سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد. از اواخر دهه 1980 ، دولت استرالیا اقتصاد استرالیا را به اقتصادی صادرات محور، همراه با فناوری پیشرفته تبدیل نمود.که منجر به رشد تولید ناخالص داخلی در استرالیا گردید .این کشور همچنین ثابت کرده است در برابر رکود اقتصادی جهانی سال 2008 و بعد از آن مقاومت کرده است و سطح اقتصادی و اشتغال استرالیا در بدترین شرایط بحرانی رشد کرد.  هنگام سرمایه گذاری در استرالیا ، املاک توجه بیشتری را به خود جلب می کند ، اما مطالعه ای توسط بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) نشان داد که سهام در کنار سایر روش های سرمایه گذاری در استرالیا محبوب ترین سرمایه گذاری در استرالیا می باشد. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن، وقت سفارت و … در این مقاله ، نگاه دقیق تری به اقتصاد و سرمایه گذاری در استرالیا و چگونگی مواجهه سرمایه گذاران با یکی از آینده دارترین بازارهای توسعه یافته جهان دارد.

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا دارای یک فضای تجاری و سرمایه گذاری کاملاً رقابتی است که تحت تأثیر سیاست های پایدار ، چارچوب های محکم و همجواری با کشورهای در حال توسعه، سریع رشد می کند. این ویژگی ها به آن کمک کرده تا به سرعت فراتر از کشورهای توسعه یافته دیگر از جمله ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و انگلیس گسترش یابد.

در اینجا برخی از مزایای خاص سرمایه گذاری در استرالیا آورده شده است:

  • سیاست و اقتصاد پایدار – استرالیا به طور مداوم از نظر ثبات سیاسی و کارآیی دولت رتبه بالایی دارد ، در حالی که بانک های قوی و ترازنامه مالی عالی را در خود جای داده است .
  • چارچوب های قانونی جامد – استرالیا دارای قوانین حاکمیت شرکتی قوی است که رفتارهای اخلاقی و همچنین قوانین کارآمد و حمایت از مالکیت معنوی را تضمین می کند.
  • منابع طبیعی و موقعیت – استرالیا در کنار مناطق با رشد سریع در جهان واقع شده است و همچنان یکی از بزرگترین تولید کنندگان زغال سنگ در جهان است.

سرمایه گذاری در استرالیاخطرات سرمایه گذاری در استرالیا

علی رغم مزایای بسیار آن ، چند اشکال در سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد. بالا رفتن قیمت کالاها و نگرانی های مربوط به آلودگی منجر به بحث در مورد وضع مالیات جدید بر شرکت های منابع شده است. همچنین، وابستگی این کشور به چین به عنوان مصرف کننده منابع ، در صورت کاهش تقاضا ، خطر را افزایش می دهد.

در اینجا برخی از خطرات اصلی برای سرمایه گذاری در استرالیا ذکر شده است:

  • وابستگی به کالاها – تقاضای چین برای منابع طبیعی عامل مهمی در رشد استرالیا بوده است.
  • مالیات های بالاتر ممکن است –  ممکن است در استرالیا مالیات منابع و مالیات کربن افزایش یابد که این امر می تواند هزینه تجارت را برای بسیاری از شرکت های استرالیایی افزایش دهد
  • کسری مداوم – استرالیا بیش از 50 سال کسری حساب جاری داشته است که در صورت لغزش بخش کالاهای آن می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

بهترین راه های سرمایه گذاری در استرالیا:

سرمایه گذاری های نقدی

اگر پول خود را در سرمایه گذاری های نقدی قرار دهید (مانند حساب های پس انداز و سپرده های مدت دار) ، بازده در مقایسه با سایر محصولات سرمایه گذاری ، معمولاً کمتر خواهد بود. با این حال ، این نوع گزینه های سرمایه گذاری به طور معمول درآمد پایدار و کم خطر را به صورت پرداخت سود منظم فراهم می کنند ، بنابراین اگر از ریسک پذیری رنج می برید یا در یک بازه زمانی کوتاه کار می کنید ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

سرمایه ثابت با سود ثابت یا درآمد ثابت

سرمایه گذاری با سود ثابت (که به آن درآمد ثابت یا اوراق قرضه نیز می گویند) معمولاً دارای یک دوره سرمایه گذاری مشخص (به عنوان مثال پنج سال) است و درآمد قابل پیش بینی را به صورت پرداخت سود منظم فراهم می کند. در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها ، خطر کمتری دارند ، بنابراین می توانند برای ایجاد تعادل و تنوع در نمونه کارهای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرند. سرمایه گذاری با سود ثابت توسط دولت ها و شرکت ها در استرالیا و در سطح بین المللی صادر می شود.

سرمایه گذاری در استرالیاسهام

اگر در شرکت های استرالیایی یا بین المللی سهام خریداری کنید ، در اصل یک قطعه از آن شرکت را خریداری می کنید و از این طریق سهامدار می شوید. اگر ارزش سهام شرکت افزایش یابد ، ارزش سرمایه گذاری شما نیز افزایش می یابد و شما ممکن است بخشی از سود شرکت را به صورت سود سهام دریافت کنید. با این حال ، اگر قیمت سهام کاهش یابد ، ارزش سرمایه گذاری شما نیز کاهش می یابد. اگر سهام را خودتان مدیریت کنید ، باید تصمیم بگیرید که چه موقع سهام بخرید و چه موقع آنها را بفروشید. همچنین لازم به یادآوری است که ممکن است به طور کلی سود دریافت نکنید.

وجوه اداره شده

در صندوق مدیریت شده ، پول شما از طرف شما توسط مدیر صندوق با سرمایه گذاران دیگر جمع می شود. یک صندوق مدیریت شده می تواند روی یک کلاس دارایی تمرکز کند ، به عنوان مثال ، صندوق مدیریت سهام استرالیا فقط سهام شرکت های استرالیایی را در اختیار خواهد داشت. یا ، می تواند یک صندوق مدیریت شده متنوع باشد و شامل ترکیبی از پول نقد ، سهام و دارایی باشد. یکی از مزایای جمع آوری دارایی شما از این طریق این است که می تواند به شما امکان دسترسی به سرمایه گذاری و سطح متنوعی را که معمولاً توسط شخص قابل دستیابی نیست ، برساند.

مقدار پولی که سرمایه گذاری می کنید برابر با تعداد مشخصی از واحدها است و هرگونه رشد یا درآمد بین همه سرمایه گذاران تقسیم می شود و بستگی به این دارد که هر سرمایه گذار چند واحد دارد. درآمد حاصل از این درآمد نیز بر اساس نرخ مالیات بر درآمد فردی مالک مشمول مالیات خواهد بود.

از آنجا که بازده سرمایه گذاری به حرکات بازارهای سرمایه گذاری گره خورده است ، مهم است که به خاطر داشته باشید که قرار دادن پول خود در صندوق مدیریت شده لزوماً بازگشت مثبت سرمایه را تضمین نمی کند.

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)

ETF نوعی صندوق مدیریت شده است که می تواند در صرافی مانند بورس سهام استرالیا (ASX) خریداری و فروخته شود و دارایی یا شاخص بازار خاصی را ردیابی کند. ETF معمولاً گزینه های سرمایه گذاری “انفعالی” هستند زیرا بیشتر این محصولات سرمایه گذاری هدف ردیابی شاخص هستند و معمولاً سعی نمی کنند از آن بهتر عمل کنند. این بدان معناست که ارزش سرمایه گذاری شما در ETF مطابق با شاخصی که ردیابی می کند ، بالا و پایین می رود.

خرید و فروش ETF به راحتی انجام می شود و هزینه های کمتری نسبت به انواع دیگر محصولات سرمایه گذاری دارند. آنها بخشی از یک کلاس بزرگتر از محصولات سرمایه گذاری به نام محصولات مبادله شده در بورس یا ETP هستند که می توانند از طریق صرافی خریداری و فروخته شوند.

اوراق سرمایه گذاری

مانند یک صندوق مدیریت شده ، اگر تصمیم دارید پول را در یک اوراق قرضه سرمایه گذاری قرار دهید (همچنین به عنوان یک اوراق بیمه ای شناخته می شود) ، پول شما به طور کلی با پول سایر سرمایه گذاران جمع می شود ، با یک مدیر سرمایه گذاری که نظارت بر صندوق ها را انجام می دهد .

نکته اصلی تفاوت در اوراق قرضه سرمایه گذاری نحوه مالیات بر درآمد است. اگر حداقل 10 سال اوراق قرضه سرمایه گذاری داشته باشید ، مجبور نیستید مالیات اضافی را برای سودهایی که هنگام فروش (یا بازخرید) سرمایه خود بدست آورده اید بپردازید.

سرمایه گذاری در استرالیاسنوات

یک گزینه محبوب برای بازنشستگی، مقرری یک درآمد تضمین شده بدون در نظر گرفتن آنچه که در بازارهای مالی اتفاق می افتد. اینها می تواند به صورت یک سری پرداخت منظم باشد یا در طی چند سال مشخص (مدت معین) ، یا برای باقیمانده عمر شما (سنوات مادام العمر). پرداخت هایی که دریافت می کنید به مواردی از قبیل مبلغی که در نظر می گیرید و محاسبات حسابرسی که نتایج آینده را با بررسی روندهای اقتصادی و جمعیتی تخمین می زنند ، بستگی دارد.

شما می توانید از طریق حساب  پس انداز خود یک سنوات خریداری کنید. توجه به این نکته مهم است که اگر از پول فوق العاده خود برای خرید استفاده می کنید ، تا زمانی که به سن نگهداری و بازنشستگی نرسید ، نمی توانید به وجوه دسترسی داشته باشید.

شرکت های سرمایه گذاری ذکر شده (LIC)

LIC ها سرمایه گذاری های “بسته” هستند ، به این معنی که مقدار مشخصی سهام در دسترس است که تغییر نمی کند. سهامداران می توانند بیایند و بروند ، اما با تغییر سرمایه گذاران ، میزان سرمایه در LIC تغییر نمی کند. این بدان معناست که مدیر سرمایه گذاری می تواند بر سرمایه گذاری متمرکز شود ، نه اینکه در صورت خروج سهامدار از سرمایه گذاری و یا در صورت ورود سرمایه گذاران بیشتر ، سرمایه جمع کند.

اعتبارات سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (REITs)

REIT نوعی صندوق املاک است که در بازارهای عمومی مانند ASX ذکر شده است و در آن سرمایه گذاران می توانند واحد خریداری کنند. مشابه صندوق مدیریت شده ، پول شما در صندوق جمع می شود و در طیف وسیعی از دارایی های ملک سرمایه گذاری می شود ، که ممکن است شامل بخش های تجاری ، خرده فروشی ، صنعتی یا سایر املاک باشد.

REIT می تواند سرمایه گذاران را در معرض بازار املاک قرار دهد به گونه ای که تنوع بیشتری – مالکیت تجاری و صنعتی و بالقوه مقرون به صرفه تر – نسبت به خرید یک ملک منفرد داشته باشد.

طلا

طلا به عنوان یک فلز گرانبها کالایی است که براساس ارزش تعیین شده بازار قابل خرید یا فروش است. برخی افراد دوست دارند روی طلا سرمایه گذاری کنند تا راهی برای جلوگیری از تورم باشد. با این حال ، سرمایه گذاری در میله های طلای فیزیکی می تواند دست و پا گیر باشد. سایر روش های سرمایه گذاری در طلا شامل خرید مشتقات ، رسید طلا ، ETF های طلا و سهام استخراج طلا است.

سرمایه گذاری در استرالیاوام های همتا به همتا (P2P)

وام P2P راهی است که می توانید بدون گذراندن وام دهنده سنتی (مانند بانک) وام بگیرید. این عمل از طریق اتصال سرمایه گذاران با شرکت ها یا افرادی که به دنبال وام هستند، انجام می شود.

بیشتر وام های P2P از طریق یک پلت فرم آنلاین انجام می شود که به عنوان واسطه ای بین سرمایه گذاران و وام گیرندگان عمل می کند و برای خدمات هزینه ای دریافت می کند. از طریق این سیستم عامل ، وام دهنده می تواند ببیند که می خواهد چه وامی را تأمین کند ، و وام گیرنده باید وام را به مرور زمان با بهره پرداخت کند.

ارز رمزنگاری شده

برخلاف ارز معمولی مانند سکه و اسکناس ، ارز رمزپایه یک ارز مجازی است که به عنوان یک رمز دیجیتالی 5 وجود دارد. شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده بیت کوین است ، اما صدها مورد دیگر از جمله Ethereum ، Litecoin و Ripple وجود دارد.

ارزهای رمزپایه در کیف پول دیجیتال نگهداری می شوند و می توانند برای پرداخت کالاهای واقعی و خدمات مورد استفاده قرار گیرند. معاملات با استفاده از یک دفتر بزرگ دیجیتالی به نام بلاکچین ثبت می شود. این ماده معمولاً برای پرداخت آنلاین استفاده می شود اما در بعضی موارد می تواند در فروشگاه ها نیز استفاده شود. با این حال ، از آنجا که ارز رمزنگاری شده قانونی نیست ، در همه جا معتبر نیست و توسط هیچ دولتی پشتیبانی نمی شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید