مصاحبه ویزای شینگن

صرف نظر از اینکه به کدام کشور شینگن سفر می کنید ، انتظار می رود که به چند سوال استاندارد در مورد هویت ، هدفتان از سفر و چگونگی تأمین بودجه تعطیلات / تحصیل خود پاسخ دهید. به همین منظور پس از تکمیل و تنظیم مدارک ، شما باید در یک مصاحبه ویزای شینگن شرکت کنید ، که در نهایت تعیین می کند ویزای خود را دریافت می کنید یا خیر این یک قانون معمول است که در هر نوع مصاحبه ، به ویژه مصاحبه ویزای شینگن ، تا حد ممکن آرام ، متشکل و دارای فن بیان باشید در این مقاله  برخی از متداولترین سوالات هنگام مصاحبه ویزای شینگن آورده شده است ، اما برای موارد غیر منتظره آماده باشید ، زیرا مصاحبه کننده ویزا  بررسی می کند هویت شما و دلایل شما از سفرتان به منطقه شینگن همان چیزی است که شما می گویید یا نه .

نکاتی که باید هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه ویزای شینگن به خاطر بسپارید:

  1. نفس بکشید و آرام باشید.
  2. پاسخ های دقیق و جامعی بدهید.
  3. به سوالات در حد دانش خود پاسخ دهید.
  4. لبخند بزنید و هر سوالی را مثبت بگیرید ، درک کنید که مصاحبه کننده با مطالعه پاسخ های شما سعی دارد بفهمد اطلاعاتی که ارائه می دهید دقیق است.
  5. صادق باشید و بیش از آنچه لازم است پاسخ ندهید – به اصل مطلب پایبند باشید.

در زیر لیستی از متداول ترین  سوالاتی که می توانید انتظار داشته باشید در مصاحبه ویزای شینگن  از شما پرسیده شود ، آورده شده است :

  1. آیا اولین بازدید شما از منطقه شینگن است؟

اگر قبلاً به منطقه ای از شینگن سفر کرده اید ، “بله” بگویید و در مورد آخرین بازدید (بازدیدها) از جمله تاریخ (لازم نیست تاریخ دقیق باشد) و مکانهایی که بازدید کرده اید ، و اینکه هنگام بازدید از آن مکانها چه کاری انجام داده اید ، جزئیات بیشتری بیان کنید.

اگر قبلاً به هیچ منطقه شینگن سفر نکرده اید ، “نه” بگویید و آن را ساده بیان کنید.

  1. شما قصد سفر به کدام کشور شینگن را دارید و چرا؟

مصاحبه کننده اساساً می خواهد بداند که شما در مورد کشور مقصد و سفرتان تحقیقاتی انجام داده اید و برای هر کاری که می خواهید در تعطیلات انجام دهید ، برنامه ریزی دارید.

مصاحبه ویزای شینگن

 

  1. در مورد کشوری که قصد سفر به آن را دارید چه می دانید؟

انجام مقدماتی تحقیق همیشه به شما کمک می کند. اگر قصد تعطیلات به یک کشور خارجی را دارید ، بدیهی است که درباره مکان تحقیق کرده اید در این مرحله به مصاحبه کننده مکانهای دیدنی را که می شناسید بگویید و  درباره علاقه خود به این مکانها را توضیح مختصری دهید توضیح دهید..

  1. هدف شما از این ملاقات چیست؟

مصاحبه کننده می خواهد در اینجا بداند که شما قصد ندارید به طور غیرقانونی به بهانه یک گردشگری برای جستجوی کار به یک کشور شینگن مهاجرت کنید. در مورد اینکه چرا می خواهید به یک کشور خاص در منطقه شینگن سفر کنید ، صریح و واضح بگویید.

  1. آیا می خواهید در هر یک از مناطق شینگن به دنبال کار بگردید؟

برای هر نوع ویزا محدودیت های خاصی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که شما برای تحصیل یا تعطیلات در سفر باشید ، بنابراین این موضوع را به وضوح با مصاحبه کننده در میان بگذارید. ذکر کنید که در کشورتان ، کار / دارایی / خانواده دارید و نمی توانید کار خود را به طور غیرقانونی در یک کشور خارجی رها کنید. توضیح دهید که محدودیت های مختلف ویزا را می فهمید و مطلقا شغلی را شکار نمی کنید.

  1. چه زمانی به مناطق شینگن سفر خواهید کرد؟

مصاحبه کننده می تواند به راحتی این اطلاعات را از بلیط پرواز و برنامه شما بدست آورد ، اما آنها باید بررسی کنند که آیا شما شخصی هستید که بلیط را رزرو کرده و برنامه را پر کرده اید – زیرا آژانس های بسیاری وجود دارند که به افراد غیرقانونی به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند وعده اشتغال به آنها به روشنی و صادقانه پاسخ دهید و بگویید که بلیط خود را رزرو کرده اید و یک برنامه ریزی دقیق دارید. هدف دیگر این سوال اطمینان از درک صحیح شما از محدودیت های اعتبار ویزای شینگن است .

  1. وقتی در تعطیلات به سر می برید / در منطقه شینگن تحصیل می کنید کجا اقامت خواهید کرد؟

در صورت مسافرت در تعطیلات ، هتل محل اقامت خود را به مصاحبه کننده بگویید.

  1. چرا به ویزا با اعتبار سه ماه نیاز دارید؟آیا نمی توانید سفر کوتاه تری برنامه ریزی کنید؟

توضیح دهید که کشورهای شینگن بسیارند و ویزای شما می تواند به شما امکان بازدید از این مکانهای زیبا را بدهد. در صورت لزوم ، انعطاف پذیری و تمایل خود را برای کوتاه کردن سفر خود اعلام کنید.

  1. از کجا بدانیم که شما در مدت زمان مجاز ویزا به کشور خود باز خواهید گشت؟

در مورد روابط / مسئولیت های شغلی / تعهدات شخصی یا شغلی و غیره که هنگام بازگشت از تعطیلات باید در آنها شرکت کنید برای مصاحبه کننده توضیح دهید. همچنین توضیح دهید که می دانید بیش از حد مجاز نگه داشتن ویزا به معنای یک عمل مجرمانه است و شما نمی خواهید هیچ قانونی را نقض کنید.مصاحبه ویزای شینگن

  1. در صورت رد شدن ویزا شما چه خواهید کرد؟

در اینجا ذکر کنید که شما در کشور خودتان کارهای دیگری نیز باید انجام دهید – مانند کار ، مشاغل قبلی و غیره. این مقام رسمی می خواهد بداند که شما به دنبال کار با ویزای تعطیلات نیستید.

  1. هزینه این سفر برای شما چقدر است؟

جزئیات برنامه ریزی مالی و بودجه ریزی را که قبلاً انجام داده اید ، بیان کنید تا به مصاحبه کننده نشان دهید که مدتی است که این سفر را برنامه ریزی کرده اید و اطمینان دارید که می توانید در یک بودجه مشخص یک سفر موفق را به اتمام برسانید.

  1. چه کسی سفر شما را حمایت مالی می کند؟چگونه هزینه این سفر را آماده کرده اید؟

از آنجا که بسیاری از افراد از این سوال رنجیده می شوند ، مهم است که آرامش خود را حفظ کرده و صریح و روشن صحبت کنید. اگر سفر شما توسط والدین یا هر ذی نفع حمایت مالی می شود ، نام آنها و دلیل حمایت از سفر شما را ذکر کنید. اگر از سفر خود حمایت مالی می کنید ، این را و بگویید که پس انداز دارید یا شغل خوبی دارید.

  1. برای امرار معاش چه کار می کنید؟در کدام شرکت کار می کنید؟ درآمد شما چقدر است؟

اگر از سفر خود حمایت مالی می کنید ، با ماهیت دقیق شغل خود و شرکت و منطقه فعالیتهای شرکت پاسخ دهید. همچنین می توانید بیان کنید که چه مدت در آن شرکت کار کرده اید و هر ماه چه میزان در آنجا درآمد دارید.

  1. اگر شغل دارید چگونه می توانید 3 ماه سفر کنید؟

اظهار کنید که شما برای مرخصی اقدام کرده اید و مورد تأیید مدیران و غیره قرار گرفته و شرایطی که مدت طولانی در آن مرخصی داشته اید تأیید شده است.

  1. آیا نامه تأیید مرخصی از کارفرمای خود دارید؟

. به سادگی نامه مرخصی را به مصاحبه کننده تحویل دهید و او اطلاعات مورد نیاز را از آنجا جمع می کند.

  1. مدرک تحصیلی شما چیست؟

بالاترین درجه ای را که در یک موسسه آموزشی رسمی کسب کرده اید بیان کنید. در مورد هر مدرسه ای که تحصیل کرده اید صحبت نکنید ، مگر اینکه مصاحبه کننده این اطلاعات را بخواهد.

  1. آیا در کشور خود ملکی دارید؟

با “بله” یا “نه” ساده پاسخ دهید. مصاحبه کننده در تلاش است تا بفهمد آیا شما چیزی دارای از ارزش تجاری برای بازگشت به کشور خود دارید.  می توان با جزئیات بیشتری پاسخ این سوال را بیان کرد مثلا نوع ملک چیست ، برای چه چیزی استفاده می شود و غیره

  1. آیا در حال حاضر در هیچ منطقه ای از شینگن خانواده یا دوستی ندارید؟

صادقانه پاسخ دهید و اسامی و محل زندگی اقوام و دوستان خود را که در حال حاضر در هر یک از مناطق شینگن زندگی می کنند ، ارائه دهید. اگر قصد ملاقات با آنها را دارید ، آن را نیز ذکر کنید و ذکر کنید که با آنها تماس گرفته اید یا می خواهید آنها را غافلگیر کنید.

  1. آیا بیمه نامه سفر فعال دارید که شما را در برابر بیماری در این سفر تحت پوشش قرار دهد؟

اگر می خواهید ویزای شینگن را اخذ نمایید، دریافت بیمه مسافرتی و بیمه درمانی معتبر در خارج از کشور مهم است. نام بیمه گر و جزئیات بیمه نامه ای را که تهیه کرده اید ارائه دهید.

  1. آیا می توانید صورتحساب بانکی خود را ارائه دهید؟

اظهارنامه بانکی یکی از مدارکی است که انتظار می رود در مصاحبه با خود داشته باشید. وی می خواهد مطمین شود که می توانید در طول اقامت در هر یک از کشورهای شینگن از پس هزینه های مالی خود برآیید.

  1. آیا ازدواج کرده اید؟آیا همسرتان با شما سفر می کند؟ اگر نه ، چرا نه؟

گرچه معمول است که افراد سالگرد ازدواج خود را فراموش کنند ، اما حفظ آن برای این مصاحبه کمک می کند. تاریخ دقیق ازدواج خود را به مصاحبه کننده بگویید و کمی درباره همسرتان صحبت کنید. اگر همسرتان با شما سفر نمی کند ، دلایل آن را به روشنی توضیح دهید.

  1. آیا با شخص دیگری سفر می کنید؟

به این سوال صادقانه پاسخ دهید ، اگر شما به تنهایی سفر می کنید یک “نه” ساده کافی است ، اما اگر با شخص دیگری سفر می کنید ، می توانید نام او و رابطه او با خودتان را ذکر کنید.

مصاحبه ویزای شینگن

  1. آیا بچه دارید؟اگر بله ، سن ، شغل و وضعیت تأهل آنها به چه صورت  است؟

به خاطر سپردن تمام جزئیات مربوط به فرزندان ممکن است دشوار باشد ، اما مهم است که با مصاحبه در مورد عناوین شغلی آنها ، محل کار ، تاریخ تولد و … خود را برای مصاحبه آماده کنید.

به مصاحبه کنندگان گفته می شود درمورد افرادی که در مورد درخواستهای ساده دروغ می گویند برای ورود به یک کشور شنگن برای جستجوی غیرقانونی شغل ، محتاط باشند. همچنین  تردید یا عدم اطمینان در مورد برخی از واقعیت ها ، ارقام ، تاریخ ها و غیره که فرد باید بداند مانند تولد کودکان ، سالگرد ازدواج ، مشاغل کودکان و … می تواند منجر به رد ویزا شود .

مهمترین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که در طول مصاحبه کاملاً آرام باشید. برخی از سوالات ممکن است خارج از موضوع به نظر برسند ، اما کافی است جریان خود را ادامه دهید و در حد توانایی خود به همه چیز پاسخ دهید و درمورد کل روند صادق باشید. لبخند بزنید و مودب باشید ، اما نه آنقدر که فکر کنند شما سعی دارید چیزی را پنهان کنید. از افشای اطلاعات دریغ نکنید ، اما اگر چیزهای خاصی از جمله تاریخ سفر قبلی و غیره را به خاطر نمی آورید صادق باشید زیرا یک فرد عادی حافظه کاملی برای به خاطر آوردن همه چیز ندارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید