ویزای ورزشی

ویزای ورزشی


اروپا شهرت زیادی در برگزاری چندین رویداد ورزشی از جمله فوتبال ، کریکت ، تنیس و … به صورت سالانه دارد. ویزای شینگن ورزشی اجازه می دهد تا افراد ورزشکار در این حوادث دیدنی و جذاب شرکت نموده و به منطقه شنگن سفر کنند. اگر در درجه اول برای اهداف ورزشی و به عنوان عضوی از یک تیم ، یعنی برای شرکت در مسابقات ورزشی به اروپا سفر می کنید، باید برای ویزای شینگن ورزشی درخواست دهید . به طور کلی؛ اتباع کشورهای ثالث که با هدف حضور در یک برنامه فرهنگی / ورزشی / مذهبی و اکیپ فیلم به منطقه شینگن سفر می کنند باید برای ویزای شینگن کوتاه مدت یا نوع  Cدرخواست دهند. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شنگن، وقت سفارت و … در این مقاله به بررسی تخصصی شرایط ویزای شینگن ورزشی و مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ورزشی پرداخته است.

ویزای شینگن ورزشی چیست؟

نوعی ویزای اقامت کوتاه مدت (نوع C ) به شما امکان می دهد برای اهداف ورزشی حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه به منطقه شینگن دسترسی داشته باشید. البته اغلب ، اعتبار ویزای شینگن ورزشی با توجه به مدت زمانی که در رویداد ورزشی شرکت خواهید کرد ، داده می شود. این مدت زمان می تواند به اندازه 2 هفته باشد و به 3 ماه هم می رسد.

واجد شرایط بودن: چه کسی می تواند درخواست دهد

  • اتباع کشور ثالثی که از ورود بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود به منطقه شینگن که دارای اهداف ورزشی قانونی ، معتبر و مستند هستند ، مستثنی هستند ، می توانند برای ویزای ورزشی شینگن اقدام کنند.

ویزای ورزشی

مدارک مورد نیاز ویزای ورزشی

علاوه بر اسناد اساسی مورد نیاز ، متقاضیان ویزای شینگن ورزشی  باید مواد زیر را ارائه دهند:

  • اگر یک ورزشکار / عضو یک انجمن ورزشی در کشور مقیم خود هستید که به اردوی ورزشی / رویدادی که توسط انجمن محلی ورزشی شما ترتیب داده شده است ، باید مطالبی را ارائه دهید که نشان دهنده ماهیت سفر شما باشد ، از جمله هدف اصلی آن ، و همچنین اقامت شما در مقصد کشور شینگن:
    • نامه ای از انجمن ورزشی محلی مربوط به کشور مقیم شما ، شامل نام ، آدرس کامل ، اطلاعات تماس ، که همچنین موقعیت شما در داخل سازمان (ورزشکار ، مربی ، مربی ، و غیره) ، تاریخ عضویت در این انجمن / تیم ، ماهیت / شرایط جبران خسارت (در صورت وجود) ، و تضمین اینکه در طول اقامت در کشور مقصد خود به دنبال کار نخواهید رفت.
    • بسته به اینکه آیا برای شرکت در یک رویداد ورزشی که توسط سازمان ورزش محلی کشور مقیم شما و با همکاری یک سازمان ورزشی در کشور مقصد شما برگزار شده است ، سفر می کنید باید مدارک زیر را ارائه دهید:
      • نامه ای از انجمن محلی ورزشی مربوط به کشور مقیم شما که اطلاعاتی را درباره رویداد ورزشی که در کشور مقصد خود شرکت خواهید کرد ، شامل اطلاعات دقیق در مورد میزبان / برگزار کننده رویداد ، از جمله آدرس کامل ، طول و برنامه سفر ، هدف اعلام شده از این رویداد ، و شرح چگونگی پرداخت هزینه های مربوط به سفر و اقامت شما (اینکه آیا هزینه های خود را از جیب خود پرداخت خواهید کرد ، یا اینکه میزبان رویداد / سازمان / اردوگاه / شخص دیگری هزینه های مربوط به حضور شما را تأمین می کند).
      • نامه ای از انجمن ورزشی محلی مربوطه در کشور مقصد مبنی بر همکاری آنها با انجمن ورزشی محلی شما ، از جمله آدرس کامل ، طول رویداد و برنامه سفر.

چگونگی درخواست ویزای شینگن ورزشی

کشور شینگنی را تعیین کنید که در آن بیشترین زمان را برای سفر خود صرف خواهید کرد  و از طریق کنسولگری آن کشور برای ویزای شینگن ورزشی درخواست دهید.

  1. ” ورزش” را به عنوان دلیل سفر انتخاب کنید.
  2. تعیین کنید چه تعداد ” ورودی” به منطقه شینگن نیاز دارید.
  3. اسناد عمومی و همچنین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ورزشی را جمع آوری نمایید.
  4. درخواست خود را پر کنید. کشورهای مختلف شینگن روش های مختلف دسترسی به برنامه ها را ارائه می دهند. ممکن است مجبور شوید از پورتال برنامه های آنلاین استفاده کنید یا یک فرم چاپی را به صورت دستی پر کنید.
  5. پرداخت هزینه درخواست هزینه استاندارد برای بزرگسالان 80 یورو است). شما احتمالاً مجبورید با درخواست ویزا خود هزینه خدمات را پرداخت کنید. این هزینه جداگانه از هزینه ویزا است که احتمالاً شخصاً در قرار مصاحبه بعدی خود در یک مرکز درخواست ویزا پرداخت خواهید کرد. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه ها قابل استرداد نیستند.
  6. درخواست خود را ارسال کنید
  7. قرار مصاحبه را تعیین کنید. مصاحبه ها به صورت حضوری در سفارت یا کنسولگری کشوری که متقاضی آن هستید ، یا در یک مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشوری که متقاضی آن هستید ، انجام می شود.

زمان درخواست

  • شما باید حداقل 15 روز قبل از روزی که قصد سفر دارید و حداکثر  6 ماه قبل از عزیمت ، برای ویزای شینگن ورزشی اقدام کنید.

ویزای ورزشی

ویزای شینگن ورزشی از کجا درخواست کنیم

  • شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری کشوری که به آن سفر می کنید در منطقه شینگن یا از طریق مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشور برای ویزای شینگن ورزشی اقدام کنید.
  • اگر به چندین کشور در منطقه شینگن سفر می کنید ، باید از طریق سفارت ، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا مرتبط برای کشوری که بیشترین زمان را در آن می گذرانید اقدام کنید. و درصورتی که قصد دارید مدت زمان مساوی را در آن چندین کشور سپری کنید ، باید در سفارت ، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا مرتبط با کشوری که برای اولین بار به آنجا می روید اقدام کنید.

زمان پردازش

  • زمان پردازش ویزای شینگن ورزشی به طور کلی حدود دو هفته (15 روز) است. در موارد نادرتر ، کنسولگری ها می توانند 30-60 روز وقت بگذارند تا درباره یک برنامه تصمیم گیری کنند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید