ نمود. حدود 30 درصد از دانشجویان کلمبیا در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند و تقریبا 30 درصد از کل دانشجویان بین المللی هستند. بیش از 90 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می کنند و همچنین مقاطع دانشگاهی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز در دسترس است. تقویم تحصیلی کلمبیا بر اساس ترم است و زبان تدریس در آن انگلیسی است.

موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا ، معروف به Caltech ، در سال 1891 به عنوان دانشگاه Throop تاسیس شد و نام فعلی خود را در سال 1920 اخذ نمود. این دانشگاه از دانشگاه های برتر دنیا می باشد که متمرکز بر علم و مهندسی است و در پاسادنا ، کالیفرنیا ، تقریباً 11 مایلی شمال شرقی لس آنجلس واقع شده است. تقریباً 2200 دانشجو در Caltech وجود دارد که حدود 55 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.  بیش از یک چهارم کل ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه بین المللی می باشند.  همچنین تقویم تحصیلی دانشگاه بر اساس سیستم سه ماهه است و  زبان تدریس در آن انگلیسی است.

دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه واشنگتن از قدیمی ترین دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه واشنگتن یک موسسه عمومی است که در سال 1861 تاسیس شد. قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه از نظر ثبت نام در سیاتل – بزرگترین شهر واشنگتن – واقع شده است و در سال 1990 ، دانشگاه دو پردیس کوچکتر در بوتل و تاکوما ، واشنگتن اضافه کرد. حدود 70 درصد دانشجویان دانشگاه – در هر سه دانشگاه – در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. هنوز هم ، این دانشگاه بزرگ بیش از 370 برنامه در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. هزینه های تحصیل برای ساکنان غیر ایالت واشنگتن در این دانشگاه بیشتر است و مسکن دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس می باشد. این دانشگاه از تقویم دانشگاهی مبتنی بر یک چهارم استفاده می کند ،و انگلیسی زبان آموزش در آن است.

دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج نهمین دانشگاه برتر دنیا می باشد که واقع در حدود 60 مایلی شمال لندن قرار دارد و تاریخچه آن به سال 1209 برمی گردد. حدود 19000 دانشجو در این دانشگاه شرکت می کنند و بیش از 35 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. شش دانشکده در آن وجود دارد: هنرها و علوم انسانی ؛ علوم بیولوژیکی؛ پزشکی بالینی؛ علوم انسانی و اجتماعی؛ علوم فیزیکی؛ و فناوری ده ها بخش دانشگاهی و سایر بخش ها این دانشکده ها را تشکیل می دهند. تقویم دانشگاهی در کمبریج به سه دسته : مایکلما (پاییز) ، روزه بزرگ (زمستان) و عید پاک (بهار) تقسیم می شود و انگلیسی زبان تدریس در این دانشگاه است.

دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه جان هاپکینز از دانشگاه های برتر دنیا در رتبه دهم قرار دارد که یک موسسه خصوصی است و در سال 1876 تاسیس شده است. این دانشکده دارای پردیس هایی است که در بالتیمور و ناحیه کلمبیا و اطراف آن و همچنین در ایتالیا و چین واقع شده اند. پردیس اصلی دانشجویان در مقطع کارشناسی ، پردیس Homewood در شمال بالتیمور قرار دارد. اکثر دانشکده های این دانشگاه از تقویم دانشگاهی ترم استفاده می کنند و بعضی از آنها یک دوره مطالعه اضافی سه هفته ای را در ژانویه ارائه می دهند. انگلیسی زبان آموزش در این دانشگاه است. دانشجویان مقطع کارشناسی لازم است تا دو سال اول تحصیل در خوابگاههای دانشگاه زندگی کنند اماکن اقامتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دسترس نمی باشد.  دانشگاه شامل 9 بخش آکادمیک است که تحصیلات خود را در زمینه های هنر و علوم ، مهندسی ، بازرگانی ، آموزش ، پزشکی ، پرستاری ، موسیقی ، بهداشت عمومی و مطالعات بین المللی ارائه می دهد.  

دانشگاه های برتر دنیا

 

امیدوارم توانسته باشیم شما را با تعدادی از دانشگاه های برتر جهان اشنا کنیم در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه با همکاران ما در ارتباط باشید

مقالات زیر می تواند برای شما مفید باشد

دانشگاه های سوئد

دانشگاه های ایتالیا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید