شغل در روسیه

همیشه اندازه گیری دقیق درآمد شغلی امکان پذیر نیست.  در روسیه درآمد متخصصان برتر ماهانه 300-400 هزار روبل است ، اما متوسط ​​حقوق یک آرایشگر واجد شرایط در مسکو 50 هزار روبل در ماه است و سطح درآمد در مناطق مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است.  بیشتر اوقات در روسیه تقاضا برای نیروی کار وجود دارد زیرا صنعت به سرعت در حال پیشرفت است و سیستم آموزشی عقب مانده است و زمان کافی برای آماده سازی یک متخصص واجد شرایط برای کارهای کارفرما وجود ندارد -به طور کلی ، متوسط ​​حقوق بالا در مسکو (79 هزار روبل در ماه) ، سن پترزبورگ (58 310) ، در شمال روسیه (استان ماگادان ، منطقه خودمختار یامالو-ننتس ، یاکوتیا و غیره) و همچنین در کلان شهرها است. ؛ این مقاله به درآمد متوسط ​​در مشاغل مختلف پرداخته و لیستی از پردرآمدترین شغل های روسیه را ارائه می دهد .

دندانپزشک . پزشکی که در پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های دندان ، حفره دهان و ناحیه فک و صورت فعالیت دارد. جراحان دندانپزشکی و دندانپزشکان ارتوپدی پردرآمدترین شغل در روسیه محسوب می شوند. متوسط ​​حقوق یک دندانپزشک در روسیه 70000 روبل استو  کلینیک های خصوصی دستمزد بالاتری  نسبت به کلینیک های دولتی ارائه می دهند حداکثر حقوق دندانپزشکان در مسکو به 350،000 روبل می رسد.

شغل های روسیه

متخصص زنان و زایمان

از دیگر شغل های پردرآمد در روسیه می توان به پزشکی اشاره نمود که آسیب های زنان را درمان می کند ، بیماری هایی که مانع بارداری و تولد کودک می شوند ، وضعیت مادر و کودک متولد شده را قبل از زایمان و روند تولد خود کنترل می کند. پزشکان باروری محبوبیت ویژه ای دارند ، آنها با مشکلات ناباروری در مردان و زنان روبرو می شوند. متوسط ​​حقوق یک متخصص زنان 80000 روبل است. حداکثر حقوق متخصص باروری در یک مرکز پزشکی تجاری در مسکو 500000 روبل است.

مهندس حفار / سرکارگر

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در روسیه، متخصصی است که روند حفر چاه های استخراج را سازماندهی و کنترل می کند. یک مهندس خطرات مرتبط با حفاری مانند :احتمال سقوط ، آسیب به محیط زیست و ایمنی کارکنان.و… را ارزیابی می کند. یک دوره مهندسی حفاری را می توان پس از اتمام دبیرستان (11 کلاس) گذراند ، برای موفقیت در این حرفه باید به مطالعه شیمی ، فیزیک و ریاضیات بپردازید. متوسط ​​حقوق در روسیه 90،000 روبل است. حداکثر درآمد 180،000 روبل است.

شغل های روسیهمدیر ریسک / متخصص ارزیابی ریسک مالی

متخصصی که می تواند در بانک ها ، شرکت های بیمه و بنگاه های اقتصادی در بخش انرژی کار کند. این وظایف شامل ارزیابی ریسک براساس آمار سالهای گذشته و شرایط فعلی است که  بر اساس تحقیق ، طرحی را برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی و مالی شرکت ارائه می دهد. این حرفه در مشاغل بزرگ بیشتر مورد تقاضا است. متوسط ​​حقوق برای این کار 100000 روبل است. حداکثر درآمد 350،000 روبل است.

توسعه دهندگان IOS و  Android از شغل های روسیه

 برنامه نویسان که برنامه هایی را برای گوشی های هوشمند ، تبلت ها و سایر دستگاه های قابل حمل در دو سیستم عامل معروف – iOS و Android ایجاد می کنندنیز در لیست پردر آمدترین شغل های روسیه می باشند. این حرفه در همه سازمان های تجاری که برنامه های تلفن همراه خود را توسعه و پشتیبانی می کنند مورد نیاز است. در حالی که تقاضا برای توسعه دهندگان بسیار بیشتر از میزان عرضه است ، متوسط ​​حقوق آنها در حدود 140،000 روبل در نوسان است و حداکثر آن در حدود 240،000 روبل است. دوره های توسعه تلفن همراه در اینترنت ، در سیستم عامل های دوره آنلاین روسی و خارجی موجود است.

تحلیلگر داده های بزرگ از دیگر شغل های روسیه

یک مهندس نرم افزار که با مقادیر زیادی داده با درجه تقسیم بندی و ساختار متفاوت کار می کند.  نیز می تواند از شغل های پردرآمد در روسیه را داشته باشد. کار با داده های بزرگ فرصت های غیرقابل دسترسی را در زمینه های مختلف باز می کند – اکنون تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به طور گسترده ای در فناوری اطلاعات ، بازاریابی ، بانکداری ، مدیریت دولتی و کشاورزی استفاده می شود. بنابراین ، متوسط ​​حقوق متخصص تحلیلگر داده های بزرگ  140000روبل و حداکثر حدود 250،000 روبل است.

مشاور SAP 

مشاور ERP که راه حل های اتوماسیون IT را در شرکت های متوسط ​​و بزرگ پیاده سازی می کند نیز از دیگر شغلهای پردرآمد در روسیه می باشد. برای تبدیل شدن به مشاور SAP ، فرد باید دارای مدرک دانشگاهی در زمینه IT یا اقتصاد ، مهارت انگلیسی خوب و ترجیحاً آلمانی باشد. تمام جای های خالی حداقل به 1 سال تجربه در زمینه پیاده سازی و نگهداری SAP نیاز دارند. حقوق متوسط: 160،000 روبل حداکثر 350،000 روبل است.

برنامه نویس جاوا / روبی

 متخصصی که سیستم های پر بار ، برنامه های وب و انواع مختلف برنامه ها را به زبان های برنامه نویسی جاوا یا Ruby توسعه می دهد. همه دانشگاه های IT روسیه به این زبان های بسیار محبوب در جهان تسلط ندارند ، بنابراین ، برای تسلط بر آنها ، به انگیزه ، پشتکار و توانایی یادگیری مستقل نیاز دارید. متوسط ​​حقوق توسعه دهنده 160،000 Java / Ruby روبل و حداکثر 470،000 روبل است.

شغل های روسیه

خلبان هواپیمایی کشوری از پردرآمدترین شغل های روسیه

 یک حرفه بسیار جذاب و از پردرآمدترین شغل های روسیه می باشد که نیازی به تحصیلات عالیه ندارد. اما رقابت بین خلبانان نیز زیاد است ، بنابراین برای به دست آوردن موقعیت خلبان اول حداقل 150 ساعت زمان پرواز ، تجربه و گواهینامه بین المللی لازم است. متوسط ​​حقوق اولین خلبان ، کاپیتان هواپیما در روسیه 150،000 روبل است. حداکثر 650،000 روبل است.

شغل های روسیهناخدای کشتی  از دیگر شغل های در روسیه

یک حرفه بسیار عاشقانه و مسئولانه. کاپیتان مسئول مسافران ، بار و ایمنی کشتی است. ناخدای کشتی های بزرگ و کشتی های اقیانوس پیمای بیشترین درآمد را دارند. متوسط ​​حقوق آنها 185000 روبل و حداکثر 500،000 روبل است. اما برای اینکه کاپیتان شوید ، حضور در یک آکادمی دریایی کافی نیست ، فرد باید به عنوان ناوبری یا دستیار ناخدا کار کند ، تجربه ناوبری را بدست آورد و فقط پس از آن ارتقا یکی از پردرآمدترین شغل های روسیه  را بدست آورد.

لطفا توجه داشته باشید که در این لیست هیچ مدیر و مدیر ارشد وجود ندارد ، این لیست متشکل از متخصصانی است که در بازار کار در روسیه به آنها دارند و حقوق آنها بالاتر از میانگین ملی است. در بیشتر تقاضا انواع مختلف متخصصان فناوری اطلاعات ، تخصص های پزشکی و کارمندان با مسئولیت بیشتر – خلبانان و کاپیتان ها وجود دارند.

شغل های روسیه

چگونه یک شغل پردرآمد در روسیه بدست آوریم

برای دریافت درآمد بالا ، باید مهارتهای خاصی را که مورد تقاضا هستند متمرکز کنید. این لیست ممکن است بسته به مشخصات یک موقعیت یا صنعت تنظیم شود. با این وجود ، الزامات اساسی برای متخصصانی که هدف آنها یک موقعیت بسیار پردرآمد است  به شرح زیر میباشد:

  • سابقه کار در صنعت 5-10 سال ؛
  • دانش خوب زبانهای خارجی (حداقل انگلیسی) ؛
  • آموزش تخصصی (به ویژه دانشگاه های بزرگ خارجی ارزش گذاری می شود) ؛
  • مدرک MBA؛
  • مقاومت در برابر فشار بالا ؛
  • مهارتهای مدیریت پرسنل.

بازخورد از کارفرمایان قبلی نیز مهم است ، بنابراین برای یک متخصص با درآمد بالا مهم است که حتی پس از ترک شرکت نیز روابط خوبی با کارفرما داشته باشد

مشاغل پردرآمد 5-10 سال آینده در روسیه (مشاغل امیدوار کننده)

بیشترین تقاضای فعلی در زمینه IT مربوط به این واقعیت است که دانشگاه ها به اندازه کافی متخصص مورد نیاز IT را به سطح مورد نیاز کارفرما آموزش نمی دهند. به عنوان مثال ، می توان در دانشگاه یا کالج به یک برنامه نویس یا متخصص امنیت اطلاعات تبدیل شد ، اما در عین حال ، یک شخص می تواند با هزینه شخصی خود به سطح مهندسی عملیات توسعه ، طراح بازی یا تحلیلگر Big Data رشد کند. بنابراین ، چنین متخصصانی را در روسیه تقاضا می کنند و حقوق بالایی دارند.

دلیل دیگر حقوق بالای روسیه ممکن است تقاضای این متخصص نه تنها در بازار کار بلکه در خارج از کشور نیز باشد. این گروه شامل توسعه دهندگان نرم افزار ، ورزشکاران ، خلبانان ، ناخدای کشتی های دریایی است.  صنایع پردرآمد در روسیه که در 5-10 سال آینده کارمندان مورد تقاضا خواهند بود عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات
  • صنعت مالی
  • صنایع استخراج و شیمیایی

با این حال ، به یاد داشته باشید که کمبود متخصص در یک منطقه خاص ممکن است متوقف شود ، و سطح حقوق کاهش می یابد. بنابراین ، حرفه ای را با توجه به علاقه خود انتخاب کنید ، تا بتوانید آن را توسعه دهید و به طور حرفه ای رشد کنید.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

بورس تحصیلی روسیه

انواع ویزای شینگن و نحوه ی درخواست آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید