سفارت ایتالیا

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


ایتالیا یکی از جذابترین کشورهایی است که متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای شنگن و سفر به آن وجود دارد. متاسفانه به دلیل شیوع کرونا سفارت ایتالیا تعطیل بود. به همین دلیل زمان باز شدن سفارت ایتالیا برای بسیاری حائز اهمیت است و به دلیل ضرورت موجود به علت پاندمی کوید – 19، تمامی خدمات ارائه شده به متقاضیان تنها در صورت گرفتن وقت قبلی از طریق ایمیل امکان پذیر است. البته از تاریخ 24 آگوست 2020 (برابر با سوم شهریور 1399) تمامی تقاضاهای روادید نوع D ( ملی، تقاضای اقامت طولانی مدت) به شرکت Cox& Kings Global Services تحویل داده می شوند . دراین مقاله ؛ زمان باز شدن سفارت ایتالیا در بسیاری از کشورها و فعالیت های قابل پیگیری در هرکدام از آنها آورده شده است. البته برای پیگیری راحت تر برای اخذ وقت سفارت و ویزای شینگن می توانید ازطریق  موسسه ویزابوک اطلاعات و مشاوره لازم را اخذ نمایید.

درباره سفارت ایتالیا در تهران ، ایران

سفارت ایتالیا در تهران خدمات کنسولی گسترده ای را به شهروندان محلی ، ایتالیایی و بین المللی در ایران ارائه می دهد.

سفارت ایتالیا در تهران از طریق خدمات کنسولی خود از شهروندان ایرانی پشتیبانی می کند ، اگر:

  • در مورد اقتصاد ، فرهنگ ، ورزش ، آموزش و پرورش ایتالیا به اطلاعات عمومی یا خاصی نیاز دارید
  • در مورد شرایط و روند اخذ تابعیت ایتالیا به اطلاعاتی نیاز دارید
  • می خواهید ویزا ایتالیا را درخواست و دریافت کنید

خدمات ویزا و گذرنامه

گذرنامه و ویزای ایتالیا فقط برای شهروندانی صادر می شود که اقامت اصلی آنها در ایتالیا و ایران باشد.

روند صدور ویزای ایتالیا و گذرنامه ایتالیا می تواند چند هفته طول بکشد.

* اگر در زمینه ویزا و گذرنامه سوالی دارید ، با سفارت ایتالیا در تهران تماس بگیرید.

سفارت ایتالیا

نمایندگی های ایتالیا در ایران

سفارت ایتالیا در تهران تنها نمایندگی دیپلماتیک ایتالیا در ایران است.

نمایندگی های ایتالیا در سراسر جهان

سفارت ایتالیا در تهران نماینده یکی از 206 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک ایتالیا در سراسر جهان است.

نمایندگی های خارجی در ایران

سفارت ایتالیا در تهران نماینده یکی از 91 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک خارجی از سراسر جهان در ایران است.

باز شدن سفارت ایتالیا

پس از بازگشایی چندین مرکز درخواست ویزا در ماه ژوئیه در کشورهای ثالث ، ایتالیا مراکز دیگری را بازگشایی کرده است ، اگرچه در بیشتر آنها خدمات محدود است.

بازگشایی سایر مراکز درخواست ویزا ایتالیا بار دیگر توسط VFS Global ، یک شرکت خدمات برون سپاری و خدمات فناوری که به دولت ها و نمایندگی های دیپلماتیک در سراسر جهان خدمت می کند ، اعلام شده و مقامات ایتالیایی خدمات ویزا را در چندین کشور جهان به خارج از کشور سپرده اند.

بر اساس اعلامیه شرکت منتشر شده در سپتامبر ، به عنوان بخشی از “COVID-19: مشاوره مشتری” ، مراکز درخواست ویزا ایتالیا در برخی از کشورها ، در حال حاضر درخواست های ویزای ملی نوع D را به همراه خدمات برگشت گذرنامه از سر گرفته اند. ، که در ماه جولای از سر گرفته شد.

” مرکز درخواست ویزا ایتالیا در نایروبی (کنیا) فعالیت برای ویزاهای نوع” D “را برای اشتغال ، تحصیل و پیوند خانواده از سر گرفته استاین مرکز هر دوشنبه و چهارشنبه فقط با قرار قبلی فقط از طریق وقت قبلی فعالیت خواهد کرداین دفتر فقط در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا اطلاع ثانوی باز خواهد بود . ”

از جمله مراکز ویزای ایتالیا که مجدداً بازگشایی شده اند و خدماتی که آنها از سر گرفته اند ، موارد زیر است:

  • Abidjan (ساحل عاج)– برنامه های قانونی سازی
  • ابوجا و لاگوس (نیجریه)– برنامه های محدود برای اقامت طولانی مدت و قانونی سازی
  • امان (اردن)– خدمات برگشت گذرنامه
  • چنای ، کوچی ، حیدرآباد ، بمبئی جنوبی و دهلی نو (هند)– برنامه های طولانی مدت محدود و برنامه های قانونی
  • داکار (سنگال)– ویزای طولانی مدت و برنامه های قانونی
  • داکا (بنگلادش)– برنامه های محدود برای اقامت طولانی مدت و قانونی سازی
  • دوحه (قطر)– دسته محدود اقامت طولانی و موارد استثنایی
  • کلکته (هند)– برنامه های محدود برای اقامت طولانی مدت
  • نایروبی (کنیا)– خدمات برگشت گذرنامه
  • کویتو (اکوادور)– برنامه های محدود برای اقامت طولانی مدت

در همان زمان ، مراکز سانتو دومینگو ، جمهوری دومنیکن و جاکارتا ، اندونزی ، هر دو پذیرش درخواست ویزای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت به ایتالیا را از سر گرفتند.

سفارت ایتالیا

از طرف دیگر ، این مرکز در ملبورن استرالیا فقط برنامه های مورد اضطراری را می پذیرد که از 9 صبح تا 3 بعدازظهر فعالیت می کند.

طبق این اطلاعیه ، مراکز VFS Global برای ایتالیا واقع در ادینبورگ ، منچستر و لندن ، انگلستان فعالیت خود را از سر گرفتند. در حالی که مرکز ادینبورگ در ساعات کمتری فعالیت می کند ، مراکز منچستر و لندن برنامه های اقامت کوتاه مدت محدودی را می پذیرند.

در چین ، مرکز پکن در حال حاضر برای موارد استثنایی درخواست می دهد ، مرکز در گوانگژو برنامه های اقامت کوتاه را می پذیرد ، در حالی که مرکز واقع در شانگهای برنامه های طولانی مدت را قبول می کند ، و مرکز در چونگ کینگ رده طولانی مدت را قبول می کند برنامه های کاربردی.

در حال حاضر ، ورود به ایتالیا فقط برای شهروندان اتحادیه اروپا (شامل ایتالیا) ، کشورهای عضو شینگن ، پادشاهی بریتانیا و ایرلند شمالی ، آندورا ، موناکو ، سان مارینو ، واتیکان و شهروندان غیر اتحادیه اروپا محفوظ است. (اتباع کشور سوم) دارای وضعیت اقامت طولانی مدت در یک کشور اتحادیه اروپا.

ساکنان کشورهای ثالث زیر نیز می توانند برای هر هدفی وارد این کشور شوند: استرالیا ، کانادا ، گرجستان ، ژاپن ، نیوزیلند ، رواندا ، رواندا ، جمهوری کره ، تایلند ، تونس و اروگوئه.

اتباع بقیه کشورهای ثالث فقط می توانند برای اهداف اساسی به دلایل کار ، فوریت مطلق ، دلایل بهداشتی ، تحصیل و بازگشت به خانه ، محل زندگی یا محل اقامت خود وارد شوند.

اخیراً مقامات ایتالیایی اجازه ورود به سرزمین ملی را برای شرکای مجرد شهروندان و ساکنان ایتالیا نیز داده اند .

کسانی که شرایط ورود به خاک ایتالیا را ندارند نمی توانند درخواست ویزا دهند ، حتی اگر مراکز ویزا در کشور محل اقامت خود مجدداً باز شده باشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید