کار در هلند

در این مقاله بیشتر قصد داریم در مورد کار در هلند و شرایطی که در کشورهلند برای کار موجود است باشما صحبت کنیم ، با ویزا بوک همراه باشید …

هلند کشور گل و زیبایی و نقاشی و هنر می باشد، هلند بین دو کشور آلمان و بلژیک در اروپاقرار گرفته و طبیعت زیبای هلند ،توریسم را به یکی از منابع اصلی درآمد این کشور تبدیل نموده است. کشور هلند، کشوری دارای اقتصادی توسعه یافته می باشد و با توجه به وضعیت اقتصادی هلند،  وضعیت کاری در این کشور هم از لحاظ فرصت های شغلی و هم به لحاظ تجارت و سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد.

شرایط کار در هلند برای دانشجویان

حدود دو دهه است که نرخ متوسط بیکاری در هلند به 8/5 درصد قبل از رکود اقتصادی رسید این در حالی بود که این نرخ در4 سال اخیر به 8 درصد نیز رسید. علاوه بر این شهر آمستردام بالاترین نرخ بیکاری را نسبت به دیگر شهر های اصلی کشور هلند به خود اختصاص داده است.

دانشجویان غیر اروپایی می توانند برای تامین بخشی از هزینه های خود به یکی از دو روش پاره وقت و تمام وقت به کار در حین تحصیل بپردازند.انها حداکثر می توانند به صورت پاره وقت حداکثر تا 10 ساعت در هفته در تمامی طول سال کار کنند.گزینه دیگر کار در طی ماه های ژوئن ژوییه و اوت است.

لازم به ذکر است که در هلند دوره دکترا در بسیاری از رشته ها یک شغل محسوب می شود.از این رو دانشجویان دکترا در این رشته ها کارمند دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی بوده و دستمزد متوسطی دریافت می کنند که مشمول مالیات نیز می شود.دانشجویان دکترا برای بستن قرارداد می بایست مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و کار هلند را داشته باشند.شایان ذکر است که دانشجویان بورسیه از ایران که با ارایه نامه حمایت مالی وزارت اموزش عالی بهداشت و موسسات اموزشی تحقیقاتی ایران موفق به دریافت پذیرش تحصیلی جهت دوره دکترا می گردند نیز قراداد کار می بندند ولی قرارداد به صورد unpaid منعقد می شود.در این قرار داد به صورت صریح ذکر شده که دانشگاه هیچ گونه تعهد مالی نسبت به دانشجو ندارد و به وی هیچ مبلغی پرداخت نمی کند.

دانشجویان غیر اروپایی برای کار در هلند نیاز به اجازه کار رسمی دارند.درخواست مجوز کار از طرف دانشگاه صورت می گیردکه آنها طبق قانون تسهیل جذب دانش محور می توانند فرایند درخواست مجوز کار که حداقل 3 ماه به طول می کشد را در چند هفته با موفقیت 100% طی کنند.دانشجویان دکترا مانند همه شاغلین حق بازنشستگی پرداخت می کنند و در صورتی که بعد از پایان تحصیلشان دارای اجازه اقامت قانونی در هلند باشند می توانند در صورت نداشتن شغل از خدمات بیکاری معادل 70% اخرین حقوق دریافتی استفاده نمایند.

اجازه کار در هلند: چه کسانی می توانند در هلند کار کنند؟

همه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، به استثنای کرواسی، می توانند بدون محدودیت در همه بخش ها کار کنند. اگر کارفرما خواستار مدرک اقامت قانونی در هلند باشد، نامه IND را به او نشان دهید، که تغییر شرایط در سال ۲۰۱۴ در آن توضیح داده شده است، که به موجب آن شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / کشور سوئیسدیگر نیاز به ثبت اقامت بلند مدت خود در هلند ندارند.

در حال حاضر، برای شهروندان کرواسی محدودیت کار وجود دارد: آنان تنها در صورتی می توانند در هلند کار کنند که کارفرما اجازه کار آنها را برای ۱۲ ماه اول اخذ کند. پس از ۱۲ ماه اشتغال قانونی مستمر، می توان آزادانه و بدون اجازه کار در هلند کار کرد. این محدودیت ها تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ اعتبار دارد.

اتباع کشورهای ثالث (یعنی کسانی که خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشند) معمولا تنها در صورتی می توانند در هلند کار کنند که کارفرما به نام آنها اجازه کار بگیرد. IND  در حال حاضر مجوز واحدی ارائه می دهد که به عنوان اجازه کار و اجازه اقامت عمل می کند، و با عنوان GVVA شناخته می شود، که به طور کلی برای کارکنانی صادر می شود که برای بیش از سه ماه به هلند می آیند. معمولا کارفرما برای این مجوز درخواست می دهد و مجوز برای مدت سه سال صادر می شود.برخی از افراد واجد شرایط این نوع مجوز نیستند، و کارفرما باید برای مجوز کار جداگانه (TWV) درخواست بدهد.

 چه کسانی به اجازه کار نیاز ندارند؟

اگر بر اساس اجازه اقامت به عنوان “یک مهاجر بسیار ماهر”، و یا به عنوان فارغ التحصیلی که مدت یک سال را در جستجو برای کار می گذراند، به هلند می آیید، شما می توانید بدون اینکه کارفرما برای شما درخواست مجوز کار جداگانه بدهد، کار کنید. اگر به عنوان یک محقق علمی آمده اید، موسسه پژوهشی نیازی به اخذ اجازه کار برای شما ندارد، با این حال، اگر همزمان برای کارفرمای دیگری کار می کنید، کارفرمای دیگر شما نیاز به دریافت این مجوز دارد.

مشاغل موجود در هلند

کارگران بسیار ماهر جمعیت گسترده ای را در هلند به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که در سالهای اخیر رونداقامت در هلند و مهاجرت در این کشور بسیار زیاد بوده است.  آنان از مزیت مالیاتی 30 درصدی برخوردار خواهند شد.

این گروه مواردی نظیر: گروه مهندسان کسانی که مهارت های فنی دارند، متخصصین IT، کسانی که با امور مالی سر و کار دارند، کسانی که در خرید و فروش تجربه دارند، بازاریاب ها و ارائه دهنده خدمات را در بر خواهند گرفت. دیگر مشاغلی که تقاضای بسیاری دارند مواردی نظیر: اخذ مشاغل در مراکز سلامت و درمان، مدیریت داخلی و بخش های آموزشی را در بر خواهد گرفت. شما قادر به مشاهده مشاغل مورد نظر در صنایع، بخش های مرتبط با نشریه و بخش های مرتبط با آموزش خواهید بود.

کارآموزی و یا کارآموزی داوطلبانه در هلند

فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپا با مراجعه به کمیسیون کار آموزی اروپا خواهند بود. این درحالیست که این سازمان برای دانشجویان بیکار و یا دانشجویان تازه فارغ التحصیل وارد عرصه کار شده است. علاوه بر این سازمان IAESTE برای دانشجویان علوم، مهندسی و هنرهای کاربردی خواهد بود و در آخر سازمان Europlacement و interships که فرصت های کارآموزی در خارج از کشور را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

اگر سن شما مابین 17 تا 30 سال می باشد شما قادر به شرکت داوطلبانه در برنامه ها خواهید بود که این امر با مراجعه به خدمات داوطلبانه اروپایی  (EVS) امکان پذیر خواهد بود. شما قادر به کارکردن بیش از 12 ماه در ازای داشتن بیمه و دیگر هزینه های کوچک خواهید بود.


مالیات کار دانشجویی در هلند

دانشجویی که در هلند مشغول به کار است و کار دانشجویی در هلند دارد ، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود می­باشد. حدود یک سوم از درآمد ناخالص شخص دانشجو به عنوان مالیات بر درآمد وی محسوب می­گردد. قابل ذکر است دریافت بورس تحصیلی هلند نیز مشمول مالیات می­شود.

یافتن شغل در هلند

وب سايت هاي شرکت ها و برنامه هاي کاربردي سودگرانه نيز از راه هاي ديگر براي پيدا کردن کار در هلند است. پيدا کردن کار در روزنامه هاي هلندي و شبکه ها وشرکت در نماريشگاه بين المللي کارو يا کارآموزي داوطلبانه در هلند از جمله راه هاي ديگر براي پيدا کردن کار در هلند است.

مؤسسات کاريابي هلند:
مؤسسه کاريابي projob
مؤسسه کاريابي Madison parker
مؤسسه کاريابي abroad-experience
مؤسسه کاريابي Undutchables
مؤسسه کاريابي Resourcing people
مؤسسه کاريابي Undutchables

 

جهت آگاهی از کشور هلند مقاله ی راهنمای سفر و مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن هلند را مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید