کشور هلند

هلند کشوری واقع در شمال غربی اروپا است که عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن می باشد و برای سفر به آن باید ویزای شینگن اخذ نمود. این کشور دارای تاریخی طولانی و جالب است که فرهنگ متنوع آن را شکل داده است. کشور هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورها در اروپا است. افراط و تفریط از جمله: افراط سیاسی ، احساسات شدید ، غنای افراطی یا سبک زندگی عجیب در جامعه هلندی وجود ندارد. هلندی ها تعطیلات را برای گذراندن با شریک زندگی ، بچه ها و دوستانشان ، برای تفریح یا تحصیل دوست دارند. بنابراین آنها ترجیح می دهند به جای افزایش حقوق ، ساعات کارشان  را کاهش دهند. مردم هلند بسیار باهوش، منظم و دقیق هستند. هلند جامعه ای برابر طلب دارد که مقام و احترام از طریق تحصیل و کار حاصل می شود. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری در رابطه با فرهنگ و مردم هلند می پردازیم.

قومیت ، زبان و دین در کشور هلند

هلند حدود 17،151،228 نفر جمعیت داردکه هلندی ها 76.0٪ از جمعیت آن را تشکیل می دهند. هلندی، زبان رسمی این کشور است. همچنین فریزی زبان رسمی مردم هلند در استان فریزلان این کشور می باشد.  دین 4.23 درصد از مردم هلند کاتولیک رومی می باشد و مسیحیان پروتستان 14.9٪ از جمعیت هلند را تشکیل می دهند و اسلام نیز، دین  5.1٪ از مردم هلند است. بخش عمده ای از مردم هلند (50.7 درصد) به هیچ آیینی پایبند نیستند.

Sinterklaas (چهره ای متولد از سنت نیکلاس ، حامی کودکان) جشن اصلی هلند است. این جشن هر ساله در 5 دسامبر برگزار می شود و شامل ضیافت و تبادل هدایا و از محبوب ترین جشن ها در فرهنگ مردم هلند است. رسم دیگر مردم هلند این است که beschuit met muisjes (نوعی بیسکویت هلندی) برای افرادی که به ملاقات مادر و نوزاد تازه متولد شده او می رون ، تهیه می کنند. مردم هلند، همچنین روز سنت مارتین را در 11 نوامبر جشن می گیرند. در این روز کودکان با شمع و فانوس های کاغذی به خانه می روند و در ازای دریافت غذای خود آواز می خوانند.

کشور هلندرفتار هلندی

در رابطه با رفتار عامیانه مردم هلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ظاهر برای هلندی ها مهم است.
  • مردم کشور هلند منظم ، محافظه کار هستند و به کوچکترین جزئیات توجه می کنند.
  • مردم کشور هلند خود را صرفه جو ، سخت کوش ، اهل عمل و سازمان یافته می دانند.
  • مردم هلند برای پاکیزگی و آراستگی اهمیت زیادی قائل هستند.
  • آنها از نمایش ثروت بدشان می آید ، زیرا مغایر با اعتقادات برابری طلبانه اشان می باشد.
  • مردم هلند به دستاوردهای خود یا داشته های مادی خود نمی بالند.
  • هلندی ها برابری طلب هستند و نسبت به اختلافات فردی درک بالایی دارند
  • در فرهنگ مردم هلند ، هلندی ها برای همه اقشار جامعه احترام قائل هستند.

کشور هلندغذاهای هلندی

غذاهای هلند تحت تأثیر موقعیت آن در دلتای حاصلخیز رودخانه دریای شمال قرار دارد. بنابراین ، ماهیگیری ، کشاورزی و تجارت خارج از کشور شکل دهنده غذاهای هلندی است. غذاهای سنتی کشور را می توان ساده یا “روستایی” توصیف کرد که وابستگی کمی به گوشت داشته و در آن از انواع سبزیجات استفاده می شود. نان با پنیر به طور معمول در صبحانه و ناهار مصرف می شود. گوشت ، سبزیجات فصلی و سیب زمینی در شام ارائه می شود. امروزه ، غذاهای هلندی اصلاحات زیادی را جمع آوری کرده اند و ماهیت آن ها جهانی تر شده  است. غذاهای بین المللی در تمام شهرهای بزرگ هلند موجود است. همچنین پنیرهای هلندی و شیرینی های هلندی مشهور هستند.

زندگی در انجمن هلند

اگرچه قانون هلند آزادی و حقوق برابر برای زنان و مردان را اعطا می کند ، اما نابرابری های جنسیتی هنوز در جامعه هلند کاملاً مشهود است. وضعیت را می توان با بازگشت به دوران جنگ جهانی توضیح داد. از آنجا که هلند مستقیماً در جنگ جهانی اول شرکت نکرد ، از دست دادن گسترده مردان در جنگ را تجربه نکرد. در کشورهای دیگر مانند انگلستان ، زنان در جنگهای جهانی نقش مردان را در حوزه داخلی پذیرفتند در حالی که مردان درگیر جنگ بودند. با این حال ، چنین الزامی در هلند احساس نمی شد. بنابراین ، زنان در این کشور به زمان بیشتری برای ورود به نیروی کار نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی اختصاص دادند.

ازدواج در کشور هلند اغلب براساس روابط عاشقانه انجام می شود. انتخاب شریک زندگی معمولاً طبقاتی است. زندگی مشترک قبل از ازدواج معمول است. بیشتر خانوارهای این کشور ماهیت هسته ای دارند اما تعداد خانواده های تک والد نیز در حال افزایش است. اگرچه به طور سنتی مردان صاحب اختیار اصلی در خانه بودند ، اما این روند به سمت برابری شرکای ازدواج تغییر کرده است. یک خانواده متوسط ​​در کشور دارای یک یا دو فرزند است. در خانواده هایی که هر دو والدین کار می کنند ، کودکان کوچک اغلب تا زمان بازگشت والدین در یک مرکز مراقبت روزانه نگهداری می شوند. تنبیه بدنی توسط جامعه هلند سرکوب می شود. تحصیلات ارزشمند است و کودکان هلندی به عنوان دانش آموزان موفق شناخته می شوند.

کشور هلندورزش در کشور هلند

اکثر هلندی ها به دوچرخه سواری علاقه دارند و دوچرخه یک بخش اجتناب ناپذیر از فرهنگ هلندی است. همچنین مردم هلند، گروهی ورزش می کنند. تقریباً 4.5 میلیون نفر در این کشور در یکی از هزاران باشگاه ورزشی موجود در این کشور ثبت نام کرده اند. فوتبال محبوب ترین ورزش در هلند است. دیگر ورزش های محبوب شامل والیبال ، هاکی روی زمین ، گلف ، ژیمناستیک ، تنیس و … می باشد. تعدادی از ورزشهای بومی شامل fierljeppen ، klootschieten ، korfball ، kolven و غیره نیز محبوب می باشد.

ادبیات ، هنر و صنایع دستی در هلند

تا اواخر قرن یازدهم ، به سختی ادبیات هلندی به صورت نوشتاری وجود داشت و عمدتاً به صورت شعر ، داستان های عامیانه و افسانه ها، به صورت شفاهی بود و ادبیات مکتوب هلندی از قرن 12 به بعد توسعه یافت. در ابتدا ، آثار ادبی منتشر شده عمدتاً به صورت داستان های عاشقانه یا زندگی نامه اشراف بود. بعداً ادبیاتی با لحن طبقه متوسط ​​نوشته شد. ادبیات مذهبی هلند نیز به موازات آن توسعه یافت. امروز، هنر هلند در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفته و این کشور بهترین هنرمندان و نقاشان جهان را تولید کرده است. نقاشی عصر طلایی هلند بر تاریخ هنر هلند غالب است که در طول قرن هفدهم توسعه یافت و کل اروپا را تحت تأثیر قرار داد. ون گوگ (نقاش هلندی پسامپرسیونیست) و رامبراند (نقاش و چاپگر هلندی) دو چهره مشهور جهان در عرصه هنر هستند. امروز آثار این هنرمندان بزرگ را می توان در بسیاری از موزه ها و گالری های هنری سراسر هلند مشاهده کرد.

کشور هلندمقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

سفارت هلند

اقامت هلند

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید