شهر کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت مالزی است و دارای آسمان خراش های درخشان ، معماری منحصر بفرد ، محله های جذاب و هزاران جاذبه طبیعی است. مرکز اصلی آن که مثلث طلایی نام دارد به چندین منطقه تقسیم شده است و شامل Bukit Bintang ، KLCC و Chinatown می باشد. KL به دلیل داشتن مکان های دیدنی متعدد از جمله برجهای دوقلوی Petronas (بلندترین آسمان خراش های دوقلوی جهان) ، بازار کک فروشی خیابان Petaling و غارهای Batu که بیش از 400 میلیون سال قدمت دارند ، شناخته شده است. مراکز خرید گسترده مانند Pavilion KL و Suria KLCC نیز از بزرگترین جاذبه های گردشگری در این شهر هستند که میزبان طیف گسترده ای از برندهای برجسته از سراسر جهان می باشند . بعلاوه  تنوع غذایی فراوانی در شهر کوالالامپور وجود دارد – با هزاران کافه و رستوران که هر نوع غذای خوشمزه قابل تصوری را سرو می کند. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتری درباره شهر کوالالامپور پرداخته شده است.

تاریخ شهر کوالالامپور

این شهر در جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی ها 45-1942 اشغال شد . جمعیت آن در سالهای پس از جنگ در طی یک طوفان طولانی چریکی به رهبری کمونیست بسیار افزایش یافت ، و تحت برنامه اسکان مجدد روستاهای جدیدی در حومه شهر تاسیس شد. کوالالامپور در سال 1957 و در سال 1963 به پایتخت فدراسیون مستقل مالایا و در سال 1963 به مالزی تبدیل شد. جمعیت آن در اواسط دهه 1960 به نیم میلیون نفر رسید و در اوایل دهه 1980 از یک میلیون نفر گذشت. با این حال ، افزایش جمعیت ازدحام بیشتری را به همراه داشت که با پراکنده شدن دفاتر دولتی مالزی در شهر ، دولت را با مشکل روبرو کرد. در نتیجه ، بسیاری از دفاتر فدرال به شهر جدید پوتراجایا منتقل شدند، حدود 15 مایل (25 کیلومتر) جنوب کوالالامپور. پس از آن پوتراجایا به مرکز اداری این کشور تبدیل شد ، در حالی که کوالالامپور پایتخت باقی ماند.

شهر کوالالامپور ترکیبی از معماری مدرن و سنتی

کوالالامپور شامل ترکیبی از معماری مدرن و سنتی؛ سازه هایی از شیشه و بتن مانند آسمان خراش ، مساجد زیبا، فروشگاه های خانه (محل کسب و کار خانواده در طبقه همکف و طبقه بالا فضای زندگی ایشان می باشد)، کلبه مالکان متصرف و … می باشد. در حالی که مرکز آن در امتداد خاکریز به شدت شلوغ است ، اما منطقه شهری و حومه آن به خوبی برنامه ریزی شده است. محله تجاری ، مثلث طلایی ، در ضلع شرقی رودخانه متمرکز شده است. در میان ساختمانهای بلند و مرتب آن ، دو تا از بلندترین ساختمانهای جهان وجود دارد: برج های دوقلوی Petronas با ارتفاع 1843 فوت (452 ​​متر)، طراحی شده توسط معمار آرژانتینی-آمریکایی سزار پلی ؛ و یکی از بلندترین دکل های پخش و مخابرات و برج کوالالامپور با طول 381 فوت (421 متر) است. ساختمانهای دولتی و ایستگاه قابل توجه راه آهن (همه تحت تاثیر طراحی موروثی) در کرانه غربی تپه ای رودخانه قرار دارند. این هسته توسط منطقه ای از مغازه های چوبی دو طبقه چینی و مناطق مسکونی مخلوط مالزی kampung s ، خانه های ییلاقی مدرن و آپارتمان های آجری با درآمد متوسط احاطه شده است . بخش منحصر به فرد Bukit Tunku (یا کنی هیلز) ویترین خانه های مجلل و دیگر سازه هایی است که سبک های مختلف معماری را با هم ترکیب می کند.

برج های دوقلوی پتروناس ، کوالالامپور ، مالزی.

دین مردم کوالالامپور

مالایی ها که مسلمان هستند بزرگترین گروه قومی در این شهر هستند . با وجود رواج گنبدها و مناره های مرتبط با معماری اسلامی ، چینی های غیر مسلمان بر شهر و اقتصاد آن تسلط دارند. اقلیت هندو هندوستان ، که از لحاظ تاریخی با املاک لاستیکی مجاور مرتبط است ، نیز قابل توجه است. بسیاری از مالایی ها در خدمات دولتی مشغول به کار هستند و کامپونگ بارو یکی از معدود بخشهای مسکونی مالایی در این شهر است.

شهر کوالالامپوردرختان لاستیکی و مناطق صنعتی و تجاری در کوالالامپور

حومه صنعتی Sungai Besi (“رودخانه آهن”) دارای کارخانه های ریخته گری آهن و مهندسی و کارخانه های تولید غذا و صابون است. منطقه Sentul و Ipoh Road محل کارگاه های راه آهن (مونتاژ و ساخت و ساز) و مهندسی و کارخانه های اره بری است و سیمان در راوانگ در شمال تولید می شود. در حالی که شهر کوالالامپور از تولید متنوعی برخوردار است ، اما تمرکز برنامه ریزی صنعتی در حومه مجاور Petaling Jaya و Batu Tiga ، به ویژه در بخش فناوری بالا است. کوالالامپور مرکز امور بانکی و دارایی این کشور است و در این شهر فعالیت های مربوط به این خدمات و سایر خدمات ، از جمله گردشگری ، به طور فزاینده ای مهم شده اند. میدان محلی ذغال سنگ Batu Arang و نیروی برق حرارتی پل Connaught ایستگاه در نزدیکی كلانگ به ترتیب منبع اصلی تامین سوخت و برق شهر هستند.

سیستم حمل و نقل در شهر کوالالامپور

کوالالامپور ، با موقعیت مرکزی خود در شبه جزیره مالزی ، قطب سیستم حمل و نقل شبه جزیره است و خطوط ریلی و جاده های اصلی از آن ساطع می شوند. خدمات هوایی عمدتا از طریق فرودگاه بین المللی کوالالامپور است که در حدود 50 مایلی (50 کیلومتری) جنوب سپنگ واقع شده است. این شهر خود دارای شبکه گسترده ای از جاده های چند لایه و بزرگراه های سریع السیر است ، اگرچه این موارد برای تعداد روزافزون اتومبیل و کامیون ناکافی است. همچنین یک سیستم حمل و نقل عمومی با قطار سبککه در سال 1996 افتتاح شد و اکنون از سه خط بهم پیوسته تشکیل شده است – از ترافیک تا حدودی کاسته است.

در کوالالامپور چندین بیمارستان و کلینیک دولتی وجود دارد ، همچنین یک مرکز سل مدرن و موسسه تحقیقات پزشکی مجهز (1900) مقر اصلی انستیتوی تحقیقات لاستیک (1925) و رادیو و تلویزیون مالزی در این شهر قرار دارد. دانشگاه مالایا در سال 1962 ،دانشکده تونکو عبدالرحمن در سال 1969 و پس از آن دانشگاه اسلامی بین المللی در مالزی در سال 1983  در کوالالامپور تأسیس شد. به علاوه ، دانشگاه ملی زبان مالزی در کوالالامپور در سال 1970 افتتاح شد. البته اکنون  پردیس اصلی آن در بانگی قرار دارد ، اما هنوز شعبه ای در این شهر وجود دارد.

شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور پایتخت مد مالزی

-بسیاری از مردم آسیا از کوالالامپور به عنوان “KL” و از ساکنان کوالالامپور به عنوان KLites یاد می کنند.

– کوالالامپور پایتخت مد مالزی است و تقریباً 66 مرکز خرید دارد. مراکز خرید معروف در کوالالامپور شامل  One Utama  با 5 میلیون فوت فضا و مرکز خرید Sunway Pyramid شبیه به ابوالهول مصر و… میباشد.

-کوالالامپور در طی دوره های باران شدید مستعد طغیان است ، و ارتفاع آن از سطح دریا فقط 72 فوت است و فصل موسمی اغلب می تواند باعث جاری شدن سیل در اثر فلاش شود.

-کوالالامپور جمعیت متنوعی از جمله هند ، چینی ، اوراسیا ، کادازان و سایر فرزندان شرق مالزی را در خود جای داده است

.-زبانهای متداول در شهر کوالالامپور شامل باهاسا مالزی و انگلیسی است.

-یک پل دو طبقه در طبقه 41 و 42  وجود دارد که ساختمان های دوقلو را به هم متصل کرده است.

-محل اقامت رسمی سلطنت مالزی در کوالالامپور و 13 هکتار زمین واقع شده است. این اقامتگاه Istana Negara نام دارد و مالزی توسط یک سلطنت منتخب اداره می شود. 

-باغ دریاچه کوالالامپور خانه پارلمان مالزی است

-بیشترین میزان سواد در مالزی در کوالالامپور است.

.در سال 2008 کوالالامپور به قدری محبوب بود که ششمین شهر پر بازدید جهانگردان در جهان بود.مقاصد مهم گردشگری در شهر کوالالامپور شامل موزه ملی ، برج کوالالامپور ، بنای یادبود ملی ، مجلس پارلمان ، ایستانا نگارا ، بازار مرکزی ، غارهای باتو ، مسجد جامک و میدان Merdeka می باشد.

ویزابوک ارائه دهنده خدمات وقت سفارت ویزای شینگن ،ویزای توریستی شینگن ، اقامت اروپا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه سفر به مالزی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

فرصت خواندن مقاله زیر را از دست ندهید

لوکس ترین هتل های اروپا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید