ویزای شینگن ایتالیا

ایتالیا یک مکان توریستی بسیار محبوب است و سالانه تقریباً 50 میلیون گردشگر از سراسر جهان را به خود جذب می کند. این کشور یکی از قدیمی ترین و زیباترین کشورهای اروپایی است بسیاری از گردشگران می توانند با گذرنامه معتبر به راحتی وارد ایتالیا شوند و برخی دیگر از جمله ایران ملزم به گرفتن ویزای شینگن  ایتالیا می باشند. ویزای شینگن ایتالیا به دارنده اش اجازه می دهد تا به هر کشوری در منطقه شنگن سفر کند و حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه در آنجا بماند. از آنجا که ایتالیا بخشی از منطقه شینگن است ، می توانید با ویزای شینگن نیز وارد ایتالیا شوید.  اما برای اقامتی که بیش از 90 روز باشد ، باید برای  اخذ ویزای ملی ایتالیا اقدام کنید. موسسه ویزا بوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و … در این مقاله به کلیه شرایط ویزای شینگن ایتالیا پرداخته است.

درخواست ویزای شینگن ایتالیا

هنگام درخواست ویزای شینگن ایتالیا ، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. نوع ویزای شینگن ایتالیا مورد نیاز خود را تعیین کنید.
  2. درخواست را به موقع ارسال کنید.
  3. تعیین محل ارسال درخواست .
  4. قرار ملاقات رزرو کنید.
  5. فرم درخواست ویزای شنگن  ایتالیا را پر کنید.
  6. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  7. درخواست ویزای ایتالیا را ارسال کنید و وارد مصاحبه ویزای ایتالیا شوید.
  8. هزینه ویزای ایتالیا را پرداخت کنید.
  9. منتظر پردازش باشید

نوع ویزای ایتالیا مورد نیاز خود را تعیین کنید

قبل از اقدام برای ویزای شینگن ایتالیا ، ابتدا باید تعیین کنید که به چه نوع ویزا نیاز دارید. نوع ویزایی که باید درخواست کنید به هدف شما از سفر بستگی دارد.  لازم به ذکر است، دانستن نوع ویزای شینگن  مورد نیاز شما نیز مهم است زیرا انواع مختلف ویزا ممکن است الزامات اضافی و مختلفی داشته باشند

به طور کلی انواع  ویزای شینگن ایتالیا به شرح می باشد:

  • ویزای شینگن ایتالیا برای دیدار با دوستان و خانواده و یا گردشگری.
  • ویزای تجاری ایتالیا در صورت سفر به ایتالیا برای اهداف تجاری مانند: برای شرکت در یک جلسه ، ارائه یا کنفرانس ، ملاقات با مشتریان ، انجام تجارت ، بازدید از یک شرکت شریک و غیره
  • ویزای ایتالیا برای یک رویداد ورزشی / فرهنگی / مذهبی اگر می خواهید برای شرکت در یک رویداد از نوع فوق الذکر به ایتالیا سفر کنید.
  • ویزای پزشکی ایتالیا در صورت نیاز به سفر به ایتالیا برای مداوا در یک موسسه پزشکی ایتالیا.

ویزای شینگن ایتالیا

چه زمانی باید درخواست ویزای شینگن ایتالیا را ارسال کنم؟

زود ترین زمانی که می توانید برای درخواست اقدام نمایید شش ماه قبل از سفرتان است. نهایتاً شما باید درخواست ویزای شینگن ایتالیا را حداقل سه هفته قبل از موعد سفرتان ، ارائه دهید زیرا پردازش درخواست های ویزا ، حدود سه هفته طول می کشد.

به عنوان مثال ، اگر شما یک سند مورد نیاز خاص را ارائه ندهید ، به این دلیل که مقامات ویزا باید درخواست شما را پس بگیرند تا پس از تکمیل مجدد آن را دوباره آن را ارسال کنید زمان پردازش را به تاخیر می اندازد.

بعلاوه ، بسته به کشور و زمان سال ، حتی رزرو وقت می تواند مدتی طول بکشد ، بنابراین اگر لازم است در یک ساعت خاص وارد ایتالیا شوید باید این نکته را بخاطر بسپارید.

مشخص کنید که کجا درخواست ویزای ایتالیا را ارسال کنید

جایی که می توانید درخواست ویزای شنگن ایتالیا را ارائه دهید ، بسته به کشور محل درخواستتان متفاوت است. بنابراین ، بسته به اینکه از کدام کشور هستید ، باید درخواست خود را از طریق یکی از موارد زیر ارسال کنید:

  • نمایندگی ایتالیا در کشور شما ، مانند سفارت یا کنسولگری ایتالیا.
  • یک مرکز درخواست ویزا که دولت ایتالیا درخواست های ویزا را به آنجا سپرده است.مانند FS Global ، COX و Kings یا TLS International
  • کشور دیگر شینگن به نمایندگی از ایتالیا اگر نمایندگی ایتالیا در کشور شما وجود نداشته باشد ، دولت ایتالیا درخواست های ویزا را به سفارت / کنسولگری کشور دیگر شینگن ارائه می دهد.

اگر به بیش از یک کشور شینگن سفر می کنید

ویزای ایتالیا برای اقامت کوتاه مدت ویزای شینگن است. به این ترتیب ، می توانید از آن برای سفر به سایر کشورهای شینگن نیز استفاده کنید ، البته به شرط آنکه سفر شما از روزهای مجاز بیشتر نشوید.

بنابراین ، اگر به بیش از یک کشور سفر خواهید کرد ، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر  درخواست خود را باید از طریق نمایندگی ایتالیا ارائه دهید:

  • نسبت به سایر کشورها بیشترین روزهای سفر را در ایتالیا خواهید گذراند
  • ایتالیا اولین کشوری است که به آن سفر خواهید کرد

ویزای شینگن ایتالیا

قرار ملاقات درخواست ویزای شنگن ایتالیا را رزرو کنید

وقتی دانستید که باید درخواست ویزای ایتالیا را از کجا ارسال کنید ، باید برای تعیین وقت با نمایندگی ایتالیا تماس بگیرید. توجه داشته باشید بدون قرار قبلی نمی توانید برنامه ای را ارسال کنید.

فرم درخواست ویزای شینگن ایتالیا را پر کنید

معمولاً می توانید فرم درخواست ویزا ایتالیا را بصورت آنلاین پیدا کنید . قبل از امضای فرم باید فرم را تکمیل و چاپ کنید. فرم درخواست، شما را ملزم می نماید اطلاعات شخصی مانند (نام ، ملیت ، تاریخ و محل تولد) و همچنین هدف سفر ، وضعیت شغلی   و اینکه آیا ویزای قبلی شینگن و داشته اید یا خیر و … را ارائه دهید.

شما باید فرم درخواست را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ضمیمه کنید.

درخواست ویزای ایتالیا را ارسال کنید و وارد مصاحبه ویزای ایتالیا شوید

وقتی تاریخ قرار شما می رسد ، باید شخصاً در نمایندگی ایتالیا حاضر شوید . همچنین از ورود به موقع خود اطمینان حاصل کنید ، زیرا احساسی که از افسران ویزا می گیرید می تواند در تعیین ویزای ایتالیا به شما کمک کند یا خیر.

هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید ، از شما خواسته می شود که مصاحبه ویزا را انجام دهید. این مصاحبه حدود 10-15 دقیقه به طول می انجامد و شامل  سوالاتی در مورد هدف شما از سفر ، نحوه تامین هزینه های خود ، محل اقامت و حتی سوالات شخصی در مورد زندگی شما است. حتما به همه یسوالات صادقانه و بدون تردید پاسخ دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که دوستانه رفتار می کنید (اما نه خیلی زیاد) و از وضعیت بدنی مناسبی برخوردار هستید. به یاد داشته باشید ، ایجاد یک احساس خوب به سرنوشت ویزای ایتالیا کمک می کند.

هزینه ویزای ایتالیا را پرداخت کنید

روزی که درخواست خود را ارسال می کنید ، باید هزینه پردازش ویزا را پرداخت کنید. هزینه ویزای کوتاه مدت برای همه کشورهای شینگن ، شامل ایتالیا ، یکسان است.

تقریباً تمام متقاضیان باید هزینه ویزا پرداخت کنند. این هزینه حتی اگر درخواست شما رد شود قابل استرداد نیست.

در حال حاضر ، همه بزرگسالان باید 80 یورو برای ویزای شینگن ایتالیا بپردازند ، در حالی که خردسالان 6-12 سال هزینه 40 یورویی را پرداخت می کنند. برای افراد زیر سن 6 سال ویزا رایگان است.

گروه های خاصی از افراد نیز از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ویزای ایتالیا به اینجا مراجعه کنید.

منتظر بمانید تا درخواست ویزای ایتالیا بررسی شود

پس از ارسال درخواست ویزای شینگن ایتالیا ، باید منتظر پردازش آن بمانید. ، معمولاً طی 2-3 هفته بررسی می شود. با این حال ، بسته به کشوری که از آن درخواست می کنید و شرایط خاص شما ، زمان پردازش می تواند بسیار بیشتر شود. بنابراین ، شما همیشه باید زمان پردازش ویزای ایتالیا را در نظر بگیرید و قبل از سفر برنامه ریزی شده خود اقدام کنید.

هنگام ارائه مدارک خود نیز باید مراقب باشید زیرا در صورت نادرست یا مفقود شدن هر چیزی ، مقامات ایتالیایی درخواست شما را پس می فرستند و از شما می خواهند دوباره ارسال کنید. این زمان پردازش ویزا را حتی بیشتر تنظیم می کند.

ویزای شینگن ایتالیا

گرفتن جواب

در صورت پذیرش درخواست ویزای ایتالیا ، برچسب پاسپورت خود را دریافت خواهید کرد. برچسب ویزای ایتالیا است که به شما امکان ورود به منطقه شینگن را می دهد. این برچسب تاریخ انقضا و همچنین اعتبار ویزا را نشان می دهد.

اگر درخواست ویزای ایتالیا شما رد شود ، نامه ای دریافت خواهید کرد که دلیل آن را به شما اطلاع می دهد. نامه رد همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا واجد شرایط تجدیدنظر در تصمیم گیری هستید و چگونه می توانید آن را انجام دهید.

اگر ویزای ایتالیا من رد شود چه باید کرد؟

ظرف 60 روز پس از عدم پذیرش ویزا ، باید با کمک وکیل ایتالیایی به دادگاه ایتالیا مراجعه کنید.

چه مدت می توانم با ویزای شینگن در ایتالیا اقامت داشته باشم؟

ویزای شینگن ایتالیا به همان مدتی معتبر است که تمام ویزاهای شینگن هستند: حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه.

در برخی موارد ، بسته به نوع ویزای شینگن ایتالیا (یک بار ، دو بار یا چند بار ورود) ، ویزای شما برای کمتر از 90 روز صادر می شود.

شما نمی توانید با ویزای شینگن بیش از 90 روز در ایتالیا (یا هر کشور شینگن) بمانید. به همین دلیل به آن ویزای کوتاه مدت می گویند.

چند بار می توانم با ویزای شینگن وارد ایتالیا شوم؟

به طور معمول ، هنگام درخواست ویزای شینگن ، ویزای یکنواخت شینگن (USV) برای شما صادر می شود. ویزای شینگن یکنواخت برای ایتالیا می تواند:

  • ویزای شینگن تک ورودی برای ایتالیا. با یک ویزای شینگن ایتالیا ، یکبار دارنده می تواند فقط یک بار وارد ایتالیا (و هر کشور دیگر در منطقه شینگن) شود. هنگامی که در منطقه شینگن قرار گرفتید ، می توانید در میان کشورها سفر کنید و تا 90 روز در آنجا بمانید. با این حال ، بعد از اینکه از منطقه شینگن خارج شدید ، حتی اگر تمام روزهایی را که ویزا برای شما معتبر نبوده باشد ، نمی توانید برگردید.
  • ویزای شینگن دوبار ورود برای ایتالیا. با ویزای شینگن ایتالیا با دوبار ورود ، همانطور که از نامش پیداست ، فقط دو بار می توانید وارد منطقه شینگن شوید. با این حال ، مقدار ترکیبی از روزهایی که می توانید در هر دو ورودی در ایتالیا (و دیگر کشورهای شینگن) سپری کنید ، نمی تواند در عرض شش ماه بیش از 90 روز باشد.
  • ویزای شینگن چند ورودی برای ایتالیا. اگر ویزای شینگن با چند بار ورود دارید ، می توانید هر چند بار که بخواهید وارد ایتالیا (و هر کشور دیگر در منطقه شینگن) شوید. البته ن بیش از 90 روز مجاز به ماندن در تمام ورودی های ترکیبی خود نمی باشید.

در موارد نادر ، از جمله به دلایل بشردوستانه ، ممکن است فقط یک ویزای اعتبار محدود برای ایتالیا (LTV) برای شما صادر شود . با استفاده از این نوع ویزای شینگن ایتالیا ، فقط می توانید وارد ایتالیا و به طور بالقوه سایر کشورهای خاص شینگن شوید.

علاوه بر این ، افراد مهم و شناخته شده ای مانند دیپلمات ها که اغلب نیاز به ورود به ایتالیا دارند ، می توانند ویزای C دریافت نمایند که می تواند برای یک (C1) ، دو (C2) ، سه (C3) یا پنج سال (C5) معتبر باشد.

آیا برای ترانزیت از طریق فرودگاه ایتالیا به ویزا نیاز دارم؟

ویزای شینگن ترانزیت ایتالیا به اتباع خارجی اعطا می شود که قبل از ادامه سفر خود به یک کشور غیر شینگن برای تغییر کشتی های مسافرتی مجبور به توقف در فرودگاه یا بندر دریایی ایتالیا هستند.

آیا می توانم ویزای شینگن ایتالیا را تمدید کنم؟

تمدید ویزای اقامت کوتاه ایتالیا بسیار دشوار است.

با این حال ، در برخی موارد نادر ، در برخی شرایط ممکن است ، از جمله به دلایل انسانی که بازگشت به کشور خود را برای شما دشوار و خطرناک می کند. به عنوان مثال ، اگر هنگام بازگشت تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید یا در هنگام اقامت در ایتالیا ، وضعیت خطرناکی در کشور خود ایجاد کرده باشد.

یکی دیگر از زمینه های احتمالی شما برای تمدید ویزای ایتالیا این است که ویزای شینگن با یک بار ورود داشته باشید و دیرتر از تاریخ ورود به آن وارد شوید. به عنوان مثال ، اگر قرار بود از اول مارس وارد ایتالیا شوید ، اما در 14 مارس وارد آن شدید ، می توانید دو هفته تمدید کنید.

در هر صورت ، اگر می خواهید فرصتی برای تمدید داشته باشید ، باید حداقل یک هفته قبل از انقضا ویزا اقدام کنید. اگر پس از انقضا ویزا اقدام کنید ، به کشور خود اخراج می شوید.

با این حال ، بسته به نوع مجوزی که دارید می توانید اجازه اقامت ایتالیا را تمدید کنید. به عنوان مثال ، اجازه اقامت ایتالیا با اجازه کار می تواند تا پنج سال تمدید شود.

ویزای شینگن ایتالیا
آیا ویزای شینگن ایتالیا باطل می شود؟

بله ، اگر دیگر شرایطی را که هنگام دریافت ویزا تعیین شده بود برآورده نکنید ، مقامات ایتالیایی می توانند آن را لغو کنند.

دلایل احتمالی لغو ویزای ایتالیا شما عبارتند از:

  • ارتکاب جرم
  • اگر هنگام ورود اولین اطلاعات ، اطلاعات را اشتباه ارائه داده اید.
  • اگر به قوانین ویزایی که دارید عمل نکرده باشید (مثلاً اگر قرار نیست کار را شروع کنید).

آیا می توانم بدون ویزا در ایتالیا بمانم؟

در صورتی که تابعیت کشور عضو اتحادیه اروپا ، سوئیس ، نروژ ، لیختن اشتاین یا ایسلند را داشته باشید ، می توانید بدون ویزا در ایتالیا اقامت داشته باشید. حتی در این موارد ، پس از سه ماه ، باید مجوز اقامت ایتالیا را دریافت کنید.

علاوه بر اتباع اتحادیه اروپا ، سوئیس ، نروژ ، لیختن اشتاین و ایسلند ، سایر کشورها می توانند بدون ویزا در ایتالیا بمانند – اما فقط تا سه ماه.

اگر بخواهم بیش از 90 روز در ایتالیا بمانم چه می کنم؟

اگر می خواهید بیش از 90 روز در ایتالیا بمانید ، باید برای ویزای ملی ایتالیا اقدام کنید. بعد از اخذ ویزای ملی ایتالیا ، می توانید وارد ایتالیا شوید و باید اجازه اقامت ایتالیا (Permesso di Soggiorno) را بدهید تا اجازه اقامت داشته باشد.

همچنین باید بر اساس هدف سفرتان برای ویزای ملی مناسب ایتالیا اقدام کنید که شامل انواع زیر است:

  • ویزای کار ایتالیا برای اتباع خارجی که برای اشتغال در ایتالیا به آن سفر می کنند
  •  ویزا خود اشتغال ایتالیا برای اتباع خارجی که برای خوداشتغالی و کارآفرینی به ایتالیا می آیند
  • ویزا تحصیلی ایتالیا برای اتباع خارجی که به یک دانشگاه ایتالیایی (یا واتیکان) پذیرفته شده است، دبیرستان، حرفه ای دوره، و یا مدرسه فنی.
  • ویزای خانواده ایتالیا برای اتباع خارجی که برای آمدن به ایتالیا برای پیوستن به یکی از اعضای خانواده (الحاق به خانواده).
  • ویزا تعطیلات ایتالیا کار برای اتباع کشور که در برنامه کار تابستانی گنجانده شده است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید