ویزای توریستی شینگن

اگر می خواهید برای اهداف گردشگری به اروپا سفر کنید ، یک نوع ویزای شینگن تحت عنوان ویزای شنگن توریستی به طور خاص برای این منظور وجود دارد که توسط یکی از کشورهای شینگن صادر می شود. ویزای شینگن توریستی ویزای سفر اتحادیه اروپا است که به دارنده آن اجازه می دهد به 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو EFTA سفر کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا در مدت شش ماه تا 90 روز به هر یک از کشورهای شینگن سفر کنید. اگر تنها هدف شما بازدید و تجربه یک یا چند کشور اروپایی است که بخشی از قلمرو شینگن هستند ، باید درخواست این نوع ویزا را بدهید. کشورهای عضو شینگن در مورد هزینه ویزا برای همه کسانی که می خواهند برای دریافت ویزای شینگن توریستی اقدام کنند ، توافق کرده اند که در ادامه مقاله به بررسی شرایط ویزای شینگن توریستی ازجمله هزینه ویزای شنگن توریستی پرداخته شده است.

ویزاهای توریستی اروپا ویزاهای کوتاه مدت هستند و در گروه C قرار دارند. بسته به تعداد دفعاتی که قصد عبور از مرزهای خارجی قلمرو شینگن را دارید سه نوع ویزای شنگن توریستی صادر می شود:

  • ورودی تک
  • ورود مضاعف
  • ورود چندگانه

کشورهای شینگن قوانین مشترکی برای صدور ویزای کوتاه مدت شینگن دارند که در کل منطقه شینگن معتبر است.

ویزای توریستی شینگن

چگونه می توان برای ویزای توریستی شینگن اقدام کرد؟

درخواست ویزای شینگن توریستی شامل  این مراحل زیر می باشد:

  1. ارسال درخواست برای صدور ویزای شینگن توریستی
  2. مدارک مورد نیاز ویزای شینگن توریستی را تنظیم کنید.
  3. فرم درخواست ویزای توریستی به اروپا را پر کنید.
  4. برای مصاحبه با سفارت وقت بگیرید.
  5. در قرار ملاقات حاضر شوید.
  6. داده های بیومتریک را ارائه دهید.
  7. هزینه ها را پرداخت کنید.

درخواست ویزای توریستی شینگن را از کجا باید ارسال کنم؟

در هنگام درخواست ویزای شینگن توریستی. اگر قصد سفر تنها به یک کشور را دارید ، پس باید به سادگی به سفارت آن کشور در کشور خود مراجعه کنید.

اما ، اگر قصد سفر به دو یا چند کشور را در همان سفر دارید ، باید درخواست خود را در سفارت کشوری که قصد دارید زمان بیشتری را در آن بگذرانید ، ارائه دهید. اگر قصد دارید زمان مساوی را در دو یا چند کشور سپری کنید ، یعنی پنج روز در فرانسه و پنج روز در سوئیس ، پس باید در سفارت کشوری که قصد دارید ابتدا فرود کنید اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی شینگن

مدارکی که لازم است هنگام درخواست ویزای توریستی شینگن برای اروپا ارائه دهید ، به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای توریستی شینگنفرم باید بصورت آنلاین پر شود ، در دو نسخه بارگیری و در پایان امضا شود. می توانید آن را در وب سایت کنسولگری / سفارت در کشور مقصد خود پیدا کنید ، در غیر اینصورت می توانید از طریق ایمیل از کنسولگری درخواست کنید.
  • دو عکس مطابق با الزامات شینگن . عکس مورد نظر طی حداکثر 6 ماه گذشته گرفته شده باشد ، عرض آن 35-40 میلی متر باشد ، به طوری که صورت شما 70-80٪ از عکس را بگیرد و با کیفیت بالا ، بدون مارک و چین خوردگی و مطابق با تمام استانداردهای تعیین شده توسط ISCO انجام شود.
  • پاسپورت معتبر شما حداقل باید دو صفحه خالی داشته باشد تا ویزا ضمیمه شود و در ده سال گذشته صادر شده باشد. همچنین اعتبار گذرنامه باید سه ماه بیشتر از اقامت در نظر گرفته شده در منطقه شینگن باشد.
  • فتوکپی های صفحه اول و آخر گذرنامه
  • گذرنامه های قبلی (در صورت وجود) – اگر بیش از یک گذرنامه قدیمی دارید ، آنها را منگنه نکنید ، بلکه آنها را با یک نوار لاستیکی بهم ببندید و به همراه سایر مدارک تحویل دهید.
  • نامه شخصی (اصلی) –  در این نامه باید در رابطه با هدف از سفر به اتحادیه اروپا ، کشورهایی که قصد سفر به آنها را دارید ، تاریخ هایی که قصد اقامت دارید و سایر جزئیات سفر توضیحاتی را ارئه دهید.
  • نامه ای از طرف کارفرما یا مدرسه / دانشگاه شما که بیان می کند در کشور خود تعهدات قراردادی دارید و به سفارت اطمینان می دهد که به وطن خود باز خواهید گشت.
  • بیمه درمانی سفر شامل اورژانس پزشکی ، بستری در بیمارستان و در صورت فوت ، بازگشت به کشور استکشورهای عضو منطقه شینگن توافق کرده اند که حداقل پوشش بیمه سفرباید 30.000 یورو باشد و باید برای کل مدت اقامت شما در کل قلمرو منطقه شینگن معتبر باشد.
  • رزرو پرواز – نیازی به خرید بلیط هواپیما واقعی نیستبا این حال ، سفارت می خواهد برای اثبات تاریخ ورود و خروج مورد نظر خود ، رزرو پرواز را خریداری کنید و بلیط های یک طرفه پذیرفته نمی شوند.
  • اثبات محل اقامت برای کل مدت اقامت در منطقه شینگناگر در هتلی اقامت دارید ، باید رزرو هتل را نشان دهید. اگر قصد اقامت نزد اقوام یا دوستانتان  را دارید ، آنها باید مدرکی را ارائه دهند که اثبات کند فضای کافی برای شما را در نظر گرفته اند.
  • اثبات وضعیت مالی شما باید شواهدی را اثبات کنید که بودجه کافی برای بازدید دارید ، و قادر خواهید بود در طول اقامت خود در قلمرو شینگن از لحاظ مالی خود را پوشش دهید. این اثبات از طریق ارائه صورتحساب بانکی سه ماه گذشته ، که طی سه روز گذشته گرفته شده است امکان پذیر است و  حداقل مقدار مورد نیاز در هر کشور متفاوت است. شما همچنین باید مدارکی را برای اثبات وضعیت کار خود ارائه دهید.

ویزای توریستی شینگن

سایر مدارک مورد نیاز ویزای توریستی شینگن به کشور مقصد شما نیز بستگی دار و در موارد خاص ممکن است در حین رسیدگی به درخواست شما ، کنسولگری از شما بخواهد اطلاعات یا اسناد اضافی را ارائه دهید یا ممکن است برای مصاحبه دیگری با شما تماس گرفته شود.

پر کردن فرم درخواست

فرم ویزای Schengen Tourist را با دقت و صحیح بصورت آنلاین تکمیل کرده ، دو بار چاپ کرده و در انتها امضا کنید. فرم درخواست ویزای شینگن شامل سوالاتی برای اطلاعات اولیه مانند نام ، تاریخ تولد ، کشور تولد ، شماره گذرنامه و ملیت شما است. شما همچنین باید به  questions سوالات مربوط به سفر خود پاسخ دهید ، از جمله اینکه چه مدت قصد دارید در هر کشور بمانید ، در کجا اقامت داشته باشید و غیره اسناد.

تعیین وقت مصاحبه و حضور در آن

شما باید حداقل 15 روز قبل از سفر مورد نظر برای اولین جلسه مصاحبه 6 ماه قبل از آن وقت بگیرید و  از طریق وب سایت کنسولگری یا سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید ، در کشور محل اقامت خود مصاحبه تعیین کنید.

به موقع در مرکز نوبت دهی (سفارت یا کنسولگری) حاضر شوید. به یاد داشته باشید که اگر حتی برای چند دقیقه دیر کنید ، احتمالاً آنها قرار ملاقات شما را لغو می کنند. مراحل ارسال حدود 10 دقیقه طول می کشد. لطفاً اطمینان حاصل کنید که: شخص رسمی در مرکز درخواست کلیه اسناد شما را بررسی و تأیید می کند.

ویزای توریستی شینگنداده های بیومتریک را ارائه دهید

همچنین اگر قبلاً درخواست ویزای شینگن نکرده اید ، باید در دفتر کنسولگری اثر انگشت خود را اسکن کنید که در سیستم اطلاعات جدید ویزا (VIS) ذخیره می شود . هنگامی که اسکن انگشت در VIS ذخیره می شود ، می تواند برای برنامه های بعدی ویزا در مدت 5 سال استفاده شود ، بنابراین مسافران مکرر به منطقه شینگن مجبور نیستند هر بار که درخواست ویزای جدید می کنند اسکن انگشت جدید انجام دهند.

پرداخت هزینه ویزای توریستی شینگن

از 2 فوریه 2020  هزینه ویزای شینگن برای سفر به اروپا و منطقه شینگن افزایش یافت. این افزایش متوسط ​​هزینه به 80 یورو اطمینان حاصل خواهد میکند که منابع مالی کافی برای حفظ پوشش گسترده کنسولی در سراسر جهان  و ارائه سریعتر خدمات ویزای شنگن وجود دارد.به طور کلی هزینه ویزای توریستی شنگن به شرح زیر می باشد:

 

هزینه یورو

 هزینه دلار $دسته بندی 
9099.54بزرگسالان
4044.24کودکان بین 6 تا 12 سال
رایگانرایگانکودکان زیر 6 سال
رایگانرایگاندارندگان گذرنامه های دیپلماتیک برای اهداف رسمی سفر می کنند
رایگانرایگانعضو خانواده یک تبعه اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا
رایگانرایگانمحققان و دانشمندان به دلایل حرفه ای در سفر هستند
رایگانرایگاننمایندگان سازمانهای غیر انتفاعی با سن 25 سال یا کمتر
3538.90

شهروندان گرجستان ، کوزوو ، روسیه و اوکراین

 

معافیت از دریافت هزینه ویزای شینگن توریستی

همچنین ممکن است هزینه ویزای شینگن توریستی برای افراد متعلق به یکی از این دسته های زیر  کاهش یابد یا از آنها سلب شود:

  • دلایل بشردوستانه در موارد تصادفات بزرگ یا سایر موارد اضطراری مشابه ،
  • دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک یا خدماتی ،
  • اعضای کارکنان معتبر توسط یک هیئت دیپلماتیک ، و
  • محققانی از کشورهای ثالث به منظور انجام تحقیقات علمی که در توصیه 2005/761 / EC پارلمان اروپا تعریف شده سفر می کنند.

کشورهای عضو شینگن ممکن است سایر موارد اختیاری هزینه ویزا را ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، می توانید با دفاتر موسسه ویزابوک تماس بگیرید.

پس از پرداخت هزینه ویزا ، رسیدی برای شما صادر می شود که باید برای جمع آوری درخواست پردازش شده خود ، آن را نگه دارید. در صورت رد درخواست ویزا ، هزینه ای پس داده نمی شود. اگر دوباره برای ویزا اقدام کنید ، باید هزینه ویزا را دوباره پرداخت کنید.

لازم به ذکر است :

در صورت رد درخواست ویزا یا اگر تصمیم دارید درخواست خود را لغو کنید ، هزینه پرداختی شما برگردانده  نمی شود. و اگر دوباره برای ویزا اقدام کنید ، باید هزینه ویزا را مجددا پرداخت کنید. همچنین پرداخت هزینه ویزا و هزینه خدمات تضمین نمی کند که ویزا دریافت کنید.

ویزای توریستی شینگنچه مدت طول می کشد تا ویزای توریستی را برای اروپا دریافت کنید؟

به شما اطلاع داده می شود که آیا ظرف 15 روز ویزای توریستی برای اروپا صادر شده است یا خیر. با این حال ، در برخی موارد استثنایی ، ممکن است این روند تا 30 روز طول بکشد ، یا حتی اگر مدارک اضافی بیشتری توسط متقاضی ارسال شود ، ممکن است حتی تا 60 روز  طول بکشد. به شما توصیه می شود حدود شش هفته قبل از سفر برنامه ریزی شده خود ، برای ویزای توریستی شینگن اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید