کشور فنلاند

جمهوری فنلاند در شمال اروپا واقع شده است. کشور فنلاند مملو از تضادهای جالب است ، مانند چهار فصل مشخص ، آفتاب نیمه شب ، شب های طولانی زمستان و یک فرهنگ متمایز در مناطق مختلف این کشور. فنلاند که قبلاً یک پادشاه بزرگ در امپراتوری روسیه بود ، در سال 1917 به استقلال رسید. از آن زمان فنلاند کشوری به طور رسمی بی طرف است و مانند سوئد عضوی از ناتو نیست. فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن می باشد. فنلاند به دلیل داشتن یک جامعه امن و با ثبات شهرت دارد. همچنین یکی از انجمن های پیشرو اطلاعات در جهان است. سبک زندگی فنلاندی ترکیبی بی نظیر از فن آوری بالا و عشق به طبیعت بکر این کشور است. فنلاند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و با سایر کشورهای اسکاندیناوی ارتباط قوی دارد. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری درباره کشور فنلاند می پردازیم.

کشور فنلاندتاریخ کشور فنلاند

کشور فنلاند در قرن 19 توسط روسیه اداره می شد، سرانجام در 1917 استقلال خود را به دست آورد.در طول جنگ جهانی دوم ، فنلاند توانست با موفقیت از آزادی خود دفاع کند و از حملات اتحاد جماهیر شوروی و آلمان جلوگیری کند.در نیم قرن بعدی ، فنلاندی ها از اقتصاد مزرعه / جنگل به یک اقتصاد صنعتی مدرن متنوع تغییر چشمگیری داده اند. درآمد سرانه این کشور با اروپای غربی هم تراز است.فنلاند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا ، تنها کشور شمال اروپا بود که از ابتدای تأسیس خود در ژانویه 1999 به سیستم یورو پیوست. از زمان جنگ جهانی دوم ، فنلاند به طور پیوسته روابط تجاری و فرهنگی خود را با سایر کشورها افزایش داده است. براساس توافق نامه اتحاد جماهیر شوروی ، فنلاند در سال 1955 در سازمان ملل پذیرفته شد. از آن زمان به بعد ، فنلاند نمایندگانی را به شورای شمال اروپا اعزام می کند ، که پیشنهادات خود را برای هماهنگی سیاست ها به کشورهای عضو ارائه می دهد.

کشور فنلاندجغرافیا و طبیعت کشور فنلاند

کشور فنلاند با دریای بالتیک ، خلیج بوتنیا و خلیج فنلاند هم مرز است و مرزهای زمینی خود را با نروژ ، سوئد و روسیه حفظ می کند و مرزهای دریایی مشترک با استونی دارد. طبیعت بخشی جدایی ناپذیر از شیوه زندگی فنلاندی است زیرا طبیعت در همه جا وجود دارد. تقریباً 70 درصد زمین را جنگل پوشانده است ، حدود 188000 دریاچه ،1001 کیلومتر خط ساحلی و حدود 81000 جزیره در سواحل آن وجود دارد.  همچنین مجمع الجزایری که بین سرزمین اصلی فنلاند و سوئد قرار دارد بزرگترین مجمع الجزایر در اروپا است. پایتخت فنلاند ، هلسینکی ، دومین پایتخت کوچک (بعد از بروکسل) در اروپا است. این شهر به دلیل نزدیک بودن به طبیعت و مدرنیته بودن ، مشهور است. همچنین ، با دریاچه ها و جزایر خود گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. حدود 300 جزیره در خط ساحلی وجود دارد و بسیاری از آنها به وسیله پل با هم ارتباط دارند. هشت دانشگاه کلاس بالا و چندین بخش فناوری در این شهر وجود دارد که دانشجویان و مهاجران را به آنجا می کشاند.

فنلاند چهار فصل مشخص دارد: تابستان (ژوئن-آگوست) ، پاییز (سپتامبر-نوامبر) ، زمستان (دسامبر-فوریه) و بهار (مارس-مه). گرچه ممکن است دما از 25+ درجه سانتیگراد در تابستان تا -25 درجه سانتیگراد (یا بیشتر!) در زمستان متغیر باشد

فرهنگ و مردم کشور فنلاند

مردم کشور فنلاند خونگرم و اصیل و با یکدیگر برابر هستند. دموکراسی و برابری مهمتر از سلسله مراتب فرهنگی در این کشور تلقی می شود.

فنلاند کشوری دو زبانه است؛ زبان اصلی فنلاندی است و شش درصد مردم سوئدی صحبت می کنند. همه گروه های جمعیتی و مناطق کشور از فرصت های برابر آموزشی برخوردار هستند و در این کشور به محتوای آموزش و همچنین به استانداردهای آموزشی و برابری توجه  ویژه ای می شود.

طبق نظرسنجی ها خارجی ها فنلاندی ها را بسیار دوستانه ، مودب و مفید و کمی خجالتی می دانند.  افراد جوان در فنلاند بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می شود ، بنابراین حتی اگر یک کلمه به زبان فنلاندی یا سوئدی صحبت نکنید در برقراری ارتباط مشکل نخواهید داشت.

جامعه فنلاند پایدار و منظم است . فنلاند حدود 5/5 میلیون نفر جمعیت دارد و کم جمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپا  می باشد. اکثر فنلاندی ها در جنوب این کشور زندگی می کنند.

کشور فنلاندمراقبت های بهداشتی و اجتماعی در کشور فنلاند

خدمات بهداشتی در بخش دولتی از طریق مالیات شهرداری تأمین می شود. کلیه ساکنان دائمی هر شهرداری در فنلاند حق استفاده از خدمات بهداشتی عمومی را دارند. هرکسی که تحت پوشش سیستم تأمین اجتماعی فنلاند باشد یا کارت بیمه سلامت اروپا داشته باشد ، هنگام استفاده از کلینیک های بهداشتی درمانی خصوصی ، بازپرداخت هزینه را دریافت می کند. البته بیمه اضافی را می توان از شرکت های مختلف بیمه خریداری کرد. بیمه قیمت مناسبی دارد و به شما این حق را می دهد که با هزینه های کمتری از کلینیک های خصوصی استفاده کنید.

کلیه پزشکان شاغل در بخشهای دولتی و خصوصی در فنلاند دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه فنلاند هستند که منجر به کیفیت بالای خدمات می شود.

تأمین اجتماعی فنلاند رفاه را فراهم می کند؛ سیستم تأمین اجتماعی فنلاند کمکهای مالی برای افراد و خانواده ها از بدو تولد تا پیری در شرایط مختلف زندگی فراهم می کند. این مزایا شامل ، مراقبت های بهداشتی و مزایای بیکاری می باشد، همچنین انواع مختلفی از مزایا برای خانواده ها وجود دارد ، از جمله کمک هزینه کودک و کمک هزینه مراقبت در منزل ، کمک هزینه مراقبت شخصی و کمک هزینه بارداری.

کارفرمایان خدمات بهداشتی شغلی را به کارمندان خود ارائه می دهند. همچنین دانشگاه هلسینکی مراقبت های بهداشتی شغلی و سایر مزایا را به کارمندان خود ارائه می دهد.

کشور فنلاندسفر به کشور فنلاند

این کشور عضو منطقه شینگن بوده و بسته به هدف سفر شما به کشور فنلاند مانند بازدید ، تحصیل یا کار و اقامت دائم در فنلاند  ، انواع مختلف ویزای شینگن وجود دارد و باید برای اخذ ویزای شینگن مربوط به آن اقدام نمایید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و انواع ویزای شنگن می توانید  این مقاله را مطالعه نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید