زندگی در وین

وین امروز یک کلانشهر مدرن و بین المللی در قلب اروپای مرکزی است ، زندگی در وین دارای سبک با کیفیت و شادی قابل قبول می باشد. وین از نظر آموزشی ، خدمات اجتماعی و بهداشتی نیازهای شما را برآورده می کند و فعالیت های فرهنگی و تفریحی گسترده ای را ارائه می دهد. همچنین حمل و نقل عمومی در این شهر ارزان ، تمیز و ایمن است. شهر وین بسیار دوستدار محیط زیست است و شهری بزرگ با کیفیت هوای بسیار مطلوب است. نتایج بررسی کیفیت زندگی مرسر برای دهمین بار متوالی  به این نتیجه رسید که در حال حاضر پایتخت اتریش، وین؛  به عنوان کلانشهر با بالاترین سطح زندگی در جهان قرار گرفته است.  جامعه بین المللی وین 29٪ از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. این مقاله در رابطه با زندگی در وین این کلانشهر با کیفیت اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می دهد.

زندگی در وینزندگی در وین برای خانواده ها

وجود امنیت در وین ، پارک ها و زمین های بازی فراوان و موارد متعدد دیگری که وین ارائه می دهد ، آن را به مکانی لذت بخش برای زندگی در وین برای کل خانواده تبدیل کرده است. وین دارای شبکه های پشتیبانی عالی در محل است که توسط سازمان های مختلف بین المللی ، جامعه بین المللی و شهر وین ارائه شده است.  گزینه های بی شماری برای تحصیلات فرزندان وجود دارد . فرزندان شما می توانند دوره های آموزشی سنتی اتریش را بگذرانند ، وارد بخشی از برنامه دوزبانه شوند یا در مدارس آمریکایی یا بین المللی شرکت کنند .

زندگی در وینتحصیل در وین

وین به معنای واقعی کلمه کانونی برای یادگیری است. این شهر از سال 1365 یک مرکز دانشگاهی است و تحصیلات ابتدایی از روز ماریا ترزا اجباری است. انبوهی از موسسات آموزشی بین المللی از مدارس ابتدایی چند زبانه گرفته تا دانشگاههای خصوصی و نه فقط برای دانش آموزان وینی بلکه برای کل جامعه بین المللی هنگام زندگی در وین در دسترس هستند. متخصصان وین تقاضای زیادی دارند و آموزش به بزرگسالان سنتی دیرینه داردو وین از نظر استاندارد تحقیق در جهان مشهور است.

انتخاب ها برای تحصیل کودک در وین به اندازه جمعیت آن متنوع است. مدارسی که برنامه های درسی آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و بسیاری دیگر را ارائه می دهند در دسترس هستند. وین همچنین برای کسانی که هنگام زندگی در وین دوست دارند فرزندشان بیشتر از یک تجربه مدرسه اتریش داشته باشد و بیشتر در زبان آلمانی غوطه ور شود ، یک آموزش دو زبانه عالی (آلمانی / انگلیسی) به کودکان ارائه می دهد.

ماشین و حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در اتریش بسیار عالی است و شما می توانید هر زمان که ممکن است از آن استفاده کنید .

بهداشت و اورژانس

امنیت و بهداشت برنامه های اصلی برای جمعیت اتریش است ، بنابراین اتریش به داشتن یک سیستم مراقبت های اجتماعی و سلامت کاملاً تثبیت شده و سخاوتمندانه افتخار می کند. از مناطق شهری گرفته تا دورترین کوه ها ، سطح مناسبی از مراقبت در سراسر شبکه گسترده ای از پزشکان و بیمارستان ها ارائه می شود.
مراقبت های بهداشتی در اتریش اجباری است و هر کسی که در اتریش زندگی می کند و کار می کند باید بیمه خدمات درمانی خود را ارائه دهد . اگرچه سطح ابتدایی بیمه برای همه اعمال می شود ، نوع بیمه متقاضی به شغل ، هزینه و مقیاس پرداخت بستگی دارد و ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. اتریش یک سیستم مراقبت بهداشتی دو لایه ایجاد کرده است:

مراقبت با بودجه عمومی: وقتی ترتیب خاصی در قرارداد کار وجود نداشته باشد ، کارمندان معمولاً به شرکت بیمه درمانی منطقه خود (برای وین معمولاً Wiener Gebietskrankenkasse “WKK” است) برای انجام کارهای بیمه اشان فرستاده می شوند .

بیمه درمانی خصوصی: امکان خرید خدمات بیمه اضافی یا حتی تغییر برنامه های بیمه کاملاً خصوصی وجود دارد که خدمات اضافی را ارائه می دهند ، اما هزینه بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال پزشکان ممکن است ساعت ملاقات انعطاف پذیر را برای بیماران خصوصی ارائه دهند و  برخی از کلینیک ها و اقدامات پزشکی خاص وجود دارد که در سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی گنجانده نشده است.

زندگی در وین

کارت الکترونیکی

اتریش در سال 1996 سیستم مدیریت سلامت الکترونیکی را معرفی کرده و برای تسهیل روند دارویی “کارت الکترونیکی” را معرفی کرده است. کارت الکترونیکی یک کارت هوشمند است که جایگزین کوپن بیمه کاغذی می شود ، اما علاوه بر این شامل امضای الکترونیکی و اطلاعات بیمار نیز می شود. توصیه می شود در موارد اضطراری ، کارت الکترونیکی را همیشه با خود داشته باشید.

زیرساخت های بهداشتی وین

در رابطه با زندگی در وین و زیرساخت های بهداشتی آن ، می توان گفت وین دارای زیرساخت های بهداشتی خوبی است که به راحتی همه مناطق را پوشش می دهد. در صورت تماس با شماره اضطراری (“144”) ، این مرکز نزدیکترین امدادگران به بیمار را انتخاب  نموده و به بیمارستان واجد شرایط اعزام می کنند. بزرگترین بیمارستان وین AKH “Allgemeines Krankenhaus” می باشد که یک بیمارستان عمومی است و به صورت کلی 14 بیمارستان با تخصص های مختلف در وین وجود دارد.

مناطق خرید

مراکز خرید بزرگی مانند K ،rntnerstrasse ، The Graben یا Mariahilfer Strasse  و تعداد زیادی دیگر در سراسر وین وجود دارد.

Käntner Strasse و The Graben بسیار زیبا هستند . برخی از فروشگاه های زیبا و قدیمی وجود دارد که می توانید بهترین محصولات یا پیشنهادات اتریش را از سراسر جهان خریداری کنید و یک روش عالی برای گذراندن روز  و لذت بردن از خوردن قهوه یا ناهار در آنجا می باشد.

Mariahilfer Strasse ، Neubaugasse و مناطق دیگر محصولات مورد نیاز برای زندگی روزمره مانند مبلمان ، منسوجات و لوازم الکترونیکی را ارائه می دهند. این مراکز همچنین درک خوبی از زندگی روزمره در وین را  ارائه می دهند

علاوه بر این مراکز خرید بزرگتری نیز در وین وجود دارد:

  • وین میته – مرکز خرید
  • مرکز جنرالی
  • کنتور گاز
  • شهر لوگنر
  • دوناو زنتروم
  • خرید شهر نورد
  • Shopping City Süd (SCS)

زندگی در ویندین در اتریش

مسیحیت ، به ویژه کاتولیک روم هنوز هم مذهب غالب در اتریش است و دارای یک سنت طولانی است و دارای صومعه ها و کلیساهای جامع و زیبا می باشد. بیش از این وین حتی قرن ها به عنوان پایتخت امپراتوری مقدس روم بوده است. بنابراین از سال 1950 که 90٪ از جمعیت اتریش غسل تعمید یافتند ، علاقه به مذهب کاتولیک در حال کاهش است. از آن زمان تعداد کاتولیک ها به 63٪ کاهش یافته است. از طرف دیگر ، با افزایش تعداد مهاجران ، به ویژه از ترکیه و بالکان ، بیش از یک دهم کل جمعیت مسلمان (7٪) یا ارتدکس شرقی (6٪) هستند.

طبق قانون اتریش (“قانون تربیت دینی کودکان”) ، هر جوان بالای چهارده سال می تواند آزادانه دین خود را انتخاب کند. تحصیلات دینی در مدارس اتریش محدود به اعتراف کاتولیک روم نیست: کودکان متعلق به کلیساهای کوچکتر و جوامع مذهبی در اعترافات خود آموزش دین می بینند و حقوق معلمان آنها توسط دولت پرداخت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید