جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان کشوری باستانی است که در چهارراه اروپا و آسیا واقع شده است. این کشور کوچک به دلیل داشتن تاریخ 3500 ساله ، فرهنگ غنی و مناظر شگفت انگیز کوهستانی شناخته شده است. هر ساله تعداد زیادی از مردم برای بازدید از این سرزمین جالب به ارمنستان سفر می کنند وغرق در آداب و رسوم و قدمت تاریخ رنگارنگ آن می شوند و مناظر دیدنی را تحسین می کنند. ارمنستان دارای مردمی مهمان نواز و خونگرم می باشد که تمام تلاش خود را می کنند تا بازدیدکنندگان در ارمنستان اوقات خوبی را سپری کنند. جاذبه های گردشگری زیادی در ارمنستان برای بازدید کنندگان وجود دارند تا بتوانند حداقل یک هفته را به راحتی در آنجا بگذرانند. اگر قصد بازدید از ارمنستان  را دارید ، در این  مقاله ، به برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان پرداخته شده است.

ایروان از جاذبه های گردشگری ارمنستان

سفر به ارمنستان بدون سفر به پایتخت آن ،کامل نیست. این شهر مملو از مکانهای جالب برای بازدید و مناطقی برای گشت و گذار است در این شهرمی توانید در خیابان ها قدم بزنید ، از آبشار برای مشاهده منظره پانوراما بالا بروید ، از بسیاری از موزه ها بازدید کنید و از غذاهای محلی لذت ببرید. موقعیت مکانی مناسب جغرافیایی شهر همچنین امکان برنامه ریزی سفرهای مختلف روزانه از آن را فراهم می کند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به میدان جمهوری اشاره داشت که توسط معمار مشهور ارمنی الكساندر تامانیان در سال 1924 طراحی شده است. این میدان توسط ساختمانهای مهمی مانند موزه تاریخ ارمنستان و خانه دولت احاطه شده است.

جاذبه های گردشگری ارمنستاناچمیادزین

شهر اچمیادزین در حدود 20 کیلومتری ایروان (30 دقیقه با ماشین) واقع شده است و نقش مهمی در تاریخ این کشور ایفا می کند. ارمنستان از نخستین کشورهایی بود که مسیحیت را بعنوان دین رسمی خود انتخاب نمود و کلیسای جامع اچمیادزین برای گرامیداشت این رویداد ساخته شد.

صومعه نوراوانک از جاذبه های گردشگری ارمنستان

هنگام مسافرت در سراسر ارمنستان ، متوجه خواهید شد که این کشور از نظر صومعه غنی است و نوراوانک یکی از برجسته ترین آنها و از مهم ترین جاذبه گردشگری ارمنستان در کل کشور است. تپه های آجری و سرخ رنگی صومعه ای را محافظت می کند ، که در قرن سیزدهم ساخته شده است.

دریاچه سوان

دریاچه سوان بزرگترین دریاچه در ارمنستان و یکی از زیباترین مکان ها برای بازدید است. این دریاچه به عنوان یک مکان فرهنگی و تفریحی در نظر گرفته شده است. این مکان توسط بسیاری از صومعه های زیبا برای کشف شما احاطه شده است ، همچنین اگر به دنبال مکانی برای استراحت هستید ، می توانید به برخی از سواحل در امتداد دریاچه بروید و از امکانات تفریحی آنجا استفاده نمایید.

جاذبه های گردشگری ارمنستانگورستان

شهر گورستان دومین شهر بزرگ کشور ارمنستان است. پس از گشت و گذار در شهر ، به مناظر سیاه قلعه برای منظره های دیدنی از شهر جورجیا بروید و بازدید از مجسمه ماد ارمنستان واقع در همان نزدیکی را فراموش نکنید . دوستداران موزه نیز می توانند از تماشای موزه های این شهر لذت ببرند.

قلعه عنبر

از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان، قلعه عنبر یکی از شگفت آورترین مکان های کشور برای گشت و گذار می باشد. این نام به انگلیسی به عنوان “قلعه در ابرها” ترجمه شده است . قدمت این قلعه مربوط به قرن هفتم است و حدود یک ساعت با ایروان فاصله دارد. با این حال ، توجه داشته باشید که در ماه های زمستان ، بارش برف می تواند جاده را به سمت قلعه مسدود کند.

صومعه گغارد از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان

دره آزات فوقانی محل صومعه Geghard ، یکی دیگر از مکانهای باورنکردنی در کشور است. تاریخ این صومعه به قرن 4 بر می گردد و اعتقاد بر این است که توسط گرگوری Illuminator تأسیس شده است و یکی از نیزه های مورد استفاده در هنگام مصلوب شدن عیسی مسیح را در خود جای داده است.

خور ویراپ

شاید بهترین مکان برای لذت بردن از مناظر نفس گیر کوه آرارات از صومعه خور ویراپ است. این منطقه نقش مهمی در تاریخ ارمنستان ایفا می کند ، زیرا گرگوری اشراق قبل از درمان پادشاه تردات سوم ، 14 سال در اینجا زندانی شد. پس از آن ، شاه به مسیحیت گروید و آینده مذهبی کشور را تعیین کرد.

جاذبه های گردشگری ارمنستاندیوین

گوردهای تاریخی دووین ، قدیمی ترین شهر و پایتخت سابق ارمنستان در قرون وسطایی می باشد. این شهر که در حدود سال 330 تأسیس شد ، در جریان حمله هلال جلال الدین و مغولها در اواسط قرن 13 ویران شد. می توانید در میان ویرانه های شهر سرگردان شوید و یافته های باستان شناسی را تحسین کنید.  همچنین این شهر دارای مناظر مدرن برای گشت و گذار ، مانند کلیسای سنت هاروت که 18 سال پیش ساخته شده است می باشد

صومعه تاتو و آبشار شاکی

صومعه تاتو یکی دیگر از مکانهای فراموش نشدنی برای بازدید و از جاذبه های گردشگری در ارمنستان است و حدود چهار ساعت با ایروان فاصله دارد .  صومعه تاریخی تاتو مربوط به قرون وسطا و در نزدیکی مرز ایران واقع شده است وبا کوهستانی زیبا ، مه آلود ، سازه های باستانی صومعه و منظره های خیره کننده ، سفر طولانی را ارزشمند می کند. همچنین یک پیاده روی کوتاه در اطراف آن شما را به سمت یک موزه کوچک و چند غرفه محلی برای فروش کالاهای ارمنی می برد.

گذر سلیم

گذرگاه سلیم بخشی از جاده معروف ابریشم بود که آسیا را به اروپا وصل می کرد. این مکان واقع در بین ایروان و دریاچه سوان ، پر از کاروانسراهای باستانی است که هنوز دست نخورده است. Caravanserais قبلاً مجتمع هایی بود که شامل یک محل ملاقات ، هتل و یک محل خرید برای تجار که در طول جاده می رفتند.

جرموک

اگر به دنبال یک مقصد آبگرم محبوب هستید ، به جرموک بروید ، این مکان معروف به 40 چشمه آبگرم است. خواص درمانی آب معدنی و آب و هوای معتدل در این مکان بسیاری از افراد محلی را به خود جلب می کند.  همچنین می توانید از آبشار جرموک ، دومین آبشار بزرگ کشور ارمنستان ، دیدن کنید.

معبد گارنی

معبدگارنی از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان است که، سالانه بالغ بر 200000 بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد وی ک معبد یونی واقع در Garni، ارمنستان است و کشور ارمنستان پیش از مسیحیت را نشان می دهد و احتمالاً در قرن اول میلادی ساخته شده است. چشمه های آب معدنی و رستوران های زیادی برای غذا خوردن در این مکان وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

ویزای شینگن

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید