کشور اتریش

کشور اتریش؛ کشوری است در قلب اروپا  که در یک منطقه معتدل آب و هوایی قرار دارد و علی رغم کوچک بودن، از اعتبار بین المللی و  سنت دیرینه ای مبنی بر مشارکت فعال در حفظ صلح و امنیت جهان برخوردار است و به دلیل بی طرفی دائمی خود ، اتریش عضو ناتو نیست؛ اما عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می باشد. اتریش اغلب به عنوان یکی از بهترین مکانهای زندگی در اروپا شناخته می شود و دلیل آن امنیت و بهداشت قابل ملاحظه ای که در آن وجود دارد ،فرهنگ، زیبایی طبیعت، معماری منحصر به فرد و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد در آن می باشد. اتریش یک کشور صنعتی بسیار پیشرفته و دارای بخش خدمات مهمی است.همچنین اتریش بیش از هر چیز مکانی عالی برای تفریح، آرامش و لذت بردن است. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری پیرامون اتریش می پردازیم.

تاریخ کشور اتریش

سرچشمه اتریش به زمان امپراتوری روم برمی گردد.  این کشور در حدود 15 سال قبل از میلاد توسط رومیان فتح شد و در اواسط قرن اول میلادی توسط نوریکوم ، یک استان رومی تشکیل شد که اکثر آن اتریش امروزی را شامل می شود. در سال 788 میلادی ، شارلمان شاه فرانك ، منطقه را فتح كرد و مسیحیت را معرفی كرد. در زمان سلسله بومی هابسبورگ ، اتریش به یکی از قدرتهای بزرگ اروپا بدل شد. در سال 1867 ، امپراتوری اتریش به اتریش-مجارستان اصلاح گردید. نخستین جمهوری اتریش در سال 1919 تأسیس شد و در 1938 در انشلوس ، اتریش توسط آلمان نازی اشغال شد و تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 ادامه یافت و پس از آن اتریش توسط متفقین اشغال شد و قانون اساسی دموکراتیک سابق آن احیا شد. در سال 1955 ، دوباره اتریش به عنوان یک کشور مستقل احیا شد. در همان سال ، پارلمان اتریش  اعلام کرد این کشور به طور دائم بی طرف خواهد بود. اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل متحد است ، در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوست و بنیانگذار OECD است. اتریش همچنین در سال 1995 توافقنامه شینگن را امضا كرد و ارز اروپایی ، یورو را در سال 1999 تصویب كرد.

کشور اتریشجغرافیای کشور اتریش

اتریش واقع  در اروپای مرکزی و با جمهوری چک و آلمان از شمال ، اسلواکی و مجارستان از شرق ، اسلوونی و ایتالیا از جنوب و با سوئیس و لیختن اشتاین از غرب هم مرز است. قلمرو اتریش 83،878 کیلومتر مربع (32385 مایل مربع) را پوشش می دهد و دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. زمین اتریش به دلیل وجود رشته کوه های آلپ بسیار کوهستانی می باشد.

اتریش نماینده پارلمان دموکراسی است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور با جمعیت بیش از 1.8 میلیون نفر ، وین است.  به عنوان یک جمهوری فدرال ، اتریش از نه ایالت مستقل فدرال (که به آن استان نیز گفته می شود) تحت عنوان: بورگن لند ، کارینتیا ، اتریش پایین ، اتریش فوقانی ، سالزبورگ ، استایرا ، تیرول ، وراربرگ و وین ؛ تشکیل شده است.

شرایط آب و هوا در سراسر کشور کمی متفاوت است ، مناطق دشتی در شمال و شرق دارای زمستانهای سردتر و تابستانهای گرمتر با بارش معتدل در طول سال است و مناطق جنوب شرقی اتریش تابستانهای طولانی و گرمتر و تقریباً مدیترانه ای دارد. سردترین ماه در اتریش معمولاً ژانویه است.  در ماه مارس ، درجه حرارت ممکن است تا 54 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد) افزایش یابد. تابستانها گرم هستند و دمای هوا گاهی اوقات به 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) یا بیشتر می رسد (حداکثر دما در ماه جولای در حدود 95 درجه فارنهایت یا 35 درجه سانتیگراد می چرخد).

کشور اتریشاقتصاد کشور اتریش

اتریش به عنوان یکی از مرفه ترین و پایدارترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛ شرایط ایده آل را به سرمایه گذاران خود ارائه می دهد. با در نظر گرفتن اعضای ضعیف تر جامعه ، اقتصاد اتریش می تواند به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد با تمرکز اجتماعی قوی شناخته شود.  مهمترین صنایع در اتریش شامل مواد غذایی و کالاهای لوکس ، مهندسی مکانیک و ساخت فلز ، مواد شیمیایی و ساخت وسایل نقلیه می باشد.

در زمینه کشاورزی ، اتریش شاهد گرایش شدید به سمت کشاورزی ارگانیک است. با سهم کلی 22٪ ، مزارع ارگانیک در اتریش جایگاه اصلی را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در مورد مواد اولیه و تولید انرژی ، اتریش می تواند منابع فراوانی را به خود اختصاص دهد. این کشور از منابع طبیعی سنگ آهن ، فلزات غیر آهنی ، مواد معدنی مهم و زمین برخوردار است. همچنین هنر و صنایع دستی نیز در اتریش در جهان مشهور است و از جمله مهمترین وسایل دست ساز ، جواهرات گران قیمت ، سرامیک و ظروف شیشه ای می باشند.

گردشگری ستون اساسی اقتصاد اتریش است. اتریش کشوری کوهستانی است که یکی از بزرگترین ذخایر سرزمین طبیعی در اروپای مرکزی را دارد. همچنین نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و نشاندهنده آن است که شغل مناسب در این کشور به راحتی یافت می شود.

دولت و  رفاه در کشور اتریش

اتریش یک سیستم جامع از طرح های تأمین اجتماعی و رفاهی را ارائه می دهد. این شبکه در دو سطح کار می کند.سطح اول ، یک اصل بیمه وجود دارد که کلیه افراد شاغل  را پوشش می دهد و تا حد زیادی برای افراد وابسته به آنها در موارد بیماری ، تصادف ، بیکاری ، مرخصی والدین و مستمری؛ امتیازات ویژه ای را شامل می شود، و در سطح دوم ، مزایایی برای رفاه عمومی وجود دارد که توسط مقامات فدرال ، استانی و شهرداری در اختیار شهروندان نیازمند ، که تحت پوشش سیستم بیمه نیستند ، در دسترس قرار می گیرد.

کشور اتریشمردم و فرهنگ کشور اتریش

اتریش کشوری با جمعیت 8.9 میلوین نفر می باشد. میزان تولد و مرگ در این کشور متعادل است و  رشد جمعیت در این کشور را می توان عمدتا به مهاجرت بین المللی نسبت داد .اکثر این جمعیت به زبان آلمانی صحبت می کنند ، که زبان رسمی کشور اتریش است. سایر زبانهای محلی در این کشور کرواتی ، مجارستانی و اسلوونی می باشد. اتریشی ها در روابط اجتماعی و تجاری خود کاملاً رسمی هستند. تقریبا 64 درصد از جمعیت مسیحی هستند. از ژانویه سال 2011 ، 64.1٪ از جمعیت به عنوان كاتولیك شناخته می شدند و تقریباً 59٪ اتریشی ها در کلیسای کاتولیک شرکت می کنند.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

 ویزای تحصیلی اتریش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید