غذاهای بلژیک

غذاهای بلژیک احتمالاً به دلیل تاریخ غنی آن متنوع ، خوشمزه و متناسب با هر سلیقه ای است و با افتخار از غذای سه فرهنگ فلاندی ، فرانسوی و آلمانی استفاده می کند. در طول تاریخ ، این کشور توسط بسیاری از کشورهای دیگر مورد حمله قرار گرفته است این سرزمین به مکانی برای ملاقات فرهنگهای ژرمنی شمال اروپا و فرهنگهای لاتین جنوب تبدیل شده است و این امر بر آشپزی آنها تأثیر گذاشته است. امروزi بلژیکی ها با افتخار می گویند غذای آنها با ظرافت فرانسوی پخته شده و با سخاوت آلمانی سرو می شود غذاهای سنتی بی شماری در بلژیک وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند و یک مزیت دیگر این است که بیشتر آنها نسبتاً ارزان هستند. بدون شک وافل های بلژیک معروف ترین غذاهای بلژیکی است.  همچنین بلژیکی ها عاشق سیب زمینی هستند. در این مقاله به بررسی غذاهای بلژیک می پردازیم.

 غذاهای سنتی بلژیک

در لیست زیر برخی از غذاهای سنتی بلژیک آورده شده است:

فرهای مولی (صدف و چیپس) : صدف از محبوب ترین غذاهای بلژیکی است که در بروکسل سرو می شود و در بعضی از رستوران ها می توانید اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید: 500 گرم یا 1 کیلو صدف همراه با یک ظرف چیپس خوشمزه بلژیکی. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آنها را “marinière” ، “nature” ، “a la crème” یا “à l’ail” بخواهید.

Carbonade flamande: خورشتی که با آبجو ، گوشت گاو و پیاز درست می شود . طعم آبجو ندارد و با چیپس همراه است.

Waterzooi :خورشت مرغ یا ماهی که با سبزیجات مختلف درست می شود.

Filet Américain: گوشت گاو خام خرد شده که معمولا روی یک تکه نان تست سرو می شود.

وافل بلژیکی از غذاهای بلژیک

یکی از شناخته شده ترین دسرهای بلژیک ، وافل های بلژیک است (به فرانسه Gaufres نامیده می شود). دو نوع وافل دربلژِک وجود دارد وافل لیژ کوچکتر و ترد و وافل بروکسل بسیار بزرگتر و ضخیم تر هستند. شما به طور معمول می توانید همراه آن  از شکلات ، خامه زده شده و غیره انتخاب کنید.

در بروکسل قیمت وافل ها معمولاً زیاد است  و اگر از لیژ بازدید کنید 90٪ غرفه ها این خوراکی های خوشمزه را می فروشند.

شکلات های بلژیک

از قرن نوزدهم صنعت شکلات در بلژیک بسیار مهم بوده و اکنون مانند سوئیس شهرت جهانی دارد و یکی از مهمترین تولید کنندگان اروپا است .

معروف ترین نوع شکلات در بروکسل پرالین است . این پوسته ترد و پر از شکلات است که در قرن 20 محبوب شد و به یک محصول ستاره ای در بلژیک تبدیل شده است.

اگر از طرفداران این روش هستید ، می توانید یک جعبه شکلات را از فروشگاه های خاص مانند Leonidas ، Neuhaus یا Godiva خریداری کنید یا اگر ترجیح می دهید برخی از آنها را در یک سوپرمارکت خریداری کنید ، Côte d’Or ، بزرگترین مارک تجاری بلژیک را به شما پیشنهاد می کنیم.

چیپس بلژیکی از غذاهای بلژیک پرطرفدار

چیپس ، نوعی سیب زمینی سرخ کرده که اصل آن از بلژیک است و نقش مهمی در غذاهای سنتی این کشور دارد. علاوه بر این ، بروکسل و دیگر شهرهای بلژیک مملو از غرفه های “frites” است که می توانید ظرف بزرگی از چیپس همراه با یک یا دو سس را خریداری کنید. نمی توانید بروکسل را ترک کنید بدون اینکه بهترین “fritit” های جهان را امتحان کنید ،- بیشتر دکه ها تا دیر وقت باز هستند. می توانید برای یک میان وعده بعد از ظهر یا بعد از یک شب طولانی مقداری از آن را امتحان کنید.

تنها مونیر 

Sole meunière غذای کلاسیک ماهی در بلژیک است. قسمت آخر نام آن به عنوان “همسر آسیاب” ترجمه می شود که به نحوه فرو بردن آن در آرد چاشنی قبل از سرخ شدن در مقدار کمی کره اشاره دارد. به طور سنتی ، آب لیمو و جعفری خرد شده را مخلوط کرده  تا یک سس کره قهوه ای درست شود. بیشتر مردم از این غذا با یک وعده سیب زمینی لذت می برند. سرخ ، آب پز یا له شده این غذای بلژیکی محبوب در فرانسه نیز علاقه مندان زیادی دارد.

غذاهای بلژیکاستوپ

این غذای محبوب از دسته غذاهای بلژیک می باشد که از پوره سیب زمینی تهیه شده و با سایر سبزیجات له شده مخلوط می شود. این سبزیجات به طور سنتی شامل گیاهان مویز ، کلم پیچ ، پیاز ، هویج ، شلغم ، جوانه بروکسل ، اسفناج و سبزیجات است. برخی افراد خامه یا شیر را نیز به مخلوط اضافه می کنند  Stoemp  را معمولاً با بیکن ، سوسیس ، گوشت گاو ، بودینبلانک (سوسیس گوشت خوک سرخ شده بدون خون) یا نوآر (سوسیس سیاه)می خورند و برای داشتن عطر و طعم نرم تر ، می توان آن را با سوسیس سفید فلاندی سرو نمود.

غذاهای بلژیکگریت کریت

شما در سراسر بلژیک کریوتس گریس (یا میگوی خاکستری) خواهید یافت و برخی از رستوران های غذاهای دریایی یک کاسه میان وعده از این سخت پوستان ترد را به شما ارائه می دهند. این غذاهای لذیذ دریای شمال علی رغم نام و ظاهرشان ، طعم شیرین و لطیفی دارند و به طرق مختلفی تهیه می شوند. به طور مثال می توانید آن ها را به صورت کوروته توماته (گوجه فرنگی تازه که با سالاد میگو پر شده است)،  بخورید.

غذاهای بلژیکگراتین شیکون

در این غذا سبزیجات برگ دار با پنیر منطقه ای و ژامبون آب پز ترکیبی ترکیب شده است و به طور سنتی آن را با پوره سیب زمینی سرو می کنند.

رستوران های بروکسل کاملاً متناسب با نیازهای گردشگران است و بیشتر آنها به ویژه در مرکز شهر تا دیروقت باز هستند.آن ها می توانند در این مکان به سرو هر یک از غذاهای بلژیک بپردازند

غذاهای بلژیکقیمت غذاهای بلژیک

اگرچه غذاهای بلژیک در بروکسل به طور کلی بسیار گران است ، اما صرف غذا در بیرون می تواند نسبتاً ارزان باشد به طور مثال  قیمت  یک ساندویچ بزرگ (که در محل آماده می شود) حدود 3 یورو و هزینه بازدید از بهترین رستوران های بلژیکی  تقریبا برای هر نفر 60 یورو می باشد.

بهترین مناطق برای سرو غذاهای بلژیک

مرکز شهر بروکسل پر از رستوران است ، اما یکی از محبوب ترین غذاهای بلژیک مناطق Grand Place و Rue des Bouchers است . اگرچه این دو منطقه بسیار توریستی هستند ، اما انتخاب گسترده ای دارند.

در اطراف گراند پلاس رستوران ها گران ترند ، در حالی که در Rue des Bouchers رستوران هایی با قیمت مناسب تر پیدا می کنید.

ویزابوک ارائه دهنده خدمات وقت سفارت، ویزای شینگن ، اقامت اروپا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید