سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در حال حاضر سریعترین روش مهاجرت است، زیرا ، نه تنها یک روش مطلوب برای تأمین اقامت دائم ، بلکه یک بخش حیاتی از بسیاری از موارد موثر مهاجرت به کانادا است .این مقاله روشهایی برای سرمایه گذاری در کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا و میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری های مختلف در این کشور می باشد که می توانید با توجه به وضعیت مالی و سطح راحتی خود از بین آنها انتخاب نمایید. طی سالهای گذشته تحولات بسیاری در دنیای مالی از نظر خلاقیت رخ داده است. در حال حاضر گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا موجود است.کانادا به دنبال تازه واردانی است که تجربه کارآفرینی برای شروع ، مدیریت یا خرید مشاغل در این کشور را دارند. با سرمایه گذاری جدید خارجی ، کانادا می تواند از طریق ایجاد تنوع و توسعه ، موفقیت مداوم اقتصاد خود را تضمین کند.

 برنامه سرمایه گذاران مهاجر استان کبک

در این نوع سرمایه گذاری در کانادا؛ شما باید مبلغی در حدود 750،000 دلار (800،000 $ کانادایی) را برای مدت پنج سال و بدون بهره در دولت استان کبک سرمایه گذاری کنید تا  در حدود 24 تا 36 ماه اقامت دائم دریافت کنید، که به شما و خانواده نزدیک شما اجازه ورود به کانادا را می دهد. مبلغ کامل در پایان پنج سال از دولت کبک به شما بازپرداخت می شود.

این یک سرمایه گذاری منفعلانه است که در آن پول شما توسط کبک برای توسعه اقتصادی استفاده می شود. نکته جالب اینجاست که شما باید برای زندگی در استان کبک ، به عنوان مثال در مونترال یا شهر کبک ، موافقت کنید. همانطور که گفته شد ، منشور حقوق و آزادی های کانادا حقوق تحرک را تضمین می کند و بنابراین متعاقبا امکان انتقال به سایر نقاط کانادا را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

اگر 750،000 دلار مبلغ زیادی به نظر برسد ، می توانید از یک واسطه مالی وام بگیرید. به این ترتیب ، سرمایه گذاران می توانند از عهده بار سرمایه گذاری 750،000 دلار برای مدت پنج سال برآیند. هزینه وام تقریباً کمتر از 205،000 دلار (220،000 دلار کانادایی) است.

این برنامه هیچ شرط سنی و تحصیلی ندارد ، اما سرمایه گذار و اعضای خانواده باید از نظر سلامتی کاملاً در شرایط مناسبی باشند. همچنین در این روش سرمایه گذاری در کانادا، هیچ شرایط صلاحیت زبان وجود ندارد.

سرمایه گذاری در کانادابرنامه کارآفرین کبک

برای واجد شرایط بودن در این روش سرمایه گذاری در کانادا ، باید:

  • دارایی خالص حداقل 280،000 دلار( 300،000 دلار کانادا) داشته باشید
  • در پنج سال گذشته حداقل دو سال در اداره مشاغل تجربه داشته باشید در حالی که حداقل 25٪ از حقوق صاحبان سرمایه را کنترل کنید
  • حداقل 25٪ از حقوق صاحبان مشاغل در کبک را با سرمایه گذاری حداقل 94،000 $ (100،000 $ کانادایی) ایجاد یا کسب کنید.

در ارزیابی برنامه فاکتورهایی مانند:

  • سن شما
  • ماهیت و مدت آموزش شما
  • مهارت های زبانی شما
  • خصوصیات شخصی و دانش شما از کبک

مراحلی که برای به دست آوردن مشاغل در کبک یا توانایی شما در انجام یک پروژه تجاری برداشته شده ، عنصر اصلی ارزیابی شما خواهد بود. جزئیات بیشتر درباره این برنامه را می توان از طریق تماس با مشاوران موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن ، وقت سفارت و … دریافت نمایید.

بنابراین پنج گزینه برای مهاجرت کانادا وجود دارد که اگر سرمایه گذار هستید باید آنها را در نظر بگیرید.

با توجه به تغییر اخیر در قانون که انتظار می رود از اول ژانویه 2015 به اجرا درآید ، پس از چهار سال اقامت کانادا ، می توانید درخواست تابعیت و گذرنامه کانادا را بدهید.

سرمایه گذاری در کاناداسرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

کانادا کشور ثروتمندی است که دارای اقتصاد روبه رشدی می باشد و می توان برای سرمایه گذاری در آن از طریق سرمایه گذاری در بورس به صورت مستقیم یا TSX، بورس دولتی یا CSE و صندوق های مالی و سپرده گذاری آمریکایی یا همان ETF اقدام نمود.اما اگر هدف شما از سرمایه گذاری علاوه بر کسب سود اخذ اقامت کانادا می باشد باید متذکر شد  با توجه به اینکه از سال 2017 به بعد دولت کانادا نسبت به خرید اوراق قرضه توسط خارجیان محدودیت هایی اعمال نموده و از این طریق اقامت اعطا نمیکند  میتوان برای مهاجرت به کانادا از طریق سایر روش های سرمایه گذاری در کانادا اقدام نمود.

بخش 205 ویزای کار کانادا

در این روش از سرمایه گذاری در کانادا، شما باید یک طرح تجاری تهیه کنید که توضیح دهد چگونه سرمایه شما از نظر اقتصادی ، اجتماعی یا فرهنگی به نفع کانادایی ها خواهد بود. به عنوان مثال ، من مشتری داشتم که در نوا اسکوشیا برای صادرات محصولات ماهی کانادایی به بازار آسیا مشاغلی افتتاح کرد. ما استدلال کردیم که در این تجارت ماهیگیران کانادایی به کار گرفته می شوند و بازارهای صادراتی جدیدی برای محصولات ماهی کانادایی پیدا می کنند. ویزا تأیید شد.

پردازش این نوع ویزا کمتر از شش ماه طول می کشد. پس از یک سال موفقیت در تجارت ، می توانید در کلاس تجربه کانادا شرکت نموده و  برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

ویزای کار انتقال دهنده بین شرکت ها

اگر شما از شرکت خود در خارج از کشور به یک شرکت وابسته کانادایی منتقل شوید تا به عنوان مدیر ، مدیر اجرایی یا شخصی با دانش تخصصی کار کنید ، بعداً ممکن است حق دریافت اقامت دائم کانادا را داشته باشید.  دو شرط برای این روش وجود دارد: 1. شما باید در سه سال گذشته حداقل برای مدت یک سال در شرکت وابسته در خارج از کشور کار کرده باشید. 2. شغل شما در کانادا باید شبیه شغلی باشد که در کشور خود انجام می دادید.

با فرض صلاحیت ، تا چهار سال ویزای کار دریافت خواهید کرد.

مدت زمان پردازش برای افراد منتقل شده بین شرکت ها کمتر از شش ماه است. پس از یک سال می توانید در کلاس Class Experience Class برای اقامت دائم اقدام کنید.

سرمایه گذاری در کانادابرنامه های نامزد استانی (PNP)

بسیاری از استان های کانادا برنامه مهاجرت تجاری خود را دارند که به برنامه های نامزد استانی (PNP) معروف است. آنها کمی مانند بخش ویزای کار 205 عمل می کنند. من از استان جزیره پرنس ادوارد (PEI) به عنوان مثال استفاده می کنم.

برنامه PEI مستلزم داشتن ارزش خالص کمی کمتر از 560،000 دلار (600،000 دلار CAD) است ، کمی بیش از 185،000 $ (200،000 $ CAD) به عنوان سپرده امنیتی قابل استرداد قرار دهید ، حدود 185،000 $ (200،000 $ CAD) در یک تجارت سرمایه گذاری کنید ، دارای دو سال تجربه مدیریت در در پنج سال گذشته و شرایط زبان انگلیسی و حداقل تحصیلات را داشته باشید.

برای موفقیت در این برنامه ، شما باید به PEI سفر کنید تا با مقامات استانی ملاقات کنید و رضایت خود را برای سرمایه گذاری و زندگی در PEI راضی کنید. بازپرداخت ودیعه امنیتی شما براساس این اطمینان است.

اگر سرمایه گذاری پیشنهادی شما در یک شرکت محلی تأیید شود ، برای شما گواهی نامزد استانی صادر می شود که پردازش اولویت مهاجرت را برای شما فراهم می کند. این امر منجر به اقامت دائم می شود که در بیشتر موارد 12 تا 24 ماه طول می کشد.

برخلاف بخش 205 و گزینه های انتقال بین شرکت ها در بالا ، برنامه های PNP مانند برنامه PEI اجازه کار را نمی گیرند و سرمایه گذار را مستقیماً به اقامت دائم می رسانند.

سایر استانهایی که سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند ، BC ، Manitoba و Saskatchewan هستند. روح هر یک از برنامه ها یکسان است ، اما ممکن است نیازهای آنها متفاوت باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید