ویزای کار آلمان

آلمان دارای بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد در جهان است که محل قرار گیری بسیاری از شرکت های معروف در دنیا می باشد، بنابراین اگر شما دارای مدرک تحصیلی معتبر یا صلاحیت حرفه ای و یا تجربه کار هستید و می توانید به زبان آلمانی صحبت کنید ، شما در پیدا کردن یک شغل در آلمان ، به ویژه در بخش های خاص با کمبود کارگر آلمانی ، فرصت خوبی دارید. اگرچه. یافتن مشاغل انگلیسی زبان در آلمان نیز ممکن است ، اما در بیشتر موارد به دانش کمی از زبان آلمانی نیاز خواهد بود.ویزای کار آلمان، به دارنده خود این امکان را می دهد تا حداکثر دو سال با امکان تمدید ویزا و بعداً درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا یا انواع دیگر اقامت ، وارد آلمان شود و کار کند. موسسه ویزابوک ارائه دهنده خدمات ویزای شینگن ، وقت سفارت و.. در این مقاله به بررسی شرایط  اخذ ویزای کار آلمان پرداخته است.

اقامت طولانی مدت ویزا برای کار در آلمان

با توجه به موارد زیر می توانید برای ویزای کار آلمان اقدام کنید:

  • اشتغال – اگر قبلاً در آلمان پیشنهاد کاری داشته اید.
  • خود اشتغالی – اگر می خواهید در آلمان شغلی تاسیس کنید یا به عنوان فریلنسر کار کنید.
  • جویای کار– اگر می خواهید در حالی که در آلمان هستید به دنبال کار بگردید.
  • کار به عنوان Au Pair – برای بزرگسالان جوانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و زبان آلمانی هستند.
  • ویزای تعطیلات کاری – برای جوانان چندین کشور ، که توافق نامه ویزای تعطیلات کاری را با آلمان امضا کرده اند.

ویزای کار آلمان

چه کسی به ویزای کار آلمان نیاز دارد؟

شهروندان کشورهای عضو EEA / اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورها مانند کانادا و استرالیا می توانند پس از ورود به آلمان بدون ویزا ، برای مقاصد کاری برای درخواست اجازه اقامت بدون ویزای کار آلمان اقدام نمایند اما شهروندان سایر کشورهای ثالث قبل از سفر به آلمان لازم است برای اهداف کاری ویزا بگیرند.

دسته بندی های واجد شرایط درخواست ویزای کار آلمان

طبق “قانون اقامت” که موضوع اقامت خارجیان در آلمان را تنظیم می کند محققان با دانش فنی خاص، پرسنل علمی و مدیران و متخصصان ، اتباع کشورهای جهان سوم  که دارای مدرک دانشگاهی یا مدرک حرفه ای غیر دانشگاهی هستند که شرایط ذکر شده در زیر را دارند، واجد شرایط درخواست ویزای کار آلمان هستند:

  • در حرفه ای که می خواهید در آلمان مشغول شوند کمبود نیروی ماهر وجود دارد.
  • شما یک پیشنهاد شغلی مشخص دارید.
  • تحصیلات شما باید با مدرک آلمانی معادل شناخته شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار آلمان

برای اینکه به سفارت / کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود ثابت کنید که شرایط ویزای کار را دارید ، باید چندین سند ارائه دهید. این اسناد در کنار مصاحبه ویزا ، قسمت مهم درخواست شما برای ویزای کار آلمان است.

اطمینان حاصل کنید که همه این اسناد را طبق دستورالعمل های داده شده آنها جمع آوری کرده اید.

  • دو فرم درخواست که به طور کامل تکمیل. چاپ شده و در پایان امضا شده است.
  • دو عکس گذرنامه
  • گذرنامه ملی معتبر
  • اثبات اقامت. گواهینامه رانندگی و / یا قبض به نام شما به عنوان اثبات اقامت در قلمرو کنسولگری جایی که قصد دارید درخواست کنید.
  • بیمه بهداشت و درمان. گواهی اجباری از کارفرمای آلمان  که از تاریخ استخدام. معتبر باشد اگر قبلاً در بیمه درمانی اجباری گنجانده نشده باشد ، یک بیمه مسافرتی جداگانه باید برای بازه زمانی از ورود به آلمان تا آغاز کار ارائه شود.
  • یک قرارداد کار / پیشنهاد کاری الزام آور با جزئیات حقوق ناخالص سالانه و شرح مفصل شغل در آلمان.
  • رزومه. CV به روز شده شما ، که نشان دهنده مدارک تحصیلی و تجربه شغلی شما است.
  • اثبات صلاحیت. مدارک تحصیلی ، گواهینامه ها ، برگه های علامت گذاری و غیره ، یا هر چیز مشابه دیگری که صلاحیت شما را ثابت کند.
  • نامه ای کههدف دقیق و مدت اقامت را توضیح می دهد.
  • اثبات نداشتن پیشینه کیفری.
  • اثبات هزینه پرداخت شده.برای ویزا هزینه ویزا برای ویزای طولانی مدت آلمان 75 یورو است.

ویزای کار آلمان

از کجا می توان برای ویزای کار آلمان اقدام کرد؟

شما باید برای درخواست  ویزای کار آلمان از طریق نمایندگی آلمان در کشور محل اقامت خود مانند سفارت  یا کنسولگری آلمان و یا مرکز درخواست ویزای آلمان که مسئول پذیرش ویزا است ، اقدام کنید.

زمان پردازش ویزای کار آلمان

زمان رسیدگی به ویزای کار آلمان ممکن است از یک روز تا سه ماه از روز درخواست طول بکشد. این زمان رسیدگی به تعداد درخواست هایی که سفارت آلمان در آن زمان دریافت می کند و شرایط شما بستگی دارد.

ورود به آلمان با ویزای کار

پس از دریافت ویزای کار آلمان ، می توانید آزادانه به آلمان سفر کنید. با این حال ، هنوز برخی از روش ها وجود دارد که شما باید برای بدست آوردن اجازه اقامت آلمان ، پس از ورود به آلمان اقدام کنید .مدت زمانی که اجازه دارید مجوز خود را نگه دارید ، با قرارداد کاری شما تعیین می شود. اگر قرارداد شما 2 ساله باشد ، مجوز شما نیز 2 سال معتبر خواهد بود و تا زمانی که وضعیت شغلی خود را حفظ کنید ، می توانید آن را هر چند بار که نیاز دارید تمدید کنید.

نکاتی درباره نحوه یافتن شغل در آلمان

اگر می خواهید در آلمان کار کنید ، اما هنوز شغلی ندارید ،. باید بدانید که مشاغل خالی بسیاری در آلمان برای خارجی ها وجود دارد. به همین دلیل برای پیدا کردن یک شغل مناسب برای خود کار سختی نخواهید داشت ، مخصوصاً اگر از شرایط حرفه ای خوبی برخوردار باشید.

روند استخدام در آلمان برای خارجی ها به شرح زیر است:

  1. به دنبال کار آنلاین باشید

سایت های شغلی عمومی آلمان . خدمات بین المللی استقرار (ZAV) آژانس اشتغال آلمان اطلاعاتی در مورد فرصت های جهانی در سراسر آلمان دارد. می توانید شغلها را در پورتال آنها بررسی کنید ، برای آنها ایمیل ارسال کنید یا برای مشاوره با آنها تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر صفحه آنها را بررسی کنید .

وب سایت های استخدام آلمان را بررسی کنید . بسیاری از سایت های آنلاین وجود دارد که هم برای آلمانی ها و هم برای خارجی ها شغل ارائه می دهند. می توانید پیشنهادات شغلی را در آنجا بررسی کنید و ببینید آیا هرکدام از آنها برای شما مناسب است یا خیر

ثبت نام در آژانس استخدام در آلمان . می توانید لیستی از این آژانس ها را در صفحات زرد آلمان پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در آنها از شما هزینه دریافت می کنند.

با شرکت ها در آلمان تماس بگیرید . می توانید به یک شرکت آلمانی نامه بنویسید(حتی اگر هیچ اطلاعیه ای برای استخدام ندارند) و از آنها بپرسید که آیا قصد استخدام کارمندان جدیدی را دارند.


برای شغلی که پیدا کرده اید اقدام کنید

پس از یافتن شغل متناسب خود ، یک برنامه شغلی ارسال کنید. معمولاً بیشتر شرکت ها مدارک زیر را از شما درخواست می کنند:

  • CV شما
  • کپی گواهینامه های آموزشی شما
  • توصیفات کارفرما
  • نمونه کارهای شما

 

ویزای کار آلمان در مصاحبه شغلی شرکت کنید

بسیاری از شرکت ها به شما فرصت می دهند بصورت آنلاین ، از طریق اسکایپ ، در مصاحبه شرکت کنید. با این حال ، برخی دیگر سیاست های سختگیرانه ای دارند که متقاضیان کار باید شخصاً برای مصاحبه حضوری اقدام نمایند. در این صورت ، شما باید برای ویزای جستجوی کار آلمان درخواست کنید و در مصاحبه شرکت کنید. اگر شغل را دریافت کردید ، باید به کشور محل اقامت خود برگردید و درخواست ویزای کار کنید ، همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است.البته راه های دیگری نیز وجود دارد مانند گرفتن ویزای جستجوی کار و رفتن به آلمان برای یافتن کار به صورت حضوری و غیره…

ویزای جویای کار برای آلمان

فارغ التحصیلان دانشگاه از کشورهایی که توافقنامه بدون ویزا با آلمان ندارند ، می توانند در نزدیکترین کنسولگری یا سفارت آلمان درخواست ویزای کاریابی کنند . این ویزا به مدت شش ماه صادر می شود. علاوه بر گذرنامه معتبر ، سایر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا شامل مدرک دانشگاهی ، CV ، انگیزه نامه و بیمه نامه سفر است. متقاضیان همچنین باید ثابت کنند که می توانند به مدت شش ماه از پس هزینه های زندگی خود در آلمان برآیند زیرا در طول اقامت خود در ویزای جستجوی کار مجاز به کار در آلمان نیستند. این روش نسبتا روش آسانتری برای اخذ ویزای کار آلمان نسبت به دریافت پیشنهاد کار آلمان می باشد.

خود اشتغالی در آلمان

علاوه بر اشتغال ، اتباع کشورهای ثالث می توانند تجارت خود را در آلمان ایجاد کنند. این ابتکار جدید به دنبال استخدام خارجی های متمایل به تجارت از کشورهای ثالث است که مشاغل نوآورانه جدیدی در آلمان ایجاد می کنند. با این حال ، آنها باید اثبات کنند که تقاضا برای محصولات یا خدمات آنها در بازار آلمان وجود دارد و تجارت آنها به نفع اقتصاد آلمان است و آنها از طریق سرمایه خود می توانند بودجه لازم برای پروژه خود را  تامین کنند. به همین ترتیب ، فریلنسرهای مستعد خارجی می توانند برای کار آزاد درخواست مجوز اقامت دهند. این وب سایت باید به شما کمک کند به برخی از سوالات مربوط به راه اندازی مشاغل شخصی خود در آلمان پاسخ دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید