غذاهای هندی

در این کشور پهناور 29 ایالت وجود دارد که هر کدام توپوگرافی و سنت های خاص خود را دارند. در هر مسیری در  هند 100 مایل حرکت کنید آئین ، زبان و رسوم آشپزی غذاهای هندی کاملاً متفاوت خواهد بود و

تجارب غذایی بر اساس چشم انداز و آب و هوا متفاوت است . همچنین در هند ، بیش از 9 دین وجود دارد. که این تنوع در دین،  در فرهنگ غذاهای هندی نیز تأثیر داشته است.. به عنوان مثال ، هندوها از گوشت گاو فرار می کنند ، مسلمانان از خوردن گوشت خوک اجتناب می کنند و جین ها گیاه خوار هستند.  اما نکته ای که غذاهای هندی را متمایز و معروف می کند، ادویه های منحصر به فرد و تند هندی است. در این مقاله برخی از پیش غذاها، غذاهای اصلی و دسرهای معروف هندی آورده شده است که هنگام سفر به هند می توانید از خوردن این غذاهای هندی لذت ببرید.

پیش غذاهای هندی

پیش غذاهایی که در رستوران های هند سرو می شوند معمولاً غذاهای متداول محبوب هند هستند.

باججی باججی یا Pakoras  تیکه های سرخ شده و ترد مایه نخود تند هستند که با چاشنی های تندی به نام چتنی سرو می شوند. پیاز باججی نیز پیازهای نازک خرد شده ای است که به مایه نخود اضافه شده و کاملاً ترد سرخ می شوند.

سمبوسه یکی دیگر از غذاهای محبوب خیابانی هند ،  سمبوسه است . سمبوسه ها حاوی مقدار کمی سیب زمینی یا گوشت تند هستند که در خمیر پیچیده می شوند و تا زمانی که ترد و پوسته پوسته شوند ، سرخ می شوند.

وادا پاو واداها کوفته های سرخ شده هستند.  اساساً یک نسخه گیاهی تند و تیز است که بین دو نیمه وعده شام ​​قرار دارد. اغلب اوقات ، برخی چاشنی ها به مخلوط آن اضافه می شوند (غالباً نعناع سبز و چیتنی گشنیز)

غذاهای هندینان های هندی

نان در هند بیشتر نان پهن است. این روش پخت نسبت به نوع آردی که برای تهیه آنها استفاده می شود ، تعیین می کند که چه چیزی نامیده شود.

نان تخت یکی از محبوب ترین نان های هندی است. برای تهیه این نان ، خمیر آرد گندم با نگه داشتن یا استفاده از مخمر و یا افزودن ماست به خمیر تهیه می شود. سپس این خمیر را به صورت نان های تخت در می آورند و در کوره ای هندی ، که تنور نامیده می شود ، می پزند.

Roti در فهرست غذاهای رستوران های هندی محبوب است و یکی از اصلی ترین کالاها در خانه های هند است Roti به طور معمول با آرد گندم کامل تهیه می شود و به صورت خمیر نرم درآمیخته ، سپس به صورت دایره های نازک در می آید و روی تاوا (ماهی تابه هندی) روی اجاق گاز طبخ می شود .

پاراتا: پاراتا یک نان پهن است که به صورت لایه لایه و سرخ شده است. آنها را با آرد گندم درست می كنند و در حین چرخاندن آنها به قند یا روغن بین لایه های خمیر آغشته می شود. . پاراتای پر شده زمانی است که مواد پر شده درون یک گلوله از خمیر ریخته می شود مانند:

  • Aloo Parathaبا پر کردن سیب زمینی تند
  • Gobi Parathaهمراه با پر کردن گل کلم تند
  • سبزیجات پاراتا پر شدهبا انواع سبزیجات

پوری: پوری دایره های مسطحی از خمیر است که تا زمانی که پف کند و کمی ترد شود، آن را سرخ می کنند به طور معمول با آلو کی سازی (سیب زمینی سرخ شده) سرو می شود ، پوری یک غذای راحت محبوب در شمال هند است.

غذاهای هندیغذاهای هندی

Tikka Masala: تیککا اصطلاح هندی “تکه های کوچک” است و ماسالا ترکیبی از  ادویه است. بنابراین وقتی تکه های کوچکی از هر چیزی ، مانند مرغ ، در سس با مخلوط ادویه خاصی پخته شود ، آن را Chicken Tikka Masala می نامند . به همان روشی که paneer به بازی می آید ، Paneer Tikka Masala نامیده می شود . سس معروف جهانی که در tikka masala استفاده می شود ، عمدتا بر پایه گوجه فرنگی است و به آن مقداری خامه یا ماست غلیظ اضافه می کنند.

Chana (Chole) Masala: چانا یا Chole نام هندی نخود است Chana masala نخودی است که در با پیاز ، زنجبیل و سس پایه سیر پخته می شود و ماسالای garam به آن اضافه می شود و غذای محبوب کره شمالی و تند است این غذا معمولاً با نان نرم و پوسته پوسته ای به نام Bhature یا با نان بالشی پخته به نام Kulcha سرو می شود.

Saag Paneer: Saag غذای هندی با سبزیجات سبز است. اما این غذای خاص به یک کاری خوشمزه اشاره دارد که در آن اسفناج را با ادویه جات می پزند و سپس پنیر به ظرف اضافه می شود. در برخی از رستوران های هندی نیز می توانید این غذا را با نام Palak Paneer پیدا کنید ،  پالاک نام هندی اسفناج است.

کورما:

کورما غذای هندی است که در آن پروتئین با سس ماست و زنجبیل و سیر طعم دار می شود. پیاز سرخ شده به آن اضافه می شود تا سس غلیظ شود و این همان چیزی است که به آن نوعی شیرینی می دهد.و انواع زیر را دارد:

  • Navratan Korma ساخته شده با مجموعه ای از سبزیجات و پنیر
  • مرغ کرما
  • سبزی کورما (گیاهخوار)

Rogan josh

این غذا از ایالت زیبای شمالی هند ، کشمیر است. این غذا با ریشه در غذاهای ایرانی ، به طور سنتی با گوشت بره یا بز پخته می شود. روگان جاش از تکه های گوشت بره یا گوشت گوسفندی که با یک سس گوجه فرنگی سیر ، زنجبیل و ادویه جات معطر (میخک ، برگ بو ، هل و دارچین) طعم دار شده است ، تشکیل شده است و در برخی نسخه ها پیاز یا ماست نیز وجود دارد.

  • ویندالو: وقتی پرتغالی ها به هند آمدند و مستعمره خود را در گوا تأسیس کردند ، غذاهای خود را نیز با خود آوردند.  وقتی آن غذای پرتغالی با طعم های هندی ترکیب شد، چندین اتفاق خوب افتاد. ویندالو  آتشین و خوش طعم است و با گوشت خوک، بره و یا مرغ آن را تهیه می کنند.

غذاهای هندی

دال از دیگر غذاهای هندی :

دال نام هندی عدس است و به طور کلی به همه سوپ های عدس در غذاهای هندی اشاره دارد . به طور معمول ، عدس را با آب ، زردچوبه و نمک مخلوط کرده و سپس کامل می پزند.

  • دال ماخنی2-3 نوع عدس / لوبیا که با ادویه جات و خامه یا کره پخته می شوند .
  • تادکا: دال با ادویه های کامل مانند دانه های زیره ، دانه خردل و غیره
  • چانا دال:سوپ عدس اسپلیت بنگال
  • Dhaba Style Dal:  Dhaba محلاتصال مواد غذایی کنار جاده های آزادراه های هند است. غذاهایی که در آنجا سرو می شوند بسیار پرطرفدار است و غذاهایی که در آن داباها سرو می شوند به نوعی به رستوران های هند راه پیدا می کنند.

بریانی:

ریشه این غذای بسیار محبوب هندی به امپراطوری مغول در هند می باشد ، بریانی یک غذای برنجی است که دارای چندین لایه برنج ، نوعی گوشت یا پروتئین ادویه دار امی باشد و سپس به آرامی پخته می شود. به کمال این یکی از غذاها است

  • مرغ بریانی
  • Hyderabadi Dum Biryani این یکی از انواع ادویه است و معمولاً از مرغ استفاده می کند
  • بز بیریانی

نوشیدنی هندی

چای . شما با اضافه کردن مقدار کمی آب به شیر ، چای درست می کنید ، سپس شکر را به عنوان شیرین کننده و چای سیاه را نیز هم اضافه می کنید. بله ، هنگامی که یک “Chai Tea Latte” را در Starbucks سفارش می دهید ، یک “Tea Tea Latte” را سفارش می دهید.

ماسالا چای:  زمانی که شما نوعی ادویه (ماسالا) را به ترکیب فوق اضافه می کنید ماسالای چای معمولی ترکیبی از هل ، دارچین ، فلفل و زنجبیل است که به صورت چای تهیه شده است.

Lassi:  یک نوشیدنی ماست شیرین که به طور سنتی با رقیق کردن ماست با شیر یا آب و سپس شیرین سازی آن برای طعم بیشتر تهیه می شود. خامه به نوشیدنی نیز اضافه می شود تا غنی تر شود. لاسی را می توان با افزودن میوه های مختلف ، طعم دهنده های اضافی و غیره به طعم های مختلفی تبدیل کرد. به عنوان مثال ، لاسی انبه با مخلوط کردن انبه و ماست درست می شود ، در حالی که لاسی توت فرنگی حاوی توت فرنگی تازه و غیره است.

Chas : یک نوشیدنی شیرین دوغ است. این نوشیدنی معمولاً بعد از غذا میل می شود ، زیرا استفاده از زیره ، نعناع و نمک سنگ به هضم غذا کمک می کند.

غذاهای هندیدسرهای هندی

گلاب جامون:  مواد جامد شیر به صورت پودر خرد شده و سپس با شیر مخلوط می شوند تا به صورت خمیر یکدست درآیند. سپس خمیر را به صورت گلوله های کوچک در می آورند ، سرخ می کنند و درون یک شربت قند قرار می دهند تا زمانی که گلوله ها شربت را جذب کرده و نرم و آبدار شوند.

حلوا:  حلوا نوعی پودینگ است که با هر نوع آرد – مانند آرد نخود ، آرد گندم ، بلغور یا سبزیجات ریشه – تهیه می شود و با شکر ، گیوه و آب / شیر پخته می شود.

  • گاجار حلوا:پودینگ هویج ، که با پخت هویج رنده شده تازه همراه با شکر ، شیر و گیوه درست می شود
  • Besan Halwa:Besan نام هندی آرد نخودچی است. این پودینگ با پخت آرد نخود در یک شربت قند تهیه می شود.
  • ماش حلوا:با آرد ماش درست می شود.

بارفی بارفی در اصل شکل جامد تری از یک پودینگ با پایه شیر است

  • کاجو کی بارفی:کاجو نام هندی بادام هندی است. بنابراین این کاجو بارفی با یک خمیر بادام هندی درست می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید