هزینه ویزای شینگن

ویزای شینگن ویزای اقامت کوتاه مدت در اروپا است که به دارنده آن اجازه می دهد تا در سراسر منطقه شینگن سفر کند .ویزای شنگن توسط یکی از کشورهای شینگن صادر می شود و به شما اجازه می دهد در یک دوره شش ماهه به مدت 90 روز به هر یک از کشورهای شینگن سفر کنید. هزینه ویزای شینگن برای اولین بار از سال 2006 در 2 فوریه 2020 افزایش یافت. همچنین تغییرات دیگری مانند افزایش مدت زمان ارسال درخواست از سه به شش ماه ، معرفی فرم های الکترونیکی درخواست به عنوان استاندارد در بیشتر کشورها و ویزا با اعتبار طولانی تر برای کسانی که سابقه ویزا مثبت دارند نیز همراه با افزایش هزینه ویزای شنگن وضع گردید. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شنگن، وقت سفارت و … در این مقاله به بررسی ویزای شنگن و هزینه ویزای شنگن به صورت تخصصی پرداخته است.

چه کسانی به ویزای شنگن نیاز دارند

شهروند هر کشوری که بخشی از منطقه شینگن نباشد و کشورش توافق نامه تسهیل ویزا با اتحادیه اروپا نداشته باشد برای ورود به هر یک از کشورهای عضو شنگن نیاز به ویزا دارد.

هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

کشورهای عضو شینگن در مورد هزینه ویزا برای همه کسانی که می خواهند برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند ، توافق کرده اند.

معافیت از دریافت ویزای شینگن

همچنین ممکن است هزینه ویزای شینگن برای افراد متعلق به یکی از این دسته ها کاهش یابد یا از آنها سلب شود:

  • دلایل بشردوستانه یا سایر موارد اضطراری مشابه ،
  • دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک یا خدماتی ،
  • اعضای کارکنان معتبر توسط یک هیئت دیپلماتیک ، و
  • محققانی از کشورهای ثالث به منظور انجام تحقیقات علمی که در توصیه 2005/761 / EC پارلمان اروپا تعریف شده سفر می کنند.

کشورهای عضو شینگن ممکن است سایر موارد اختیاری هزینه ویزا را ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد در کشور خود ، جایی که قصد اقدام برای آن را دارید ، مراجعه کنید.

گزینه های پرداخت هزینه ویزای شینگن

هزینه انواع ویزای شینگن را می توان در کنسولگری / سفارت تعیین شده از طریق پول نقد پرداخت کرد و به طور کلی ، چک یا کارت اعتباری در بیشتر آنها پذیرفته نمی شود. هزینه ویزای شینگن شامل هزینه ویزا و هزینه خدمات است.

اگر کشوری که در آن زندگی می کنید از ارز دیگری استفاده می کند ، می توانید با توجه به نرخ فعلی ارز مصوب سفارت با آن ارز پرداخت کنید.

لازم به ذکر است هزینه ویزای شنگن هر سه سال بررسی می شود.

هزینه ویزای شینگندر صورت رد ویزا

در صورت رد درخواست ویزا یا اگر تصمیم دارید درخواست خود را خاتمه دهید ، هزینه ای جبران نمی شود و اگر دوباره برای ویزا اقدام کنید ، باید هزینه ویزا را دوباره پرداخت کنید. همچنین پرداخت هزینه ویزا و هزینه خدمات تضمین نمی کند که ویزا دریافت کنید.

اگر برنامه درخواست ویزا را به موسسه ارائه دهنده خدمات ویزا ارائه دهید ، احتمالاً هزینه خدمات نیز از شما دریافت  می شود. از طرف دیگر ، اگر تصمیم دارید گذرنامه خود را از طریق کنسولگری یا سفارت در محل اقامت خود از طریق پست سریع ثبت شده ارسال کنید (برخی از کشورها این امکان را به شما ارائه می دهند) ، باید هزینه های برگشت پیک را پرداخت کنید.

اما اگر قصد دارید در همان سفر به بیش از یک کشور سفر کنید ، پس باید در سفارت کشوری که قصد دارید زمان بیشتری را در آنجا سپری کنید اقدام کنید. اگر قصد دارید زمان مساوی را در دو یا چند کشور یعنی پنج روز در فرانسه و پنج روز در آلمان سپری کنید ، پس باید در سفارت کشوری که قصد دارید ابتدا فرود کنید اقدام کنید.

چه مدت می توانم با ویزای شینگن در اروپا بمانم؟

شما می توانید حداکثر 90 روز ، در مدت 6 ماه در کل قلمرو شینگن اقامت داشته باشید. گاهی اوقات بسته به نوع آنها ویزا برای مدت زمانی که شما خواسته اید و گاهی برای مدت طولانی تر یا کوتاه تری برای شما صادر می کنند. سفارت نه تنها تعداد روزهایی را که می توانید در شینگن اقامت کنید تعیین می کند ، بلکه اولین تاریخی را که می توانید وارد شوید و آخرین تاریخی که باید خارج شوید را نیز مشخص می نماید .

اگر لازم باشد بیش از 90 روز در اروپا بمانم چه کنم؟

ویزای ملی اروپا به افرادی که برای مدت بیش از 90 روز مانند کار یا تحصیل به یکی از کشورهای عضو شینگن می آیند اعطا می شود. برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای D برای اروپا باید در یکی از دسته های زیر قرار بگیرید:

  • یک دانشجوی بین المللی در برنامه ای که ویزای شینگن را اعطا می کند.
  • دانشجوی بین المللی در شرف شروع تحصیلات تمام وقت در اروپا است.
  • معلم یک موسسه آموزش عالی یا مرکز تحقیقاتی در اروپا.
  • سفر حرفه ای به اروپا با هدف به اشتراک گذاری تخصص.
  • مسافری در منطقه شینگن که به عنوان یک وضعیت پزشکی در شرایط اضطراری قرار دارد و مانع عزیمت در پایان ویزای ملی شما می شود.

    هزینه ویزای شینگن

آیا می توانم ویزای شینگن خود را تمدید کنم؟

برای تمدید ویزا ، باید دلیل بسیار محکمی در این زمینه داشته باشید:

  • فورس ماژور.
  • دلایل بشردوستانه.
  • دلایل جدی شخصی.

شما باید اثبات محکم نشان دهید که قبل از انقضا ویزا نمی توانید کشور را ترک کنید. اگر در مدت شش ماه بیش از 90 روز در منطقه شینگن اقامت داشته باشید ، پس احتمال تمدید ویزای شما تقریباً صفر است. شما باید قبل از انقضا ویزا برای تمدید ویزا اقدام کنید.

اگر بیش از حد در اروپا بمانم چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا به کشور خود اخراج می شوید ، و همچنین ممکن است با مبلغ خاصی جریمه شوید و دریافت مجدد ویزای شنگن با مشکلاتی همراه خواهد بود.

ویزای شینگن توریستی برای سفر به اروپا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید