فرهنگ روسیه

روسیه بزرگترین کشور در جهان است ، که شامل 11 منطقه زمانی و چندین محیط مختلف جغرافیایی است. این کشور عظیم شامل تنوع باورنکردنی مردم ، اعتقادات ، ارزش ها و سبک زندگی است. این تمایزات به ویژه بین مناطق و قومیت های مختلف در فرهنگ روسیه قابل توجه است . بیشتر روس ها در مراکز توسعه یافته و صنعتی زندگی می کنند ،با این حال ، در شهرهای روستایی و روستاهای سراسر حومه نیز جمعیت زیادی وجود دارد. با وجود این تفاوتها ، موضوعات و اصول مشترکی وجود دارد که به ارزش ها ، نگرش ها ، اعتقادات و هنجارهای جامعه روسی کمک می کند. به طور کلی ، سخاوت ، انعطاف پذیری و قدرت از ویژگی های مشترک شخصیت روسی در فرهنگ روسیه است. در این مقاله در رابطه با فرهنگ روسیه و نکات مهم پیرامون فرهنگ روسیه که قبل از سفر و مهاجرت می تواند کاربرد داشته باشد می پردازیم.بدیهی است برای سفر به روسیه لازم است تا ویزای روسیه را دریافت کنید

مردم کشور روسیه

کسانی که در روسیه زندگی می کنند “روسی” خوانده می شوند ، اما حدود 160 گروه قومی مختلف را می توان در روسیه یافت. در حالی که روسی زبان رسمی است ، اما بیش از 100 زبان توسط مردم در روسیه صحبت می شود زبان روسی خود یک زبان اسلاوی است و برخی کلمات و اصوات اصلی را با سایر زبان های اسلاوی مشترک دارد و از الفبای سیریلیک ، با 33 حرف استفاده می کند

اکثر روسها با دین ارتدکس شرقی (مسیحی) همذات پنداری می کنند ، اما یهودیت ، اسلام و آیین بودا نیز در روسیه رواج دارد.

فرهنگ روسیه

شهرهای کشور روسیه

هر شهر در روسیه منحصر به فرد است و فرهنگ خاص خود را به نمایش می گذارد.  پایتخت روسیه، مسکو  نزدیک به 12 میلیون نفر جمعیت همراه با بسیاری از نمادهای مهم از فرهنگ روسی، مانند کرملین، میدان سرخ، است کلیسای جامع سنت باسیل ، و گالری ترتیاکف، نماینگر هنرهای زیبا روسیه در جهان است. در شمال روسیه ، پترزبورگ زرق و برق دار قبلاً از سال 1718 تا 1918 به عنوان پایتخت امپراتوری روسیه خدمت می کرد ، و اکنون به طور غیررسمی به عنوان “پایتخت دوم” شناخته می شود. این شهر یک جواهر فرهنگی ، یک میراث جهانی یونسکو با بیش از 200 موزه ، 2000 کتابخانه و تقریبا 4000 بنای تاریخی است.

دور از دو شهر اصلی ، مسافران می توانند سایه های مختلفی از تجربه روسیه را تجربه کنند. شهرهایی که در مسیرهای تجاری مهم مانند رود ولگا قرار دارندو  عناصر روسیه باستان را حفظ می کنند. به عنوان مثال ، کازان میراث تاتاری قوی دارد و پایتخت جمهوری نیمه خودمختار تاتارستان ، حدود 444 مایلی شرق مسکو است. واقعیت های زندگی در شرق دور روسیه در شهرهای سیبری منعکس می شود ، جایی که جوامع قومی در میان زمستان های بسیار سرد زندگی می کنند.

غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدنی روسی بخشی اصلی از زندگی در این کشور پهناور است. غذاهای روسی غنی و دلپذیر بر روی طعم های مورد علاقه نسل ها تمرکز می کنند. غذاهای مخصوص تعطیلات در روسیه ، مانند کولیچ و پاسکا ، میزهای فصلی ، و تهیه و مصرف آنها با آیین هایی احاطه شده است. اکثر مردم با ودکا روسی آشنا هستند ، اما روس ها چایخواران مشتاق نیز هستند.

زندگی خانوادگی در فرهنگ روسیه

خانواده های روسی تفاوت فاحشی با خانواده های سراسر جهان ندارند. مادر و پدر به طور معمول کار می کنند و کودکان برای آماده سازی برای ورود به دانشگاه به مدرسه می روند (جایی که آنها به طور معمول انگلیسی و سایر زبان ها را یاد می گیرند). بابوشکا ، مادر بزرگ روسی، نقش زن عاقل، متصدی از خاطرات و سنت، می باشد.

خانواده های روسی گاهی اوقات یک خانه یا کلبه تابستانی نگهداری می کنند و باغ های سبزیجات و درختان میوه را در آنجا نگهداری می کنند و  تعطیلات آخر هفته یا تابستان را در آنجا سپری می کنند.

هنگام خطاب به دوستان یا خانواده ، مهم است که کمی درباره نام های روسی بدانید ، که از کنوانسیون های انگلیسی زبان پیروی نمی کنند. نام های اولیه یک اسم میانی است که بر اساس نام داده شده پدر است و پس از آن یک پسوند مانند – ova یا – evich دنبال می شود . ممکن است بشنوید که همان شخص با نامهای مختلفی صدا می شود!

رسم و رسوم در فرهنگ روسیه

فرهنگ روسی غالباً سنت محور است. سنت ها بر همه چیز از تعداد گل دادن به یک زن (هرچه بیشتر ، اما همیشه تعداد عجیب و غریب گل به عنوان تعداد زوج برای مراسم تشییع جنازه) حاکم است. یادگیری سنت های روسی تجربه شما را در روسیه غنی می کند زیرا شما قادر خواهید بود با اطمینان بیشتری به موقعیت های اجتماعی بروید.

فرهنگ روسیه

تعطیلات در  فرهنگ روسیه

تعطیلات استاندارد غربی مانند کریسمس ، سال نو و عید پاک در روسیه جشن گرفته می شود ، اما تعطیلات دیگر تأکید ویژه ای دارند ، مانند روز پیروزی (9 مه) و روز جهانی زن (8 مارس) ؛ به عنوان مثال ، روز Cosmonaut (12 آوریل) دستاوردهای روسیه در اکتشافات فضایی را جشن می گیرد. در بهار ، Maslenitsa  نسخه روسی Mardi Gras است ، کم و بیش ، جشن قبل از روزه ، برای پایان زمستان است.

ادبیات در روسیه

روسیه یکی از فرهنگ ها و زبان های بزرگ ادبی را دارد. اکثر مردم با لئو تولستوی که نویسنده کتاب جنگ و صلح قدرتمند و فیودور داستایوسکی است که کتاب سنگین دیگری به نام جنایت و مجازات نوشت ، آشنا هستند . تماشاگران تئاتر هنوز به نمایشنامه های آنتون چخوف می خندند و علاقه مندان به شعر بر ابیات الكساندر پوشكین غر می زنند. روس ها ادبیات خود را بسیار جدی می گیرند و بسیاری از روس ها به راحتی می توانند قسمت هایی از آثار معروف را بخوانند. کمی در مورد چند نویسنده و شاعر روسی بیاموزید تا دوستان روسی خود را واقعا تحت تأثیر قرار دهید.همچنین می توانید ، هنگام سفر ، به خانه های قبلی نویسندگان روسی مراجعه کنید. بسیاری از آنها به عنوان موزه حفظ شده اند.

هنرها و صنایع دستی

سوغاتی های دست ساز هدایا و تزیینات خانه فوق العاده ای ایجاد می کنند. مشهورترین کاردستی روسی عروسک ماتریوشکا یا عروسک تودرتو نقاشی شده است. جعبه های لاکی ریز تزئین شده نیز سوغاتی های خاصی را تهیه می کنند. اینها را می توانید در بازارهای سوغاتی خریداری کنید. برخی از آنها از کیفیت موروثی برخوردارند و لذت را برای چندین نسل به ارمغان می آورند.

فرهنگ روسیهتاریخ در فرهنگ روسیه

تاریخ روسیه با کیوس روس آغاز می شود ، که به عنوان اولین کشور مسیحی اسلاو واحد و یکپارچه وجود داشت و مرکز بزرگی برای سیاست و یادگیری از 862-1242 بود. پس از سقوط کیوان روس در نتیجه حمله مغول ، شاهزاده بزرگ مسکو قدرت خود را در منطقه بدست آورد. پتر کبیر امپراتوری روسیه را تأسیس کرد و در سال 1703 پایتخت را به سن پترزبورگ منتقل کرد ، و مصمم بود روسیه را به یک کشور رو به غرب تبدیل کند.

با انقلاب بلشویکی در اوایل قرن 20 ، سلطنت روسیه از هم پاشید و 70 سال حکومت کمونیست به دنبال آن آغاز شد. اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 منحل شد و در سالهای پس از آن ، روسیه به عنوان یک قدرت جهانی به توسعه سیاسی و اقتصادی خود ادامه داد.

پردرآمدترین شغل های روسیه را بشناسیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید