غذای فرانسوی

غذاهای فرانسوی به دلیل ظرافت و عطر و طعم در سراسر جهان شناخته شده است. نه برای کوچک شمردن تاریخچه و مکانهای دیدنی ، اما غذا بدون شک مهمترین نکته اصلی در تعطیلات فرانسه است.غذاهای فرانسوی به ترکیبات ساده ای از طعم های طبیعی و غنی متکی هستند که در کنار هم قرار می گیرند و غذاهای فراموش نشدنی با شهرت جهانی ایجاد می کنند. در واقع ، غذاهای فرانسوی در سراسر جهان بسیار مورد توجه هستند به طوری که یونسکو در سال 2010 آن را به لیست میراث فرهنگی  خود اضافه کرد . موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن در این مقاله به معرفی برخی غذاهای محبوب فرانسوی به همراه توضیح مختصری راجب هریک از آنها پرداخته است. اگر فرصتی شگفت انگیز برای بازدید از فرانسه را پیدا کردید ،با داشتن گزینه های بسیار زیاد و زمان کم برای گذراندن در فرانسه این مقاله می تواند به عنوان راهنمای غذاهای فرانسوی باشد .

وپ آنیون یک نوع غذای فرانسوی لذیذ

این سوپ دلچسب سنتی فرانسوی با قدمت زمان رومی ها از پیاز و آب گوشت تهیه می شود سوپ à l’oignon (سوپ پیاز) را معمولاً با کروتون و پنیر گورویه ذوب شده سرو می کنند.

نسخه ای که امروزه در سراسر فرانسه ارائه می شود مربوط به قرن هجدهم است.  عطر و طعم بی نظیر آن با کارامل سازی پیاز در یک فرآیند پخت آهسته داده می شود.اگر گوشت نمی خورید نگران نباشید. نسخه هایی وجود دارد که از سبزیجات استفاده می کنند!

غذای فرانسویکرپهای

این غذا که اغلب به عنوان یک صبحانه یا میان وعده عصرانه میل می شود ، بهترین راه برای شروع روز قبل از بیرون رفتن از کاوش است.

با ریشه یابی منشا در منطقه سلتیک برتانیا ، امروز می توانید در هر گوشه از شهرهای فرانسه کرپ تهیه کنید این پنکیک فوق العاده نازک با گزینه های متنوع خوشمزه – شیرین و خوش طعم – سرو می شود.

و در حالی که مواد پر کننده نوتلا یا مربا محبوب هستند ، ما به شما توصیه می کنیم چیز دیگری مانند مربای شاه بلوط را نیز امتحان کنید.

غذای فرانسوی

ماکارون  یک نوع غذای فرانسوی پرطرفدار

ماکارون ها دسری رنگارنگ و خوشمزه مانند کلوچه هستند که از شکر ، سفیده ، بادام آسیاب شده و رنگهای غذایی تهیه می شوند. برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند ، این ماده غذایی “ایمن” است!

منشأ ماکارون فرانسوی را می توان در انقلاب فرانسه جستجو کرد ، زمانی که دو راهبه آنها را پختند تا خود را حفظ کنند. امروزه ، این شیرینی های پایه شیرین با طعم ها و مواد پر کننده زیادی شامل لیمو ، شکلات ، قهوه ، پرتقال ، تمشک و بسیاری دیگر تهیه می شود.

آنها یک سوغاتی خوراکی عالی برای عزیزان شما می سازند! برای برخی از بهترین ماکارونهای مزه دار در پاریس ، به مشهور جهان Ladurée بروید یا Pierre Hermé – که باعث ایجاد روز ملی ماکارون شد ، در 20 مارس جشن گرفته می شود.

غذای فرانسویConfit de canard

اگر حداقل یک وعده Confit de canard اردک نداشته باشید ، سفر شما به فرانسه ناقص خواهد بود  .

یکی از محبوب ترین غذاهای فرانسوی است که ریشه آن از استان Gascony  است و شامل یک اردک کامل که در چربی خودش پخته شده می باشد.  این غذا را معمولاً با یک طرف از  Pommes Sarladaise که سیب زمینی های بو داده آهسته همراه با سیر و چربی هستند ، سرو می کنند.

این غذا در سراسر کشور محبوب است اما حتما به Gascony سر بزنید تا از بهترین نسخه های آن لذت ببرید!

غذای فرانسویFrites استیک

فریت استیک که ریشه بلژیکی دارد ، اکنون یک غذای فرانسوی است که باید هنگام بازدید از آن امتحان کنید.

همانطور که از نام آن پیداست ، این غذا شامل استیک است که با سیب زمینی سرخ کرده طلایی سرو می شود.

سهم گوشت گاو است و فرانسوی ها ترجیح می دهند آن را نرم و لطیف طبخ کنند این یک غذای محبوب ، در رستوران ها و شیرینی فروشی های سراسر کشور یافت می شود. اما خوردن آن در پاریس یک تجربه فوق العاده خاص را ایجاد می کند.

شما می توانید برش های مختلف استیک را انتخاب کنید – از جمله فیله مینیون که معمولاً گرانترین نوع منو است – و همچنین نحوه پخت آن را انتخاب کنید – از تقریباً خام گرفته تا خوب.

Le Relais de l’Entrecôte همچنان بهترین مکان در پاریس برای خوردن بریان استیک است . دریافت خواهید کرد.

غذای فرانسویبابا او روم

Baba au Rhum  روم بابا با ریشه در اروپای شرقی ، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دستورهای تهیه دسر است که در غذاهای فرانسوی یافت می شود.

ریشه این پایگاه در کیک “بابکا” است که قرن ها در اروپای شرقی ساخته می شد. طبق افسانه ها ، هنگامی که پادشاه استانیسلاوس از لهستان به شهر لورین فرانسه تبعید شد ، او رام بابا را از کیک های موجود Gugelhupf ایجاد کرد.

آیا می خواهید یک یا دو رام بابا داشته باشید؟ حتماً در Patisserie Stohrer ، قدیمی ترین نانوایی پاریس که در سال 1730 تاسیس شده است ، توقف کنید.

غذای فرانسوینوعی از نان شیرین

مطمئناً ، یک غذای فرانسوی باید به این لیست راه پیدا کند ، به خصوص که اکنون در تمام دنیا یک غذای اصلی صبحانه است.

اما آیا می دانید که کروسانت فرانسوی… فرانسوی نیست؟ ریشه آن را می توان در محاصره عثمانی وین (قرن سیزدهم) جستجو کرد.

نانوایان شبانه که مشغول کار بودند ، صدای ترکها را می شنیدند که می خواستند زیر دیوارهای وین تونل بزنند و مدافعان شهر را تغییر دادند. پادشاه جان سوم لهستان دقیقاً به موقع برای شکست عثمانی وارد شد.

نانوایان که می خواستند پیروزی را جشن بگیرند ، کیپفرل را ایجاد کردند که به معنی “هلال” است و نماد هلال ماه روی پرچم ترکیه است.

در سال 1770 هنگامی که ماری آنتوانت متولد اتریش با لویی شانزدهم آینده ازدواج كرد ، به فرانسه راه یافت. او احساس دلتنگی و نانوا سلطنتی تصمیم به پخت kipferl برای او و به سرعت تغییر نام آن کروسانت .

محبوب ترین نسخه کروسانت ، غیر از ساده ، نسخه ای است که با شکلات پر شده است.

غذای فرانسویاسکارگوت

پاریس – یا به طور کلی فرانسه – ، غذاهای ‘عجیب’ زیادی را ارائه می دهد . اسکارگوت یکی از این نمونه هاست.گرچه ممکن است برای همه مناسب نباشد ، اما غذایی کاملاً محبوب در فرانسه است و به راحتی در منوی اکثر رستوران های پاریس یافت می شود و شامل حلزون هایی است که در کره ، سیر و جعفری پخته می شوند. نتیجه گوشت حلزون لطیف است که در سس لیز انگشت غوطه ور شده و جوانه های چشایی شما را خراب می کند!

و اگر از خود می پرسید که چگونه حلزون ها به غذای اصلی تبدیل شده اند ، هزاران سال است که خورده می شوند. جمع آوری آنها آسان بود و با ظرف مخصوص سرو خود (پوسته آنها) می آمدند. به علاوه ، پرورش آنها آسان است و دارای مواد مغذی زیادی هستند.

غذای فرانسویکروک موسیو

این غذای فرانسوی افسانه ای در سال 1901 در شیرینی فروشی بلوار Capucines در پاریس متولد شد. با تمام شدن باگت ها ، میشل لونارکا ، صاحب بیسترو تصمیم گرفت یک ساندویچ پوسته با درد دی می (که یک نان ساده نان است) ، پنیر و ژامبون طبخ نماید. بنابراین ، این نسخه فرانسوی toastie است! گرچه به نظر ساده می رسد اما طعم آن عالی است.

این یک ناهار رضایت بخش یا یک میان وعده سنگین را ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که یک روز مخصوصاً شلوغ دارید و وقت زیادی ندارید. اما اگر به تخم مرغ علاقه دارید ، می توانید Croque-Madame را نیز انتخاب کنید  که در اصل همان ساندویچ است که یک تخم مرغ شکم پر روی آن قرار دارد.

غذای فرانسویسالاد نیکوآیز

Salade Niçoise خوشمزه و با طراوت ، یک غذای معمولی فرانسوی از Provence است .

می توان آن را به عنوان یک غذای اصلی سرو کرد ، اما همچنین سفارش آن به عنوان یک غذای فرعی همراه ماهی یا گوشت نیز معمول است.

سالاد را با ریحان ، روغن زیتون و سیر چاشنی می دهندبه طور کلی  از لوبیای فرانسوی ، گوجه فرنگی ، زیتون سیاه ، کاپیر و آنچو تشکیل شده است، البته انواع محلی آن ممکن است شامل تخم مرغ آب پز ، سیب زمینی ، کنسرو ماهی تن یا کاهو باشد. این غذا برای ناهار در روزهای گرم تابستان محبوب است

غذای فرانسوی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید