هزینه زندگی در آلمان

 کسانی که قصد سفر و مهاجرت به آلمان را دارند، باید دقیقاً بدانند هزینه زندگی در آلمان به چه صورت است و بخشی از برنامه ریزی این جابجایی هیجان انگیز شامل محاسبه متوسط ​​هزینه ماهانه خواهد بود که شامل هزینه هایی مانند اجاره ، آب و برق ، غذا ، حمل و نقل و بیمه درمانی خواهد بود. به طور کلی ، هزینه زندگی در آلمان به عواملی مانند محل اقامت و نوع زندگی شما بستگی دارد. در شهرهای بزرگ صنعتی اجاره ، غذا و لباس گران تر است  و در مناطق کم جمعیت می توانید برای برخی از محصولات و خدمات قیمت ارزانترین پرداخت نمایید. موسسه ویزا بوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و … در این مقاله به بررسی هزینه زندگی در آلمان (برای دانشجویان و افراد غیر دانشجو) و نحوه مقایسه هزینه زندگی در آلمان بین شهرهای آلمان پرداخته است.

هزینه های زندگی در آلمان

علی رغم این واقعیت که این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است ، هزینه های زندگی در آلمان آنچنان که انتظار دارید نبوده و هزینه های آن مشابه سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. در واقع ، آلمان از نظر هزینه زندگی در رتبه پانزدهم قرار دارد و زندگی در آلمان نسبت به انگلیس ، ایتالیا ، دانمارک ، نروژ ، فرانسه یا هلند ارزان تر می باشد.

آیا آلمان گران است؟

به طور کلی ، آلمان گران در نظر گرفته نمی شود ، به خصوص هنگامی که با متوسط ​​هزینه زندگی در اروپا مقایسه شود ، گرچه همیشه استثناهایی در این مورد وجود دارد و میزان هزینه شما بستگی به مکان زندگی و شرایط زندگی تان دارد و تصمیم خوب در مورد محل زندگی و نحوه کاهش هزینه های روزمره می تواند تفاوت زیادی در این زمینه ایجاد کند. اگر می توانید از نظر موقعیت مکانی و زندگی خود انعطاف پذیر باشید ، باید این شرایط را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید.

هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

گذراندن زندگی در آلمان با هزینه کمتر از 1000 یورو در ماه سخت خواهد بود و این  امر در شهرهایی که اجاره بها بیشتر است به حدود 1500 یورو تا 2000 یورو می رسد. دانشجویان معمولاً می توانند هزینه های زندگی خود را با مبلغی در حدود 850 یورو در ماه تأمین كنند. همچنین مسافرت حتی در شهرهای بزرگ نیز مقرون به صرفه بوده و قیمت غذا و نوشیدنی در آلمان نسبت به اروپا متوسط ​​است. موضوع مهمی که همه افرادی که به آلمان می روند و باید در نظر بگیرند هزینه های بیمه درمانی است. 

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان برای افراد غیر دانشجو به طور متوسط ​​چقدر است؟

متوسط ​​هزینه های زندگی ماهانه در آلمان (برای افراد غیر دانشجوی) حدود 1200 یورو است ، اما عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر این امر تأثیر بگذارد ، به ویژه محل سکونت.

 به طور کلی هزینه های زندگی در آلمان در هر ماه برای یک نفر به شرح زیر است:

  • اجاره:از 300 یورو (سالن های دانشجویی یا اتاق در یک آپارتمان مشترک) تا 700 یورو + (آپارتمان یک تخته در شهر)
  • خدمات کمکی 220 یورو (شامل اینترنت ، موبایل و تلویزیون)
  • سفر:از  0 یورو (دانشجویان) تا حدود 100 یورو
  • غذا و نوشیدنی 150 تا 200 یورو 
  • بیمه درمانی 105 یورو (نرخ مراقبت طولانی مدت از دانشجویان در یک بیمه خدمات درمانی عمومی. برای سایر افراد ، این امر می تواند بیشتر باشد ، اما همچنین می تواند تا حدی توسط کارفرمای شما پوشش داده شود و یا مستقیماً از درآمد ناخالص شما باشد)
  • بیرون رفتن:از 50 تا 150 یورو (بسته به نوع زندگی)
  • سایر موارد 20 یورو
  • کل:از  850 یورو تا 1500 یورو

البته هزینه زندگی در آلمان برای یک زوج که دارای خوابگاه هستند حدود 50٪ بیشتر از این است.

هزینه انتقال به آلمان چقدر است؟

کسانی که قصد دارند به آلمان منتقل شوند ، در ابتدا باید مبلغی بیش از هزینه ماهانه را در نظر بگیرند . برای اجاره یک آپارتمان ، شما معمولاً باید پیش پرداخت به علاوه دو یا سه ماه اجاره ( Kaltmiete ) ، که اجاره پایه بدون آب و برق و قبض اضافی است ، پرداخت کنید.

اطمینان حاصل کنید در هنگام انتقال به آلمان ، هزینه های اجاره دولت ، خدمات جابجایی ، مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل (رسیدن به آنجا) و هزینه های اضافی نیز فکر می کنید. 

هزینه زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ آلمان

هزینه زندگی در آلمان در شهر برلین

برلین با وجود پایتخت بودن ، یکی از ارزان ترین شهرهای آلمان است . قیمت اجاره به طور گسترده متفاوت است ، اما به عنوان یک قاعده کلی ، غرب بسیار گران تر از شرق است. شما می توانید یک آپارتمان یک تخته در برلین را با قیمت 600 یورو به بالا اجاره کنید.

به لطف جمعیتی چند فرهنگ ، یافتن غذاهای خیابانی ارزان قیمت مانند کباب و کروریورست معروف شهر و همچنین بازارهای تولید در فضای باز و غذاهای خیابانی در برلین آسان است.

هزینه زندگی در آلمان در شهر مونیخ

هزینه زندگی در مونیخ بسیار بیشتر از برلین است . مونیخ علی رغم دوری از نیروگاه های شمالی ، شهری با اقتصاد قدرتمند باقی مانده است که در آن اجاره ها و هزینه های زندگی نسبتاً زیاد است و  شاید پیدا کردن یک آپارتمان یک تخته با هزینه کمتر از 1000 یورو در مونیخ برای شما سخت باشد.

دانشجویانی که به مونیخ می روند باید همیشه محل خواب دانشجویان را انتخاب کنند تا هزینه ها کاهش یابد. بهتر است این کار را حتی الامکان زودتر انجام دهید ، زیرا تقاضای این فضاها زیاد است.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان در شهر کلن

کلن به اندازه فرانکفورت یا مونیخ گران نیست ، اما با این وجود آپارتمان های یک تخته با قیمت تقریبی 800 یورو بوده و گران تر از برلین است . کلن دارای تعداد زیادی دانشجو است و مانند برلین تعداد زیادی رستوران غذای جهان را در خود جای داده است ، به این معنی که غذا خوردن در خارج از خانه ارزان است.

هزینه زندگی در آلمان در  شهر هامبورگ

اجاره و هزینه زندگی در هامبورگ  کمی بیشتر از برلین می باشد و با کلن قابل مقایسه است . یک آپارتمان یک تخته معمولاً ماهیانه حدود 900 یورو هزینه دارد. این شهر محبوب دانشجویان جوان است و تقاضا برای آپارتمان و مسکن مانند برلین زیاد است.

هزینه زندگی در آلمان در شهر فرانکفورت

فرانکفورت مطمئناً یکی از گران ترین شهرهای آلمان برای زندگی است که پس از مونیخ در رده دوم قرار دارد. برای یک خانه یک تخته ماهانه بیش از 900 یورو هزینه خواهید داشت. خوشبختانه چند راه برای زندگی در فرانکفورت وجود دارد که می توانید با هزینه کمتری در آن زندگی کنید. 

ارزان ترین شهر آلمان کدام است؟

برلین ارزان ترین شهر بزرگ است و همچنین پایتخت و یکی از هیجان انگیزترین مکانهای آلمان استو به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین کسانی که به این کشور نقل مکان می کنند دارد.چند شهر وجود دارد که قابل مقایسه یا حتی ارزان تر از برلین نیز هستند ، از جمله لایپزیگ ، بوخوم و کیل که در آن آپارتمان های یک تخته را می توانید با کمی خوش شانسی و جستجو ، با قیمت تقریبی 500 یورو در ماه پیدا کنید.

گرانترین شهر آلمان کدام است؟

مونیخ معمولاً گرانترین شهر آلمان تصور می شود و پس از آن فرانکفورت ، اشتوتگارت و هایدلبرگ قرار دارند. گرانترین عامل زندگی در یکی از این شهرها قیمت اجاره است. اگر می توانید در حومه شهر یک خانه یا یک ملک پیدا کنید ، می توانید از  مبلغ قابل توجهی در هزینه های زندگی در این شهرها صرفه جویی کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید