کشور اردن

کشور اردن، یک کشور عربی در غرب آسیا و خاورمیانه است. این کشور یک مقصد مهم توریستی است .از زمان طلوع تمدن ، جغرافیای اردن نقش مهمی را به عنوان مجاری برای تجارت و ارتباطات ایفا می کند که می تواند به شرق و غرب ، شمال و جنوب متصل شود. اردن یک کشور جوان است که سرزمین باستانی را اشغال می کند و در آن آثاری از تمدن های بسیار قدیمی وجود دارد و یکی از جذابترین و امن ترین مقاصد خاورمیانه است. همچنین در سواحل زیبای دریای سرخ امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران فراهم گردیده است. موقعیت اقتصادی و سیاسی نسبتا پایدار اردن در خاورمیانه موجب نوسازی این کشور به ویژه در پایتخت  آن شهر امان، گردیده است. همچنین مردم کشور اردن بسیار مهمان نواز و خون گرم هستند. نکات بیشتر دیگری در رابطه با کشور اردن وجود دارد که در ادامه مقاله به آن اشاره گردیده است .

کشور اردنتاریخ کشور اردن

اردن محل سکونت بسیاری از تمدن های پی در پی بوده است. هر گروه عناصر جدیدی را در دین ، ​​زبان و معماری کشور معرفی کردند. بجز دوره صلیبی ، اردن از قرن 7 تا آغاز قرن شانزدهم تحت کنترل عرب باقی مانده است ، که در این زمان امپراتوری عثمانی ترکیه گسترش یافت و شامل بسیاری از کشورهای عربی خاورمیانه شد.

سرزمین های اردن و فلسطین به عنوان چهارراه خاورمیانه به عنوان پیوند راهبردی در ارتباط با آسیا ، آفریقا و اروپا خدمت کرده اند. امروز اردن همچنان این نقش را ایفا می کند.

پادشاه عبدالله دوم بن الحسین اختیارات مشروطه خود را به عنوان پادشاه هاشمی اردن در 7 فوریه سال 1999 ، روزی که پدرش ، مرحوم شاه حسین درگذشت ، به عهده گرفت و اصلاحات گسترده اقتصادی را در تلاش بلند مدت برای بهبود سطح زندگی انجام داده است.

کشور اردناقتصاد کشور اردن

اردن ، طبق طبقه بندی بانک جهانی ، 40 میلیارد دلار در سال با نرخ رشد 2.6٪ سالانه را دارد.  پادشاهی اردن دارای اقتصاد متنوعی از جمله: تجارت ، ارتباطات ، حمل و نقل ، معدن ، ساخت و سازها ، خدمات عمومی و جهانگردی است. واحد پول رسمی اردن دینار اردن است که تقریباً نرخ ارز نسبت به سایر ارزهای خارجی مانند دلار آمریکا یا یورو ثابت است (1 دینار = 1.43 دلار).

به دلیل زیرساخت های خوب اردن و ارزش میراث فرهنگی آن ، گردشگری به یکی از مهمترین عناصر و منابع درآمد ملی تبدیل شده است. دلیل این امر این است که گردشگری منبع مهمی از ارزآوری را نشان می دهد و به اردن کمک می کند تا بخش تجارت و همچنین افزایش تولید ملی را تقویت و رشد دهد. این کار به طور مؤثر در استفاده از امکانات و خدمات کار می کند ، که مستقیماً منجر به افزایش نرخ اشتغال می شود. علاوه بر این ، در استفاده از امکانات توریستی که توسط انجمن های خصوصی و دولتی مدیریت ، اداره و توسعه می یابند نیز کمک می کند.

گردشگری در کشور اردن

کشور اردن نمایانگر برخی فرهنگهای مهم قدیمی شرقی است.  بعضی از بناهای تاریخی مانند شهر پتراکه قدمتی 2000 ساله دار،  یک جاذبه گردشگری عظیم برای گردشگران کشورهای مختلف است .

براساس گزارش وزارت جهانگردی اردن ، اردن بیش از 100000 مکان باستان شناسی دارد. برخی از آنها مانند شهر پترا و جرش هنوز در حالت اولیه خود قرار دارند. اردن نیز جزئی از سرزمین مقدس است و به همین دلیل تعدادی بازدید کننده را برای انجام برخی فعالیت های این زیارت جذب می کند. اماکن مقدس اردن که در کتاب مقدس ذکر شده است عبارتند از: کوه نبو ، مادبا ، المغتاس ، مکان برای تعمید عیسی و ام الراس. جاذبه های مدرن شامل امان ، عقبه و دریای مرده است که همچنین مکانی برای تفریح ​​، استراحت و تعطیلات است

کشور اردنجغرافیای کشور اردن

کشور اردن در قلب خاورمیانه ، شمال غربی عربستان سعودی ، جنوب سوریه ، جنوب غربی عراق و شرق اداره ملی فلسطین واقع شده است. اردن از طریق بندر عقبه ، واقع در انتهای شمالی خلیج عقبه ، به دریای سرخ دسترسی دارد. مساحت کل آن 89213 کیلومتر مربع (34 ، 445 مایل مربع) می باشد.

اردن دارای ترکیبی از آب و هوای کویری مدیترانه ای و خشک است که مدیترانه در شمال و غرب این کشور حاکم است ، در حالی که اکثر این کشور بیابان است. به طور کلی کشور دارای تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای معتدل و مرطوب است که میانگین دمای سالانه آن از 12 تا 25 درجه سانتیگراد (54 تا 77 درجه فارنهایت) و اوج تابستان در مناطق بیابانی به 40 درجه سانتیگراد (105-115 درجه فارنهایت) می رسد.  اردن از طیف وسیعی از ویژگی های جغرافیایی برخوردار است پایتخت و بزرگترین شهر اردن عمان است که یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان به طور مداوم در آن سکونت دارد و یکی از مدرن ترین شهرها در جهان عرب است.

مردم کشور اردن

طبق آخرین سرشماری جمعیت کشور اردن  10،658،123 میباشد. و زبان رسمی مردم این کشور عربی میباشد. همچنین دین رسمی در کشور اردن اسلام سنی است. اردن مهاجران از کشورهای همسایه متعدد در جنگ را پذیرفته است و دو میلون نفر از جمعیت  آن را مهاجران تشکیل داده اند و به طور کلی اعراب حدود 98٪ از جمعیت را تشکیل می دهند.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

ویزای شینگن

ویزای شینگن اروپا

انواع ویزای شینگن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید