کشور رومانی

کشور رومانی در سواحل غربی دریای سیاه واقع شده است و از زیبایی و تنوع طبیعی و میراث فرهنگی غنی برخوردار است. رومانی با مناظر کوهستانی زیبا و مناطق روستایی و همچنین با شهرهای تاریخی و پایتخت شلوغ خود بازدید کنندگان را مجذوب خود می کند. در طول یک دهه گذشته ، رومانی تحولات چشمگیری را پشت سر گذاشته و یکی از اعضای اخیر اتحادیه اروپا و یکی از شرکای استراتژیک آمریکا در اروپا می باشد. رومانی کشوری بزرگ و یکی از متفاوت ترین کشورها در اروپا است. مهمترین صادرات رومانی پارچه و کفش ، محصولات فلزی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی است و عمده ترین شرکای تجاری آن ایتالیا و آلمان هستند. چیزهای جالب بسیاری در مورد کشور رومانی وجود دارد که سزاوار توجه بیشتر هستند. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری پیرامون کشور رومانی می پردازیم.

تاریخ کشور رومانی

رومانی که در مرز امپراتوری های بزرگ که غالباً به جنگ علیه یکدیگر می پرداختند (امپراتوری عثمانی ، روسی و هابسبورگ) ، دارای تاریخی است که توسط یک سری طولانی از جنگ های دفاعی علیه همسایگان قدرتمند خود مشخص شده است. رومانی به دلیل موقعیت بسیار مهمش در جبهه شرقی یکی از متاثرترین کشورهای اروپایی در دو جنگ جهانی بود. یک رژیم کمونیستی خشن از سال 1945 تا سال 1989 کنترل رومانی را به دست داشت. سرانجام رومانی در سال 2004 به ناتو و در سال  2007 به اتحادیه اروپا پیوست.

کشور رومانیجغرافیای کشور رومانی

رومانی کشوری واقع در جنوب شرق قاره اروپاست که از جنوب توسط بلغارستان، از شرق توسط اوکراین و از شمال شرقی توسط مولداوی احاطه شده و از سمت غرب نیز در همسایگی مجارستان و صربستان قرار گرفته است. این کشور از آب و هوای عمدتا معتدل – قاره ای برخوردار است . با مساحت 238397 کیلومتر مربع (92،046 مایل مربع) ، رومانی دوازدهمین کشور بزرگ اروپا و هفتمین کشور پرجمعیت عضو اتحادیه اروپا است و تقریباً 20 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت آن بخارست ، در جنوب غربی این کشور در دشت های والاچیا واقع شده است که در بین رود دانوب و منطقه کوهستانی ترانسیلوانیا واقع شده است.همچنین شهر ترانسیلوانیا بزرگترین شهر رومانی، یک مرکز بزرگ اقتصادی و یک شهر جوان است که یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا را در خود جای داده است. . سایر شهارهای بزرگ رومانی عبارتند از: ، ایازی  ، کلوژ ناپوکا ، تیمیسارا ، کنستانتا  ، کرایوا ، گالاتی ، برازوف ، پلوئستی ، بریلا ، اورادا

بلندترین قله در رومانی، مولودوآنو (2544 متر) ، در کوه های کارپات است.

طبیعت در کشور رومانی

طبیعت در رومانی واقعاً بی نظیر است زیرا می توانید انواع مناظر که در مناطق دیگر اروپا وجود ندارندرا در این کشور کشف کنید. تعادل بین کوهها (28٪) ، تپه ها و ارتفاعات (42٪) و دشتها (30٪) باعث می شود رومانی به مقصد بزرگی برای پیاده روی آسان در طبیعت تبدیل شود.

کشور رومانیحقایق اصلی در مورد طبیعت در کشور رومانی

رومانی متنوع ترین کشور از نظر جغرافیایی در اروپا است.

Delta Danubeدارای سومین تنوع زیستی در جهان است ، جوانترین سرزمین در اروپا و محل زندگی گونه های نادر پرندگان است. رومانی یکی از بزرگترین مناطق جنگلی دست نخورده در اروپا دارد و تقریباً 27 درصد از قلمرو آن را پوشش می دهد. ، بیشترین جمعیت خرس قهوه ای در اروپا و 45٪ از جمعیت گوشتخواران بزرگ این قاره (خرس قهوه ای ، سیاه گوش ، گرگ) در این جنگلها زندگی می کنند. تقریباً دو سوم  کوه های کارپات  در رومانی یافت می شود و ترانسیلوانیا را احاطه کرده است.و توسط جنگل های وسیعی پوشیده شده اند .رومانی حدود 3500 دریاچه دارد.  از سدهای آتشفشانی گرفته تا سدهای طبیعی و مصنوعی ، تالابها یا دریاچه های یخبندان کارپات ها متفاوت است. این کشور دارای دومین یخچال بزرگ زیرزمینی در اروپا به نام Scarisoara با حجم 75000 متر مکعب است.همچنین دارای ساحل 245 کیلومتری دریای سیاه است.

مردم و جامعه کشور رومانی

رومانیایی ها از مهمانوازترین و خونگرم ترین مردم اروپا هستند. زبان رسمی مردم در رومانی؛ رومانیایی یک زبان عاشقانه و قدیمی میباشد که نزدیک به زبان فرانسوی و ایتالیایی است، همچنین دین اکثر مردم در این کشور مسیحیت می باشد و واحد پول رسمی در آن لئو رومانی است.

کشور رومانیاقتصاد رومانی

قرن ها اقتصاد رومانی مبتنی بر کشاورزی بود. در دهه 1930 رومانی یکی از تولید کنندگان اصلی گندم ، ذرت و گوشت اروپایی بود از دهه 1970 به سمت صنایع سنگین تغییر کرده است اما کشاورزی هنوز از نظر اقتصادی دارای اهمیت است و حدود یک سوم نیروی کار را به کار می گیرد. گردشگری نیز یکی از سریعترین بخش های اقتصاد رومانی است. اقتصاد رومانی در میان کشورهای اروپایی رتبه هفتم را دارد و در مورد توسعه اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ، رومانی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بالکان غربی و سایر کشورهای اطراف اروپای شرقی مانند اوکراین و مولداوی عملکرد خوبی دارد. با این حال ، در مقایسه با اروپای غربی ، رومانی هنوز راه هایی برای دستیابی به آن سطح از توسعه که اروپائیان غربی از آن برخوردار هستند ، دارد. با این حال ، عضویت رومانی در اتحادیه اروپا به رومانی در رسیدن به اهدافش کمک شایانی مینماید. از نکات قابل توجه در رابطه با اقتصاد رومانی هزینه های نسبتاً پایین زندگی در این کشور نسبت به برخی کشورهای اروپایی دیگر است. البته که بسته به شیوه و سبک زندگی، شهر محل اقامت و برخی موارد دیگر ممکن است هزینه های زندگی در مناطق گوناگون رومانی متفاوت باشد اما میانگین هزینه زندگی در این کشور 400 تا 500 یورو است.

کشور رومانیجاذبه های کشور رومانی

جاذبه های رومانی متنوع است و به طور جداگانه و یا در کنار هم ، برای هر نوع تعطیلات و سلیقه ای مناسب است. در طول اقامت در رومانی ، شما به راحتی می توانید بازدید از قلعه ها و کاخ ها را با فعالیت های طبیعت گردی در تمام سطوح ترکیب کنید. در رومانی هفت میراث جهانی یونسکو وجود دارد برخی از سایت های این مجموعه عبارتند از: کلیساهای مولداوی ، قلعه داسیان ، مرکز تاریخی سیقیسوارا ، صومعه هورزو و چند مورد دیگر. همچنین کاخ پارلمان رومانی دومین ساختمان بزرگ اداری در جهان است و آبشار بیگار به دلیل شیوه پخش و ریزش آب ، به عنوان زیباترین آبشار جهان توسط جغرافیای جهانی تعیین شده است. همچنین تاریخ و موقعیت جغرافیایی رومانی ، میراث چند فرهنگی پیچیده ای را ایجاد کرده است و در آن انواع معماری ، اقوام قومی مختلف و حتی دستور العمل های خوشمزه آشپزی که مطابق با منطقه تاریخی تغییر می کنند ، مشاهده می شود. این تنوع چند فرهنگی به خودی خود یک جاذبه است.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید