دانشگاه های کانادا

کانادا میزبان برخی از برترین دانشگاه های جهان است. در واقع ، طبق موسسه Times Higher Education ’s University Rankings 2021 ، 30 موسسه کانادایی از بهترین های جهان به حساب می آیند  .کانادا با داشتن هشت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر ، فرصت های زیادی را برای آموزش در کلاس جهانی ارائه می دهد.در مقایسه با ایالات متحده ، کانادا همچنین می تواند گزینه های تحصیل ارزان تر ، مراحل ساده تر درخواست و فرصت های بیشتری را برای اقامت دائم فراهم کند. طبق نظرسنجی بین المللی دانشجویی دفتر کانادایی برای آموزش بین المللی ، بیش از 90 درصد دانش آموزان مورد پرسش از تحصیل در کانادا راضی یا بسیار راضی هستند و 95 درصد کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی توصیه می کنند. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و… در این مقاله برخی از برترین دانشگاه های کانادا را بررسی نموده است.

دانشگاه های کانادا دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو ، دارای رتبه 18 در بین برترین دانشگاه های جهان و رتبه یک در میان دانشگاه های کانادا می باشد. سیستم دانشگاهی این دانشگاه شبیه دانشگاه های معتبر انگلستان ساخته شده است.دارای هفت دانشکده است که این هفت دانشکده دارای تاریخ و سنت های متمایز هستند.

دانشگاه تورنتو  بسیاری از دستاوردهای پیشگام را به نام خود ثبت نموده است، از جمله اولین خانه دانشگاهی چاپ و نشر، اولین دانشکده علوم جنگل در کشور، اولین تولیدکننده انسولین و مرکز دیابت در جهان و …همچنین از میان جنبش های تأثیرگذار آکادمیک در این  دانشگاه کانادا می توان به مدرسه انتقاد ادبی تورنتو و نظریه ارتباطات ، نظریه کامل بودن NP در علوم کامپیوتر و تحقیقات در مورد درمان سلول های بنیادی اشاره نمود.

محوطه دانشگاه تورنتودر مرکز شهر دانشگاه تورنتو شامل چندین ساختمان و حیاط تاریخی است که با بهترین اروپا رقیب هستند.

بیش از 700 مدرک کارشناسی و 200 مدرک کارشناسی ارشد ارائه می شود و این دانشگاه یکی از بهترین ارائه دهنده آموزش در رشته های پزشکی در جهان است.

از فارغ التحصیلان برجسته می توان به پنج نخست وزیر کانادا و نویسندگان مایکل اونداتجه و مارگارت اتوود اشاره کرد. در مجموع ، 10 برنده جایزه نوبل وابسته به این دانشگاه هستند.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

قدیمی ترین دانشگاه در استان ، دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه های کانادا که رقابت بسیاری در آن چشمگیر است که شامل دو پردیس می باشد: یکی در ونکوور و دیگری در کلونا. محوطه اصلی دانشگاه در ونکوور در مجاورت چندین ساحل است و از منظره کوههای ساحل شمالی برخوردار است که درآن  تعدادی از گیاهان و باغ های یادبود در دانشگاه و همچنین یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور وجود دارد.

این دانشگاه بورسیه های مختلفی از جمله جایزه بین المللی دانشجویی Donald A. Wehrung را برای نامزدهای کشورهای جنگ زده ارائه می دهد.

هشت برنده جایزه نوبل و همچنین 71 دانشمند رودس و 65 مدال آور المپیک با این دانشگاه در ارتباط هستند.

بزرگترین سیکلوترون جهان – نوعی شتاب دهنده ذرات – در دانشگاه ، در TRIUMF ، آزمایشگاه ملی کشور برای فیزیک ذرات و هسته ای ، واقع شده است.

این دانشگاه در 12 دانشکده در محوطه دانشگاه ونکوور و 7 دانشکده دیگر در دانشگاه کلونا سازمان یافته است و یک برنامه کارشناسی مشترک ویژه با Science Po در پاریس نیز ارائه می دهد.

سه نخست وزیر کانادا در UBC تحصیل کرده اند ، از جمله نخست وزیر فعلی جاستین ترودو که فارغ التحصیل لیسانس آموزش است.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه مک گیل از دیگر دانشگاه های کانادا

دانشگاه مک گیل تنها موسسه کانادایی است که متشکل از روسای 26 موسسه برتر آموزش عالی جهان است.

این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شد و پردیس اصلی آن در پایه کوه رویال در مرکز شهر مونترال است.  تمام ساختمان های اصلی با استفاده از سنگ آهک خاکستری محلی ساخته شده اند ، و زیبایی چشمگیر به دانشگاه می بخشد.

در سال 1829 ، مک گیل اولین دانشکده پزشکی کشور را تأسیس کرد و تا به امروز این دانشگاه امتیازات ویژه ای را در رتبه بندی جهانی برای موضوعات بالینی کسب می کند.

این دانشگاه بیش از 300 رشته درسی را به بیش از 31000 دانشجو از 150 کشور ارائه می دهد و خود را به عنوان یکی از متنوع ترین موسسات کانادایی در سطح بین المللی به حساب می آورد.

لئونارد کوهن ، ترانه سرا و بازیگر ویلیام شاتنر فارغ التحصیلان مک گیل هستند.

 دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در همیلتون ، انتاریو واقع شده است و پردیس اصلی آن در 121 هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون واقع شده است.

نام این دانشگاه به نام ویلیام مک مستر ، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی است که 900000 دلار کانادا برای تأسیس این موسسه کمک مالی کرده است.

در بین دانشگاه های کانادا، دانشکده پزشکی مک مستر در جهان مشهور است و همچنین دانشکده های مهندسی ، بازرگانی ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی نیز در این دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه کانادایی تأکید زیادی بر تحقیق دارد که برای هدف قرار دادن برخی از فوری ترین نیازهای جامعه ، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی انجام می شود و شامل تحقیقات مربوط به موسسه تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان است که بخشهایی از پوست انسان را به سلولهای خونی تبدیل کرده است ، که می تواند کمبود اهدا کنندگان خون را کاهش دهد.

دانشجویان و اساتید از بیش از 90 کشور جهان می آیند و این دانشگاه حدود 70 قرارداد بین المللی مبادله ،با نهادهای سراسر جهان دارد.

دانشگاه مونترال از دانشگاه های کانادا

دانشگاه مونترال ، با داشتن بیش از 36000 دانشجو تنها دانشگاه فرانکوفون در میان 5 دانشگاه برتر ، از نظر تعداد دانشجو و دومین دانشگاه بزرگ کشور کانادا است که یک چهارم کل دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند.

پردیس اصلی دانشگاه مونترال در میان دانشگاه های کانادا در دامنه های کوه رویال است. ساختمان متمایز مرکزی به سبک آرت دکو ساخته شده است.

هفتاد و چهار درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند. ورزش در این دانشگاهی محبوب است – تیم ها به کارابین ها معروف هستند و در میان دیگر ورزش ها در بدمینتون ، فوتبال کانادایی و هاکی به رقابت می پردازند.

بسیاری از رهبران مشهور تجارت، فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال هستند ، از جمله لوئیس R. Chênevert ، مدیر ارشد اجرایی شرکت United Technologies. سایر فارغ التحصیلان به دلیل مشارکت در تحقیقات علمی ، از جمله نوآوری در انرژی هسته ای ، درک بصری و رمزنگاری کوانتومی ، شناخته می شوند.

این دانشگاه همچنین نخست وزیر سابق پیر ترودو و 10 نخست وزیر کبک را در میان دانش آموختگان خود دارد.

دانشگاه های کانادا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید