خرید ملک در ترکیه

در این مقاله اطلاعات اساسی برای متقاضیانی که تمایل به خرید ملک در ترکیه را دارند ، به صورت علمی و تخصصی گردآوری شده است و  شامل : مزایای خرید ملک در ترکیه ، شرایط اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک ، روند خرید ملک در ترکیه و  موارد دیگر می باشد.

خرید ملک در ترکیه

ترکیه کشوری دارای موقعیت جغرافیایی منحصر فرد است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر در اروپا قرار گرفته است و دارای آب و هوا، سواحل و جاذبه های فرهنگی بی نظیری می باشد. از نظر قلمرو و جمعیت در بین کشورهای بزرگ منطقه قرار دارد و مساحت زمین آن از هر کشور اروپایی بیشتر است. پایتخت آن  آنکارا و بزرگترین شهر ترکیه استامبول می باشد. یکی از راههای سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک در ترکیه است. شهروندان اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به جز بلژیک ، قبرس ، جمهوری چک و اسلواکی) ، ایالات متحده ، کانادا و سایر کشورهای آسیا ، آمریکای لاتین و آفریقا می توانند آزادانه برای خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند.

البته خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی دارای محدودیت هایی نیز می باشد. به طور مثال اتباع خارجی در زمینه دستیابی به املاک در مناطق شهری با کمتر از 2000 نفر ساکن ثبت شده، با محدودیت روبرو هستند. (ماده 87 قانون دهکده). خارجی ها همچنین مجاز به خرید ملک در محدوده مناطق نظامی نیستند (قانون ممنوعیت نظامی و قانون مناطق امنیتی). همچنین خارجی ها مجاز به کسب حداکثر 30 هکتار (74 هکتار) املاک و مستغلات هستند. هر قطعه زمین بیش از 30 هکتار به مجوز مقامات ترکیه احتیاج دارد.

خرید ملک در ترکیهمزایای خرید ملک در ترکیه

  • اگر به فکر سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات ترکیه هستید ، پس انداز خود را در یکی از سریعترین اقتصادهای دنیا قرار می دهید
  • فروش املاک و سرمایه گذاری افزایش یافته است و انتظار می رود با پیشرفت مداوم کشور ، ادامه یابد.
  • قیمت خرید ملک در ترکیه مقرون به صرفه است
  • مالیات خرید ملک در ترکیه کم است
  • شما حق “مالکیت آزاد” از اموال ترکیه را دارید. خواه یک آپارتمان کوچک باشد یا خانه ویلایی
  • صاحبان املاک اجازه اقامت در ترکیه را دریافت می کنند.
  • هزینه زندگی در ترکیه بسیار منطقی است.

کسب اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه  باید حداقل ملکی به ارزش 250،000  دلار آمریکا خریداری نموده  و تا 3 سال آن ملک را نگه دارید. البته با خرید ملک به ارزش 500،000 دلار نیاز به نگه داری ملک  به مدت سه سال نیست. به طور کلی برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه باید نکات زیر را رعایت نمود:

  • خرید ملک از هیچ خارجی (غیر ترکی) مجاز نیست.
  • کلیه معاملات مالی خرید ملک باید توسط بانکها انجام شود. معاملات خارج از بانک قابل قبول نیست.
  • ارزش ملکی که خریداری می کنید بالاتر از حداقل ارزش 250 هزار دلار باشد
  • اگر ملکی را با پرداخت اقساط بخرید ، مبلغی را که قبلاً پرداخت کرده اید ، به شما تعلق می گیرد ، بدهی که بعدا پرداخت می کنید مورد توجه قرار نمی گیرد.
  • در هر صورت ، شما نمی توانید ملکی را که خریداری کرده اید ، ظرف سه سال بعد از خرید خود بفروشید. اما پس از آن دوره ، شما آزادی عمل در رابطه با فروش ملک خود دارید.

قابل ذکر است که شهروندی ترکیه را نمی توان از طریق ملک هایی که هنوز در دست ساخت هستند ، به دست آورد.

همچنین طبق شرایطی، از طریق اجاره ملک نیز می توان اقامت موقت ترکیه را اخذ نمود. با اجاره ملک در ترکیه اقامت توریستی اعطا می شود ( شخص اجازه تحصیل و کار را در ترکیه ندارد) با توجه به قوانین 2020 این اقامت یکساله و غیر قابل تمدید خواهد بود( برای تمدید باید یکسال از اقامت قبلی گذشته باشد)

خرید ملک در ترکیهقیمت خرید ملک در ترکیه

قیمت خانه در شهرهای مختلف ترکیه، متفاوت است. به طور مثال؛ گرانترین املاک در استانبول بزرگترین شهر ترکیه  قرار دارند  که قیمت هر مربع ملک در استانبول به طور میانگین 3.96 لیر، در آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه؛ 1.861 لیر ، در ازمیر3.036 لیر و در آنتالیا قیمت هر متر مربع 2.101 لیر می باشد.

روند خرید ملک در ترکیه

پس از آنکه ملک خود را انتخاب نمودید، می توانید از طریق مترجم که از طرف اسناد معرفی شده است و یا از طریق وکیل نسبت به انعقاد قرارداد اطلاعات لازم را به دست آورید. به طور کلی مراحل خرید ملک در ترکیه به صورت زیر می باشد:

1- به دست آوردن شماره مالیات خریدار در ترکیه

شماره مالیات شماره ای است که به منظور تسهیل در کلیه معاملات رسمی به نام خود به تمام خارجیانی که در ترکیه ساکن هستند ، داده می شود.

2-افتتاح حساب در یک بانک ترکیه

مراحل افتتاح حساب بانکی روشی بسیار ساده است. تنها چیزی که لازم دارید پاسپورت و شماره مالیات است. می توانید حساب خود را به دلار آمریکا ، یورو یا لیر ترکیه و حداقل 1 دلار باز کنید.

3-ثبت قرارداد فروش

قرارداد خرید شامل چندین مورد می باشد که به زبان انگلیسی و ترکی نوشته شده و توسط خریدار و شرکت املاک و مستغلات امضا شده است. با امضای قرارداد ، خریدار مبلغی را به فروشنده می پردازد تا تضمین کند که این ملک برای خریدار محفوظ است. مبلغ قابل پرداخت توسط خریدار بین 1000 تا 2000 یورو تخمین زده می شود و همچنین تضمین می کند که ملک مورد نظر به شخص دیگری فروخته نمی شود. پس از انعقاد قرارداد ، خریدار مبلغ باقیمانده از کل مبلغ مورد توافق را طی دو هفته، به حساب بانکی شرکت املاک و مستغلات منتقل می کند و سپس مراحل ثبت نام را شروع کرده و تابو را بدست می آورد.

خرید ملک در ترکیه

4-دریافت تابو (مدرک اثبات مالکیت)

خریداران ملک ترکیه به مدارک زیر نیاز دارند: یک کپی گذرنامه ، دو عکس شخصی و شماره مالیات به دست آمده در ترکیه. توجه: یک نسخه از اسناد باید به کلیه مالکان که نام آنها در تابو ثبت شده است ، ارسال شود. مطابق با تغییرات جدید در قانون ترکیه اگر یک خارجی قبل از شما مالکیت این پروژه جدید را خریداری کرده باشد ، می توانید طی مدت 1-2 روز تمبر را به دست آورد. اما پیش از این،  روند ثبت نام برای اولین خریداران حدود 6 هفته طول می کشید. . در زمان واگذاری مالکیت (تابو) باید ارزش کامل ملک همچنین کلیه مالیات ها و عوارض مربوط به تابو پرداخت شود ،. تابو در دفتر ثبت محلی اراضی ثبت می شود و با حضور یک فرد برای ترجمه مستقیماً به صاحبخانه یا نماینده وی صادر می شود. پس از اخذ اوراق ، خریدار صاحب ملک می شود.

مقاله ویزای شینگن می تواند برای شما مفید باشد.

شما می توانید تمامی سوالات خود را با متخصصین ویزابوک در میان بگذارید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید