هزینه های زندگی در ترکیه

ترکیه کشوری چند فرهنگی منحصر به فرد است که در دو قاره گسترش یافته است. این کشور علاوه بر تاریخ غنی ، به دلیل زیبایی در ساحل و طبیعت نیز محبوب است و مهمان نوازی سنتی مردم محلی آن یک امتیاز دیگر برای ترکیه محسوب می شود.  اگر تصمیم دارید زندگی در ترکیه را شروع کنید ، مهم است که نسبت به هزینه های زندگی در ترکیه از قبل اطلاعات کافی را کسب نمایید. پس انداز کنندگان صرفه جو ، یا کسانی که دارای تمکن مالی برای تهیه سطح خوبی از زندگی هستند ، فرصت های بسیاری متناسب با بودجه خود پیدا می کنند. به طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه برای هر فرد با توجه به سبک زندگی و درآمد وی می تواند متفاوت باشد اما در این مقاله برخی از موارد مهم تاثیر گذار بر هزینه های زندگی در ترکیه  گردآوری شده است.

شهرهای بزرگ ترکیه

در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه ، استانبول بالاترین رتبه را دارد.  البته محبوب ترین مکان در میان مهاجران استانبول است. این شهر نه تنها بزرگترین شهر ترکیه است ، بلکه در دو قاره اروپا و آسیا گسترش یافته است. این امر زندگی را از نظر فرهنگی متنوع و جالب توجه می کند. استانبول یکی از پویاترین شهرهای ترکیه است.

آنکارا و ازمیر نیز به دلیل حال و هوای مدرن و در عین حال آرام تر ، بسیار طرفدار دارند. هر دو مزایای یک شهر بزرگ را ارائه می دهند ، اما قیمت اجاره و هزینه های زندگی پایین تر است. آنها هسته های اقتصادی و تجاری ترکیه هستند.

نقاط گردشگری ساحلی مانند آنتالیا و آلانیا نیز در فصل تعطیلات شلوغ هستند. همچنین اتصال آنتالیا به سایر نقاط کشور و ساحل خیره کننده آن را برای مهاجران جذاب کرده است.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه چگونه است؟

کلیه موارد تاثیر گذار در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه به تفکیک هر شهر در جداول زیر آمده است:

کل هزینه های زندگی در استانبولهزینه متوسط
ماهانه 1 نفر (بدون اجاره)3،174 ₺
4 نفر خانواده ، در هر ماه (بدون اجاره)11،118 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع10510

 

کل هزینه های زندگی در آنکاراهزینه متوسط
ماهانه 1 نفر (بدون اجاره)2،863 ₺
4 نفر خانواده ، در هر ماه (بدون اجاره)9903 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع92492

 

کل هزینه های زندگی در ازمیرهزینه متوسط
ماهانه 1 نفر (بدون اجاره)،7₺،7⁷⁷⁷
4 نفر خانواده ، در هر ماه (بدون اجاره)9،664 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع34434

متوسط ​​حقوق در ترکیه چقدر است؟

میانگین حقوق برای استانبولمیانگین درامد
مهندس نرم افزار274،374 پوند
صندوقدار109،044 پوند
معلم181،207 پوند
پزشک313،174 پوند
تحلیلگر مالی328،574 پوند
کپی رایتر194463 پوند
گارسون251،171 پوند
طراح گرافیک137،682 پوند

 

میانگین حقوق برای آنکارامیانگین درامد
مهندس نرم افزار2332341 پوند
صندوقدار2220،037 پوند
معلم131،308 پوند
پزشک258،528 پوند
تحلیلگر مالی313،091 پوند
کپی رایتر190837 ₺
گارسون147،983 پوند
طراح گرافیک117،441 پوند

مسکن و محل اقامت در ترکیه چقدر گران است؟

هزینه اجاره در استانبولمتوسط ​​هزینه ماهانه
آپارتمان بزرگ5،065 ₺
آپارتمان متوسط4،158 پوند
آپارتمان کوچک3،251 پوند

 

هزینه اجاره در آنکارامتوسط ​​هزینه ماهانه
آپارتمان بزرگ2،949 ₺
آپارتمان متوسط2،495 پوند
آپارتمان کوچک2،041 پوند

 

هزینه های مواد غذایی ، نوشیدنی و ..

در رابطه با  هزینه های زندگی در ترکیه هزینه های مواد غذایی و.. می تواند از موارد مهم باشد. سه سوپرمارکت پیشرو میگروس ، کارفور و بیم از نظر هزینه های پایین شهرت دارد. البته مردم اغلب به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالاتر از سوپرمارکت ها از بازارهای هفتگی کشاورزان محلی برای میوه ، سبزیجات و پنیر استفاده می کنند. گوشت بره و گوشت گاو مواد غذایی گران قیمت در ترکیه هستند. برای بهترین قطعات بره به ازای هر کیلوگرم 148 لیر می باشد در حالیکه مرغ به طور متوسط ​​12 لیر است.همچنین یک بطری شیر پاستوریزه تقریباً 15 لیره و 9 لیر است.

هنگام صرف غذا بیرون از منزل ، انتظار داشته باشید که برای غذاهای ماکارونی تقریباً 40 تریر لیر یا برای استیک ها 70 لیر بپردازید. یک صبحانه خوب با قیمت 25 لیر در دسترس است. غذا خوردن در خارج از خانه در رستورانهای ساحلی گرانتر است زیرا آنها اجاره بیشتری پرداخت می کنند.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های مراقبت های بهداشتی و دندانپزشکی در ترکیه

در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه  و هزینه های مراقبت های بهداشتی، ترکیه هم یک سیستم بهداشتی دولتی دارد و هم یک بخش خصوصی. مورد دولتی فقط به دارندگان گذرنامه محدود نمی شود. اتباع خارجی با اقامت یک ساله می توانند هزینه های تأمین اجتماعی را نیز پرداخت کنند و از آنها مراقبت دریافت کنند. همچنین ، مهم است که بدانید کارت بیمه سلامت اروپا در ترکیه معتبر نیست.

جراحی زیبایی و برخی از روشهای درمانی باروری تحت پوشش بیمه درمانی عمومی نیستند. مراقبت های بهداشتی خصوصی گران است ، اما مزایای خود را دارد. لیست های انتظار کوتاه تر و استانداردهای کیفیت بالاتر هستند.

وقتی صحبت از کار دندانپزشکی می شود ، معمولاً رایگان نیست. اما ، دندانپزشکان خصوصی در ترکیه به خاطر تخصصشان مشهور هستند.

هزینه های سفر و حمل و نقل در ترکیه چقدر است؟

ترکیه دارای یک سیستم اتوبوس و مترو در چند شهر ، همراه با برخی دیگر از وسایل حمل و نقل معتبر است که شامل dolmuşes یا minibuses و tramvay یا tram هستند .

طبق شماره های رسمی ، بیشتر مردم استانبول از اتوبوس برای سفر روزانه خود استفاده می کنند. هزینه حمل و نقل ماهانه 275 ₺ هزینه دارد.

تا آنجا که گشت و گذار در ترکیه پیش می رود ، می توانید به سفرهای هوایی ، قطارها و اتوبوس ها اعتماد کنید. قطارها ارزان ترین هستند و این نوع سفرها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. رانندگی یک گزینه است ، اما بدانید که قیمت بنزین در ترکیه دومین قیمت بالا در جهان می باشد.

هزینه های تحصیل در ترکیه

تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای همه دانش آموزان در ترکیه رایگان است. مدارس خصوصی و بین المللی نیز در ترکیه وجود دارد ، اما تعداد آنها کمتر می باشد. دانشگاه های دولتی معمولاً شهریه کمی دارند ، در حالی که دانشگاه های خصوصی می توانند گران قیمت باشند.

هزینه های تحصیل برای دانشگاه استانبول¹⁵ بین 7000 تا 23000 پوند است ، در آنکارا ، بسته به رشته و زبانی که در آن تحصیل می کنید ، بین 5500 تا 36000 a در سال است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید