ویزای شینگن فرانسه

فرانسه سرزمینی با 41 نقطه تاریخی حفاظت شده ، 8000 موزه ، 500 جشنواره ،سالنهای تئاتر بی شمار ، کنسرت ها و نمایشگاه های هنری بی حد و حصر است. این کشور از آزادی ، برابری ، برادری و سکولاریسم به عنوان اصول اصلی زندگی خود استفاده می کند.کشوری که میزبان بسیاری از رویدادهای علمی است ، جایی که آموزش و پرورش یکی از اساسی ترین عناصر توسعه اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی کشور در نظر گرفته می شود .. بر همین اساس، علاوه بر گردشگری بسیاری از اتباع خارجی ، برای تحصیل یا کار یا حتی برای اقامت و زندگی به فرانسه می آیند. بسته به ملیت و هدف ورود ، بسیاری از این مسافران ابتدا باید ویزای شینگن فرانسه را درخواست دهند.در این مقاله موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن در رابطه با ویزای شینگن فرانسه اطلاعات لازم را جمع آوری نموده است.

برای چه نوع ویزای فرانسه باید درخواست بدهم؟

ویزای شینگن فرانسه برای خارجی هایی که مایل به بازدید از فرانسه ، سرزمین های فرانسه یا کشور دیگر منطقه شینگن در هر 6 ماه به مدت 90 روز هستند، صادر میگردد.

اگر برای یکی از اهداف زیر سفر می کنید می توانید برای ویزای شینگن فرانسه درخواست دهید:

  • برای عبور از طریق فرودگاه فرانسه به سایر کشورها
  • برای شرکت در جلسات تجاری و تخصصی یا کنفرانس
  • برای ملاقات خانوادگی و خصوصی
  • برای گردشگری
  • برای ثبت نام در یک دوره آموزشی کوتاه مدت.
  • برای ثبت نام در دوره کارآموزی (جلسه عملی).

ویزای شینگن فرانسه
چگونه می توان برای ویزای فرانسه درخواست داد؟

روند دریافت ویزای فرانسه آسان و سریع نیست. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر می توانید مراحل درخواست ویزای فرانسه را تکمیل کنید:

  1. سفارت مناسب را انتخاب کنید.
  2. پرونده مدارکتان را تنظیم کنید.
  3. برای مصاحبه برنامه ریزی کنید.
  4. در مصاحبه شرکت کنید.
  5. هزینه ویزای فرانسه را پرداخت کنید.

انتخاب سفارت مناسب برای اخذ ویزای شینگن فرانسه

اگر متقاضی ویزای فرانسه هستید ، باید درخواست خود را در سفارت فرانسه در کشور خود ارسال کنید. با این حال ، اگر قصد دارید  به غیر از فرانسه به کشورهای دیگر اروپا نیز سفر کنید ، باید برای ارسال درخواست از طریق سفارت کشوری که قصد دارید  بیشتر وقت خود را در آن بگذارنید ، برای ویزا اقدام کنید. اگر روزهای یکسانی را در هر کشوری که قصد سفر به آن را دارید سپری کنید ، باید به سفارت کشوری که ابتدا در آن وارد می شوید،  درخواست دهید.

فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه را پر کنید

فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه را می توانید در اینجا پیدا کنید .

فرم را با اطلاعات صحیح پر کنید. به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی که در این فرم می دهید باید با سایر اسناد مطابقت داشته باشد ، در غیر این صورت احتمالاً درخواست شما رد می شود. فراموش نکنید که آن را دو بار چاپ کنید ، و در پایان هر دو نسخه را امضا کنید.

پرونده مدارکتان را تنظیم کنید

مدارک مورد نیاز بستگی زیادی به هدف شما برای ورود به فرانسه و نوع ویزای شینگن فرانسه شما دارد. بعد از اینکه فهمیدید برای چه نوع ویزای فرانسه باید درخواست دهید ، مرحله بعدی که باید بردارید جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ویزای فرانسه است .

وقت ویزای فرانسه را رزرو کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که کجا باید اقدام کنید ، یک وقت ویزای فرانسه را رزرو کنید. در اکثر سفارتخانه های فرانسه می توانید وقت خود را بصورت آنلاین تعیین کنید ، اما در برخی از کشورها این گزینه وجود نداشته و  برای تعیین وقت ملاقات باید به صورت حضوری به سفارت بروید.

لازم به ذکر است اگر این قرار را رزرو نکنید ، برای مصاحبه پذیرفته نخواهید شد.
ویزای شینگن فرانسه

در مصاحبه در سفارت فرانسه شرکت کنید

روز مصاحبه ، به موقع در مرکز وقت ملاقات (سفارت یا کنسولگری) حاضر شوید. به یاد داشته باشید که اگر حتی برای چند دقیقه دیر کنید ، احتمالاً آنها قرار ملاقات شما را لغو می کنند مصاحبه ویزای فرانسه حدود 10 دقیقه طول می کشد. افسر کنسولگری در مورد سفر شما و هدف سفرتان به فرانسه سوالاتی از شما می پرسد. سعی کنید عصبی نباشید ، و صادقانه پاسخ دهید.

پس از تأیید درخواست شما ، اطلاعات فرم درخواست به سیستم آنلاین کنسولگری یا سفارت وارد می شود و یک نسخه چاپی از برنامه خود دریافت می کنید که این روند معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. پس از دریافت فرم چاپ شده ، لطفاً اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات صحیح است و فرم را امضا کنید.

متقاضیان زیر سن قانونی باید همراه مادر / پدر / سرپرست قانونی خود باشند.

هزینه ها را پرداخت کنید

هزینه ویزای شینگن فرانسه باید با ارسال درخواست ویزای فرانسه پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه،  رسیدی دریافت خواهید کرد که باید همراه با سایر اسناد پرونده درخواست، ارائه شود.  به طور کلی هزینه ویزای شینگن فرانسه برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان از 6 تا 11 سال 40 یورو می باشد و کودکان زیر 6 سال معاف از پرداخت هزینه ویزای شینگن فرانسه می باشند.

چه مدت طول می کشد تا ویزای فرانسه را دریافت کنید؟

درخواست ویزای فرانسه شما ظرف پنج تا 20 روز کاری بررسی می شود.

در حالی که اگر برای ویزای طولانی مدت فرانسه اقدام کرده باشید ، برای 15 تا 20 روز یا در برخی موارد خاص حداکثر تا 2 ماه پاسخ خواهید گرفت.

اگر برای ویزای کوتاه مدت برای بازدید از سرزمین های فرانسوی خارج از کشور و مجموعه های فرهنگی خود درخواست می کنید ، زمان پردازش 5 روز کاری تا 3 هفته است. از طرف دیگر ، پردازش ویزاهای طولانی مدت برای این مکان ها ممکن است تا 2 ماه طول بکشد.

ویزای شینگن فرانسه

در صورت عدم پذیرش ویزای شینگن فرانسه چه کاری می توانم انجام دهم؟

در صورت امتناع از ویزای شینگن برای فرانسه ، می توانید درخواست ارزیابی مجدد را به سفارت فرانسه یا کنسولگری فرانسه ارسال کنید. چنانچه دلایل محکمی برای ناعادلانه بودن رد ویزا داشته باشید ، چنین درخواستی باید انجام شود.

فرجام خواهی علیه این تصمیم باید 2 ماه از روز امتناع ، به زبان فرانسه ، و مدارک پشتیبان پیوست شده به پرونده ارسال شود. نتایج فرجام خواهی می تواند امتناع غیرمستقیم (عدم پاسخ در 2 ماه) ، یا رد مستقیم کمیسیون باشد.

متقاضی می تواند ظرف مدت بیش از 2 ماه در دادگاه اداری نانت درخواست تجدیدنظر در مورد لغو آن تصمیم را انجام دهد (فقط در صورت رد شدن ویزا از درخواست تجدید نظر ، یا هنگامی که وزرا نیز رد ویزا را تأیید می کنند).

چند بار می توانم با ویزای شینگن وارد فرانسه شوم؟

براساس زمان مجاز بودن ورود فرد به منطقه شینگن و تعداد کشورهایی که فرد مجاز ورود به آن است ، ویزای شینگن فرانسه به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • ویزاهای یکنواخت  که دارای دونوع به شرح زیر میباشند:
    • تک ورودی – که به دارنده آن اجازه می دهد یک بار در منطقه شینگن وارد شود.
    • ورودهای متعدد – دارنده این نوع ویزا مجاز است چندین بار وارد فرانسه و سایر کشورهای منطقه شینگن شود.
  • ویزای اعتبار محدود سرزمینی (LTV) – ویزاهایی است که به دارنده آنها اجازه نمی دهد از کشورهای دیگر شینگن بازدید کند ، به غیر از فرانسه که توسط سفارت فرانسه یا کنسولگری فرانسه در کشور خود صادر می شود.

آیا ویزای شینگن فرانسه من قابل لغو است؟

در صورت مشاهده یکی از موارد زیر ویزای شینگن فرانسه باطل می  شود:

  • کار بدون داشتن مجوز کار.
  • درگیر شدن در اقداماتی که برای نظم عمومی خطرناک است.
  • تلاش برای استقرار در فرانسه

اگر ویزای شینگن فرانسه شما لغو شود ، می توانید علیه این تصمیم در استان و یا در وزارت کشور تجدید نظر کنید ، که ممکن است تصمیم خود را برای رد مجدد ارزیابی کند.

ویزای شینگن فرانسه

آیا می توانم با ویزای فرانسه کار کنم؟

طبیعتاً ویزاهای کوتاه مدت فرانسه برای گرفتن شغل با حقوق منظور نشده است. خارجیانی که مایل به دریافت ویزای بلند مدت برای بدست آوردن شغل با حقوق در خاک فرانسه هستند ، ابتدا باید کارفرمای حامی مالی را پیدا کنند و پیشنهاد کاری از طرف آنها دریافت نمایند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید