جاذبه های گردشگری کرواسی

شهرهای تاریخی و طبیعت بکر از مهمترین جاذبه های گردشگری کرواسی است . پایتخت پر جنب و جوش کرواسی، شهر زاگرب دارای بهترین موزه ها ، گالری ها ، رستوران ها و مراکز خرید است. در امتداد ساحل ، شهرهای بندری با قدمت چندین قرن مملو از ساختمانهای سنگی دوره ونیزی است. کرواسی با ساحل صخره ای و بیش از هزار جزیره ، یکی از زیباترین مناطق ساحلی اروپا را ارائه می دهد. آنچه این کشور را استثنایی می کند ، جاذبه های طبیعی خیره کننده مانند دریاچه های پلیتویس ، سواحل دیدنی آدریاتیک و جزایر زرق و برق دار در آن است. همچنین در دریای آدریاتیک ، جزایر کرواسی پناهگاه قایقران های دریایی و کسانی است که می خواهند از آفتاب مدیترانه لذت ببرند. برای اینکه از تجربه سفر خود در این کشور زیبای اروپای شرقی بیشترین بهره را ببرید ، می توانید به لیست معروفترین جاذبه های گردشگری کرواسی در این مقاله مراجعه کنید.

دیوارهای شهر قدیمی دوبروونیک

دوبروونیک ، پر زرق و برق ترین جاذبه گردشگری کرواسی است و یکی از میراث جهانی یونسکو ، در منطقه باشکوه شهر قدیمی آن و در داخل دیوارهای دفاعی قرون وسطایی مستحکم قرار دارد.  احتمالاً از طریق دروازه شمع معروف که در سال 1537 ساخته شده و یکی از چشمگیرترین سازه های شهر است ، وارد شهر قدیمی خواهید شد . از بالای دیوارها ، می توانید از مناظر شگفت انگیز پشت بام های شهر قدیمی و دریای آدریاتیک لذت ببرید (حتما کفش های پیاده روی راحت بپوشید و بطری آب به همراه داشته باشید).

از دیگر کارهای جالب تفریحی می توان به گشت و گذار در استرادون ، یک معبر عابر پیاده به طول 300 متر اشاره کرد که دارای بوتیک ، کافه و رستوران است و به دلیل سنگ فرش های سفید سنگ آهک معروف است.

از دیگر جاذبه های دیدنی در اینجا می توان به کلیسای جامع جذاب و آثار دیدنی موجود در خزانه آن اشاره کرد. میدان دیدنی و جذاب لوژیا ، یک مکان تجمع تاریخی مشهور به خاطر بناهای تاریخی دوست داشتنی و قلعه Lovrijenac ، یکی از مهمترین قلعه های کشورکرواسی است.

جاذبه های گردشگری کرواسی

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

اسپلیت ، دومین شهر بزرگ کرواسی پس از زاگرب است که در زمان روم باستان در کاخ بزرگ دیوکلتیان (Dioklecijanova palaca) تأسیس شد و از دیگر جاذبه های گردشگری کرواسی است.

در داخل دیوارها ، چیزهای دیدنی شامل Peristyle با شکوه (یک حیاط بازی) است ، که در آن شما همچنین کلیسای جامع سنت دومنیوس را با برج ناقوس زیبا خواهید یافت. شهر قدیمی منطقه ای برای عابران پیاده است و به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است.

شهر هوار

بسیاری از گردشگران برای گشت و گذار در جزایر  دالمتیا که شیک ترین آنها Hvar است ، از کرواسی دیدن می کنند .  شهر Hvar میزبان برخی از هتل های برتر کشور و بهترین رستوران های غذاهای دریایی و از دیگر جاذبه های گردشگری کرواسی است. با قدمت سالهای سپری شده تحت حکومت ونیز (1797-1420) ، شهر قدیمی بدون ماشین آن از یک میدان اصلی بزرگ ساخته شده است که شامل یک کلیسای جامع قرن 16 ، یک بندر ماهیگیری زیبا و یک قلعه بالای تپه می باشد.هوار در میان قایقرانان و افراد مشهور و همچنین مسافرانی که برای لذت بردن از سواحل و ورزش های آبی آن به اینجا می آیند محبوب است.

جاذبه های گردشگری کرواسی

 پارک ملی دریاچه های پلیتویس از جاذبه های گردشگری کرواسی

پربازدیدترین جاذبه داخلی کرواسی ، پارک ملی دریاچه های پلیتویس (پارک ناسیونالنی)است که دامنه کوه های شیب دار جنگلی و 16 دریاچه آبی زمردی را در بر می گیرد که به وسیله آبشارهای پی درپی به هم متصل شده اند. این پارک دارای مسیرهای پیاده روی و پل های چوبی با عبور از پارک (اولین پارک ملی کشور) می باشد

چندین هتل در حاشیه پارک وجود دارد. می توانید در تورهای گردشگری سازمان یافته گشت و گذار با اتوبوس از زاگرب و زادار از پلیتویس دیدن کنید. و اگر قصد سفر بدون راهنما یا بخشی از تور را ندارید ، حتماً بلیط خود را از قبل رزرو کنید – زیرا این پارک جاذبه گردشگری بسیار محبوب کرواسی است که سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد.

زاگرب Gornji Grad 

در پایتخت کشور کرواسی ، زاگرب ، منطقه اصلی گشت و گذار منطقه قرون وسطایی Gornji Grad (شهر علیا) قراردارد. در اینجا ، جاذبه های گردشگری مشهور شامل کلیسای جامع با نمای نئوگوتیک ، قلعه های دوقلو و خزانه داری با مجموعه وسیعی از هنرها و آثار مذهبی است. پارلمان کرواسی (Hrvatski sabor) ؛ کلیسای سنت مارک  و برج Lotrscak در قرن سیزدهم ، که می توانید برای دیدن مناظر خارق العاده از شهر و مناطق اطراف از آن بالا بروید، در این مکان قرار دارند.

قایقرانی در اطراف پارک ملی Kornati

مجمع الجزایر کورناتی با مساحت حدود 320 کیلومتر مربع  دارای 89 جزیره پراکنده ، بزرگ و کوچک می باشد. این جزایر صخره ای و خشک ، خالی از سکنه هستند ، اگرچه کلبه های سنگی در آنجا وجود دارد، که به عنوان پناهگاه های یک اتاقه توسط ماهیگیران و چوپانان محلی ساخته  شده است و اکنون اغلب به عنوان مکان های تفریحی تعطیلات یا رستوران های فصلی غذاهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین راه برای گشت و گذار در این منطقه ساحلی زیبا و خیره کننده ، قایق بادبانی خصوصی است که نزدیکترین پایگاه چارتر در بیوگراد نا مورو واقع شده است.

جاذبه های گردشگری کرواسی

کلیساهای رومانسک زادار از دیگر جاذبه های گردشگری کرواسی

شهر قدیمی زادار بدون ماشین در شبه جزیره کوچکی ساخته شده است که در سواحل دالماتین کرواسی قرار دارد. گفته می شود قدیمی ترین شهر این کشور است و می توان ریشه های آن را تا عصر حجر نیز دنبال کرد. مهمترین جاذبه های گردشگری آن ،کلیساهای زیبای رومانسک است که اکثر آنها بین قرن های 9 و 13 ساخته شده اند و پر ازآثار مذهبی فوق العاده حفظ شده نقاشی ها و گنجینه های طلایی آراسته است.

یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در زادار استراحت در ساحل زیبای Kolovare می باشد.

جاذبه های گردشگری کرواسی

 ساحل موش زلاتنی

این ساحال دارای فرم زمینی غیرمعمول  می باشد که در Bol در ساحل جنوبی براک واقع شده است ، از سنگریزه های ظریف تشکیل شده و 500 متر عمود بر ساحل امتداد داردو  بسته به وزش باد و جریان محلی ، از فصلی به فصلی تغییر شکل می دهد.

این دریا که به طور گسترده یکی از مهمترین سواحل اروپا محسوب می شود ، از ماه ژوئن تا سپتامبر به اندازه کافی گرم است و برخی حتی می توانند فصل استحمام را تا ماه مه و اکتبر نیز داشته باشند.

از تفریحات اضافی ساحل می توان به ورزش های آبی مانند قایق های پارویی ، کایاک دریایی و قایق سواری موز اشاره کرد. Zlatni Rat همچنین بهترین مقصد موج سواری در باد کرواسی است و تعدادی از هتل های لوکس با بالاترین امتیاز در نزدیکی این جاذبه گردشگری کرواسی قرار دارند که گردشگران می توانند از اقامت طولانی در آنها لذت ببرند.

شهر زیبا کورکولا

شهر کورکولا ، در جزیره ای به همین نام در دالمتای جنوبی ، در یک شبه جزیره کوچک قرار گرفته است. کوچه های سنگی فاقد اتومبیل آن که توسط دیوارها و برج های قرون وسطایی محافظت می شوند ، به صورت استخوان شاهراه چیده شده اند تا از بادهای غالب پناه بگیرند. کورکولا مملو از ساختمانهای سنگی اشرافی قرنها می باشد و در زمانی ساخته شد که این جزیره تحت حاکمیت ونیز بود.

از مهمترین موارد مورد علاقه و از دیگر جاذبه های گردشگری کرواسی در این ماکن ،  می توان به خانه مارکوپولو اشاره کرد که گفته می شود محل تولد کاوشگر مشهور قرن سیزدهم است ، همچنین  یکی از بهترین کارها در این شهردیدن اجرای رقص شمشیر مورسکا است.

این پارک که نزد دوستداران طبیعت محبوب است ، کارهای زیادی را برای انجام از جمله کاوش در مسیرهای بی شماری که از طریق جنگل عبور می کند ، ارائه می دهد. همچنین یک مسیر نه کیلومتری وجود دارد که در اطراف دریاچه ها حرکت می کند و آن را برای پیاده روی یا دوچرخه سواری کوهستان ایده آل می کند. این منطقه برای شنا و فعالیتهایی مانند کایاک سواری نیز محبوب است (برای کاوش در دریاچه ها می توان کایاک اجاره کرد).

ویزابوک ارائه دهنده خدمات وقت سفارت ، ویزای شینگن ، اقامت اروپا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

جاذبه های گردشگری کرواسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید