مهاجرت به کانادا

به دلیل کم بودن جمعیت در کانادا ، چندین کانال مهاجرت توسط دولت کانادا باز شده است. آنها جهت مهاجرت بدون دردسر به کانادا به شهروندان خارجی کمک می کنند . در حال حاضر ، فرصت های مختلفی برای متخصصان ماهر ، دانشجویان ، سرمایه گذاران تجاری ، کارآفرینان و غیره در دسترس است .بسیاری از مهاجران هنگامی که می خواهند در کانادا مستقر شوند ، ویزای روابط عمومی را انتخاب می کنند. ویزای روابط عمومی دارای مزایای بسیار خوبی از جمله امنیت اجتماعی ، آموزش رایگان و مراقبت های بهداشتی و… می باشد. کانادا برنامه های مختلف مهاجرت را ارائه می دهد که از طریق آنها می توانید برای ویزای روابط عمومی درخواست دهید ، اما هر یک از آنها شرایط و روش درخواست خود را دارند. در این مقاله ، سه راه آسان برای مهاجرت به کانادا با ویزای روابط عمومی را بررسی خواهیم کرد.

ویزای روابط عمومی کانادا

سه برنامه مهاجرت برای درخواست ویزای روابط عمومی کانادا عبارتند از:

  1. برنامه ورود سریع
  2. برنامه نامزدهای استانی (PNP)
  3. برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP)

با توجه به اینکه هر یک از این برنامه های مهاجرت معیارهای خاص خود را دارند، برخی از الزامات عمومی متقاضیان به شرح زیر می باشد:

  • سن متقاضی بالای 18 سال باشد
  • باید حداقل مدارک تحصیلی برابر با تحصیلات متوسطه عالی در کانادا را داشته باشد
  • باید حداقل نمرات در آزمون های مهارت زبان مانند IELTS یا CLB را داشته باشد
  • حداقل یک سال سابقه کار داشته باشد
  • در برنامه خود ، یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشد.

مهاجرت به کانادا سیستم امتیازات:

کانادا از یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می کند تا تعیین کند شما واجد شرایط ویزای روابط عمومی هستید یا خیر . این سیستم به عنوان سیستم جامع رتبه بندی یا CRS شناخته می شود. براساس جزئیاتی که ارائه می دهید ؛ شرایط شما براساس معیارهای زیر رتبه بندی می شود:

  • سن
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • توانایی زبانی
  • تطبیق پذیری
  • اشتغال مرتب

فرد متقاضی باید بتواند 67 امتیاز از 100 امتیاز CRS را بدست آورد.

قبل از اینکه درخواست روابط عمومی خود را تحت هر برنامه مهاجرت ارائه دهید ، باید این موارد مهم را انجام دهید ، تا ارزیابی کنید که در چه شرایطی در معیارهای صلاحیت رتبه بندی می شوید و شانس دریافت ویزای روابط عمومی را دارید.

یک ارزیابی شخصی انجام دهید: برای ارزیابی نمره احتمالی CRS خود از ابزار ارزیابی خود در نمایه Express Entry استفاده کنید. اگر حداقل امتیازات لازم را بدست آورید ، شانس خوبی دارید.

دارایی خود را بررسی کنید: اگر فقط برای خود اقدام می کنید ، باید حداقل مبلغ 12،699 CAD در حساب بانکی خود داشته باشید. برای افراد تحت تکفل که همراه شما نقل مکان خواهند کرد ، به طور متوسط ​​مبلغ اضافی 3000 CAD مورد نیاز است.

در آزمون مهارت زبان خود شرکت کنید: کسب نمره خوب در یک آزمون محبوب مهارت انگلیسی زبان لازم است. محبوب ترین آن آزمون آیلتس است و شما باید حداقل نمره 6 برای صلاحیت ویزای روابط عمومی داشته باشید.

ارزیابی اعتبارنامه تحصیلی (ECA)   خود را دریافت کنید : شما باید ارزیابی اعتبارنامه تحصیلی (ECA) خود را از خدمات آموزش جهانی (WES) یا هر مرجع ارزیابی کننده دیگری برای صلاحیت های آموزشی خود دریافت کنید.

به دنبال فرصت های نامزد استانی باشید: اگر نامزد استانی شدید ، 600 امتیاز به نمایه Express Entry خود اضافه می کنید و شانس بیشتری برای گرفتن ویزای روابط عمومی خود دارید .

برنامه  Express Entry

برنامه Express Entry یکی از محبوب ترین و آسانترین راه برای مهاجرت به کانادا است و اولین برنامه مهاجرتی بود که از مهارت ها و امتیازات برای ارزیابی صلاحیت افرادی که مایل به مهاجرت هستند استفاده کرد.

زمان پردازش ویزا تحت این برنامه می تواند تا شش ماه یا کمتر طول بکشد.

مراحل مربوط به روند درخواست به شرح زیر می باشد:

مرحله 1: نمایه Express Entry خود را ایجاد کنید

به عنوان اولین مرحله ، باید پروفایل Express Entry آنلاین خود را ایجاد کنید. این پروفایل باید شامل مدارکی مانند سن ، تجربه کار ، تحصیلات ، مهارت های زبانی و غیره باشد. بر اساس این جزئیات به شما امتیاز داده می شود .

اگر نمره لازم را داشته باشید ، می توانید پروفایل خود را که به سایر پروفایل ها در بایگانی Express Entry اضافه می شود ، ارسال کنید.

مرحله 2: ECA خود را تکمیل کنید

اگر تحصیلات خود را در خارج از کانادا انجام داده اید ، به این دلیل که مدارک تحصیلی شما با مدارک اعطا شده توسط سیستم آموزشی کانادا برابر باشد؛ باید ارزیابی اعتبارنامه تحصیلی یا ECA را دریافت کنید.

مرحله 3: تست های توانایی زبان خود را کامل کنید

به عنوان مرحله بعدی در برنامه Express Entry ، باید آزمون های مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز را انجام دهید. توصیه ما نمره 6 در آزمون آیلتس است. در زمان درخواست نمره آزمون شما باید کمتر از 2 سال قبل اخذ شده باشد.

اگر فرانسه بلد باشید امتیاز اضافی کسب خواهید کرد. برای اثبات مهارت خود در زبان فرانسه ، می توانید یک آزمون زبان فرانسه مانند Test de ارزیابی de Francians (TEF) بدهید.

مهاجرت به کانادا

 مرحله 4: امتیاز CRS خود را محاسبه کنید

نمایه های موجود در بایگانی Express Entry بر اساس امتیاز سیستم جامع(CRS) رتبه بندی می شوند. عواملی مانند سن ، تجربه کاری ، سازگاری و … نمره CRS شما را تعیین می کنند. اگر امتیاز CRS لازم را داشته باشید ، پروفایل شما در بایگانی Express Entry قرار می گیرد.

 مرحله 5: دعوتنامه خود را برای درخواست (ITA) دریافت کنید

مشروط بر اینکه حداقل امتیاز برای قرعه کشی Express Entry را داشته باشید ؛ پروقایل شما از بایگانی  Express Entry  انتخاب می شود ،. پس از این ، شما یک ITA از دولت کانادا دریافت خواهید کرد

برنامه نامزدهای استانی (PNP):

اگر PNP را برای درخواست ویزای روابط عمومی خود انتخاب می کنید ، باید مراحل زیر طی کنید:

  • شما باید از طریق استان یا منطقه ای که می خواهید در آن مستقر شوید اقدام کنید.
  • اگر مشخصات شما از شرایط واجد شرایط بودن برخوردار باشد ، می توانید از طرف استان برای درخواست ویزای روابط عمومی معرفی شوید.
  • پس از معرفی شدن توسط استان می توانید برای ویزای روابط عمومی خود اقدام کنید.

معیارهای ارزیابی برنامه PR در هر استان متفاوت است اما شرایط کی آن مشابه برنامه Express Entry است.

پس از دریافت ITA خود باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

نامزدی استانی از دو طریق می تواند به شما کمک کند تا ویزای روابط عمومی که یکی از آسانترین راه مهاجرت به کانادا است را دریافت کنید که می تواند 600 امتیاز CRS به برنامه Express Entry شما اضافه کند و شما را واجد شرایط درخواست مستقیم ویزای روابط عمومی خود به IRCC می کند.

مهاجرت به کانادا برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP):

استان کبک یک مقصد محبوب برای مهاجران است. کبک برنامه نامزد استانی خود را دارد که به عنوان برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) شناخته می شود و  برنامه مهاجرتی است که راهی سریع و آسان برای مهاجرت به کانادا را فراهم می کند.

از طریق این برنامه کارگران ماهر می توانند برای گواهینامه انتخاب کبک یا Certificat de sélection du Québec (CSQ) درخواست دهند. برای مهاجرت به کبک لازم نیست متقاضیان یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف کارفرما در کانادا،  داشته باشند. با این حال ، کسانی که پیشنهاد شغلی دارند اولویت بیشتری دارند.

Th QSWP همچنین بر اساس یک سیستم مبتنی بر نقاط مانند سیستم Express Entry ساخته شده است.

برنامه QSWP کاملاً ساده است و فقط شامل دو مرحله است:

مرحله 1: فرم درخواست تکمیل شده خود را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال کنید. سپس مدارک شما توسط مقامات مهاجرت تأیید می شود.

مرحله 2: مقامات مهاجرت یک CSQ به شما می دهند که شما را واجد شرایط مهاجرت و اقامت در کبک به مدت 3 ماه می کند. بعد از این مدت می توانید برای اخذ ویزای روابط عمومی خود اقدام کنید.

این سه برنامه مهاجرتی می تواند به شما در مهاجرت به کانادا کمک کند. آنها روشهای آسان برای مهاجرت به کانادا هستند. البته  آسان بودن راه برای مهاجرت به کانادا موضوعی است که به صلاحیت و امتیاز شما در رتبه بندی CRS نیز بستگی دارد. موسسه ویزا بوک ارائه دهنده کلیه خدمات مهاجرتی ، ویزای شینگن و وقت سفارت و.. می تواند شم ارا در این مسیر همراهی نماید.

 

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

سفر به کانادا و زیبایی های آن 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید