فرهنگ مردم ایتالیا

فرهنگ مردم ایتالیا در هنر، خانواده ، معماری ، موسیقی و غذا غوطه ور است. ایتالیا بیش از 62 میلیون نفر را در خود جای داده است و در مقایسه با سایر کشورهای جهان از نظر تعداد جمعیت در رتبه 23 قرار دارد. بیشتر مردم در شمال این کشور زندگی می کنند. دره پو که به آن دشت پادان نیز گفته می شود ، منطقه ای با مراکز صنعتی فراوان است. تقریبا نیمی از جمعیت ایتالیا در دره پو زندگی می کنند. از بزرگترین شهرهای پو می توان به میلان ، مودنا ، تورین و ورونا اشاره کرد. میلان مرکز اصلی صنعتی ایتالیا است و همچنین به عنوان یکی از پایتخت های مد جهان شناخته می شود. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات انواع ویزای شینگن ، وقت سفارت و .. در این مقاله به بررسی فرهنگ مردم ایتالیا پرداخته است.

جمعیت ایتالیا

حدود 96 درصد جمعیت ایتالیا؛ ایتالیایی هستند ، گرچه اقوام زیادی نیز در این کشور زندگی می کنند. عربهای آفریقای شمالی ، ایتالیایی-آلبانیایی ، آلبانیایی ، آلمانی ، اتریشی و … جمعیت این کشور را تشکیل می دهند کشورهای مرزی فرانسه ، سوئیس ، اتریش و اسلوونی از شمال و همینطور جزایر ساردینیا و سیسیل و ساردینیا در مدیترانه بر روی فرهنگ ایتالیا تأثیر گذاشته اند .

فرهنگ مردم ایتالیا زبان های ایتالیا

زبان رسمی این کشور ایتالیایی است و حدود 93 درصد از جمعیت ایتالیا به زبان ایتالیایی به عنوان زبان مادری صحبت می کنند . در این کشور تعدادی گویش از زبانهای ساردینی ، فریولیایی ، ناپلی ، سیسیلی ، لیگوریایی ، پیدمونتزی ، ونیزی و کالابری وجود دارد. در میلان نیز به میلانی صحبت می شود. زبان های دیگر که توسط ایتالیایی های بومی صحبت می شوند شامل آلبانیایی ، باواریایی ، کاتالان ، سیمبریایی ، کورسیکایی ، کرواتی ، فرانسوی ، آلمانی ، یونانی ، اسلوونیایی و والسر است.

زندگی خانوادگی در فرهنگ مردم ایتالیا

خانواده در فرهنگ ایتالیایی یک ارزش فوق العاده مهم است و  همبستگی خانوادگی آنها بیش از ایده غرب در مورد “خانواده هسته ای” فقط یک مادر ، پدر و بچه ها ، به خانواده گسترده متمرکز است.

ایتالیایی ها ملاقات های خانوادگی مکرری دارند و از گذراندن اوقات با خانواده خود لذت می برند.  همچنین در فرهنگ ایتالیا، كودكان تربیت می شوند تا در بزرگسالی به خانواده نزدیك باشند و خانواده آینده خود را در این شبكه بزرگتر قرار دهند.

فرهنگ مردم ایتالیا دین در فرهنگ مردم ایتالیا

دین اصلی در ایتالیا آیین کاتولیک رومی است. زیرا شهر واتیکان ، واقع در قلب رم ، قطب کاتولیک روم و محل زندگی پاپ است. کاتولیک های روم و سایر مسیحیان 80 درصد جمعیت در ایتالیا را تشکیل می دهند ، اگرچه تنها یک سوم این افراد کاتولیک های مرسوم هستند. طبق گفته دانشگاه میشیگان ، این کشور همچنین دارای یک جامعه مهاجر مسلمان در حال رشد است . طبق آژانس اطلاعات مرکزی ، مسلمان ، اگنوتیک و ملحد 20 درصد دیگر مردم را تشکیل می دهند.

هنر و معماری در فرهنگ مردم ایتالیا

ایتالیا سبک های معماری مختلفی از جمله رومی کلاسیک ، رنسانس ، باروک و نئوکلاسیک را بوجود آورده است. ایتالیا میزبان معروف ترین سازه های جهان از جمله کولوسئوم و برج پیزا است. مفهوم باسیلیکا – که در ابتدا برای توصیف ساختمان دادگاه عمومی استفاده می شد و به معنای زیارتگاه کاتولیک تکامل یافت – در ایتالیا متولد شد. ایتالیا همچنین قلعه های زیادی از جمله قلعه برد وال آئوستا ، قلعه Verrès و قلعه اوسل را در خود جای داده است.

فلورانس ، ونیز و رم موزه های بسیاری را در خود جای داده اند و در کلیساها و ساختمانهای عمومی می توان هنر را مشاهده کرد. قابل توجه ترین اثر در ایتالیا سقف کلیسای مقدس سیستین واتیکان است که توسط میکل آنژ حدوداً بین سالهای 1508 و 1512 نقاشی شده است.

ریشه اپرا در ایتالیا است و بسیاری از اپراهای معروف – از جمله “آیدا” و “لا تراویاتا” ، ساخته جوزپه وردی و “پالیاچی” ساخته روگرو لئونکاوالو ، به ایتالیایی نوشته شده اند و هنوز هم به زبان بومی اجرا می شوند.

همچنین ایتالیا خانه تعدادی از مدهای مشهور جهان از جمله آرمانی ، گوچی ، بنتون ، ورساچه و پرادا است.

فرهنگ مردم ایتالیا

غذاهای ایتالیایی در فرهنگ مردم ایتالیا

غذاهای ایتالیایی بر فرهنگ غذایی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است و بسیاری از مردم به عنوان نوعی هنر از آن دیدن می کنند.  پنیر و ماکارونی قسمت مهمی از وعده های غذایی ایتالیایی است. پاستا در طیف گسترده ای از اشکال ، عرض و طول ، از جمله پنه ، اسپاگتی ، لینگوین ، فوزیلی و لازانیا در ایتالیا وجود دارد.

از نظر ایتالیایی ها ، غذا فقط تغذیه نیست ، بلکه زندگی است.

در فرهنگ مردم ایتالیا، هیچ منطقه ای از ایتالیا غذاهای شبیه به منطقه دیگر را نمی خورد و هر منطقه چرخش خاص خود را روی “غذای ایتالیایی” دارد . به عنوان مثال ، بیشتر غذاهایی که اغلب مردم جهان ایتالیایی می دانند مانند اسپاگتی و پیتزا از ایتالیای مرکزی تهیه آمده است. در شمال ایتالیا ، ماهی ، سیب زمینی ، برنج ، سوسیس ، گوشت خوک و انواع پنیرها رایج ترین مواد تشکیل دهنده هستند. غذاهای ماکارونی با گوجه فرنگی و انواع مختلف ماکارونی قیمه ای ، پولنتا و ریزوتو محبوب هستند. در جنوب ، گوجه فرنگی طرفداران زیادی داشته و آنها را به صورت تازه سرو می کنند و یا به صورت سس پخته می شوند. غذاهای جنوبی همچنین شامل کپر ، فلفل ، زیتون و روغن زیتون ، سیر ، کنگر فرنگی ، بادمجان و پنیر ریکوتا است.

تجارت در فرهنگ مردم ایتالیا

واحد پول رسمی ایتالیا یورو است. ایتالیایی ها به فرهنگ خانواده محوری خود معروف هستند و تعدادی از مشاغل کوچک و متوسط ​​در آنجا فعالیت می کنند. حتی بسیاری از شرکت های بزرگتر مانند فیات و بنتون هنوز هم در درجه اول توسط خانواده های تنها کنترل می شوند. “بسیاری از خانواده هایی که از ایتالیا مهاجرت کرده اند ذاتاً سنت گرا هستند ، والدین دارای نقش های سنتی جنسیتی هستند. این برای نسل های جوان چالش برانگیز شده است ، زیرا نقش های جنسیتی در فرهنگ آمریکایی بهم ریخته است و امروز در تضاد با پدر اصلی ترین نان آور خانواده است. و رئیس بلامنازع خانوار و مادر سرپرست اصلی خانه و فرزندان هستند. ”

جلسات معمولاً کمتر از کشورهایی مانند آلمان و روسیه برگزار می شود و ساختار خانوادگی می تواند جای خود را به هرج و مرج و مبادلات متحرک بدهد. بازرگانان ایتالیایی تمایل دارند که اطلاعات مربوط به خارج را با کمی دقت مشاهده کنند و تبادل کلامی با افرادی که آنها را خوب می شناسند ترجیح می دهند.

فرهنگ مردم ایتالیا

تعطیلات در فرهنگ مردم ایتالیا

در فرهنگ مردم ایتالیا؛ ایتالیایی ها بیشتر اعیاد مسیحیان را جشن می گیرند. جشن Epiphany که در 6 ژانویه جشن گرفته می شود ، تقریباً شبیه کریسمس است. بلفانا ، بانوی پیر که بر روی چوب جارو خود پرواز می کند ، طبق افسانه ها ، هدایا و چیزهای خوبی را به کودکان خوب تحویل می دهد.

Pasquetta ، در روز دوشنبه پس از عید پاک ، به طور معمول شامل پیک نیک های خانوادگی به مناسبت آغاز بهار است.

اول نوامبر بزرگداشت روز مقدسین است ، تعطیلات مذهبی که طی آن ایتالیایی ها قبور اقوام درگذشته را با گل تزئین می کنند.

بسیاری از شهرها و دهکده های ایتالیا روز جشن حامی مقدس خود را جشن می گیرند. به عنوان مثال 19 سپتامبر ، جشن San Gennaro ، حامی ناپولی است.

همچنین25  آوریل روز آزادی است ، به نشانه آزادی 1945 که جنگ جهانی دوم را در 1945 در ایتالیا به پایان رساند.

ورزش در فرهنگ مردم ایتالیا

ایتالیایی ها فوتبال را دوست دارند! فوتبال ، اسکی ، دوچرخه سواری ، موج سواری یا اتومبیلرانی فقط برخی از ورزش هایی است که ایتالیایی ها علاقه زیادی به آنها دارند.

شما عزیزان می توانید با دریافت ویزای شینگن ایتالیا به این کشور سفر کرده و فرهنگ این کشور را از نزدیک مشاهده کنید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید