ویزای ایتالیا

جمهوری ایتالیا هفتمین اقتصاد بزرگ جهان واقع در قلب دریای مدیترانه. با وسعت 301.340 کیلومترمربع و با جمعیتی بالغ بر 60.483.973 برخاسته از امپراتوری رم که یکی از قدرتمندترین امپراتوری­ های تاریخ بوده است.برای دریافت ویزای ایتالیا می توانید از ویزا بوک مشاوره رایگان دریافت کنید.

در نتیجه این امپراتوری، حال ایتالیا خانه تعداد زیادی از قلعه ­ها، کاخ­ ها و ساختمان ­های بسیار با معماری­ های متفاوتی چون گوتیک، باروک، نئوکلاسیک و … است. علاوه بر این ایتالیا دارای 7.600 کیلومتر خط ساحلی­ است که شامل دریاچه­ ها و صخره­ های چشم­ نواز و پارک­ های ملی سرسبز می ­شود.

تمام این شگفتی­ های طبیعی و یا ساخته انسان­ ها یک جاذبه قوی برای توریست است. تخمین زده می­ شود که ایتالیا سالانه میزبان 50 میلیون توریست است.  بیش از 60% درآمد ملی ایتالیا از بخش توریسم کسب می ­شود.

افرادی که از گرداگرد جهان قصد سفر به ایتالیا را دارند باید نسبت به اخذ ویزای شنگن اقدام کنند.

 

چگونه ویزای ایتالیا را دریافت کنیماقامت در ایتالیا

درحالیکه شهروندان ایالات متحده و کانادا برای ورود به ایتالیا جهت اقامت توریستی و یا تجاری تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند. دولت ایتالیا برای مردم دیگر ملت ها جهت ورود به ایتالیا ویزاهای متنوعی را در دسترس قرار داده است؛ تجاری، خانوادگی، کار مستقل، دلایل مذهبی،  تحصیلی، گردشگری و ترانزیت. اگر بخواهید بیش از 90 روز در ایتالیا اقامت داشته باشید اما از اقامت دائم خود اطمینان ندارید پس بهتر است یک ویزای توریستی شنگن دریافت کنید.

ویزای توریستی شنگناین ویزا در اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا – اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لتونی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، و سوئیس – مورد تایید است.

ویزای Elective ایتالیا

چنانچه قصد اقامت طولانی در ایتالیا دارید و بدون نیاز به کار کردن می­ توانید هزینه ­های خود را پوشش دهید پس Visto per Residenza Elettiva o Dimora یا ویزای اقامت Elective مناسب شما خواهد بود. این ویزا مناسب افراد خارجیست که بازنشسته شده­ اند و درآمد مشخصی دارند.

ویزای اقامتی صرفا جهت مهاجرت به ایتالیا صادر می­ شود و به متقاضی اجازه کار نمی­ دهد.

اسناد مورد نیاز جهت دریافت این نوع ویزای ایتالیا :

  • یک کاورلتر که دلیل اقامت شما در ایتالیا، مدت زمان و محل اقامت، و نام همراهان شما مانند همسر یا فرزند (گواهی­های ازدواج و تولد باید ضمیمه شوند).
  • گواهی تمکن مالی همچون گزارش اصلی بانک، شرکت­ های سرمایه ­گذاری/واسطه­ گری، تامین اجتماعی و غیره تا توانایی مالی را شرح دهند. بدین نکته توجه داشته باشید که نمی­توانید تامین مالی سفر خود به ایتالیا را از طریق کار خود تضمین کنید.
  • گواهی اجاره ، سندخانه و یا یک دعوت­نامه معتبر از سوی یک مقیم رسمی ایتالیا (با ارائه مجوز اقامت آن­ها)
  • بیمه درمانی معتبر با پوشش حداقلی 30.000 یورو (37.250 دلار) که توسط سفارت ایتالیا مورد تایید قرار گرفته باشد. بیمه مسافرتی نیز مورد قبول است.

کشور ایتالیا

ویزای خانوادگی ایتالیا

Visto per Coesione Familiare نوعی از ویزا که برای اعضای خانواده صادر می­شود که می­خواهند بیش از 3 ماه در ایتالیا بمانند. گذشته از اسناد معمول شما باید مدارک مربوط به تایید روابط خانوادگی و اعتبارسنجی توسط سفارت ایتالیا را به کنسول تسلیم کنید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

Visto per Studio سریع­ترین و آسان­ترین ویزا که بدون هزینه دریافت می ­شود. برای آن دسته از دانشجویانی معتبر است که در دانشگاه ایتالیا و یا یک دانشگاه خارجی مستقر در ایتالیا ثبت­ نام کرده باشند.

ویزای ایتالیامجوز اقامت کشور ایتالیا

درصورت نیاز به حضور بیش از 90 روز در ایتالیا باید برای permesso di soggiorno اقدام کنید. شما می­ توانید ضمن بهمراه داشتن ویزای خود کمتر از 8 روز کاری پس از  رسیدن به ایتالیا برای آن اقدام کنید. فرم kits همراه با دیگر فرم­ ها در ادارات پستی در محل Sportello Amico در دسترس هستند و شما می­ توانید برای ادامه پیگیری­ ها به شهرداری مراجعه کنید.

سپس باید kits را به یکی از  5.332 شعبه پستی مورد تایید تحویل دهید. توجه داشته باشید که باید یک کپی از رسید صادره اداره پست را همیشه به همراه داشته باشید.

مجوز اقامت تنها سند قانونی است که حضور شما در ایتالیا را اعتبار می­ بخشد. درحالی که حرکت آزاد مردم در اتحادیه اروپا باید این سند را سالها پیش منسوخ می کرد اما افراد خارجی همچنان بدان نیاز دارند.

ویزای ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا

شهروندان ایالات­ متحده و کانادا و ملیت دیگری که می­ خواهند موقتا یا دائما در ایتالیا مشغول به کار شوند بایستی از طریق کارفرمای مربوطه نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام کنند. ضمن اینکه باید از کنسولگری ایتالیا در کشور خود جهت دریافت ویزای کاری نیز اقداماتی را انجام دهند.

یک قرارداد کاری از سوی کارفرما به شهروندان غیراروپایی مجوز کار در ایتالیا را نمی­دهد.کارفرما باید برای اقدامات اولیه از ادارات استخدامی استانی در شهر محل کار

(Ufficio Provinciale del Lavoro e della Massima Occupazione)

دست به کار شود. در این مرحله باید مدارک شخص واجد شرایط برای منصب خارجی غیر مقیم برای نشان دادن اینکه در بازار کار محلی چنین شخصی وجود ندارد ثبت شود .

چنانچه این مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شود کارفرما می­ تواند برای دریافت مجوز کار اقدام کند که نیازمند تایید مقامات منطقه­ای و مرکزی است. در صورت پشت سر گذاشتن مراحل قبل کارفرما می­ تواند مجوز کار را برای شخص متقاضی ارسال کند تا بتواند برای ویزا اقدام کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت سفارت ایتالیا ، دریافت ویزای ایتالیا و اقامت ایتالیا همین حالا با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید ویزابوک آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله های زیر را مطالعه کنید

-> ویزای شینگن تضمینی و فوری

-> قوانین دیپورت ترکیه و ممنوع الورودی به ترکیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید