افتتاح حساب در ترکیه

ترکیه پلی بین شرق و غرب است ، مکانی در جهان که بسیاری از فرهنگ ها در آن متحد شده اند. پایتخت آن ، استانبول مکانی پر از جذابیت تاریخی است .  به طوری که تعداد زیادی از مهاجران متقاضی زندگی و کار در این محیط خارق العاده می باشند. اگر به تازگی برای کار ، تحصیل ، زندگی یا سرمایه گذاری در ترکیه مستقر شده اید ، باید زندگی مالی خود را در این کشور برقرار کنید. کلیه بانکهای فعال در ترکیه مشمول مقررات بانکی ترکیه و افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای خارجیان تحت قوانین و شرایطی هستند که توسط بانک مرکزی ترکیه اعلام شده است ، اما کدام بانکهای ترکیه برای دارندگان پاسپورت ایران حساب باز می کنند و چه مواردی مورد نیاز است؟  موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، در این مقاله در مورد چگونگی افتتاح حساب بانکی در ترکیه پرداخته است.

اسناد مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

کلیه بانکهای ترکیه روشها و الزامات کمی متفاوت برای افتتاح حساب بانکی دارند. در اینجا برخی از اسناد اساسی ارائه شده است:

  • گذرنامه
  • شناسه مالیاتی از ترکیه که می توانید از اداره دارایی و مالیات دریافت کنید
  • اثبات آدرس مانند قرارداد اجاره یا قبض تسهیلات
  • اثبات فرم امضا

یک نکته خوب در مورد بانک های بزرگتر ترکیه این است که وب سایت های آنها به زبان انگلیسی هستند. جستجوی لیست دقیق اسنادی که در وب سایت های آنها در دسترس خواهد بود ، مهم است.

اگر یک حساب بانکی شرکتی برای تجارت خود در ترکیه باز می کنید ، شما به یک شماره شناسایی مالیاتی بالقوه احتیاج دارد که بانک برای افتتاح حساب از شما درخواست می کند. برای به دست آوردن این کد ، شما باید موارد زی را ارسال کنید:

  • فرم درخواست پر شده
  • اساسنامه شرکت شما
  • اثبات آدرس ثبت شده شرکت شما

همچنین مشاغل باید جزئیات نماینده مدیریت حساب را ارائه دهند.

افتتاح حساب در ترکیه

آیا می توانم به عنوان یک فرد غیر مقیم در ترکیه حساب بانکی باز کنم؟

امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به عنوان فرد غیر مقیم وجود دارد اما روند کار کمی دشوارتر خواهد بود. اگر مبلغ زیادی را واریز کنید ، بانک تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهد داشت. اکثر بانک های ترکیه به شما امکان انتخاب ارز خارجی یا حساب به لیر ترکیه را می دهند. با این حال ، در صورت باز کردن حساب با لیر ترکیه ، ممکن است آنها مجوز اقامت را از شما بگیرند. اگر سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشید ، آنها حتی بدون صدور چنین مجوزی ممکن است افتتاح حساب را انجام دهند. اگر نمی توانید تمام اسناد مورد نیاز را ارائه دهید آماده مذاکره باشید.

 

اگر حسابی که باز می کنید یک حساب ارزی مانند یورو یا دلار آمریکا باشد ، از آنجا که معمولاً مجوز اقامت مورد نیاز نیست مشکلی ایجاد نمی کند. توجه داشته باشید که حساب ارزی کمترین سود را پرداخت خواهد کرد.

مولفه اصلی افتتاح حساب بانکی در ترکیه شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است که تقریباً یک نیاز خواهد بود. شما می توانید یکی از اینها را به عنوان غیر مقیم خریداری کنید و حتی ممکن است بانک شما در روند کار به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که یک حساب پس انداز ترکی شما را ملزم به نگه داشتن حداقل یک ماه حساب می کند. علاوه بر این ، کلیه سودهای کسب شده در یک حساب پس انداز مشمول 15٪ مالیات بازپرداخت می شود. با توجه به این موضوع ، ممکن است ابتدا بخواهید یک حساب جاری باز کنید که به شما امکان نگهداری و ارسال پول را می دهد.  همچنین اگر می خواهید پس انداز خود را با طلا ارزیابی کنید ، می توانید یک حساب طلای فعلی را که برخی از بانک های ترکیه ارائه می دهند ، باز کنید.

بهترین بانک برای خارجی ها در ترکیه چیست؟

در دهه گذشته ، سیستم بانکی ترکیه برای تأمین نیازهای خارجی ها و مهاجران با معاملات بانکی در این کشور پیشرفت کرده است ، ملیت های مختلف خارجی حساب های بانکی خود را در بانک های مختلف دولتی ، اسلامی و خصوصی در این کشور افتتاح کرده اند. اگر قصد افتتاح حساب بانکی در یک بانک اسلامی را دارید ، حتماً با قوانین اسلامی که به اختصار Al-Islam.org خلاصه شده است آشنا شوید تا سردرگم نباشید.

چهار بانک بزرگ ترکیه ، که در زیر ذکر شده است ، خطوط کمک انگلیسی برای خارجی ها دارند. آنها همچنین دارای محصولات و خدماتی هستند که به طور کلی برای مشتریان بین المللی و مهاجران ساخته شده اند.

  • Isbank : این بانک بزرگترین بانک ترکیه با یک شبکه بزرگ است. آنها همچنین در سایر کشورها در سراسر خاورمیانه ، چین و انگلیس شعبه دارند. برخی از شعبات آنها در کار با خارجی ها تخصص دارند که می تواند روند تنظیم حساب شما را کمی آسان کند. در واقع ، آنها شرکت خود را به عنوان “بانک ترکیه ای برای خارجی ها” تبلیغ می کنند.
  • Garanti Bankası : این بانک، دومین بانک بزرگ ترکیه است و آنها در شعب خود متخصصان خدمات انگلیسی زبان ، خدمات تلفنی به انگلیسی و وب سایت آنها نیز به انگلیسی است. خدمات و پیشنهادات محصولات آنها نیز متناسب با مهاجران از جمله حساب های چند ارزی و کارت های بین المللی می باشد.
  • آکبانک: این بانکی بزرگ و کاملاً تاسیس شده با مجموعه کاملی از محصولات ، حساب ها و کارت های پیشنهادی با چند بسته ویژه مخصوص خارجی ها و مشتریان بین المللی است. این بانک برنامه تلفن ، بانکداری تلفنی و خدمات پیامکی خوبی دارد. گذشته از پیشنهادات استاندارد ، این شرکت خدمات مشاوره مالیاتی و همچنین کارت مسافرتی خارجی را ارائه می دهد که به دارندگان کارت اجازه می دهد هنگام سفر مایل ها را جمع کنند. شبکه های خودپرداز و شعب آنها نیز کاملاً تاسیس شده است.
  • Yapı Kredi: بانک بزرگ Yapi Kredi  دارای تعداد مناسب 908 شعبه و تعداد زیادی دستگاه خودپرداز است. آنها مجموعه کاملی از محصولات و خدمات شامل بیمه و وام ، پس انداز و حسابهای جاری ، کارتهای بدهکار و اعتباری و حسابهای ویژه متناسب با مشتریان بین المللی و ساکنان خارجی دارند.

افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان

اگر می خواهید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید و پاسپورت ایرانی دارید ، می توانید در بانک İş و بانک زراعت در ترکیه حساب باز کنید. به طور کلی ، این دو بانک برای سرمایه گذاران ترک است و مشکلی برای افتتاح حساب برای دارندگان گذرنامه ایرانی ندارند.

افتتاح حساب به دلار ، یورو و لیره ترکیه امکان پذیر است و کارت های بانکی پس از افتتاح حساب که ویزا کارت یا مستر کارت است ، ظرف یک هفته صادر می شوند. با استفاده از این کارت ها می توانید از همه کشورهای جهان از طریق اینترنت خرید کنید ، علاوه بر این هنگام مسافرت به خارج از کشور می توانید از بانک های کشور مقصد پول به صورت ارز محلی یا جهانی مانند دلار و یورو نقد کنید.

بانک زیرات ترکیه:

این بانک یکی از پردرآمدترین شرکت های ترکی است. اما محدودیت های خاصی را برای ایرانیان در نظر گرفته است.

Türkiye Bankş Bankası : این بانک همچنین یکی از بانک های بزرگ ترکیه است. بیشتر ایرانی ها در این بانک حساب باز می کنند. . حواله به خارج از کشور به راحتی از طریق بانک انجام می شود.

توجه داشته باشید که بانک های ترکیه ماهانه چنین پولی را از حساب شما به عنوان نگهداری کسر کرده می کنند ، بنابراین شما همیشه مبلغی را در حساب خود نگه دارید ، اما این هزینه برای حساب هایی است که فعالیت ندارند ، اگر حساب شما ماهانه فعال باشد یا هزینه آن را بپردازید مانند پرداخت قبض آب و برق از حساب شما ، بانک هزینه نگهداری کسر نمی کند.

همه این بانک ها فرایندهای جداگانه ای برای افتتاح حساب دارند ، بنابراین لطفاً جزئیات را در وب سایت های آنها بررسی کنید. ما به شما توصیه می کنیم با یک مدیر روابط که انگلیسی صحبت می کند قرار ملاقات بگذارید. برخی بانک ها هستند که از طریق تلفن به شما کمک می کنند.

افتتاح حساب در ترکیهقبل از امضای هر فرمی ، آن را با دقت بررسی نمایید. زیرا ممکن است شامل یک سری کارمزد از قبیل هزینه های نگهداری ماهانه ، هزینه های بسته شدن حساب و کارمزد برای داشتن بدهی یا کارت اعتباری.باشد که از قبل آنها را در نظر نداشته اید.  همچنین ممکن است دریابید که برای انتقال پول بین بانک ها هزینه های زیادی وجود دارد و البته حداقل هزینه های تبدیل ارز برای استفاده از کارت نقدی به خارج از کشور نیز وجود دارد.

 گزینه حساب بانکی مجازی

انتقال پول به خارج از ترکیه هنگام استفاده از بانک گران است

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید