اخذ اقامت پرتغال و مهاجرت به این کشور

پرتغال بدلیل داشتن آب و هوای مناسب و ارزش بالای املاک و مستغلات جز برترین مقاصد اروپاست. دولت پرتغال با در نظرگرفتن چندین روش ویزا مخصوصا Golden Visa program سرمایه گذاران خارجی زیادی را وارد پرتغال کردند.

اگر شهروند غیراروپایی باشید برای اقامت در پرتغال باید یکی از ویزاهای تحصیلی،اقامتی، کاری داشته باشید. تیپ ویزا بستگی به میزان و دلیل اقامت شما دارد.

اخذ اقامت پرتغال و مهاجرت به این کشورپرتغال یکی از موفقترین مدل­های اقامت از طریق سرمایه گذاری در سراسر اروپا را دارد . مدل Golden Visa program به دل  از طریقی در سراسر اروپا را دارد پرتغال باید یکی از ویزاهای تحصیلی،اقامتی، کاری داشه باشید. به افراد اجازه میدهد تا ضمن سرمایه گذاری در پرتغال اجازه اقامت دریافت کنند.

روش ­های مختلفی برای دریافت ویزای Golden وجود دارند که مشهورترین آن خرید املاک است. سرمایه گذاری در بخش املاک پرتغال نیازمند 500.000 یورو است.

دیگر روش­های دریافت ویزای Golden

350.000 یورو در تحقبقات علمی

250.000 یورو در هنر و فرهنگ پرتغال

250.000 یورو در راه­اندازی کسب و کار با به خدمت گرفتن 10 نفر

500.000 یورو در راه ­اندازی شرکت­های کوچک یا متوسط (SME)

**  یکی از بزرگ­ترین مزیت­های اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری اینست که نیاز به حضور دائم شما در کشور پرتغال نیست **

یکی دیگر از راه ­های اقامت در پرتغال استخدام در شرکت­ های پرتغالی­ است. یعنی مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای کاری تایید شده.

دیگر روش ­های دریافت ویزای Goldenاقامت خانوادگی

قوانین پرتغال به دارندگان مجوز اقامت این اجازه را می دهند تا اعضای خانواده نیز دارای مجوز اقامت شوند.

دارنده مجوز اقامت در پرتغال باید به سازمان SEF پرتغال مراجعه کند و درخواست دریافت اقامت برای خانواده خود را دهد.

اقامت تحصیلی پرتقال

تحصیل در پرتغال به شما مجوز اقامت می دهد هرچند کوتاه مدت. چنانچه زمان تحصیل شما کمتر از 6 ماه نباشد برای اقامت پرتغال ارزیابی می شوید. محصلین همچنین می توانند مشغول کار نیمه وقت شوند. محصلین پس از پایان زمان تحصیلات خود به مدت یکسال اجازه یافتن شغل دارند. در صورت استخدام و ثابت کردن دریافت حقوق می توان با تغییر ویزای جاری به ویزای کاری و دریافت اقامت در پرتغال به زندگی خود ادامه دهند.

اقامت پرتقال از طریق کار

اقامت پرتقال از طریق بازنشستگی

درصورتی که در سن بازنشستگی هستید می توانید از کشور خودتان درخواست ویزا دهید.

مدارک موردنیاز اقامت پرتقال از طریق بازنشستگی:

  • پاسپورت معتبر
  • تمکن و گردش حساب
  • بیمه
  • گزارش سوء پیشینه

دریافت ویزا یک ماه طول میکشد . شما باید ثابت کنید که ماهانه درآمدی حداقل 1070 یورو دارید. در این نوع اقامت شما می توانید فرزندان خود را نیز همراه داشته باشید. این نوع اقامت در ابتدا برای 1 سال و سپس یک سال دیگر تمدید می گردد و این روند تا هر زمان که شما طبق قوانین عمل کنید و به پیش ­شرط ها پایبند باشید هر یکسال تمدید میگردد. بزرگترین مزیت این اقامت معاف بودن از مالیات به مدت 10 سال است.

اقامت پرتقال از طریق ازدواجبا ازدواج با یکی از شهروندان پرتغالی شما می توانید برای اقامت و نهایتا شهروندی اقدام کنید. ابتدا به مدت 5 سال اقامت دریافت می کنید و سپس این امکان هست تا تا برای اقامت دائم اقدام کنید. در طول این 5 سال حضور مداوم در پرتغال موردنیاز نیست.

دریافت شهروندی پرتغال برای کسانی که به مدت 3 سال از ازدواج­شان با شهروند پرتغالی گذشته باشد، درک کافی از زبان پرتغالی و آشنایی با جامعه پرتغالی داشته باشند آسان ­تر خواهد بود.

اقامت پرتغال چه مدت معتبر است؟

 اقامت موقت از زمان صدور یکسال اعتبار دارد که یکبار دوساله و بار دیگر 2 ساله تمدید می شود. پس از 5 سال اقامت موقت شما میتوانید برای اقامت دائم و یا شهروندی اقدام کنید. اقامت دائم هر 5 سال باید مجددا صادر شود.

مزایای اقامت در پرتغال

کار و زندگی در یکی از امن­ترین کشورهای جهان

بهره­مندی از املاک باارزش در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی

سفر در محدوده شنگن بدون نیاز به ویزا

از زندگی، آموزش و نظام سلامت با کیفیت

اقدام برای شهروندی پس از 5 سال

درصورت دلخواه میتوانید از ملیت خود نیز پاسداری کنید.

اقامت پرتغال به شما این اجازه را میدهد تا در کشوری زیبا  با آب و هوایی مطلوب زندگی ، تحصیل و کار کنید و یا حتی بازنشسته شوید.

ویزا بوک ارائه دهنده خدمات وقت سفارت ، ویزای شینگن و  اقامت کشورها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد جهت گرفتن مشاوره رایگان همین حالا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله های زیر را مطالعه کنید .

->  ویزای شینگن 

->  شرایط گرفتن ویزای شینگن 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید