جاذبه های گردشگری کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان؛ واقع در آمریکای شمالی است که از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است و از شمال تا دایره قطب شمال گسترش می یابد. در غرب کانادا ، کوههای راکی ​​و شهرهای ونکوور ، ویکتوریا و کلگری وجود دارند. در کانادا مرکزی ، آبشارهای نیاگارا ، تورنتو ، اتاوا ، مونترال و کبک سیتی از محبوب ترین مقصدهای سفر هستند و کسانی که به استان های دریایی کانادا در شرق می روند ، می توانند از زیبایی پارک ملی گروس مورن ، همراه با شهرهای هالیفاکس و سنت جان لذت ببرند. در شمال کانادا نیز رودخانه های بزرگی به اقیانوس منجمد شمالی سرازیر می شوند ، و قلمرو خارق العاده ای را برای قایقرانان ایجاد می کنند و خرس های قطبی را می توان در طبیعت مشاهده کرد. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کانادا می پردازیم.

آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا معروف ترین جاذبه طبیعی کانادا است که سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد.  آبشاری عظیم که بیش از یک ساعت رانندگی از تورنتو و در امتداد مرز آمریکا واقع شده است  و طول آن تقریباً 57 متر می باشد. می توانید سقوط ها را در فاصله ای بسیار حیرت انگیز و نزدیک از چندین نقطه اصلی مشاهده کنید.

آبشارهای نیاگارا و تنگه نیاگارا بیش از یک قرن است که گردشگران را به خود جلب می کنند. در اواسط قرن 19 و اواسط قرن 20 در شهر مجاور آبشارهای نیاگارا فضایی از نوع کارناوال برای قایق سواری و …  ایجاد شده است که هنوز هم ادامه دارد.  همچنین خانواده ها از پیاده روی در تپه ظریف کلیفتون نیاگارا که به تنگه می رسد لذت می برند .

جاذبه های گردشگری کانادا پارک ملی بانف و کوههای راکی

پارک ملی با شکوه بانف در قلب کوههای راکی ​​ در استان آلبرتا قرار دارد و برخی از زیباترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه هایی به رنگ فیروزه ای ، قله های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی در این پارک خیره کننده به راحتی قابل دسترسی هستند.

نگین پارک، دریاچه لوئیز است ، جایی که آبهای سبز کوه ها و یخچال های طبیعی اطراف را منعکس می کند و بازدید کنندگان می توانند به راحتی در سواحل قدم بزنند و  دریاچه موراین ، دریاچه آلپی مکانهای قابل توجه دیگری با محیطی کاملاً چشمگیر، در فاصله کمی از آن  قرار دارد.

پارک وی Icefields ، که از دریاچه لوئیس به جاسپر جاری می شود، یک مکان فراموش نشدنی و یکی دیگر از جاذبه های مهم کانادا در بنف است. در انتهای جنوبی پارک ، شهر کوچک و دوست داشتنی بانف قرار دارد که گزینه های مختلفی را برای اقامت ، خرید ، ناهار خوری و زندگی شبانه در اختیار شما قرار می دهد.

بانف همچنین یکی از مناطق مهم ورزش های زمستانی است و محل قرارگیری اسکی Lake Louise و Sunshine Village ، دو مورد از برجسته ترین مقصد اسکی کانادا است.

 برج CN تورنتو

در ساحل دریاچه انتاریو در بزرگترین شهر کانادا برج CN ، یکی از مشهورترین بناهای دیدنی و جاذبه های گردشگری کانادا قرار دارد. این برج 553 متر طول دارد.

در بالای برج ، می توانید غذاهای عالی را در رستوران 360  چرخان پیدا کنید ، و هنگامی که به شهر و دریاچه نگاه می کنید ، از یک وعده غذایی لذت ببرید

کبک قدیمی (Vieux-Quebec) از جاذبه های گردشگری کانادا

Old Quebec یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا می باشد که از میراث جهانی یونسکو و از سنگهای قیمتی تاریخی کانادا است. این منطقه که از بالا تا پایین کبک گسترش یافته است ، شامل تاریخی ترین بناهای شهر است. شهر پایین ، در امتداد رودخانه سنت لارنس ، محل استقرار اصلی و محل زندگی برجسته Fairmont Le Château Frontenac ، و همچنین گنجینه های متعدد دیگر است.

Old Quebec یکی از محبوب ترین مناطق تاریخی کانادا است و برای گردشگری به خوبی توسعه یافته است. علاوه بر مکان های تاریخی ، از دیگر موارد برجسته در آن  نمایش آثار  هنرمندان در Rue du Trésor استموزه های جالب مانند موزه تمدن؛ و فروشگاه ها و رستوران های منحصر به فرد نیز در این شهر قرار دارند.

جاذبه های گردشگری کاناداسوت کش

تنها با دو ساعت رانندگی از ونکوور می توان به  پیست اسکی و دهکده معروف ویستلر، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا رسید. در حالی که ویستلر همیشه یک منطقه مهم ورزشی زمستانی بوده است ، اما در کل سال با گلف ، دوچرخه سواری در کوهستان و فضای پر جنب و جوش در شهر به یک مقصد تابستانی محبوب تبدیل شده است.

این روستا در سال 2010 هنگامی که به یکی از مکان های بازی های المپیک زمستانی 2010 تبدیل شد ، مورد توجه بین المللی قرار گرفت. این منطقه اسکی ، هتل ها و ناهار خوری های کلاس جهانی و همچنین انواع فرصت های تفریحی در فضای باز و مناظر کوهستانی زیبا را ارائه می دهد.

جاذبه های گردشگری کاناداتپه پارلمان اتاوا 

تپه پارلمان اتاوا از جاذبه های گردشگری کانادا است که در بالای رودخانه اتاوا قرار دارد و توسط ساختمانهای پارلمان به سبک نئوگوتیک ،در نیمه آخر قرن نوزدهم ساخته شده است. برجسته ترین مکان در آن،  برج صلح است که مجلس عوام و سنا را در دو طرف تقسیم می کند. در جلوی ساختمان های پارلمان شعله صدسالگی قرار دارد که در سال 1966 برای بزرگداشت صد سالگی کنفدراسیون کانادا روشن شد و در پشت ساختمان ها یک باغ مجسمه سازی قرار دارد.

در تابستان ، تغییر وضعیت نگهبان در چمن جلوی مجلس نمایندگان صورت می گیرد ، اگر هوا اجازه دهد. زیر تپه پارلمان ، می توان یک پیاده روی زیبا در کنار رودخانه اتاوا داشت.

سایت تاریخی ملی سنت جان تپه سیگنال از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا

در ورودی بندر سنت جان ، مشرف به شهر و دریا ، سایت تاریخی ملی سیگنال هیل، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا قرار دارد.  در این مکان، در سال 1901 ، اولین سیگنال بین آتلانتیک بی سیم دریافت شد. این مکان همچنین در جنگ هفت ساله با فرانسه نقش استراتژیک داشت .

برج کابوت یکی از سایت های کلیدی سیگنال هیل است. این بنا در سال 1897 به مناسبت چهارصدمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شد. همچنین اکنون یادآور استقبال از گوگلیمو مارکونی در اینجا در سال 1901 از اولین سیگنال رادیوگرافی رادیویی ماوراlantالنهر است که در فاصله 2700 کیلومتری پلدو انگلیس منتقل شده است. در این برج نمایشگاه هایی درباره تاریخ سیگنال هیل و تاریخ ارتباطات (با بخش ویژه ای در مورد مارکونی) وجود دارد. از بالا می توانید از منظره پانوراما شهر و ساحل تا کیپ اسپیر – شرقی ترین نقطه آمریکای شمالی – لذت ببرید.

 مونترال قدیمی

Old Montreal ، از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا است که مملو از ساختمان های تاریخی دوست داشتنی است ، همچنین محلی عالی برای خرید و صرف غذاهای با کیفیت است. مونترال یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است و از مکانهای دیدنی در مونترال قدیمی Rue Bonsecours و بنای دیدنی Marché Bonsecours در ساختمان تالار قدیمی شهر ، فضای داخلی کلیسای زیبای Notre-Dame ، محل پر جنب و جوش Place Jacques-Cartier و تالار شهر است .

جاذبه های گردشگری کاناداخرس های قطبی چرچیل ، مانیتوبا از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری کانادا

یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری کانادا تماشای مهاجرت خرس قطبی است این  موجودات زیبا برای عبور از خشکی به یخ در خلیج هادسون ، نزدیک شهر چرچیل در شمال منیتوبا در حرکت هستند.

این جامعه کوچک هر پاییز به روی گردشگران باز است.. تورها برای تماشای نزدیک گردشگران از خرس های قطبی ، مسافران را با وسیله هایی تندرا با پنجره های محافظت شده به این مکان می آورند. زمان تماشای اصلی در ماه اکتبر یا نوامبر در حالی که خرس ها منتظر منجمد شدن آب هستند اتفاق می افتد

جاذبه های گردشگری کانادا جزیره ونکوور از جاذبه های گردشگری کانادا

با اینکه از سرزمین اصلی کمتر از دو ساعت با کشتی فاصله است ، اما جزیره ونکوور می تواند یک دنیای دور باشد. بیشتر مردم برای گشت و گذار و  آشنایی با فرهنگ ویکتوریا ، پایتخت پ.م. ، به این مکان می روند ، اما در شمال این جزیره نیز  مناظر وحشی و دور افتاده وجود داردکه  منجر به کسب تجربه های غیرمنتظره و فراموش نشدنی می شود. دوستداران طبیعت می توانند به بهترین مسیرهای پیاده روی در جزیره ونکوور بروند و در مکان های بسیار زیبا برای کمپینگ مستقر شوند. همچنین کسانی که به دنبال راحتی بیشتر هستند می توانند به یکی از اقامتگاه ها یا استراحتگاه های جزیره مراجعه کنند .

در ساحل ناهموار غرب ، هنگام رانندگی به سمت توفینو ، صحنه ای باشکوه از درختان عظیم الجثه باستانی ، محوطه های شنی و سواحل سنگی دراماتیک  وجود دارد.  همچنین در اطراف این شهر توریستی کوچک و بسیار محبوب ، در محل پارک ملی حاشیه Pacific Rim ، می توان مسیرهای پیاده روی باورنکردنی ، سواحل بی پایان ، مکان های عالی موج سواری ، و مکان هایی برای اردو زدن را یافت .

مقصد دیگر در اطراف این جزیره شامل Nanaimo ، Parksville و ساحل Qualicum است که همگی در ساحل شرقی هستند و به دریای Salish می رسد. اگر واقعاً می خواهید از همه چیز دور شوید ، به سمت شمالی جزیره بروید و در پارک استانی کیپ اسکات گشت بزنید.

 

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

شرایط مهاجرت به کانادا 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید