آب و هوای هلند

آب و هوای هلند به طور کلی معتدل همرا ه با تابستان های خنک و زمستان های سرد است. هلند کشوری در اروپای غربی است که در همسایگی  با آلمان از شرق و بلژیک، از  جنوب می باشد و دارای مرزهای دریایی انگلستان از طرف شمال غربی و دریای شمال است. آب و هوا در بسیاری از کشورها که در سرزمین اصلی اروپا قرار دارد ، اقیانوسی است و عرض های جغرافیایی معتدل ، زمین مسطح و نزدیکی به آبهای بزرگ عمدتا بر آب و هوای کشورها تأثیر می گذارد. آب و هوای هلند در طول سال ، ابری و مرطوب است و آب و هوا در سراسر هلند یکنواخت و سواحل آن خنک و همراه با وزش باد است. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و … در این مقاله به بررسی آب و هوای هلند و بهترین زمان سفر به این کشور پرداخته است.

بررسی کلی دمای آب و هوا هلند

دمای متوسط ​​سالانه در هلند،  بین 5 درجه سانتیگراد (41 درجه فارنهایت) و 14.4 درجه سانتیگراد (57.9 درجه فارنهایت) است .آب و هوای هلند  در تابستان ها معمولا دلپذیر است و در بهترین حالت تابش آفتاب معتدل بوده و متوسط ​​دما در طی تابستان بین 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) و 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) می باشد. آب و هوای هلند در جنوب شرقی این کشور در  زمستان ها سرد است و میانگین دمای پایین در فصل سرما بین 0 درجه سانتیگراد (32 درجه فارنهایت) و 4.4 درجه سانتیگراد (39.9 درجه فارنهایت) است. در زمستان ، جریان آتلانتیک دمای روز را برای مدت کوتاهی بالاتر از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) افزایش می دهد. میزان بارش برف متوسط ​​است. آب و هوا در نیمه اول بهار سرد است اما هوای معتدل تا گرم را به ارمغان می آورد.پاییز در مراحل اولیه تا ماه اکتبر دلپذیر است. و هوایی ابری و مرطوب دارد. وزش باد به ویژه در پاییز و زمستان به طور مکرر انجام می شود.

میانگین بارندگی سالانه در هلند متوسط ​​اما مکرر است. میزان بارش به دلیل مسطح بودن زمین و مساحت کم این کشور یکنواخت است. روشن ترین آسمان در طول تابستان رخ می دهد.  و در زمستان هوا معمولا ابری است.. تابش روزانه آفتاب به سختی 2 ساعت در زمستان و 7 ساعت در تابستان ادامه دارد. . بادی ترین و ابری ترین روزهای سال بین ماه های اکتبر و مارس استو  ساحل شمال غربی بادگیرترین منطقه هلند است. دریای شمال حتی در تابستان نیز سرد است و دمای آن  در طول سال بین 5 درجه سانتیگراد (41 درجه فارنهایت) تا 18.3 درجه سانتی گراد (64.9 درجه فارنهایت) متغیر است.

آب و هوای هلند

بهترین زمان سفر به هلند

بهترین زمان سفر به هلند بین ماه های مه و سپتامبر است ، بطوریکه  از اواخر بهار تا اوایل پاییز آب و هوای هلند مطلوب است ، اگرچه باران به طور مکرر می بارد. روزهای هلند در طول تابستان طولانی و گرم هستند و تا 16.5 ساعت ادامه دارند . سطح رطوبت هوا مطلوب  است و آفتاب روزانه ابرها را دور نگه می دارد. تابستان در هلند آسمان صاف و دمای گرم را به ارمغان می آورد. در ماه های مه و ژوئن چشم انداز شکوفه لاله ها در سراسر هلند مشاهده می شود بهترین زمان برای تعطیلات ساحلی تابستان با دمای آب دریا بیش از 15.6 درجه سانتیگراد (60.1 درجه فارنهایت) می باشد. اوایل پاییز هلند رنگارنگ است و سپتامبر دمای روز تا  بالای 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) نیز میرسد.

  بدترین زمان سفر به هلند

بدترین زمان سفر به هلند معمولاً در زمستان از دسامبر تا فوریه است . فصل سرما مستعد برف و یخبندان است. دمای هوا در شب ها گاهی به زیر صفر درجه  نیز می رسد . رطوبت نسبتا زیاد است و معمولا آب و هوای هلند در این روزها ابری و کسل کننده است. با این حال ، عاشقان برف و جویندگان ماجراجویی در میان منظره ای سفید ، به دنبال اسکیت روی یخ در کانال های یخ زده در هلند هستند به دلیل سرمای هوا ،  لباس گرم زمستانی در سفرهای بیرون از خانه به یک ضرورت تبدیل می شود.

خطرات آب و هوا

به طور کلی هلند در مواجه با  خطرات آب و هوایی نظیر  طوفان و سیل است و طغیان به دلیل افزایش سطح رودخانه و آب دریا تهدیدی همیشگی در هلند است. البته سیستم گسترده ای از سدها ، تپه های شنی و آبریزها تا 50٪ از کل منطقه را از سیل محافظت می کنداما . طوفان های شدید از شمال غربی در پاییز و زمستان یک چالش قابل توجه در هلند است. موانع موج تا حدودی از نگرانی از افزایش سطح دریا جلوگیری می کنند.

آب و هوای هلند

آب و هوای هلند در هر یک از ماه های سال

ژانویه

معمولاً سردترین ماه سال در هلند است و اوج زمستان شرایط سرد ، تاریک و کسل کننده ای را به همراه دارد

فوریه در هلند

سرد و ابری است . دمای متوسط ​​در روتردام بین 0.6 درجه سانتیگراد (33.1 درجه فارنهایت) تا 6.7 درجه سانتیگراد (44.1 درجه فارنهایت) است. در ونلو ، دما کمی بیشتر است ، در محدوده 1.1 درجه سانتی گراد (34 درجه فارنهایت) تا 7.8 درجه سانتیگراد (46 درجه فارنهایت). لاهه بین 1.1 درجه سانتی گراد (34 درجه فارنهایت) و 6.1 درجه سانتیگراد (43 درجه فارنهایت) سرد است اما فقط 50.8 میلی متر (2 “) باران می بارد. نور خورشید ضعیف است و در بیشتر قسمتها 3 ساعت طول می کشد.

آب و هوای هلند در مارس

در اوایل فصل بهار در هلند سرد و نسبتاً خشک است . در شهر شمالی گرونینگن ، سردترین منطقه ، میانگین دما در محدوده 1.7 درجه سانتی گراد (35.1 درجه فارنهایت) تا 8.9 درجه سانتی گراد (48 درجه فارنهایت) است. منطقه جنوبی با متوسط ​​دما در آیندهوون در منطقه 2.2 درجه سانتی گراد (36 درجه فارنهایت) تا 10.6 درجه سانتیگراد (51.1 درجه فارنهایت) گرمترین است. شب ها گاهی به یخ می افتد و هوای سرد سیبری می تواند روزها را سرد نگه دارد.مارس هر روز در هلند شاهد افزایش تدریجی دما است.

آب و هوای هلند آوریل

خشک ترین ماه سال در هلند است .در این ماه حداقل 9 روز مرطوب را  انتظار داشته باشید. لاله ها در همه جا شکوفا می شوند ، زیرا دمای متوسط ​​در محدوده 3.3 درجه سانتی گراد (37.9 درجه فارنهایت) تا 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) ثبت می شود. ثبت نام لاهه بین 3.9 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) و 12.8 درجه سانتیگراد (55 درجه فارنهایت) است ، در حالی که اوترخت بین 3.9 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) و 13.9 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) است.
آب دریا بهتر از اوایل بهار نیست ، زیرا دمای متوسط ​​آب زیر 8.9 درجه سانتیگراد (48 درجه فارنهایت) است. کت بارانی حتی در خشک ترین ماه نیز مفید است. هوای آوریل در هلند برای مسافران ارزان قیمت که کمی سرد نیستند مناسب است.

ماه مه

در فصل بهار در هلند گرم و زیبا است . دما تا نیمه دوم ماه به طور قابل توجهی گرم می شود. . میانگین دما در روتردام در غرب در محدوده 7.8 درجه سانتی گراد (46 درجه فارنهایت) تا 17.8 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) ثبت می شود. در شرق ، آرنهم بین 7.8 درجه سانتیگراد (46 درجه فارنهایت) و 18.3 درجه سانتیگراد (64.9 درجه فارنهایت) است ، در حالی که ماستریخت در جنوب دما را در 8.3 درجه سانتیگراد (46.9 درجه فارنهایت) تا 18.3 درجه سانتیگراد (64.9 درجه فارنهایت) اعلام می کند ) دامنه.
آسمان در 50٪ مواقع صاف باقی مانده و رطوبت آن بین 55 تا 65٪ متوسط ​​است. میزان بارندگی در محدوده متوسط ​​50.8 میلی متر (2 “) تا 61 میلی متر (2.4”) است و عمدتا به صورت نم نم باران است. متوسط ​​سرعت روزانه باد از 19.3 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) به 17.7 کیلومتر در ساعت (11 مایل در ساعت) در طول ماه کاهش می یابد.
انتظار می رود با گرم شدن شرایط در ماه مه در هلند ، تعداد گردشگران افزایش یابد.

آب و هوای هلند ژوئن

آغاز فصل گرم تابستان در هلند است . روزها گرم و شبها سرد است. آسمان تا 54 درصد از زمان روشن است. دما متوسط ​​در محدوده راحت 9.4 درجه سانتیگراد (48.9 درجه فارنهایت) تا 21.7 درجه سانتیگراد (71.1 درجه فارنهایت) است. در ونلو در جنوب ، دما در 6.6 درجه سانتی گراد (51.1 درجه فارنهایت) تا 21.7 درجه سانتیگراد (71.1 درجه فارنهایت) است. گرونینگن در شمال دمای کمی ملایم را بین 9.4 درجه سانتیگراد (48.9 درجه فارنهایت) و 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) ثبت می کند.
میزان بارش در محدوده متوسط ​​50.8 میلی متر (2 “) تا 73.7 میلی متر (2.9”) است که میانگین آن 9 روز مرطوب در ماه است. آفتاب حتی در تابستان نیز معتدل است و هر روز 7 ساعت ادامه دارد. 20 ژوئن طولانی ترین روز در آمستردام است، با 16 ساعت و 48 دقیقه نور روز. متوسط ​​سرعت روزانه باد در محدوده 17.7 کیلومتر در ساعت (11 مایل در ساعت) تا 19.3 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) ثبت می شود.
دمای متوسط ​​آب دریا زیر 13.9 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) باقی مانده و برای شنا سرد است. ژوئن یکی از بهترین زمان ها برای سفر به هلند است.

جولای

گرم ترین ماه در هلند است و دمای آن در حدود 11.7 و 23.3 درجه سانتی گراد است. در آیندهوون ، میانگین دمای بالا بین 22.2 تا 24.4 درجه سانتیگراد (75.9 درجه فارنهایت) است. شب ها دنج و بیشتر در دمای کمتر از 15.6 درجه سانتی گراد (60.1 درجه فارنهایت) است.
آفتاب روزانه در اکثر نقاط 7 ساعت طول می کشد. نور روز به 15.5 ساعت کاهش می یابد اما هنوز کافی نیست.  آسمان تا 56 درصد از زمان در آمستردام ، روشن است. در ماه جولای میزان بارش کمی افزایش می یابد ​​.دمای متوسط ​​آب دریا در 16.1 درجه سانتی گراد (61 درجه فارنهایت) برای شنا سرد است.

اوت در هلند

در تابستان گرم و دلپذیر است . هفته اول آگوست معمولاً با روشنایی آسمان در 56 درصد از مواقع  همراه می باشد آفتاب متوسط ​​است و هر روز تا 7 ساعت طول می کشد.

سپتامبر در هلند

در فصل پاییز گرم و رنگارنگ است . دمای متوسط ​​در محدوده 9.4 درجه سانتی گراد (48.9 درجه فارنهایت) تا 19.4 درجه سانتیگراد (66.9 درجه فارنهایت) است. رنگ های پاییزی در چشم انداز مشهود است و دما از نیمه دوم سپتامبر شروع به کاهش می کندو میزان بارندگی به تدریج افزایش می یابد. رعد و برق های پراکنده در طول ماه رخ می دهد. آفتاب روزانه در پایان ماه به شدت کاهش می یابد و به کمتر از 5 ساعت می رسد. روشنایی روز در 22 سپتامبر با اعتدال بهاری به 12 ساعت کاهش می یابد.
دمای متوسط ​​آب دریا دریای شمال در 17.2 درجه سانتی گراد (63 درجه فارنهایت) برای شنا سرد است. بعدازظهرها بهترین گزینه برای آفتاب گرفتن در سواحل است. سپتامبر پیش از ورود هوای سرد در هلند شرایط مناسبی را ارائه می دهد.

اکتبر در هلند

ماه معتدل و خنک پاییزی است که رنگ های پاییزی در آن در اوج خود است. آفتاب روزانه فقط 4 ساعت طول می کشد و نور خورشید ضعیف است. نور روز به سرعت از 11.5 ساعت به کمتر از 10 ساعت در پایان ماه کاهش می یابد. اکتبر به طور قابل توجهی مرطوب است و میانگین بارندگی به طور چشمگیری افزایش می یابد. ماه اکتبر با تخفیف های فراوان و آب و هوای مناسب ، گزینه مناسبی برای سفر مسافران با بودجه مناسب به هلند است.

آب و هوای هلند در نوامبر

در اواخر فصل پاییز در هلند سرد ، ابری و همراه با وزش باد است .

دسامبر

آغاز زمستان سرد و تاریک در کشور هلند است . متوسط ​​دما در بیشتر مناطق از 0 درجه سانتیگراد (32 درجه فارنهایت) تا 6.7 درجه سانتیگراد (44.1 درجه فارنهایت) است. بیشتر کشور هر روز کمتر از 2 ساعت نور خورشید دریافت می کند. طوفان های زمستانی شایع است و کریسمس زمان پوشیدن لباس گرم زمستانی همراه با کلاه ، دستکش و روسری است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید