سفر به مجارستان

مجارستان کشوری با زیبایی های فوق العاده است. با افتخار از 10 پارک ملی ، 145 ذخیره گاه طبیعی و 35 منطقه حفاظت شده از چشم اندازهای زیبا برخوردار است. این کشور دارای تاریخی جذاب ، و مناظر طبیعی غنی است ، اما مسلما یکی از ارزانترین ترین مقاصد سفر اروپا است. همچنین  مجارستان در قلب اروپای مرکزی قرار دارد و جزو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می باشد که با هفت کشور دیگر هم مرز است. این کشور دارای آب و هوای معتدل و کمی مرطوب است و دارای ده میلوین نفر جمعیت می باشد و بوداپست پایتخت و بزرگترین شهر آن است. غیر از بوداپست، شهرهای مهم مجارستان شامل دبرتسن، سگد، میشکولتس، دْیور و پچ می باشد. در این مقاله معروفترین مکانهای جذاب مجارستان برای سفر به مجارستان و زیباییهای آن گردآوری شده است که قبل از سفر به مجارستان می توانید آنها را مطالعه نمایید. با ویزابوک ارائه دهنده ویزای شینگن و اقامت اروپا همراه باشید.

بوداپست

بوداپست یکی از زیباترین شهرهای پایتخت اروپا است و بهشتی برای افراد علاقمند به پیاده روی و اکتشاف می باشد. بوداپست که در حاشیه رود دانوب واقع شده است ، به دلیل معماری زیبای گوتیک و رنسانس مشهور است. قلعه بودا ، ساختمان پارلمان مجارستان ، سنگر ماهیگیر ، Hősők tere ، سالن بزرگ بازار و کلیسای سنت استفان تنها برخی از مکانهای تاریخی عالی هستند که می توانید هنگام سفر به مجارستان و شهر بوداپست از آنها بازدید نمایید.

سفر به مجارستاندریاچه بالاتون

حدود یک ساعت رانندگی در جنوب غربی بوداپست ، دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی قرار دارد. خط ساحلی آن مملو از “استراحتگاه های ساحلی” معروف است و منطقه محل تپه های نوردی ، تاکستان ها و مزارع اسطوخودوس است. دریاچه بالاتون که به عنوان “دریای مجارستان” شناخته می شود ، از سراسر کشور متقاضیان آفتاب محصور در خشکی را برای شنا ، قایقرانی ، پیاده روی و دوچرخه سواری و خوردن و نوشیدن در رستوران ها درجه یک خود جلب می کند.

سفر به مجارستاندانوب

در شمال بوداپست ، رود دانوب (Dunakanyar) دیدنی ترین رودخانه و دومین رود طولانی اروپا قراردارد. بهترین راه برای کاوش در آن سفر با قایق است .این رودخانه بین ماه های می و سپتامبر در اوج زیبایی خود قرار دارد. در سفر از پایتخت؛ قله های زیبا و حاشیه رودخانه های سرسبز را پشت سر می گذارید. در کرانه باختری می توانید از قدیمی ترین شهرک های مجارستان دیدن کنید. از جمله مکانهای دیدنی در این مکان می توان به  ویسه گراد ، با قلعه های قرن 13 و ویرانه های کاخ رنسانس ، و استرگوم ، پایتخت سابق این کشور ، بزرگترین کلیسای جامع مجارستان اشاره نمود.

تیهانی

برای کسانی که به مجارستان سفر می کنند و به دنبال تجربه مسیرهای جذاب هستند ، سفر به تیهانی پیشنهاد می شود. این دهکده فوق العاده زیبا و جالب در شبه جزیره ای به همین نام قرار گرفته و مناظر فکری دریاچه بالاتون را در خود جای داده است. ابی تیهانی همچنین یک مکان تاریخی عالی است که مطمئناً شما را مشغول خواهد کرد.  صومعه بندیکت در این مکان برای اولین بار در سال 1055 تاسیس شد.

سفر به مجارستانوسپرم

در چند مایلی شمال دریاچه بالاتون ، شهر زیبای وسپرم در هفت تپه تاسیس شده و دارای یک منطقه قلعه تاریخی در بالای تپه است. این خانه که به عنوان “شهر کوئینز” شناخته می شود ، خانه سابق ملکه جیزلا ، اولین ملکه مجارستان است. این منطقه قلعه شامل یک کلیسای جامع قرن دهم ، یک کلیسای کوچک قرون وسطایی تزئین شده با نقاشی های دیواری قرن سیزدهم ، تعدادی گالری هنری و یک برج آتش نشان است که از بالای پله مارپیچ خود منظره های خیره کننده ای از افق را ارائه می دهد.

Pécs

در دامنه کوههای Mecsek در جنوب غربی مجارستان ، شهر باستانی Pécs یک قطب فرهنگی زیبا است. این شهر که بزرگترین دانشگاه مجارستان ، یک تئاتر ملی باشکوه ، یک سالن کنسرت مدرن در سطح جهانی و تعدادی موزه و گالری عالی است ، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010 خدمت کرد و دو بار به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین مناطق جهان انتخاب شده است . میدان اصلی دارای مسجدی از قرن شانزدهم است که تحت حکومت عثمانی ساخته شده است . همچنین شما می توانید در ویرانه های روم و مقبره اولیه مسیحیان که اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است ، کاوش کنید .

سفر به مجارستانهویز در سفر به مجارستان

در ساحل شمالی دریاچه بالاتون ، هویز بزرگترین دریاچه گرمایی اروپا است. آبهای گوگردی شفابخش به طور طبیعی تا حدود 86 درجه گرم می شوند و گفته می شود که به تقویت آرامش و درمان بیماری هایی مانند روماتیسم کمک می کند. می توانید وقت خود را به شنا در آبهای اطراف حمام تاریخی سپری کنید . همچنین یک بیمارستان در این منطقه از مجارستان، برای درمان های مبتنی بر آب درمانی وجود دارد.

سوپرون

سوپرون علی رغم اینکه توسط ترکهای عثمانی ویران شده و در طول جنگ جهانی دوم بمباران شده است ، شهری جذاب در شمال غربی مجارستان با یک شهر قدیمی و قرون وسطایی سالم است. این شهر در مرز اتریش قرار دارد شما می توانید هنگام سفر به مجارستان و بازدید از این شهر خیابان های رنگارنگ شهر را کاوش کنید و ویرانه ها و ساختمان های روم باستان را که در سبک های قرون وسطایی ، رنسانس و باروک قرار دارند ، تجربه کنید. برای دریافت مقدار زیادی هوای تازه ، مسیرهای پیاده روی در نزدیكی Lrekvérek ، منطقه وسیعی از تپه های جنگلی با کاج را دنبال کنید و یا به دریاچه Fertő ، میراث جهانی یونسکو سفر کنید.

هولوکی

در حدود 55 مایلی شمال شرقی بوداپست در دره ای از کوههای Cserhát ، هولوکو یک دهکده سنتی مجارستان و یک میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. قسمت قدیمی روستا منطقه حفاظت شده ای از 55 خانه است که با چوب و سنگ بازسازی شده است تا معماری اصلی روستایی Palóc را منعکس کند. منطقه حفاظت شده شامل ویرانه های قلعه قرن 12th است که در بالای تپه ای بالاتر از روستا نشسته اند. این دهکده چندین بار عنوان زیباترین دهکده مجارستان را گرفته است و در طول سال جشنواره های مختلفی در آن برگزار می شود که از سنت ها و صنایع دستی محلی تجلیل می کنند .

پارک ملی آگتلک در سفر به مجارستان

این پارک ملی یکی از گوهرهای منطقه محسوب می شود. بدیهی است که چشم اندازهای زیبایی برای بررسی و طبیعت زیادی برای گشت و گذار وجود دارد ، اما گزینه اصلی سیستم غار است. می توانید گشت و گذار در این منطقه را انجام دهید ، اما برخی از افراد طبیعتاً شخصی را برای کاوش همراه خود انتخاب می کنند. به شما توصیه می شود هنگام کاوش در غار ، که در واقع بین مجارستان و اسلواکی قرار دارد ، یک کت به همراه داشته باشید و کفش مناسب بپوشید. با وجود این واقعیت که قسمت کوچکی از غارها برای شما قابل دسترسی است و بقیه عمدتا از کار افتاده اند ، کارهای زیادی برای دیدن و کاوش در این منطقه از مجارستان وجود دارد.

سفر به مجارستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید