سفارت ایران در آلمان

آلمان کشوری زیبا در اروپای غربی پر از مناظر آرامش بخش ، جنگل ها، رودخانه ها و کوهستان است. آلمان دارای کیفیت آموزش عالی، زیرساختهای تحقیقاتی، دانشگاههای رایگان یا کم هزینه و آینده شغلی عالی می باشد و متقاضیان زیادی برای گردشگری و یا مهاجرت به این کشور جذب شده اند . به طور کلی آلمان عضو منطقه شینگن است و برای سفر به این کشور، سیاست ویزای منطقه شینگن اعمال می شود. سفارت ایران در آلمان مانند سفارت سایر کشورها؛ نمایندگی دیپلماتیک رسمی، دارای ماموریت از دولت ایران در  آلمان است .به طور کلی سفارتخانه ها مسئول روابط دولت با دولت هستند. در آلمان علاوه بر سفارت ، سرکنسولگری نیز در سایر شهرهای آلمان وجود دارد که به افراد ایرانی خدمات اشاره شده در این مقاله را ارائه می دهند. همچنین  در این مقاله جزئیاتی مانند اطلاعات تماس کنسولگری ، آدرس وب ، ساعات اداری سفارت ایران در آلمان آورده شده است.

روابط بین ایران و آلمان

بین ایران و آلمان، جدا از بخش اقتصادی ، همکاری نزدیک به ویژه در زمینه آموزش و پرورش ایجاد شده است: مدارس حرفه ای متعدد آلمان در ایران به عنوان یک شریک بسیار مورد توجه قرار گرفتند و شهرت گذشته آنها ، هنوز هم به دیدگاه مثبت ایران نسبت به آلمان کمک می کند. هر دو طرف علاقه شدیدی به تبادل فرهنگی دارند. این امر به ویژه در روابط علمی و دانشگاهی دوجانبه اعمال می شود. علاوه بر این ، زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی یکی دیگر از محورهای روابط فرهنگی دو جانبه است. در سال 2015 ، 8500 دانشجو در کلیه مقاطع در دوره های زبان ارائه شده توسط موسسه زبان آلمانی تهران (DSIT) ثبت نام کردند و بیش از 10،500 زبان آموز آلمانی در امتحانات مرکزی موسسه گوته شرکت کردند.

سفارت ایران درآلمانسفارت ایران در آلمان

آدرس : Podbielskiallee 65 – 67
شهر : برلین 
تلفن : 030-84 35 32 05 ؛ 030-84 35 30
نمابر : 030-84 35 35 34
ساعات کار : دوشنبه تا جمعه ، 8.30 – 16.30
ساعت کنسولی : دوشنبه تا جمعه ، 8.30 – 12.30

وظایف بخش کنسولی هر کشور در ماده شماره مندرج شده است. 5 کنوانسیون ، به گونه ای که فرصت فعالیت در زمینه اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و غیره را در کشور گیرنده فراهم کند. مهمترین وظایف افسران کنسولی در کشورهای دیگر ، رسیدگی به حفاظت از منافع هموطنان و وظایف دستور داده شده توسط ارگانهای دولتی ، موسسات و غیره است. برخی از موارد اصلی که با آنها سرو کار دارد را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

  • امور حقوقی (تولد – ازدواج – طلاق – مرگ – تنظیم وکالت نامه – تأیید اوراق و اسناد و غیره)
  • امور گذرنامه (تعویض گذرنامه ، صدور اوراق ورود و سند سفر برای بازگشت به ایران)
  • امور اجتماعی (رسیدگی به مسائل مربوط به زندانیان در کشور حوزه قضایی سفارت / کنسولگری ، اختلافات تجاری و امور)
  • امور شهروندی (اخذ و انصراف از تابعیت ایران و غیره امور دانشجویی)
  • صدور ویزا و قانونی شدن اسناد تجاری و بازرگانی

واقعیت این است که وظایف بخشهای كنسولی به موارد فوق الذكر محدود نمی شوند و بسیاری از موضوعات دیگر را شامل می شود كه به موجب اختصار ذکر نشده اند. تمام بخش های کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان کاملاً متعهد هستند که از ارائه خدمات مناسب با توجه به اصول مردم ایران اطمینان حاصل کنند.

گذرنامه ها به طور انحصاری در موارد زیر تمدید می شوند:

  • انقضا اعتبار 5 یا 10 ساله گذرنامه قبلی.
  • دیگر هیچ صفحه خالی در گذرنامه باقی نمانده است
  • فرد مدارکی دارد که با نام ، نام خانوادگی یا تاریخ تولد جدید ثبت شده است. در این صورت لازم است مدارکی به نام گواهی تولد ایرانی آنها یا “Shenasname” ارائه شود

اگر گذرنامه اتباع کشور فراتر از فرسودگی مناسب آسیب ببیند ، بسیاری از هواپیماها و مقامات آن را یک سند مسافرتی قابل قبول نمی دانند. در این صورت ملیت ایرانی می تواند به سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و درخواست جایگزینی گذرنامه آسیب دیده را بدهد.

لطفاً توجه داشته باشید:   مشخصات شخصی در گذرنامه با توجه به درج شده در فرمها ، به ترتیب حروف انگلیسی تنظیم و نوشته می شود ، غیر قابل تغییر هستند و سفارت در قبال اشتباهات ورودی در فرمها ، منجر به جزئیات نادرست در متقاضیان صادر شده ، مسئولیتی نخواهد داشت. گذرنامه.

سفارت ایران در آلمان

به طور کلی ، سفارت اصطلاح معمول برای دفتر نمایندگی اصلی یک کشور در پایتخت کشور دیگر است؛ که معمولاً سفیر آن را اداره می کند و دفاتر کنسولگری یک دفتر نمایندگی سطح پایین تر از سفارت است که معمولاً در یک شهر خارج از پایتخت واقع شده است و به سرپرستی یک سرکنسول کل اداره می شود. در همین راستا می توان کنسولگری های ایران در آلمان را  در شهرهای: فرانکفورت ، ماین ، هامبورگ و مونیخ یافت که اطلاعات تماس با آنها به شرح زیر می باشد، لطفا توجه داشته باشید ساعات کار کنسولگریها ممکن است متفاوت باشد و حتما قبل از مراجعه با آنها تماس بگیرید:

سفارت ایران درآلمان

کنسولگری ایران در جمهوری فدرال آلمان (فرانکفورت)

کنسولگری ایران در فرانکفورت نماینده رسمی دولت ایران در آلمان است. خدمات کنسولی مانند مهر کردن ویزای ایران در گذرنامه  و… را به متقاضیان ویزای ایرانی ارائه می دهد

عنوان دفتر دیپلماتیک: کنسولگری عمومی

رئیس دفتر دیپلماتیک: آقای محمود خوشرو (سرکنسول)

تاریخ تأسیس دفتر دیپلماتیک: 1985

آدرس: Eichendorff sr.54 60320

Frankfurt، آلمان

کد منطقه کشور: 0049 69

تلفن: 5600070-5600730

نمابر: 56000713

وب سایت: http://www.irangk.de/

پست الکترونیکی: visa@irangk.de

کنسولگری ایران در جمهوری فدرال آلمان (هامبورگ)

کنسولگری ایران در هامبورگ نماینده رسمی دولت ایران در آلمان است. خدمات کنسولی را به متقاضیان ویزای ایرانی ارائه می دهد.

عنوان دفتر دیپلماتیک: کنسولگری عمومی

رئیس دفتر دیپلماتیک: آقای محمد جوادرسولی (سرکنسول)

تاریخ تأسیس دفتر دیپلماتیک: 1944

آدرس: Bebelallee 18

22299 Hamburg، Deutschland

040 514406-0

کد منطقه کشور: 0049 40

تلفن: 5144060-51440645

نمابر: 5113511

وب سایت: http://www.generalkonsulatiran.de/

 سرکنسولگری ایران در مونیخ

آقای امیررضا شرکت – سرکنسول

آدرس: مونیخ ،  Mauerkircherstrasse 59 – Menchen 81679 –

تلفن:

(+49) (89) 452 39 69 – 0

نمابر:

(+49) (89) 452 39 69 – 56

پست الکترونیک:

info@irangkm.de

سایت اینترنتی:

munich.mfa.gov.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید