غذاهای سوئدی

کشور سوئد با غذاهای مختلف بین المللی سازگار است ، اما هنوز هم در رژیم غذایی خود به بسیاری از غذاهای سنتی اش وفادار است.از آنجا که شمال سوئد بسیار سردتر است ، غذاهای آنجا با غذاهای تکامل یافته جنوب متفاوت است. در رژیم غذایی مناطق شمالی ممکن است گوشت گوزن شمالی و انواع دیگر گوشت وجود داشته باشد ، در حالی که مصرف بیشتر سبزیجات در مناطق جنوبی بیشتر مشاهده می شود. خط ساحلی و بسیاری از آبراه های بزرگ اطراف شهرها باعث شده اند که غذاهای دریایی و ماهی همیشه یکی از اصلی ترین غذاهای سوئدی باشد.  یک غذا از میان غذاهای سوئدی در سراسر جهان ، مشهور شده است و آن کوفته سوئدی است  IKEA است. اما غذاهای بسیار خوشمزه دیگری نیز در سوئد وجود دارد که هنگام بازدید نباید از دستشان دهید. موسسه ویزابوک ارائه دهنده خدمات ویزای شینگن ، وقت سفارت و … در این مقاله به بررسی برخی غذاهای سوئدی پرداخته است.

غذاهای سوئدی

سوپ گوشت از غذاهای سوئدی

Köttsoppa  نوعی سوپ گوشت و سبزیجات دلچسب است که به طور معمول در سوئد به عنوان ناهار یا شام سرو می شود. ترکیبات آن ، به طور معمول شامل گوشت گاو ، هویج خرد شده ، پیاز ، جعفری ، کرفس و تره فرنگی است که در قابلمه پخته و با آویشن ، دانه های فلفل سفید ، برگ بو ، جعفری و نمک طعم دار می شوند.

این سوپ خوش طعم به طور معمول با سیب زمینی ساده ، آب پز و ترب کوهی سرو می شود و در فنلاند و ایسلند نیز خورده می شود. در ایسلند ، سوپ گوشت سنتی به نام kjötsúpa نوعی از این سوپ است که به جای گوشت گاو ، گوشت بره در آن استفاده می شود.

غذاهای سوئدیظرف گوشت پالسا از کلاسیک ترین غذاهای سوئدی

Pölsa یک غذای کلاسیک سوئدی است که با گوشت گاو یا گوشت خوک آسیاب می شود و با جگر و قلب مخلوط می شود ، همراه با پیاز خرد شده ، دانه جو ، فلفل سفید ، مرزنجوش و فلفل دلمه ای آسیاب شده تهیه می شود. اعتقاد بر این است که این ظرف ریشه در روزهایی دارد که مردم مجبور به استفاده از تمام قسمت های حیوانات بودند و هیچ چیز هدر نمی رفت.

به طور معمول با سیب زمینی آب پز ، چغندر ترشی ، و (گاهی اوقات) تخم مرغ سرخ شده در کنار آن همراه است.

غذاهای سوئدیکاوینگ

کاوینگ نان کلاسیک سوئدی است که با سفر در کشورهای شمال اروپا آغاز می شود. این نان به عنوان یک نان چاودار ترد است که منشأ آن از نروژ است و سپس ، در اواخر دهه 1800 ، به یک نان کمی شیرین ، لطیف و معطر در جنوب سوئد تبدیل شد.

این نان به طور معمول با ترکیبی از آرد ساده ، آرد چاودار ، نمک ، شربت پتک تیره ، بیکینگ پودر ، رازیانه و دانه های قره قلم تهیه می شود. به طور سنتی ، این ماده در میدزومار ، عید پاک یا کریسمس با گراولاکس ، شاه ماهی ترشی ، ژامبون کریسمس ، ترشی یا تخم مرغ های آب پز مصرف می شود.در روزهای عادی ، آن را اغلب به عنوان صبحانه همراه با کره ، پنیر یا مربای میوه مصرف می کنند ، اما برای انواع ساندویچ های خوشمزه نیز استفاده می شود.

غذاهای سوئدیکلم قهوه ای از ساده ترین غداهای سوئدی

این غذای ساده سوئدی که به کلم قهوه ای ترجمه شده است ، از کلم سفید تشکیل شده است که به آرامی با سس سویا ، سرکه و شربت برشته می شود. این غذا که معمولاً با منطقه Skåne در ارتباط است ، به طور سنتی برای کریسمس سرو می شود و به طور معمول در کنار گوشت خوک ، سوسیس یا ژامبون کریسمس (ژولسکینکا )خورده می شود .این غذای سوئدی؛ در حین پخت و پز ، کلم قهوه ای می شود ، از این رو کلم قهوه ای نامگذاری شده است.

غذاهای سوئدیشاه ماهی ترش

Surströmming  یک محصول ماهی تخمیر شده است که با استرومینگ ، نوعی شاه ماهی تهیه می شود و از آبهای سرد دریای بالتیک ، معمولاً در بهار تهیه می شود. ماهی قبل از کنسرو شدن نمک زده ، تمیز می شود و تخمیر می شود. این شاه ماهی با بویی کاملاً مشخص و شدید حاصل از فرآیند تخمیر تعریف می شود که بوسیله نوعی آنزیم اسید لاکتیک در ستون فقرات شاه ماهی آغاز می شود و حتی پس از کنسرو ماهی نیز متوقف نمی شود.

شاه ماهی تخمیر شده علیرغم بوی قوی خود ، طعم جالب توجهی دارد که ترکیبی عالی از مواد ، شور و ترش است. همچنین یک جشنواره سالانه سوسترآمینگ ( surströmmingsskiva ) در آلفتا ، هالسینگلند برگزار می شود که به طور سنتی در سومین پنجشنبه ماه آگوست برگزار می شود ، زمانی که تعداد قابل توجهی از سوئدی های مشتاق و طرفداران این غذای خوشمزه ماهی تخمیر جمع می شوند تا محتوای بسیاری از قوطی های برآمدگی سوررمارمینگ را میل کنند.

Flygande Jakob

Flygande Jakob  یا پرواز یعقوب نوعی شیرینی سوئدی است که با ترکیبی از مرغ ، سس چیلی ، موز ، بیکن ، خامه و بادام زمینی بو داده تهیه می شود. این ظرف را در فر پخته و سپس با برنج و یک سالاد سبز در کنار آن سرو می کنند. این غذای غیرمعمول توسط اوو جاکوبسون ، مردی که در صنعت حمل و نقل هوایی کار می کرد ، اختراع شد و از این رو نام او  روی این غذا ی سوئدی است.

شاه ماهی سرخ شده از دیگر غذاهای سوئدی

Stekt strömming یا شاه ماهی سرخ شده یک غذای دلچسب سوئدی است که شامل فیله شاه ماهی است که با نمک ، فلفل سفید و شوید تازه مزه دار می شود ، با آرد و آرد سوخاری پوشانده می شود ، سپس در کره سرخ می شود تا ترد شود و از سمت خارج قهوه ای طلایی شود.

روش های زیادی برای خوردن و سرو این فیله های خوشمزه ماهی وجود دارد ، اما معمولاً همراه آنها سیب زمینی له شده ، مربا ، مربا ، پیاز قرمز یا خیار ترشی همراه است. روش دیگر برای مصرف شاه ماهی سرخ شده پر کردن مخلوط سرکه ، شکر ، فلفل دلمه ای و پیاز قرمز خرد شده در آن است که در غذای ماهی سوئدی دیگری که به آستانه inlagd (شاه ماهی ترشی) معروف است نیز استفاده می شود .

در سوئد ، شاه ماهی تازه سرخ شده که در بالای یک نان ترد کره ای یا knäckerbröd سوئدی قرار گرفته است ، به عنوان یک ماده غذایی معروف در خیابان به فروش می رسد. از انواع دیگر خوشمزه این غذا می توان به رول شاه ماهی ( strömmingsrulle ) و همبرگر ( strömmingsburgar ) اشاره کرد.

جهت سفر به کشور سوئد و امتحان کردن طعم بی نظیر غذاهای سوئدی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید